Tuntud ja tunnustatud Sigma Art seeria objektiivide kollektsioon on taas laienenud ning nüüd on Photopointi müügile jõudnud Sigma 14mm f/1.4 DG DN Art — hetkeseisuga maailma kõige laiema fookuskaugusega objektiiv, millel on f/1.4 ava!
Uus Sigma objektiiv on saadaval nii Sony kui ka Panasonic täiskaader hübriidkaameratele ning seda on võimalik soetada nii Photopointi veebikaubamajast kui ka esinduskauplustest.
Mida võid Sigma 14mm f/1.4 objektiivist oodata?
Selle objektiivi sees peitub Sigma poolt patenteeritud HLA (High-response Linear Actuator) lineaarne mootor, mille abil teravustab see ilma mehaaniliste osadeta. Selle tulemusel on autofookus mõnusalt vaikne, täpne ja ükski element ei ulatu objektiivi torust väljapoole.
Optilisele disainile on kindlasti palju rõhku pandud, sest Sigma 14mm f/1.4 DG DN Art koosneb lausa 19 elemendist (sh 1 SLD, 3 FLD ja 3 asfäärilist läätse). Tänu sellele võid kohe kindlalt oodata teravaid kaadreid kogu pildivälja ulatuses ehk keskpunktist kuni äärteni välja.
Nii nagu Sigma Art seeria objektiivide puhul juba tavapäraks, siis ka 14mm f/1.4 Art pealt leiame avarõnga, millega saab hõlpsalt ava seadistada.
Avarõnga jaoks leiad objektiivi pealt ka 2 lülitit, millest üks on avarõnga lukustamiseks. Teise lüliti abil saad valida, kas soovid avarõngast kruttides klikkimise häält või soovid hoopis sujuvat liikumist nn. videotööde jaoks.
Sigma 14mm f/1.4 DG DN Art on tolmu- ja pritsmekindla konstruktsiooniga ning lisaks sellele on esiklaas vett ja õli tõrjuva vääristusega. Esiläätsel olev Super Multi-Layer Coating aitab pildikvaliteedist võtta maksimumi, sest see vähendab varikujutisi ja läätse peegeldusi.
Kuigi selle objektiivi esiklaasile ei ole võimalik filtreid ette keerata (ülilainurk objektiivide puhul on see tavapärane), siis sellegi poolest saad objektiivi taha paigaldada erilise filtri, mille väljakukkumise vältimiseks on olemas ka lukustusmehhanism.
Sigma on loonud selle objektiivi pidades silmas eelkõige astrofotograafe, kuid arvan, et sellist optilist pärli ei tasu kindlasti piirata vaid taeva jäädvustamisega.
Selline objektiiv sobib imehästi ka näiteks arhitektuuri- ja maastikukaadrite püüdmiseks. Samuti on see käepäraks siseruumides, sest isegi kõige kitsamates ja hämaramates tingimustes suudaks Sigma 14mm f/1.4 Art sammu pidada.
Telli endale Sigma 14mm f/1.4 DG DN Art — loomulikult Photopointist »
NB! Teeme vahetust — too enda vana töökorras fototehnika meile, sest nii saame uuele soovitud tehnikale teha eripakkumise, mille suurus ja sisu sõltub tagastatava tehnika väärtusest. Uuri lähemalt – photopoint.ee/vahetus »
Juhul, kui Sul peaks väärt investeeringu tegemiseks rahalisi vahendeid puudu jääma, siis pakume võimalust kasutada mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi. Nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.
(35)
The post Sigma 14mm f/1.4 DG DN Art — ülilainurk, ülivalgusjõuline appeared first on Photopointi ajaveeb.
Kui sina ütled telesuumobjektiiv, siis mina ütlen Nikon Nikkor Z 180-600mm f/5.6-6.3 VR. Õigemini Nikon ütleb. Telesuumijad on seda nõudnud ning Nikon tegi selle viimaks ära.
Uus 180-600mm on loodud Sulle, kui soovid suurt suumiulatust, aga samal ajal kerget disaini ja telesuumide mõistes taskukohast hinda. Tegemist on modernse järglasega populaarsele 200-500mm F-bajonetiga objektiivile, mis oma populaarsuse just tänu heale hinnale ning suumivahemikule saavutas.
