Point TV – 47. 5 põhjust miks osta Metz välklampi
autor: Lauri Veerde

Saksamaa elektroonikatootja Metz on laialdasemalt tuntud kui suurepäraste universaalvälklampide tootja. Tema Mecablitz-seeria välgud on võitnud mitmeid mainekaid fotoauhindu. Nendest on olemas spetsiaalsed mudelid nii Canoni, Nikoni, Pentaxi, Sony kui ka Olympuse/Panasonicu peegelkaameraile. Nad on kaameratootjate endi valmistatud välklampidest soodsama hinnaga ning tihti isegi funktsionaalsemad. Kui funktsionaalsed täpselt – sellest räägib Anton, tuues uute Mecablitz 50 AF-1 ja 58 AF-2 näitel lagedale viis põhjust, miks peaks eelistama just Metzi välklambi. Head vaatamist.

Karbist välja: poolläbipaistva peegliga hübriidkaamera Sony a55
autor: Lauri Veerde

Iga karbist-välja fotosessioon on erinev. Mõnikord on tunne nagu polegi väga midagi pildistada. Teinekord on jälle tunne et huvitavaid elemente on iga külje ja nurga peal. Sony α55 hübriidkaamera kuulub kahtlemata sinna viimasesse gruppi. Selle manuaalselt ülestõstetav peegel, digitaalne pildiotsija, Canoni ja Nikoni samalaadsetest erinev välja keeratav ja pööratav LCD-ekraan ja kere ülimalt ergonoomiline ning mõnusalt kummeeritud profiil annavad inspiratsiooni pikemaks pildisessiooniks α55 kaamerast endast ning kindlasti ka kaamera endaga. 46 fotot on senimaani karbist-välja rubriigi rekord. Kes aga on see, kellelt see rekord ära võetakse? Seegi on Sony kaamera – suvel üles pildistatud NEX-3. Olgem ausad – need kaks on ka 2010 aasta huvitavamad fotokaamerad. Müts maha, Sony.

Vaata kindlasti ka α55 kaameraga pildistatud fotosid, käed-küljes videot ning esmaseid muljeid varasügiseselt kohtumiselt Poolas.

Sony a55 + 18-55mm objektiiv Photopointis: 14 499.- (926,65€)

Iga karbist-välja fotosessioon on erinev. Mõnikord on tunne nagu poleks väga midagi pildistada. Teinekord on jälle tunne et huvitavaid elemente on iga külje ja nurga peal. Sony α55 hübriidkaamerakuulub kahtlemata sinna viimasesse gruppi. Selle manuaalselt ülestõstetav peegel, digitaalne pildiotsija, Canoni ja nikoni samalaadsetest erinev välja keeratav ja pööratav LCD-ekraan ja kere ülimalt ergonoomiline ning mõnusalt kummeeritud profiil annavad inspiratsiooni pikemaks pildisessiooniks α55 kaamerast endast ning kindlasti ka kaameraga endaga. 46 fotot on senimaani karbist-välja rubriigi rekord. Kes aga on see, kellelt see rekord ära võetakse? Segi on sony kaamera – suvel üles pildistatud NEX3. Olgem ausad – need kaks on ka 2010 aasta huvitavamad fotokaamerad. Müts maha, Sony.

Sony a55 + 18-55mm objektiiv Photopointis: 14 499.- (926,65€)

Canon S95 ja Panasonic LX5 pälvivad Dpreview hõbedase auraha. Nikon P7000 ei saa midagi
autor: Lauri Veerde

Dpreview veebilehel nägi täna ilmavalgust ülevaade, kus on teineteiselt mõõtu võtmas kolm kompaktkaamerat: Canon PowerShot S95, Panasonic Lumix LX5 ja Nikon Coolpix P7000. Selle trio näol on tegemist fotoentusiastidele või kompaktset fotomasinat vajavatele profifotograafidele suunatud digikompaktidega, mille hinnaklassiks on 7000-8000 krooni.

