Käed külge: Sony ZV-1 kaamera – kas sobilik ainult videoblogijale või ka tavakasutajale?
autor: Meelis Tomson

Pean tunnistama, et kuna ma meeletu Sony fänn otseselt ei ole ja uudistel silma peal ei hoia (juhul kui asi ei puuduta Playstationit), siis oli ZV-1 vlogkaamera väljatulek minu jaoks päris suur üllatus. Esmakordselt nägin seda ühe YouTube’i sisulooja kanalil, kes seda unboxis ning esmaseid muljeid jagas.

Pärast seda videot ei saanud mu hing loomulikult rahu ning lihtsalt pidin saama seda katsetada – aga nagu selliste asjadega ikka, siis võttis kõik aega ning oma käed sain ma sellele külge alles nüüd. Eks kõik tahavad ju uue mänguasjaga mängida ja vaadata, kuidas see neile võiks sobida ja millised on tekkivad emotsioonid. 

Siinkohal mainin kindlasti ära, et kõige mugavam on antud kaamerat rentida Photopointist, sest nädal aega Sony ZV-1 renti maksab kõigest 60 eurot*. Ja teate, see raha on selles mõttes hea investeering, sest ega sa muidu ei tea, kas sul ikka on seda vaja või mitte, kui sa ise järgi ei proovi. Maksad selle 60 eurot ära, katsetad ja testid ning alles hiljem saad otsustada, kas soetad selle endale päriselt või hakkad vastavalt vajadusele rentima.

Sony ZV-1

Kellele see kaamera siis ikkagi sobib?

Sony on ise öelnud, et ZV-1 näol on tegemist ideaalse vlogging kaameraga ning selles osas peab nendega nõustuma. Tegemist on kaameraga, mis mahub sõna otseses mõttes sinu teksapükste tagataskusse ega vea neid ka alla, sest see ei kaalu liiga palju. Tegelikult ei ole sul eraldi vaja ka mikrofoni osta, sest kaamera enda mikker on väga hea ning heli puhas. Lisaseadme korral kaob ära selle praktilisus ning keerulisem seda kuhugi kotti mahutada (või siis minu puhul taskusse).                                                          

Kuna seadeid on kaameral palju, siis saab igaüks valida just endale selle sobivaima ja mugavaima. Minu lemmikuks osutus režiim “Auto Intelligent” ehk siis olenemata asukohast sai kaamera ise aru, kuidas ta käituma peaks. Ennekõike oli see režiim minu jaoks äärmiselt mugav. Haarad kaamera, vajutad record ja kõik toimib – ideaalselt!

Kellele on rohkem aega ja soovi kaadrit sättida, siis selleks on loomulikult võimalus olemas. Lihtsalt mina eelistan mugavust ning kiirust, eriti kuna kasutasime kaamerat meie kolimisperioodil.

 

Seega võin julgelt väita, et lisaks videoblogijatele sobib see kaamera kindlasti alustavale (kuid miks mitte ka juba tegutsevale) videograafile, kes soovib luua näiteks sotsiaalmeedia tarbeks klippe erinevatest toodetest või oma elust. Sul ei ole koheselt vaja osta mitme tuhandest kaamerat, et luua head sisu.

Samuti on see ideaalne kaamera, mida reisidele kaasa võtta, sest ei võta taaskord palju ruumi ning saad selle vajadusel käe- või rannakotti panna.

Kas fotod on sama head kui video?

Lühike vastus – jah! Mina olen tegelikult loobunud suure peegelkaameraga pildistamisest, sest suurema osa materjali teen ma nagunii nutitelefoniga ja just sotsiaalmeedia tarbeks. Kui sul on soov suurt plakatit välja printida ja seinale riputada, siis on ilmselgelt vaja juba pisut muud mudelit kui tavapärane mobiiltelefon.

Sony ZV-1

Siinkohal julgen väita, et Sony ZV-1 ei ole üldse mitte paha fotokas (isegi kehvemates valgustingimustes). Kõik vajalikud pildid Instagrami tarbeks saab kenasti tehtud, aga mulje jääb nagu oleksid fotoshoodil käinud – kuigi tegelikkuses võis neid klõpsida su ema või sõbranna. Lase oma loovus valla ja lihtsalt katseta. 