Rääkides objektiivi ehitusest – 25 elementi 17-s rühmas, sealhulgas kuus eriti madala dispersiooniga (ED) elementi, muretsevad selle eest, et kromaatiline aberratsioon oleks kontrolli all. Üheksalabaline diafragma aga garanteerib mõnusa naturaalse bokeh. Esilääts on vääristatud määrdumisvastase fluorikihiga, mis võimaldab hõlpsalt tolmu ja mustuse eemaldada.
Optilise VR-pildistabilisaatori abil saad selged kaadrid ka tihedas metsas ning koidiku hämaruses. Kirsiks tordil on muidugi kiire ja täpne autofookus ning kaks kohandatavat nuppu ja kontrollrõngas objektiivil.
Ära tuleb märkida kindlasti ka suumirõngas. Eriliseks teeb selle see, et 600mm juurde jõuad vaid veerandi suumirõnga pöördega, võimaldades Sul olukorrale kiiresti reageerida. Mõistagi oluline faktor näiteks lindude-loomade pildistamisel.
Nagu tänapäeval ikka, ei mõelda uute objektiivide välja töötamisel üksnes foto- vaid ka videograafidele, seda ka uue 180-600mm objektiivi puhul. Nikoni sõnul on see objektiiv ideaalne ka filmimiseks – minimaalne focus breathing ja klikivaba kontrollrõngas.
Lisaks muljetavaldavale fookuskaugusele toetab Nikkor Z 180-600mm f/5.6-6.3 VR ka telekonvertereid – TC-2.0x kasutusele võttes ulatub selle fookuskaugus koguni 1200mm-ni.
Nikkor Z 180-600mm f/5.6-6.3 VR on turule oodata augustis, aga juba praegu saad selle soovi korral eeltellida, et olla esimene, kes selle turule jõudes enda fotokotti pista saab.
Eeltelli endale Nikon Nikkor Z 180-600mm f/5.6-6.3 VR mugavalt veebikaubamajast »
Juhul, kui Sul antud investeeringu tegemiseks peaks vahendeid puudu jääma, siis pakume mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi – nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.
PS! Teeme vahetust – too enda enda vana fototehnika meile ja saad uue kaamera ostul isegi soodushinnast veel alla! Rohkem infot ››
Photopoint on Nikon fototehnika ametlik ja pikaajaline partner Eestis. Photopoint.ee ostujuhid – ammuta inspiratsiooni ja teadmisi.
(42)
The post Vaata veel kaugemale Nikon Nikkor Z 180-600mm f/5.6-6.3 VR objektiiviga appeared first on Photopointi ajaveeb.
Canoni kaamerat kasutavatel fotograafidel on põhjust rõõmustada, sest müügile on jõudnud Canon Speedlite EL-5, mida võib nimetada Speedlite EL-1 kompaktseks ja taskukohaseks väikevennaks.
Oma 60m juhtarvu, vastupidava liitium-ioon aku ja ilmastikukindluse poolest võiks just EL-5 saada Canoni kasutajate asendamatuks abiliseks nii sise- kui välisürituste jäädvustamisel.
Canon Speedlite EL-5 omadustest lähemalt
Tegu on Canoni esimese välklambiga, millel on multifunktsionaalne jalg ning mille välja töötamisel on mõeldud just EOS R täiskaader hübriidkaameratele. Nende kaameratega välku kasutades on tänu sellele võimalik funktsioone kontrollida mugavalt otse kaamera ekraanilt. Kasutades kohaldatavat välgurežiimi on Sul võimalik sätteid salvestada ning ühtlasi ka siduda kaamera sätetega.
Sarnaselt EL-1-ga on Canon Speedlite EL-5 mudelil vastupidav liitium-ioon taaslaetav aku, mis on võimeline ühe laadimisega tegema 350 täisvõimsusega välku ja “tulistada” järjest ligikaudu 85 välku. Ülimalt kiire taastumisaeg välkude vahel (0,1-1,2 sekundit) garanteerib, et pingelises olukorras oluliste hetkede jäädvustamisel on tehnika sind valmis toetama.
EL-5 välklampi on võimalik kuni 30m kauguselt juhtmevabalt juhtida ning vajadusel saab korraga juhtida lausa kuni 15 Speedlite’i.
Võimas Canon Speedlite EL-5 on tellimiseks kohe saadaval ››
Oluline teada – Canon on välja toonud, et multifunktsionaalse tallaga ühilduvate kaameratega kasutamiseks võib olla vajalik tarkvara värskendus. Pange tähele, et kõigi kaameratega ei pruugi olla võimalik kõiki funktsioone kasutada (multifunktsionaalse tallaga EOS R5 C ja videokaameraid ei toetata).