Visuaalselt eraldub neist kolmest Nikon P7000, mis on oma konkurentidest märksa suurem, nurgelisem ja optilise pildiotsijaga varustatud masin. Välimuse järgi hinnates tuleks seda silmitsi panna hoopis Canon G12 kaameraga. Eks Dpreview oleks ka selle Canoni ülevaatesse võtnud aga ilmselt ei saanud nad seda õigeks ajaks oma valdustesse. Nagu aga ülevaatest selgub, siis ei olegi P7000 võrdlemine Canoni G12 kaameraga vajalik – P7000 kaamera saab nimelt juba ka LX5 ja S95 kompaktidelt üpris pika toruga ära.

Pildikvaliteedilt olevat kõik kolm kaamerat suurepärased. Seda nii detailsuse kui ka digimüra taseme poolest. Põhilised ülevaates kirjeldatud erisused tulenevad seega kästilusmugavusest. Kõikide juhtimissüsteem on optimeeritud manuaalrežiimi kasutamiseks – siiski olevat Canon S95 ja Panasonic LX5 Nikoni P7000-st selles osas peajagu üle. Viimasele heidetakse ette eelkõige segast menüü- ja funktsioonivalikute süsteemi ning kaamera väga aeglast nupuvajutustele reageerimist.

Seega saavad Nii Panasonic LX5 kui ka Canon S95 Dpreview hõbedase auraha ning skoorivad vastavalt 73 ning 72 protsendiga. Nikon P7000 jääb kolmandaks, aurahast võib ta suu puhtaks pühkida kuid protsendipunkte saab 62.

Loe ülevaadet Panasonic Lumix LX5, Canon PowerShot S95 ning Nikon Coolpix P9000 kaameratest Dpreview veebilehelt.

Pentaxi uued peegelkaamerad K-r ja K-5 ootavad sind Photopointi kaamerarendis. Proovi järele
autor: Lauri Veerde

Miks mitte proovida ise järele, kui head need Pentaxi uued peegelkaamerad siis täpselt on. See võimalus on nüüd olemas – loomulikult saavad kõik soovijad seda teha ükskõik millises Photopointi kaupluses kohapeal. Kelle hing aga rahulikult kodus või looduses pildistada ihkab, peaks nüüd seadma sammud Photopointi Tallinnas Pärnu mnt-l asuvasse esinduskauplusesse. Sinna – fototehnika rendikappi – jõudsid eile õhtul Pentaxi uued peegelkaamerad K-r standardobjektiiviga komplekt ja K-5 kahe objektiiviga komplekt. Samuti Pentaxi uus objektiiv DA 35mm F2,4 AL. See kes proovib juurde soovib.

Pentax K-5 peegelkaamera ülevaade Digitesti veebilehel
autor: Lauri Veerde

Harva juhtub, et kõik kolm tuntumat peegelkaameratootjat saavad täitsa ühel ajal valmis aparaadid, mis oma omaduste ning hinna poolest üksteisega kohe välk välgu ja sensor sensori vastu võitlusse asuvad. Sel sügisel see juhtus kui turule tulid Canon 60D, Nikon D7000 ning Pentax K5 – fotoentusiastidele mõeldud digitaalsed peegelkaamerad, mille hind pisut alla 20 000 krooni jääb.

Digitesti veebilehel on juba mõned nädalad tagasi ilmunud ülevaade Canoni digipeeglist EOS 60D. Nüüd on aeg Pentax K-5 käes. Mahukas ja põhjalikus ülevaates uurib Toomas Ili välja selle aparaadi tugevad ja nõrgad küljed, teeb videot ning filmi nii kaamerast kui ka kaameraga. Ja muideks – profifotograaf Ili, kes on töötanud nii Nikoni kui ka Canoni digipeeglitega ei ole oma elus kordagi käes hoidnud Pentaxit, Nii siis on eriti huvitav lugeda, milline mulje mehel selle kuulsusrikka kaamerameistri toodangu parimast esindajast jäi. Ülevaadet saab lugeda nagu ikka Digitesti veebilehel.