Sony ZV-1

Must have lisatarvik…

Kui sa oled nüüd siiski otsustanud, et jah, soovin seda kaamerat, siis minu siiras soovitus on kindlasti juurde võtta Sony Shooting Grip käepide-ministatiiv. Kuigi esialgu oli see mu jaoks kentsakas, kuna ma ei saanud seda pikalt ette välja tõmmata nagu ma seni olen harjunud, siis hiljem ei suutnud ma selle jalata filmidagi. Ministatiivi suurimaks müügiargumendiks on jällegi mugavus, sest selle küljes olevad nupud teevad filmimise ning pildistamise kiireks ning sujuvaks. 

Kusjuures see sama ministatiiv on kohe koos ZV-1 kaameraga müügil ka sooduskomplektina ja ütlen omast kogemusest, et see investeering tasub end kindlasti ära.

Sony ZV-1
Sony ZV-1

Seega, kui sa oled alles alustav sisulooja või soovid hoopiski proovida filmida reklaamklippe erinevate platvormide jaoks, siis Sony ZV-1 on see kaamera millesse peaksid investeerima. Selle kompaktsus ning kasutajamugavus on kindlasti sama head kui jäädvustatava sisu kvaliteet.

 


Meelis on blogija ning sisuloome agentuuri juht. Lisaks saab nii tema, kui Mari-Leeni ja Hendoni vahvatel seiklustel silma peal hoida Eesti kõige loetumas pereblogis marimell.eu.

Soovid kaamera enne ostmist järele proovida? Pole probleem, sest Sony ZV-1 (koos GP-VPT2BT käepideme ja lisaakuga) on kõigile huvilistele rentimiseks saadaval ka Tallinnas, Rocca al Mare keskuse Photopointi esinduskaupluses – photopoint.ee/rent ›

*kui kuni kahe nädala jooksul pärast rendiperioodi lõppemist leiad, et soovid proovitud seadme endale soetada, siis saad uue kauba hinna renditasu võrra soodsamalt (maksimaalselt 1 nädala rendi maksumuse ulatuses)!

(6)

The post Käed külge: Sony ZV-1 kaamera – kas sobilik ainult videoblogijale või ka tavakasutajale? appeared first on Photopointi ajaveeb.

Nikon Z fc on 80-ndate retrodisainiga moodne hübriidkaamera
autor: Jürgen Veerme

Nikon Z fc

Nikon ei väsi üllatamast, sest üsna ootamatult avalikustati nende poolt uus APS-C hübriidkaamera, mis sai nimeks Nikon Z fc.

Nikon Z fc välimus on inspireeritud 1982. aastal välja antud ikoonilisest peegelkaamerast FM2, mis on Nikoni ajaloo keskne toode. Sellelt on üle võetud imeilus must-hõbedane värvitoon ning kaamera peal on peegelkaameratelt tuttav pentaprisma “kühm”. Z fc hübriidkaamera ülaosast leiame kolm valikuketast, mille abil saab reguleerida säriaega, särikompensatsiooni ja ISO-tundlikust ning lisatud on ka väike “aken”, mis kuvab ava.

Nikon Z fc

Nikon Z fc sisemuses peitub Nikon Z50 mudelist tuttav 20,9-megapiksline DX formaadis CMOS sensor ja kiire EXPEED 6 pildiprotsessor, mis teeb võimalikuks sarivõttekiiruse 11 kaadrit sekundis ning seda koos pideva autofookuse ja automaatsärigaja. Sarnaselt klass kõrgemale Nikon Z6 II täiskaader hübriidkaamerale toetab ka Z fc silmade (ka loomade) tuvastamist teravustamisel nii pildistamisel kui filmimisel.

Esmakordselt Nikon Z seeria hübriidkaamerate ajaloos toetab Nikon Z fc särikompensatsiooni ka AUTO režiimis. Selleks on lisatud lausa 20 erinevat “Creative Picture Control” valikut, mille hulgast saab kasutaja valida erinevaid meeleolusid ja kohandada efekte vastavalt oma maitsele.