Juhul, kui Sul peaks väärt investeeringu tegemiseks rahalisi vahendeid puudu jääma, siis pakume võimalust kasutada mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi. Nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.
Photopoint on Canon fototehnika ametlik ja pikaajaline partner Eestis. Photopoint.ee ostujuhid – ammuta inspiratsiooni ja teadmisi.
(148)
The post Canon Speedlite EL-5 välklamp on loodud särama appeared first on Photopointi ajaveeb.
Analoogfotograafia buum jätkub ja nõudlus nii filmi- kui filmikaamerate järele on suur. Kusjuures hiljuti teatas legendaarne kaameratootja Ricoh-Pentax, et alustab uuesti analoogkaamerate tootmist ning kavatseb lähitulevikus turule tuua kaks uut filmikaamera mudelit.
Seetõttu on eriti tore, et meie tootevalikusse on lisandunud SantaColor 100, mis on 35 mm mõõdus värviline negatiivfilm tundlikkusega ISO 100 ning filmi on kassetis 36 kaadri jaoks.
Värvid on fotodel erksad ning kujutis peeneteraline, mille tulemusena iseloomustavad selle 35 mm filmiga tehtud pilte jõulised punased ja lopsakad rohelised värvitoonid.
Filmide käsitsi ilmutajad saavad muuhulgas nautida SantaColori ülimalt paindlikku eksponeerimisulatust – push processing on võimalik kuni ISO 800´ni – kaotad vaid veidi värvitäpsust ja veidi teralisuse kasvu.
Kui pildistad 400 ISO seadistusega ja ilmutad +2 stoppi, siis on värvid endiselt täpsed ja teralisuse tõus peaaegu olematu.
Kui Sa ise ei taha ilmutamisega mässama hakata, siis too täis klõpsitud SantaColor filmirullid, mistahes Photopointi esinduskauplusesse ja ilmutame need Sulle ära ning soovi korral trükime ka fotopaberile või laeme mälupulgale/pilve.
Telli peeneteraline SantaColor 100 värviline negatiivfilm kohe ära ››
(6)
The post Pista oma filmikaamera sisse värviline SantaColor negatiivfilm appeared first on Photopointi ajaveeb.
Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD on lihtsalt suurepärane kõik-ühes objektiiv. Muidugi ei asenda see prime objektiive, aga kui ma peaks reisile kaasa võtta ainult ühe objektiivi, siis minu jaoks oleks see kindlasti just see.
Mina kasutan seda peamiselt 90% ajast, sest see sobib ideaalselt maastiku-, portree-, koera-, ürituse- ja dokumentatsioonifotograafiaks ning videograafina on see mu enim kasutust leidnud objektiiv.
Pärast tehnilist juttu toon iga valdkonna kohta ka täpsemad näited, mida olen enam kui aastase kasutamise jooksul tunda saanud.
Miks on Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD niivõrd mitmekülgne?
Minu arvates on sellel kaks peamist põhjust:
- See katab väga suure suumi-vahemiku.
- See on suum-objektiivi kohta erakordselt suure avaga.
Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD ulatus
Alustades esimesest põhjusest, siis võib öelda, et see katab suuresti juba kahe objektiivi vajadused, mis kohe annab ka fotokotti ruumi juurde ja teeb selle kergemaks.
Kui üldjuhul oleme harjunud kasutama 24-70 mm ja 70-200 mm soom-objektiive, siis selles ühes Tamronis on peaaegu, et mõlemad olemas.
Tõsi, see ei ole küll nii lai kui 24 mm ja ka mitte päris nii suure ulatusega kui 200 mm, kuid sellegipoolest on muljetavaldav, et üks objektiiv saab minna 35 mm pealt 150 mm peale, samal ajal omades f/2-2.8 ava.
Sony viimase seeria 24-70 mm f/2.8 II (695 g) ja 70-200 mm f/2.8 II (1045 g) on erakordselt kerged objektiivid, kuid siiski kaaluvad need kaks kokku rohkem (1740 g), kui Tamron 35-150mm Di III VXD (1165 g). Kusjuures, Sony esimese generatsiooni 24-70 mm (890 g) ja 70-200 mm (1480 g) on aga märksa raskemad – kaaludes kokku lausa 2370 g.