Filtrimeister Cokin on pankroti äärel?
autor: Lauri Veerde

Suurepäraste kiilfiltrite valmistamisega fotograafide seas tunnustautd Prantsuse firma Cokinil on rasked ajad. Nimelt kirjutab briti fotoportaal photoradar.com endal olevat andmeid Cokini maksejõuetuks kuulutamise ning varade külmutamise kohta. Allika teatel ei tähenda käimasolevad protsessid Cokini kui filtritootja kadumist fotomaastikult. Firma ära ostmise osas on huvi üles näidanud selle omanikud ning vastav protsess olevat praegu ka toimumas.

Cokini tarned olevat praeguseks peatatud – seda senikaua kuni firma rahasüsti toel uuesti jalad alla saab. Praegu teadaolevate faktide põhjal ei ole olukord photoradar.com allikate väitel klientide jaoks siiski hull, kuna tarnete jätkumist prognoositakse juba jõulueelsel ajal. Seda on ka Cokini esindajad ise korduvalt ja selgelt lubanud.

Sveni pildilood – 3. Õhtusöök auravast katlast
autor: Photopoint

©Tekst ja fotod: Sven Začek

Seekordne pilt tuleb meie eelmise aasta külmast talvest, mis on praegu aktuaalne kahel põhjusel. Esiteks muidugi ootavad kõik inimesed, kaasa arvatud mina, et tänavune talv tuleks ikka sama ilus. Teiseks, saavutas see foto kõrge tunnustuse fotokonkursil GDT European Wildlife Photographer of the Year 2010.

Algavast talvest ja selle ootusest veel nii palju, et tänavuse algus on olnud natuke teistsugune ja soojem. Aga eks paistab, millise pöörde Külmataat meile detsembris pakub. Eelmise aasta detsember oli kahel õhtul igatahes selline nagu paistab saarmapildilt. Hommik algas -28 kraadise pakasega ja õhtulgi laskus temperatuur kahekümnest allapoole. Ideaalsed tingimused jõe ääres liikumiseks olid loodud. Vaba vesi auras külma käes – vaatepilt, mis oli eriti dramaatiline läbi teleobjektiivi ning kontravalguses. Juba niisama roostiku ja olustiku pildid olid väga head ja nägu kiskus muhedaks. Saarma ilmudes ühe järgmise jõekäänu tagant asendus muhedus ebalustega, sest võimalus täiuslikuks pildiks oli loodud ja sellises olukorras ei taha kohe oma õnne uskuda ja peas hakkavad kerima mõtted sajast takistusest, mis võivad veel kõik ära rikkuda. Pärast tunniajast pildisessiooni lahkus saarmas koos päikesega. “Prantslane” ei saa öelda, kuid konnasööja sukeldus ja ujus pikalt järgmise jõekäänakuni ning kadus mul silmist. Päike laskus metsa taha ja oli samuti kadunud. Kui pildi koostisosad lahkusid, siis mina saabusin. Ma saabusin tagasi reaalsusesse ja leidsin end jää pealt kõhutamast. Ajasin end istuli ja nautisin loojangujärgseid värve.

Olin ka järgmisel päeval samas kohas, kuid eelmisel õhtul tegevusest pakatanud jõelõik auras küll sama kenasti, kuid mingit liikumist peale fotoküti ei olnud. Mulle anti üks õhtu ja ma olen selle eest tänulik. Täiuslikke pilte on mul vähe, kuid tol õhtul sündis neid päris mitu.