Nikon Z fc

Tänapäevasele hübriidkaamerale omaselt on Z fc võimeline jäädvustama UHD 4K videot 30p kaadrisagedusega ja salvestama aegluupi Full HD-s ilma crop-faktorita. Professionaalse helikvaliteedi saavutamiseks on kaameral ka välise mikrofoni (RODE või Boya) ühendamiseks vajalik 3.5mm sisend. Wi-Fi, Bluetooth ja Nikoni rakendus SnapBridge võimaldavad fotosid ja videosid hõlpsalt ka teistesse seadmetesse jagada.

Koos uue kaamerakerega jõuavad peagi müügile ka kaks objektiivi: NIKKOR Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR “Silver Edition” ja NIKKOR Z 28mm f/2.8 SE.

Nikon Z fc poolkaader hübriidkaamera jõuab Photopointi esinduskauplustesse ja veebikaubamajja müügile 2021. aasta augustikuus ja hind algab alates 999 eurost. Loomulikult on äsja maailmale tutvustatud hübriidkaamera juba ka meie veebikaubamajas eeltellimiseks saadaval.

 

Ole esimeste hulgas ja eeltelli Nikon Z fc kohe ära ››

 

Allikas: Nikoni pressiteade

(12)

The post Nikon Z fc on 80-ndate retrodisainiga moodne hübriidkaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.

Tulekul on võimas ja praktiline Canon RF 14-35mm f/4.0L IS USM
autor: Jürgen Veerme

CANON RF 14-35MM F4L IS USM

Juba peagi saad Canon EOS R seeria täiskaader hübriidkaamera ette keerata uue Canon RF 14-35mm f/4.0L IS USM ülilainurk-suumobjektiivi, mis on ühtlasi nii võimas kui ka praktiline.

RF 14-35mm f/4.0L IS USM kasutab asfääriliste elementide kombinatsiooni ning Canoni tunnustatud ASC- ja SWC-vääristusega ülimadala dispersiooniga elemente, et tagada teravus terve fookuskauguse ulatuses. Pidev maksimaalne ava f/4.0 ja ülilai 14-35mm suumivahemik võimaldab seda objektiivi eriti eeskujulikult kasutada maastiku-, arhitektuuri- ja reisifotograafias.

CANON RF 14-35MM F4L IS USM

Tänu Nano USM mootorile saad nautida kiiret, vaikset, täpset ja ühtlast teravustamist, mis on eriti ideaalne just vlogijate ja videograafide jaoks. RF 14-35mm f/4.0L IS USM objektiivil on ka kohandatav juhtrõngas, mis võimaldab häälestada ISO ja ava või muuta hetkega AF režiime. Canon L-seeria kvaliteedile kohaselt on ka see mudel ilmastikukindlel ja fluorkattega, mis tagab optimaalse tolmu- ja veekindluse.

Canon RF 14-35mm f/4.0L IS USM peaks Photopointi esinduskauplustesse ja veebikaubamajja müügile jõudma 2021. aasta septembrikuuks ja hakkab maksma 1959€. Loomulikult on äsja maailmale tutvustatud objektiiv juba ka meie veebikaubamajas eeltellimiseks saadaval.

 

Eeltelli Canon RF 14-35mm f/4.0L IS Photopointist ››

 

Pakume võimalust nii eraisikutel kui ettevõttetel kauba ostmiseks kasutada mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi – nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.

(3)

The post Tulekul on võimas ja praktiline Canon RF 14-35mm f/4.0L IS USM appeared first on Photopointi ajaveeb.

Sigma 105mm f/2.8 DG DN Macro Art – objektiiv, mida ei saa paigutada kindlatesse raamidesse
autor: Raido Ülper

Mulle avanes võimalus Photopointi foto- ja videotehnika rendist võtta proovimiseks Sigma makroobjektiivide suurem vend ehk 105mm f/2.8 DG DN Art, et saada aimu, kuidas tuleb see toime erinevates olukordades ja milles see kõige enam särab. Minu kasutuses oli Sony hübriidkaameratele mõeldud versioon, aga müügil on ka L-bajonetiga mudel.

Selleks, et selle makroobjektiivi ülevaade võimalikult asjalik saaks, siis kirjutasin endale üles mõned küsimused, mis mind ennast selle puhul kõige enam paelusid. Selle artikli raames vastan kõikidele enda poolt esitatud küsimustele. Läksime!

 

Milleks makro? 

Paratamatult üks esimesi küsimusi makroobjektiivi puhul on just see, et mille jaoks seda täpsemalt vaja on või kas see lisab piisavalt väärtust võrreldes mõne muu objektiiviga, mida võiks enda fototehnika arsenali lisada.

Suurim eelis makroobjektiivi puhul ongi selle võime teha lähivõtteid pika fookuskaugusega, mille tulemusel saab objekte pildistada n-ö elusuuruses. Sigma objektiivil on 1:1 suurendus ehk 105mm abil saab ka kärbse suureks puhuda, et seda lähemalt vaadelda.

Sigma 105mm f/2.8 DG DN Macro Art

Tuleb tunnistada, et tundsin end kui väikese poisina, kes luubiga hoovi peal mesilasi, kärbseid jm putukaid taga ajas ning peadpidi põõsas neid uuris. Luubi asemel oli mul aga käes Sony täiskaader hübriidkaamera ja selle otsas võimas Sigma 105mm f/2.8 DG DN Macro Art makroobjektiiv.

Täiuslikku putukapilti mul paraku enda silmis püüda ei õnnestunudki – ilmselt puudus piisav püsivus ja oskus, kuid liikuvaid miniatuurseid olendeid täielikult fookusesse saada on ka parajalt keeruline ülesanne. Võrreldes tavalise objektiiviga ja tavaolukorraga tuleb makro puhul ava oluliselt väiksemaks kruttida, sest muidu on fookusväli lihtsalt õhkõrn.

Kuigi võistlustööd mul sel korral püüda ei õnnestunud, siis lisas makro võimekus väga palju mitmekülgsust minu fotokotti.

 

Kas makroga kannatab ka peale putukate midagi pildistada?

Lühivastus: Ja, kuidas veel! Kasutan igapäevaselt Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN Art suumobjektiivi nii et 105mm f/2.8 oli minu jaoks väga mõnus vaheldus. Paari nädala jooksul sain seda proovile panna väga erinevates olukordades, sest putukate pildistamise vahel õnnestus ka lisaks tabada mõned portreed, tootefotod ja maastikufotod.

Sigma 105mm f/2.8 DG DN Macro Art

Sigma 105mm f/2.8 Art Macro on tänu oma suurele avale ja pikale fookuskaugusele ka väga hea portreeobjektiiv. Tugev taustaeristus ja realistlike näojoonte kuvamine muudavad portreefotod vägagi professionaalseks ning suuresti samadel põhjustel on see ka sobilik näiteks autode pildistamisel. Lisaks põhiplaanile saab tänu makrole objektiiviga ka korralikke detailipilte.

Sigma 105mm f/2.8 DG DN Macro Art

Olen varasemalt kuulnud, et mitmed tootefotograafid kasutavad just nimelt makroobjektiive toodete pildistamisel. Nüüd sain ka ise maitse suhu ja näen täpselt, milles selle fenomen seisneb. Sõltumata pikast fookuskaugusest ei pidanud ma seisma tootest poole meetri või meetri kaugusel – alates 29,5cm on juba võimalik fookust püüda. Olgugi, et minul sel korral nii lähedalt pildistada vajadust polnud, siis tegi makro võimekus sellegi poolest elu kergemaks, sest sain kaadri täpselt nii kaugelt kui ise seda soovisin – objektiiv fokusseerib igalt distantsilt.

Sigma 105mm f/2.8 DG DN Macro Art

Maastiku pildistamise juures on teleobjektiiv just kitsamate kaadrite püüdmisel super abivahend. Mulle meeldib, et objektiivil on lisaks ka võrdlemisi suur ava (f/2.8), sest looduspiltide puhul kasutan ma tihti esiplaanil fookusest väljas elemente, et pilt tuleks dünaamilisem. Loomulikult aitab suurem ava ka hämaras kaasa. 

 

Fookuse leidmine ja erinevad režiimid – kas objektiiv jääb pildistamisele ette?

Mis mulle antud objektiivi puhul mõnel korral silma jäi, oli fookuse järgi jahtimine – eriti just hämarates tingimustes. Mis see tähendab? See tähendab, et kaameral kulub rohkem aega, et saavutada korrektne fookus. 

Fokusseerimise kiirus on antud objektiivi puhul ilmselt ainus “nõrk” külg, mid märkasin. Ilmselt tuleneb see objektiivi fokusseerimisloogikast, aga mulle näis, et hämaras jahib see pikemalt kui mõni muu objektiiv. לldiselt saavutab Sigma 105mm korrektse fookuse ja enamik seisvaid objekte sain ma väiksemagi vaevata teravalt kaadrisse – makrorežiimis liikuvate subjektide puhul oli jahtimist natuke rohkem.

Sigma 105mm f/2.8 DG DN Macro Art

Mis mulle makroobjektiivi fookuse puhul väga meeldib on võimalus seda jaotada. Näiteks selle konkreetse Sigma puhul on kokku kolm režiimi: täispikkus, 0.295m-0.5m ja 0.5m-lõpmatuseni. Veel enam, selle jaoks on objektiivil ka eraldi kiirlüliti.

Sisuliselt võimaldab see jaotus kasutajal valida, kui suures ulatuses objektiiv fookust otsib. Kui tead, et pildistad kaugemal asuvat objekti, siis on mõistlik fookusvahemik lülitada 0.5-lõpmatuse peale, et ei toimuks erilist fookuse jahtimist. Peadpidi põõsas putukaid pildistades on kindlasti mõistlik objektiiv lülitada lühemasse fookusvahemikku – vastasel juhul jääd nii mõnestki väärt pildist ilma.

Fookusrežiimide vahel liikumine vajab alguses harjumist, aga muutub kiiresti loomulikuks. Ja kuigi fookuse kiirus pole hämaras päris sama, mis mõnel teisel Sigma objektiivil, siis on see korralikult valgustatud tingimustes sellegi poolest väga hea. Seega objektiiv pildistamisel ette ei jää ja tööd ei pärsi.

 

Räägime suurusest, kaalust, materjalidest ja nuppudest – milline on mulje ehituskvaliteedist?

Fiksobjektiivi kohta on Sigma 105mm f/2.8 DG DN Macro Art üsna pikk, aga seda põhjusega – 105mm ja makro võimekus vajab ruumi. Objektiivi toru sisse peab mahtuma ära mootor, mis püüab fookust alates 29,5cm. Sellegi poolest mahub objektiiv ilma suurema probleemita nii ilusti kätte kui ka fotokotti.

Sigma 105mm f/2.8 DG DN Macro Art

Esmamulje objektiivi oma Sony a7 III ette keerates oli, et see on kaalult väga okei (725 g) ja ei vii kaamera raskuskeset liiga ette. Objektiivi ehituskvaliteet on Sigma ART seeria kohaselt väga korralik – tegu on küll plastikuga, aga see on käes väga mõnus. Fookusrõngas on piisavalt suur ja manuaalfookuse kasutamine on sellega lausa lust. Lülitid ja nupud käivad korraliku klikiga ja tundub, et on ehitatud selleks, et kesta.

Rääkides lülititest ja nuppudest, siis antud objektiivil on neid kokku lausa viis:

  • Click off-on: muudab ava rõnga vastavalt sujuvaks või klikitavaks.
  • Full / 0.5m-infinite / 0.295m-0.5m – varasemalt mainitud fookusvahemiku režiimid.
  • AFL – programeeritav lisanupp.
  • AF-MF Focus – fookusrežiimi vahetamine automaat- ja manuaalfookuse vahel.
  • Aperture lock – nagu nimi viitab on tegu ava rõnga lukustiga, mida saad kasutada juhul, kui soovid ava muuta otse kaamerast.

 

Pildi teravus – on see ART nime vääriline?

Näib, et Sigma on taaskord turule toonud ühe hämmastavalt terava pildiga objektiivi. Olenemata sellest, kas suumisin 200% sisse tootepiltidesse või mõnda maastikufotosse, siis olin ikka ja jälle positiivselt üllatunud.

Ma ei viinud läbi ühtegi teaduslikku vaatlust, et tabada kui teravad on nurgad ja kas vastu päikest kaob teravus ja kontrast, aga oma erinevaid näited vaadates olen kvaliteediga igati rahul.

Sigma 105mm f/2.8 DG DN Macro Art

Kohati hirmuga vaatasin mõningaid tootepilte suurendatult, sest iga pisike tolmukübe jäi teravalt silma kriipima.

Seega, jah, antud objektiiv on vähemalt minu silmis tõepoolest ART märgistuse vääriline.

 

Kokkuvõteks – kellele on see objektiiv mõeldud?

Ma ei soovi paigutada seda objektiivi kindlatesse raamidesse, sest sõltumata fikseeritud fookuskaugusest on sellel pakkuda nii mõndagi paljudele – eelkõige toote-, makro-, maastiku-, auto- ja portreefotograafidele. Terav pilt, suur ava ning makro võimekus, mis loob võimaluse uuteks vaatenurkadeks on need, mis peaks fotograafe Sigma 105mm f/2.8 DG DN Macro Art juures köitma.

Sigma 105mm f/2.8 DG DN Macro Art

Kindlasti tasub seda makroobjektiivi võimalusel varasemalt rentida, et enda loomingu juures see proovile panna ja näha, kui palju väärtust see just Sulle loob. Minule igal juhul jättis Sigma 105mm f/2.8 Macro Art väga hea mulje ja näen, et soovin seda tulevikus veel kasutada erinevate projektide puhul.

 


Raido tööde ja tegemiste saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel.

 

Kui makrofotograafia hakkas Sind huvitama, siis tõsisemalt saad sellega tutvust teha ja nippe õppida Eesti kõige suuremas fotograafia-alases õpikkonnas fotokursus.ee, mille kursuste hulgas on olemas Eesti makrofoto guru Urmas Tartese poolt koostatud “Makrofotograafia” e-kursus.

Soovid ka Sonyle loodud Sigma 105mm f/2.8 DG DN Macro Art objektiivi enne ostmist järele proovida? Pole probleemi, sest see on hetkel laenutamiseks saadaval Photopointi fototehnika rendis Tallinnas, aga peagi ka Tartus – photopoint.ee/rent ››

(7)

The post Sigma 105mm f/2.8 DG DN Macro Art – objektiiv, mida ei saa paigutada kindlatesse raamidesse appeared first on Photopointi ajaveeb.

Peak Design Field Pouch V2 on mitmekülgne & laiendatav vutlar
autor: Jürgen Veerme

Peak Design Field Pouch V2 vutlar

Kena disaini ja eelkõige funktsionaalsuse eest nii fotohuviliste kui professionaalide südamed võitnud Peak Design bränd on tegemas uuenduskuuri oma auhinnatud Field Pouch vutlarite seeriale ehk müügile tuuakse uus kolmes erinevas värvitoonis Peak Design Field Pouch V2 mudel.

Nii nagu esimese põlvkonna Field Pouch, siis on ka II generatsiooni Field Pouch V2 kompaktne vutlar, mis mahutab endasse kõik vajalikud fototarvikud ja isegi väiksema hübriidkaamera koos komplektobjektiiviga. Selle saad mugavalt susata mõnda suuremasse Peak Design kaamerakotti või kanda seda eraldiseisvana vööle/seljakoti rihmale kinnitatult. Samuti on nüüd kohe komplektis kaasas ka õlapael, et pikematel rännakutel Field Pouch V2 üle õla visata.

Peak Design Field Pouch V2 vutlar

Peak Design on ka Field Pouch V2 mudeli puhul jäänud juba ennast tõestanud laiendatava roll-top disain juurde ehk vutlari mahtu saab suurendada vastavalt vajadusele (1,5 L kuni 3 L). Ka Field Pouch V2 pealispind on valmistatud veekindlast nailonist ja eriti kasulikuks uuenduseks on see, et vutlari välisküljel on nüüd kaks Peak Design Capture Clip klambri (müüakse eraldi) kinnituskohta, et saaksid vajadusel kaamera kiirelt kätte haarata.

Peak Design Field Pouch V2 vutlar

Peak Design ametliku partneri ja esindajana on esimene partii Field Pouch V2 vutlareid juba Photopointi logistikakeskuse poole teele pandud ning need peaks kohale jõudma juulikuu alguseks. Peaks Design Field Pouch V2 vutlari hinnaks saab olema 44,99€.

 

Tutvu kogu Peak Design toodete valikuga veebikaubamajas ››

 

(1)

The post Peak Design Field Pouch V2 on mitmekülgne & laiendatav vutlar appeared first on Photopointi ajaveeb.

1 2 3 4