Tamron 35-150mm Di III VXD ava
Teiseks teemaks ongi Tamron 35-150mm Di III VXD ava. Kui eelnevalt võrreldud 24-70 mm ja 70-200 mm objektiivid on mõlemad läbiva f/2.8 avaga, siis antud objektiiv on 35 mm peal suisa f/2 avaga!
Minu arvates on see uskumatu ja asendab lisaks nendele kahele suumläätsele kaamerakotis juba järgmise objektiivi, milleks on 35 mm f/1.4.
Jah, võibolla mõni portreefotograaf jääb siiski oma “fix-lensile” kindlaks, soovides maksimaalset lahtist ava, kuid olles ise omanud varem 35 mm f/1.4, siis minu jaoks polnud siin kohal küsimustki – Tamroni suumobjektiiv on kindel võitja!
Avast veel rääkides, siis sisse suumides hakates läheb see f/2 pealt f/2.8 peale.
Näen, et idee poolest asendab see ka kindlalt 50 mm f/1.4 portreeobjektiivi, sest ka siis on ava veel üpris suur (f/2.2). Muidugi, 50 mm peal ei ole see tõesti enam f/1.4, kuid kuna 59 mm peal on see veel f/2.2 ja optiliselt on 59 mm iseenesest juba suurema kompressiooniga, siis 59 mm f/2.2 annab juba lähedasema bokehi 50 mm f/1.4’le.
Toon välja ka täpsemad ava väärtused erineva fookuskauguse juures:
- 35-39 mm f/2
- 40-59 mm f/2.2
- 60-79 mm f/2.5
- 80-150 mm f/2.8
Nii, nüüd mulle tundub, et aitab aitab tehnilisest jutust ja asun oma kasutajakogemuse näidete juurde olles seda objektiivi tänaseks veidi üle aasta kasutanud.
Kuna tegelen lisaks loodusfotograafiale veel väga mitme valdkonnaga, siis just see objektiiv on see, mis on enamus ajast mu Sony a1 täiskaader hübriidkaamera ees kasutusel.
Mille kõige jaoks saab Tamron 35-150mm Di III VXD kasutada?
Ideaalne objektiiv maastiku pildistamiseks
Lai fookuskauguste vahemik võimaldab ühe objektiiviga kätte saada nii laiemad kui ka kitsamad maastikufotod. Jällegi koht, kus ei pea kasutama 24-70 mm või 70-200 mm objektiivi.
Isegi lähedale sattunud metsloomi olen 150 mm pealt pildistanud ja samuti annab 150 mm pealt teha loomadest ilusaid keskkonnafotosid.
Portreefotograafias ja koerafotograafias
Viimased ajal olen süüvinud portreefotograafiasse ja eelnevad pool aastat oli Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD ainus objektiiv, millega tegin ära kõik oma portreepildistamised.
Eriti kui pildil on 2+ inimest, siis ei ole vaja nagunii kasutada maksimaalset lahtist ava nagu f/1.4 ja pigem saab ava veidi kinnisemaks keeratud, et kõik inimesed pildid oleksid teravad. Seetõttu f/2 või f/2.5 ava pole mingisugune probleem!
Portreede pildistamisel eelistan veel seda objektiivi seetõttu kasutada, et kui on soov kiirelt fookuskagust vahetada, siis on see võimalik lihtsalt objektiivi sisse-välja suumides ja ei pea hakkama selleks prime lense vahetama.
Arvestades, et portreede pildistamisel toimub kõik pigem üsna kiiresti ja selleks, et modellil oleks võimalikult mugav, siis on taolise objektiivi kasutamine väga väärtuslik.
Samad mõtted kanduvad ka koerafotograafiasse, kuid veelgi enam, sest koerad liiguvad kiirelt ja võivad olla väga püsimatud.
See on suurepärane, et saan kiirelt minna 85 mm pealt 150 mm peale. Kui üldjuhul pildistatakse koeri 135 mm f/1.4, siis siin tooksin välja sarnase näite nagu 50 mm objektiivi võrdluses.
Jah, Tamron on 135 mm peal juba f/2.8 avaga, mis ei võimalda muidugi nii udust tausta, kui 135 mm f/1.4, mida paljud koerafotograafid taga ajavad.
Samas 150 mm peal on objektiiv jällegi loomulikult juba udusema taustaga, võimaldades 150 mm peal f/2.8 avaga saada jällegi ligilähedasemat tulemust 135 mm f/1.4’le.