Pildi esitlus ja tehnilised andmed:

Pildiformaat – Tavaline 3:2 külgede suhtega formaat. Pilti on lõigatud looma tagant ja ülevalt nii palju, et pikem külg on vähenenud 14%. Kui pikema serva pikseleid on jäänud alles endiselt 5200, mis annab võimaluse ülisuurteks väljatrükkideks. Lõikamise eesmärk oli vähendada heledat ala saarma selja taga.

Kadreeringu on selline klassikaline, kus loom on sätitud kolmandiku peale ja vaatamise suunas on rohkem ruumi jäetud. Loomast allpool on oluline sillerdav jääserv ja üleval jõeaur, mille tõttu on loom vertikaalteljel kadreeritud tsentrist allapoole.

Võttenurk – Nii madal, kui võimalik, et jõeaur tõuseks loomast kõrgemale ning paigutada siluett kõige puhtamalt taustale. Pildistatud kõhuli jääl lamades.

Ava – 2/3 astme ulatuses täisavast lähtuvalt kinni keeratud, et saavutada mõni sentimeeter teravussügavust juurde, kuid tagades seejuures, et vastu valgust pildistades tekkivad sillerdused oleksid siiski ümmargused ega läheks hulknurkseteks.

Tehnika – Nikon D3x + Nikkor 300mm F2,8 VR + Nikkor TC-17EII konverter. F5,6, 1/4000, ISO 250. Käest, lamades jääl.

Valgus – Õhtune kontravalgus, mis ulatus veel üle metsaserva, kuid oli piisavalt intensiivne, et tekitada tugev siluett.

Salvestus – RAW formaadis, konverteeritud Adobe Photoshop CS4-ga.

Loe ka PP ajaveebi uudist “Toomas Ili ja Sven Začeki fotod said Euroopa loodusfotokonkursil kõrge tunnustuse osaliseks

Pentax K-5 tarkvarauuendus v1.01 tõstab RAW kaadrite arvu sarivõttel
autor: Photopoint

Pentax annab teada et on valmis saanud mõned nädalad tagasi lubatud tarkvarauuenduse oma uusimale peegelkaamerale K-5. Uuendus tõstab hi-speed sarivõttel pildistatavate RAW kaadrite hulga seniselt 8-lt 20-ni. Samuti parandab uuendus K-5 peegelkaamera üldist stabiilsust.

Kiire mälukaardiga võtab K-5 tegelikult ka ilma tarkvarauuenduseta 19 kaadrit järjest välja. Uuendusega võib tulemus seega veelgi parem olla. Vaata videoid siit.

Pentax RS1000 kompaktkaamera sai selga jõulurüü, kaasa vutlari, mälukaardi ja 10 fotopaberit
autor: Lauri Veerde

Pentaxi vahetatavate disainlehtedega RS1000 kompaktkaamera on ülimalt hea jõulukingitus. Selle läbipaistva esipaneeli alla saab libistada kingisaaja fotost välja lõigatud kujunduse või muud säärast ning lõbus üllatus ongi garanteeritud. Ning kui RS1000 polnud siiamaani kuigi jõululine, siis nüüd on. Photopointi poodidesse on nimelt jõudnud RS1000 kinkepakid, mis on väljaspoolt sobivalt tumepunased ning peidavad endas peale kaamera ka veel vööle kinnitatavat ehtsast nahast Pentaxi vutlarit, 4 GB Sandiski mälukaarti ning tavalise viie asemel kümmet Ilfordi fotopaberit sisaldavat disainilehtede pakki. Vaatame lähemalt ka:

Kui leiad kergema ja enam kaitset pakkuvama koti, maksab Kata sulle raha tagasi
autor: Lauri Veerde

Kata on oma ülimaks eesmärgiks võtnud valmistada fotokotte mis oleks võimalikult kerged pakkudes samal ajal maksimaalset kaitset fotovarustusele. Neid kahte põhimõtet rakendatakse täie hooga firma kolmes uues kotiseerias “D-Light”, “Pro-Light” ja Ultra-Light”. Et see uhke kerguse ja kaitse lubadus tõepoolest paika peab – selles saab igaüks ise veenduda Kata uusi kotte uurides – kas Photopointi poes kohapeal või siinsamas ajaveebis Point TV-d vaadates.

