Kodakilt uus Portra 160 negatiiv
autor: Lenno Grünberg

Digi võib küll tänapäeval ruulida kuid film pole veel kuhugi kadunud. Kodak tõi WPPI messil Las Vegases välja oma Professional tootesarja kuuluva Portra 160 värvinegatiivi.

Ettevõtte esindaja Scott DiSabato sõnul seisneb suurim märgatav erinevus filmi struktuuris: tera on vähem kuid teravust oodatust rohkem. Portra 160 jäädvustab märkimisväärselt hästi nahatoone ning sobib ideaalselt skaneerimiseks. Portra 160 värvinegatiivi peenem tera, detailirikkad varjualad ja mõõdukas kontrastsus võimaldavad töötlemist ja värvikülluse tõstmist töötlustarkvara abil.

Kui keegi soovib aga natuke räigemat värviküllust (nagu vanem Portra VC versioon), võib uue Portra asemel kasutada Kodak Ektar 100 filmi.

Uus film on saadaval alates märtsist 35 mm, 120/220, 4×5 ja 8×10 mõõtudes. Portra 160 eelkäijad, Portra 160 VC ja Portra 160 NC, on saadaval kuniks kaupa jätkub.

Canon selgitas EOS 7D, 40D, 50D, 60D AF tööd
autor: Lenno Grünberg

Canon Inc. on oma erinevatel veebilehtedel avaldanud selgitusi osade digipeegelkaamerate AF süsteemide ja teatud ajalooliste objektiivide ühilduvuse kohta.

Canon EOS 7D, 40D, 50D ja 60D kaameraid puudutav info on kokku võetud Canon UK kodulehel. Üldiselt selgitatakse, et mainitud kaamerad kasutavad TTL-CT-SIR CMOS AF sensorit, mille AF punktid (EOS 7D puhul 19, teiste puhul 9) on ristid ning tajuvad detaile nii horisontaal- kui ka vertikaalteljel tingimusel, et objektiivi maksimaalne ava on f/5.6 või valgem.

Kaheksa ajaloolist objektiivi, mille ava lainurga asendis on valgem kui f/5.6, ei võimalda rist-tüüpi AF punkte kasutada. Alltoodud objektiivide puhul tuvastavad kaamera AF sensori punktid detaile kas horisontaal- või vertikaalteljel kuid mitte mõlemal samaaegselt.
Kõnealused objektiivid on:
• EF 35-80mm f/4-5.6
• EF 35-80mm f/4-5.6 II
• EF 35-80mm f/4-5.6 III
• EF 35-80mm f/4-5.6 USM
• EF 35-105mm f/4-5.6
• EF 35-105mm f/4-5.6 USM
• EF 80-200mm f/4.5-5.6 II
• EF 80-200mm f/4.5-5.6 USM

AF süsteemide taolise veidra käitumise põhjused peituvad väidetavalt AF sensori ja objektiivi optiliste omaduste kombinatsioonis. Detailsemat infot leiab näiteks Canon UK veebilehelt.

Point TV – 50. Disainime digikaamerat: Pentax Optio RS1000
autor: Lauri Veerde

Pentax Optio RS1000 ei ole tavaline kaamera. Selle läbipaistva esipaneeli alla saab asetada kõikmõeldavaid trükiseid, fotosid, graafikat ja kõike muud mis pähe tuleb. Niiviisi saab tavapärase ilmega mustast või valgest digikaamerast teha unikaalse disainiga aksessuaari või lihtsalt originaalse, humoorika ja pilkupüüdva digikaamera. RS1000 tuunimiseks on kolm võimalust: Libistada esipaneeli alla üks kaameraga kaasasolevatest skinnidest, lõigata šablooni abil ükskõik kust välja oma disainileht või printida disainileht eellõigatud fotopaberile. Seda viimast võimalust Anton kohe proovima asubki. Ahjaa – kuni märtsi lõpuni on Pentax RS1000 kaamerad eriti soodsa hinnaga – 99 €

      Karbist välja: Panasonic Lumix DMC-GH2 hübriidkaamera
      autor: Lauri Veerde

      Kaua tuli seda oodata, kuid lõpuks on ta Photopointis. Panasonicu kõige võimekam fotokaamera Lumix GH2 – aparaat, mille juures ei ole võimaluste ja funktsioonidega koonerdatud. See paistab välja juba esmasel visuaalsel vaatlemisel – juhtnuppe ruutsentimeetri kohta on GH2-l enam, kui ühelgi teisel fotoaparaadil, mida ma näppima juhtunud olen. Vürtsi lisavad alla vajutatav programmiratas, puutetundlik välja keeratav ja pööratav LCD-ekraan ning üks paremaid elektroonilisi pildiotsijaid maailmas.

      Seesmiselt on selle kaamera olulisimaks trumbiks uus 16 miljoni efektiivse piksliga sensor, mis teeb võimalikuks väga kiire autofookuse ja Full HD video 24fps suurepärase andmeedastuskiirusega 23 Mbps. Arvan, et ei eksi kui nimetan seda hetkel turul olevatest hübriidkaameratest kõige võimekamaks (kui Sony a55 hübriidkaamerate seast välja arvata). Vaatame lähemalt.


      Mida püüda pildile veebruarikuus?
      autor: Remo Savisaar

      ©Tekst ja fotod: Remo Savisaar

      Selle, viimase soovituste looga saabki aastaring täis. Enamus aktuaalseid ning ligipääsetavaid teemasid on leidnud kajastust ning osad teemad, mis olid fookuses möödunud või üleelmisel kuul, on päevakorral ka täna. Näiteks poolveelised, talikülalised, tuisukunst ja veel üht-teist.

      Sellel kuul tasub pöörata tähelepanu järgmisele:

      Rebaste jooksuaeg

      Praegu on käes rebaste jooksuaeg ning see on ühtlasi väga soodne aeg nende pildistamiseks. Kui muidu on rebane väga tähelepanelik, terane ja ettevaatlik, siis jooksuajal võib kohata tegelasi kes „hõljuvad pilvedes“. Nad mõtlevad vaid ühest – leida paariline!

      Heakene küll, eks tühi kõht viib aeg-ajalt mõtted ka toidu hankimise peale, kuid põhifookus püsib vastassugupoolel.

      Käib, kuulatab, keskendub ja … hüpe! Hiir ongi käes.

      Jooksuajal on rebased väga liikuvad.

      Rebase pildistamiseks tasub sisse võtta koht näiteks mõne heinamaa või põllu serval, kus viimased armastavad närilistele jahti pidada. Hea planeerimise korral võib seal reinuvader suisa sülle kõndida. Planeerimise all mõtlen seda, et jälgede järgi oleks eelnevalt välja selgitatud põhilised liikusmisrajad. Passimiskohta valides tuleks kindlasti jälgida tuule suunda, et looma suhtes oldaks allatuult. Hea koht varitsemiseks on ka mõne kraavi ääres, kus reinuvader ikka oma tavapärase tiiru teeb

      Rebane oma tavapärasel tiirul.

      Praegusel ajal ei ole midagi erilist ka see, kui mõnel põllul võib märgata korraga asjatamas nelja-viit rebasest. Hea õnne korral võib saada võimsa elamuse osaliseks, kus rebased rammu katsuvad, müravad või paarituvad. Need on väärt hetked.

      Külmakartmatu linnuke

      Juba sügise lõpus jõudsid meie aladele esimesed talikülalised põhjamaalt. Olen varem juttu teinud siidisabadest ja urvalindudest. Nüüd on järg linnu käes, kellel nimeks vesipapp.

      Vesipapp on leevikese mõõtu, kohvipruuni sulestikuga ja tema rinnaesine on valge.

      Nagu nimigi vihjab on see linnuke tihedalt seotud veega. Veekogude ääres möödub terve tema päev. Ja mitte ainult ääres vaid osa sellest ajast askeldab ta vees! Olenemata sellest, kas on kerged plusskraadid või paukuv pakane, tunneb linnuke end vetevoogudes hästi.

      Vesipapp tunneb end vees hästi.

      Mis ta seal vees askeldab?

      Enne kui vesipapp kas siis jää-äärelt, vees olevalt kivilt või mõnelt madalamal asuvalt oksatüükalt vette sukeldub, nõksutab ta end hoogsalt, papilikult justkui kirikhärra. Just nende kummarduste ja oma välimuse tõttu on linnuke pälvinud nimed: jõekirikhärra, veeköster, jõepapp jt.

      Vette hüpanuna askeldab linnuke puguni vees, joostes mööda põhja, aeg-ajalt tiibadega hoogu juurde andes. Vahetpidamata pistab ta pea vee alla ja veeretab seal nokaga kivikesi ümber, sügavamates kohtades üldse sukeldudes ning kadudes sekunditeks. Vesipapp on ühtlasi ainus värvuline, kes püüab toitu sellisel viisil vee alt. Ta on hea ujuja, kasutades ujudes ka oskuslikult tiibu. Kivikeste alt otsib linnuke peamiselt selgrootuid põhjaloomakesi, kuid sekka satub ka mõni väiksem kala.

      Pea vee all, lükkab vesipapp seal nokaga ümber kivikesi, lootes leida selgrootuid.

      Vaadeldes lindu esmalt eemalt, saab aimu tema rütmist ning näeb ära, kui pika aja lind keskmiselt vee all veedab. Pildistamiseks sobivasse kaugusesse jõudmiseks tuleks läheneda just sellel hetkel, kui lind vee all on. Lähenemisel tuleks varuda aega ning teha pigem kolm-neli sammu, end seejärel tagasi pikali visates ja liikumatuna püsides, kui riskida sellega, et ühe korraga kohe sobivasse kaugusesse sööstame. Vahele jäämise oht on viimase variandi puhul väga suur ning lõpeb linnu eemale peletamisega.

      Juhul kui linnuke lendabki eemale, siis tavaliselt on tal välja kujunenud mitu meelispaika. Neid kohti külastab linnuke päeva jooksul korduvalt. Teine variant tema pildistamiseks ongi see, et oodata teda juba varem välja vaadatud kohas. See eeldab aga, et oleme linnukest juba pikemalt tundma õppinud ja teame, kus need kohad on.

      Vesipappi tuleks otsida madalate ja kiirevooluliste jõgede ja ojade äärest, mis pakasega päris kinni ei külmu. Jõgedelt, kus vesi on sügav, leiab neid harva. Lõuna-Eestis on heaks vaatluskohaks kärestikuline Taevaskoda, Harjumaal tasub vaadata näiteks Keila või Jägala jõele.

      Veebruarikuud soovitan ma vesipapi pildistamiseks sellel lihtsal põhjusel, et päike käib juba kõrgemat kaart ning see on teinud jõeköstri ärevaks. Linnuke teab, et kevad ei ole enam kaugel ning lisaks visuaalsele ilule paitab ta nüüd meie kõrvu ka oma tasase, kuid kauni lauluga. Seda laulu laulab ta oma liigikaaslasele, kuid kui viimast läheduses pole … siis laulab ta lihtsalt rõõmust. Arvatakse, et just talvitusaladel valitakse välja kaaslane, et koos kodumaale peret looma minna. Vesipapid lahkuvad meilt siis, kui jõevesi muutub kevadiste tulvavete tõttu sogaseks. See raskendab neil toitumist ja aeg ongi minna. Äraränne toimub märtsis-aprillis.

      Toidupalake käes, lendab vesipapp jää-äärele või mõnele kivile seda sööma.

      Meie rikkalik ning nelja aastaajaga loodus on suur kingitus, kust leiab igaüks omale midagi pildistamisväärset. Tuleb minna vaid välja ja nautida seda, mida loodus parasjagu pakub. Olgu see siis kasvõi praegusel hetkel veekogusid kaanetav ja varbaid näpistav külm. Ka seda tuleb osata nautida. Praegusel hetkel huikavad õhtuses metsas aktiivselt ka kakud. Rongad ja kotkad pakuvad aga taevalaotuses põnevat õhuakrobaatikat. Ühesõnaga – elu käib.

      Lend kallimaga – merikotkapaar.

      Soovin Teile toredaid hetki, looduse armastust ning teravat silma!

      Pentax 645D esitlusüritus toimub juba ülehomme. Vaata videot
      autor: Lauri Veerde

      Pentax andis eelmisel nädalal esitletud DFA 645 25mm f/4 lainurkobjektiiviga mõista, et digitaalne keskformaatkaamera 645D ei ole pelgalt auküsimus, mis kord valmis saanuna unustusse vajub. 645D keskformaatkaamera on saanud positiivset tagasisidet kõikjalt maailmast. Seda eelkõige oma soodsa hinna ja tavalisest erineva suunitluse poolest. Jaapanis tuli see aparaat müügile 2010 juunis. Euroopas aga 2011 jaanuaris. 19. veebruaril tuleb 645D kaamera Eestisse. Tule vaatama ja pildistama – Tallinnas Radisson Blu konverentsikeskuses. Täna on viimane päev end üritusele registreerida.

      Palun anna meile oma tulekust teada siin: http://blog.photopoint.ee/regi/

      Kodak müüb oma sensorivabrikud maha
      autor: Lauri Veerde

      Viimasel Photokina fotomessil uhke lavakujundusega silma paistnud Kodak rabeleb ellujäämise nimel. Filmiajastul iga fotoputka reklaamplakatil peesitanud firma avalikustas hiljuti oma plaanid müüa maha oma sensorite valmistamisega tegelev tootmisüksus.

      Kodaki juhi Antonio Perez`i sõnul oli soov selleks olemas juba mitu aastat tagasi – majanduse madalseisu tõttu lükati sensoritehaste müüki siis edasi. Eelmisel aastal oli aga majandusolulord taas tõusuteel ning nüüd otsib Kodak juba aktiivselt ostjat, lootes tehingust saadud tuluga – $300 – $400 miljonit dollarit – turgutada nii oma põhisuunaks olevat tindiprinterite ja tarkvara suunda kui ka digikaamerate valmistamist.

      Kodaki valmistatud sensorid on kasutusel näiteks viimastes Leica digikaamerates M8, M9 ja S2. Samuti ka Hasselbladi ja Sinari  keskformaatkaamerates ja Pentaxi keskformaatkaameras 645D.

      Allikas: photoradar.com

      Karbist välja: Sony soodsaim digikaamera Cyber-shot DSC-W510
      autor: Lauri Veerde

      Jaanuaris esitletud Sony kompaktkaamerate kõige soodsaim esindaja on jõudnud Photopointi poodidesse. Võib julgelt väita, et oma hinnaklassi konkurentidega võrreldes kuulub DSC-W510 kindlasti ilusamate aparaatide hulka. Nagu kõik Sony uue põlvkonna kompaktidel, on ka sellel nn Sweep Panorama režiim. Seda saab sisse lülitada nupu abil, millel kolm astet: foto- panoraampiltide- ja filmirežiim. Uskuge mind – olles panoraami kord juba teinud, tekib vajadus seda ikka ja jälle uuesti teha.

      Üllatav on see, kui kiiresti kaamera nupuvajutuse peale käima kargab. Fotode kiiremal läbivaatusel on märgata siiski, et aparaat näpu vajutuskiirusele hästi järele ei jõua. See on aga sellise hinnaklassi kaamera juures tavapärane. Keda loodus on õnnistanud peenemate näppudega ja kes vajab soodsat ja pisikest kaamerat lihtsate fotode, filmiklippide ja panoraampiltide tegemiseks, sellele võib DSC-W510 kaamerat kindlasti soovitada.  Kelle jaoks aga kompaktsusest olulisem akude vastupidavus on, võiks pigem vaadata AA akudega töötava Canon A495 või peagi saabuva A800 poole.

      Vaatame lähemalt:

      Sony DSC-W510 hõbedane Photopointis 115,00 € (1799,36 kr)

      Sony DSC-W510 punane Photopointis 115,00 € (1799,36 kr)

      Sigma asutaja pälvis Photokina kuldnõela
      autor: Lauri Veerde

      Sigma objektiivid on teada kõigile, kes vähem või rohkem pildistamisega sina peal on. Vähem teatakse aga mehest, kes nende objektiivide taga seisab. Michihiro Yamaki asutas Sigma aastal 1961. Seega tähistab Sigma käesoleval astal oma 50-ndat sünnipäeva. Ilmselt just sel puhul on mr Yamaki saanud hiljuti ridamisi auhindu. PMA nimetas ta „Aasta inimeseks“, ÜRO andis talle „Hall of Fame“ auraha. Nüüd, Jaapanis toimunud CP+ fotomessil pälvis Michihiro Yamaki prestiižseima tunnustuse, mida Photokina eales anda saab: „Photokina kuldse ilunõela“.

      Nõela kinnitas mr Yamaki revääri külge Koelnmesse GmbH asepresident Oliver P. Kuhrt. Oma kõnes nimetas ta mr Yamaki`t üheks Jaapani fototööstuse pioneeridest: „Kõigest 28 aasta vanusena asutasid sa selle, mis tänaseks on tuntuks saanud nime „Sigma“ all. Aastate jooksul oled sa selle muutnud üheks maailma edukamatest firmadest. Sel aastal tähistab Sigma oma 50-ndat aastapäeva ja ma soovin edasi anda oma siirad õnnesoovid Mr Yamaki`le. Sinu objektiivid kuuluvad maailma paremate hulka ning sa võid selle üle uhkust tunda. On selge, et niivõrd suur pühendumus fototööstusesse ja panus selle arengusse ei oleks võimalik ilma kirgliku suhtumiseta oma töösse“.

      Sigma ametlik pressiteade

      Sigmalt kolm uut objektiivi: 12-24 mm lainurksuum, 105 mm makro ja 50-150 mm telesuum
      autor: Lauri Veerde

      Sigma esitleb sel nädalal jaapanis toimuval CP+ fotomessil kolme uut objektiivi. Nendeks on nii täis- kui ka poolkaadrile sobivad objektiivid 12-24mm f/4.5-5.6 EX DG HSM II lainurksuum ja 105mm MACRO f/2.8 EX DG OS HSM makroobjektiiv. APS-C mõõdus digipeeglite jaoks on aga valmistatud 50-150mm f/2.8 EX DC APO HSM telesuum

      Sigma 12-24mm f/4.5-5.6 EX DG HSM II objektiiv

      12-24mm objektiivi seest lainurkadele omaselt värinastabilisaatorit ei leia. See sobib nii täis- kui ka poolkaadersensori ette. Optilises konstruktsioonis on esindatud koguni neli FLD (madala dispersiooniastmega) läätse, mis aitavad võidelda kromaatiliste- ehk värvusmoonutuste vastu. Sigma sõnul murdub valgus FLD klaasi puhul praktiliselt sama ühtlaselt, nagu Canoni L-seeria objektiivides kasutatud fluorist läätsede puhul, kuid on viimastest odavam toota. Lisaks on objektiivis ka üks SLD element, mille funktsioon on FLD läätsele sarnane, kuid toimimine tuimem.

      Veel on objektiivi lisatud neli asfäärilise pinnaga läätse – need hoolitsevad selle eest, et pildistatav kaader oleks terav ka servadest ja nurkadest. 12-24 lainurksuum on pritsmekindla korpusega ja HSM teravustamismootoriga. Lähimaks teravustamiskauguseks on 28 cm ja maksimaalseks suurenduseks 1:6,4.

      Sigma ametlik pressiteade

      Sigma 105mm MACRO f/2.8 EX DG OS HSM makroobjektiiv

      105mm F2.8 on senise 105mm makroobjektiivi uuendatud versioon. Põhjaliku täiustuskuuri käigus on sellele lisatud värinastabilisaator, HSM teravustamismootor ja pritsmekindel korpus. Sarnaselt senisele mudelile on ka uuel nn ujuv teravustamissüsteem, mis tähendab seda et ühtlaselt terava kaadri saavutamiseks liigub üks lääts peamisest läätsede grupist eraldi.

      Sigma ametlik pressiteade

      Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC APO HSM objektiiv

      50-150mm valgusjõulise telesuumi ekvivalentseks fookuskauguseks APS-C mõõdus sensoriga peegelkaamera ees on 75-225 mm. Nii on see võrreldav Sigma populaarse 70-200mm f/2.8 objektiiviga. Uus mudel on aga senisest kergem ja kompsktsem nintg sellele on lisatud värinastabilisaator, mis Sigma sõnul tavalisest neli stoppi suurema säriajaga pildistada lubab.

      Sigma ametlik pressiteade