Dokumentatsioonifotograafia/üritused
Nendes olukordades ei ole tihti võimalik valguse üle otsustada ja paljud hetked juhtuva pigem hämaras ja f/2 avaga annab neid hetki siiski suurepäraselt jäädvustada.
Jällegi suur suumi võimalus annab võimalus kiirelt reageerida ja ei pea hakkama mitme objektiiviga mässama.
Videograafia
Ma tean, et paljud on üllatunud, kui ütlen, et see on objektiiv, mida kasutan 90% ajast filmimisel ja just gimbali peal.
Tänapäeva videostabilisaatorid saavad stabiliseerimisega suurepäraselt hakkama ja võimaldavad ka sisse suumida 35 mm pealt 150 mm peale nii, et mootorid jaksavad kaamerat suurepäraselt tasakaalustada.
View this post on Instagram
List objektiividest, mida minu arvates Tamron 35-150mm VXD asendab:
- 24-70 mm f/2.8
- 70-200 mm f/2.8
- 35 mm f/1.4
- 50 mm f/1.4
- 135 mm f/1.4
Välja võib tuua veel kaks pisikest faktorit, mis mõnel puhul võivad miinuseks osutuda. Loomade pildistamisel, kui loom on veidi lähemal või soovin teha keskkonnafotot, siis mõnel puhul sooviksin, et mul oleks olemas Sony 70-200 mm, sest see on objektiiv, millele saab vahele keerata telekonvertereid, kuid Tamroni 35-150 mm ette ei saa.
Ehk siis, selle objektiivi puhul suurim fookuskaugus ongi 150 mm. 70-200 mm 2x konverter vahele panna, saan juba fookuskauguseks 400 mm.
Ja teine miinus võib olla see, et kui on soov filmimisel kasutada maksimaalset lahtist ava, siis tuleb arvestada, et sisse-välja suumides läheb ava kinnisemaks-lahtisemaks, mille tagajärjel pildi heledus muutub.
Jah, ka siin on lahendus ja võimalik keerata ava f/2.8 peale ning filmida läbivalt ühe avaga.
View this post on Instagram
Lõppsõna
Üldjuhul on nii, et ühes objektiivis ei ole võimalik kõike head korraga saada: kui soovid suurt suumivahemikku, siis pead loobuma valgusjõulisest avast (või teravusest) ja vastupidi.
Kuid antud juhul on Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD universaalsuumis mõlemad vajadused põhimõtteliselt kaetud, siis ka sellel objektiivil on ka kaks pisikest miinust: nendeks on objektiivi kaal (1165 g) ja hind (1999€).
See objektiiv ei ole kõige odavam ega ka kõige kergem, kuid minu arvates fakt, et see asendab põhimõtteliselt 2-5 objektiivi, siis kokkuvõttes on see märksa kergem ja samuti ka rahakotile oluliselt soodsam.
Arvestades, et tegelen niivõrd mitme erineva fotovaldkonnaga, siis vajadused ja nõudmised ongi täiesti seinast seina.
See on ka põhjus, miks üldjuhul igas valdkonnas kasutatakse erinevaid objektiive, sest üks objektiiv ei ole kõige jaoks mõeldud, kuid jätkuvalt usun, et Tamron 35-150mm Di III VXD on parim kõik-ühes objektiiv ja saab enamus olukordades suurepäraselt hakkama.
Telli sinagi oma Sony ette Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD ja Sa ei kahetse »
Hans Markus Antson on tuntud ja tunnustatud Eesti loodus- ja portree/elustiili/pulmafotograaf ning videograaf, kelle tööde ja tegemistega saad ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel või Youtube kanalil.
Objektiiv hakkas huvitama, aga pole ostus veel päris kindel? Tutvu ka tesite proovijate mõtetega:
- Fotograaf Kert Kõivik: “Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD on objektiivide hunt kriimsilm ››”
- Fotograaf Ander Iva: “Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD kaasa ja Norra pildistama ››“
- Karbist välja: Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD objektiiv Sony täiskaader hübriidkaameratele ››
Muide, Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD on kenasti kõigile laenutamiseks saadaval ka Tallinnas, Rocca al Mare keskuse ja Tartus, Kvartali keskuse Photopointi esinduskaupluse fototehnika rendis.
(8)
The post Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD on ainus objektiiv, mida Sa eales vajad appeared first on Photopointi ajaveeb.