Tegelikult läheb Kata aga veelgi kaugemale – ta ütleb, et mitte keegi teine maailmas ei valmista kergemaid ja enam kaitset pakkuvamaid fotokotte kui tema. Ning lubab osta oma koti tagasi, kui ostja leiab mõne teise firma koti mis neis aspektides Kata kotist parem on.

See pretsedenditu garantii ei ole pelgalt reklaamloosung. See toimib ka siin Eestis, Photopointist ostetud Kata fotokoti puhul. Kui keegi leiab 30 päeva jooksul alates Kata DL, PL või UL seeria fotokoti ostmisest mõne konkureeriva firma valikust koti, mis on kergem ning samas enam kaitset pakkuvam, siis on tal võimalik anda Kata kott ära ja saada raha tagasi. Kata toonitab spetsiaalselt, et ei hakka testima ja tõestama kas vastav kott tõepoolest kergem ja kaitsvam on – piisab sellest, kui klient nii “TUNNEB”. Loomulikult peab võrreldav kott olema Kata kotile ekvivalentse mahutavuse ja funktsiooniga. Ei saa võrrelda seljakotti kaameravutlariga jne.

Kuidas siis toimida? Selleks, et oma vastostetud Kata kotti tagasi müüa, peavad olema täidetud järgmised, täiesti primaarsed tingimused:

  • Ostetud Kata kott peab kuuluma Kata uutesse kotiseeriatesse Ultra-Light (UL), Pro-Light (PL) või D-Light (DL).
  • Vastav Kata kott peab olema ostetud mitte enam kui 30 päeva tagasi alates taotluse esitamisest.
  • Leides konkurendi kergema ja enam kaitset pakkuvama koti, tuleb see enne taotluse esitamist ära osta.
  • See konkurendi pakutu peab olema Kata kotile sarnase mahu, omaduste ja funktsionaalsusega fototehnika jaoks mõeldud kott
  • Olemas peavad olema nii Kata koti kui ka selle teise koti ostutšekid
  • Kata kott peab olema mõistlikus korras (ei tohi olla katki, vähe määrdunud etc)

Kui need ülalolevad tingimused on täidetud, tuleb minna spetsiaalsele eestikeelsele veebilehele ning täita “KATA tagastustaotluse vorm”. Selles peab põhiliselt laduma linnukesi nendesamade ülal esitatud tingimuste kohta. Saates selle vormi Katale saab (reeglina) mõne tööpäeva jooksul taotlusele vastuse. Kui vormi sisestatud andmed vastavad Kata poolt seatud ja siin ülal ära toodud tingimustele, siis saadab Kata vastuseks kohaliku esindaja aadressi, kuhu kott koos ostutšekkidega toimetada tuleb. Kohalikule esindajale tuleb esitada ka oma pangakonto andmed ning ostetud Kata koti eest makstakse raha tagasi.

Pressiteateid tõlkides kohtan ma tihti suurustavaid väljendeid nagu “maailma kiireima sarivõttega fotoaparaat 1/2.5 sensoriga kaamerate seas” või “maailma kõige õhukesem omasuguste seas” Märkasite? Kitsendavaid täiendeid kasutatakse selleks, et piiritleda see väike ring kus sees saaks mingi toode olla maailma parim. Kata ütleb lihtsalt: Tema teeb maailma kergemaid fotokotte, mis pakuvad samas kõige enam kaitset. Ja garanteerib selle kõigile, kes tema uuest kontseptsioonist kantud fotokoti ostavad.

KATA tagastustaotlus

Video, kus Kata koolitus- ja turundusjuht Bellina Israel räägib tagastamisest ning uutest fotokottidest endist: