Kui taevast sajab värvilisi Pentax K-r peegelkaameraid…
autor: Lauri Veerde

Kui taevast sajab värvilisi Pentax K-r peegelkaameraid, siis tea, et oled Jaapanis. Lisaks K-r peegelkaameratele on seal värviliseks võõbatud ka uued 35 mm Pentaxi objektiivid. Allolevat reklaamklippi näidatakse Jaapani televisioonis, värvilisi kaameraid saavad jaapanlased aga tellida läbi veebi. Meil Photopointis on praegu saadaval punast, musta ja valget värvi K-r kaamerad.

Sony annab parima talvefoto eest ära a55 ja NEX-3 hübriidkaamerad
autor: Lauri Veerde

Detsembrikuu on aasta huvitavaim aeg. Lisaks jõulu- ja uueaastaootusele on väljas ilusad talveilmad. Need kutsuvad õue kelgutama või vastupidi – ajavad hoopis sooja tuppa hubasesse seltskonda juttu puhuma. Mida sa ka ei eelistaks, väärivad need hetked jäädvustamist.

Just sel põhjusel kuulutab käesoleva aasta innovaator fotokaamerate vallas – Sony koos Snap.ee veebilehega välja fotokonkursi „Parim talvefoto“. Konkursile on oodatud pildid, mis kirjeldavad talve nii, nagu see sinu jaoks kõige meeldivam on. Võib-olla oled lummatud lumise looduse ilust? Äkki naudid üle kõige suuskadel kihutamist või lastega koos kelgumäel rassimist? Või on sinu parimad talvised hetked soojas toas kui jäälilledes akende taga möllab tuisk. Mis iganes see ka olla võiks – vormi see parim hetk parimaks talvefotoks ja osale Snäpi veebilehel toimuval konkursil.

Kuna parim saab olla vaid üks, siis saab igaüks konkursil osaleda vaid ühe fotoga.  Parimaid talvepilte saab konkursile esitada kuni 31 detsembrini (k.a). Seejärel asub pilte hindama 3-liikmeline žürii. Esikolmik kuulutatakse välja 10. jaanuaril. Kõige huvitavam parim talvefoto saab auhinnaks parima hübriidkaamera maailmas – Sony a55.

I koha auhind: Sony a55 + 18-55mm Kit. Väärtus 14 499.- (926,65€)
II koha auhind: Sony NEX-3K 18-55mm must. Väärtus 9299.- (594,31€)
III koha auhind: Sony DSC-W360 must. Väärtus 2999.- (191,67€)

Ära lase ennast piirata, sest konkursil võib osaleda igaüks, kellel on talvemeeleoluga pilte. Olgu pildil aasta 2010 või 1998. Peamine, et oleksid veendunud, et see on sinu parim talvepilt. Vaata lähemalt Snäp.ee veebilehelt.

Fotode vastuvõtt Artprint fotokonkursile “Esimene lumi” on lõppenud
autor: Lauri Veerde

Täna keskööl lõppes piltide vastuvõtt Snäpi pildipangas toimuvale Artprint fotokonkursile “Esimene lumi”. Konkursile on laekunud kokku 340 fotot – kui kõik need vaimusilmas raamatuks köita, saab suurepärase ülevaate sellest, kuidas praegu juba täies hoos olev talveilm meile saabus. Ei juhtunud see sugugi ootamatult – saatke või konkursi link maanteeametisse, kui nad muidu ei usu.

Nüüd aga asub kõiki konkursile laekunud fotosid üle vaatama kolmelikmeline žürii koosseisus: Artprint spetsialist Ando Heilmann, fotograaf Andrei Sizõh ning Photopointi ajaveebi peatoimetaja Lauri Veerde. Välja tuleb sõeluda kolm paremat tööd, mis on väärt Artprint poolt välja pandud auhindu – fotolõuendeid. Otsus peab olema tehtud järgmiseks esmaspäevaks ehk kuuendaks detsembriks. Niisiis – tulge koos minuga konkursipilte vaatama. Kirjutage näiteks sellesama postituse kommentaaridesse, milline teile meeldib. Konkursipilte näeb Snäpi veebilehel.

Point TV – 47. 5 põhjust miks osta Metz välklampi
autor: Lauri Veerde

Saksamaa elektroonikatootja Metz on laialdasemalt tuntud kui suurepäraste universaalvälklampide tootja. Tema Mecablitz-seeria välgud on võitnud mitmeid mainekaid fotoauhindu. Nendest on olemas spetsiaalsed mudelid nii Canoni, Nikoni, Pentaxi, Sony kui ka Olympuse/Panasonicu peegelkaameraile. Nad on kaameratootjate endi valmistatud välklampidest soodsama hinnaga ning tihti isegi funktsionaalsemad. Kui funktsionaalsed täpselt – sellest räägib Anton, tuues uute Mecablitz 50 AF-1 ja 58 AF-2 näitel lagedale viis põhjust, miks peaks eelistama just Metzi välklambi. Head vaatamist.

Karbist välja: poolläbipaistva peegliga hübriidkaamera Sony a55
autor: Lauri Veerde

Iga karbist-välja fotosessioon on erinev. Mõnikord on tunne nagu polegi väga midagi pildistada. Teinekord on jälle tunne et huvitavaid elemente on iga külje ja nurga peal. Sony α55 hübriidkaamera kuulub kahtlemata sinna viimasesse gruppi. Selle manuaalselt ülestõstetav peegel, digitaalne pildiotsija, Canoni ja Nikoni samalaadsetest erinev välja keeratav ja pööratav LCD-ekraan ja kere ülimalt ergonoomiline ning mõnusalt kummeeritud profiil annavad inspiratsiooni pikemaks pildisessiooniks α55 kaamerast endast ning kindlasti ka kaamera endaga. 46 fotot on senimaani karbist-välja rubriigi rekord. Kes aga on see, kellelt see rekord ära võetakse? Seegi on Sony kaamera – suvel üles pildistatud NEX-3. Olgem ausad – need kaks on ka 2010 aasta huvitavamad fotokaamerad. Müts maha, Sony.

Vaata kindlasti ka α55 kaameraga pildistatud fotosid, käed-küljes videot ning esmaseid muljeid varasügiseselt kohtumiselt Poolas.

Sony a55 + 18-55mm objektiiv Photopointis: 14 499.- (926,65€)

Iga karbist-välja fotosessioon on erinev. Mõnikord on tunne nagu poleks väga midagi pildistada. Teinekord on jälle tunne et huvitavaid elemente on iga külje ja nurga peal. Sony α55 hübriidkaamerakuulub kahtlemata sinna viimasesse gruppi. Selle manuaalselt ülestõstetav peegel, digitaalne pildiotsija, Canoni ja nikoni samalaadsetest erinev välja keeratav ja pööratav LCD-ekraan ja kere ülimalt ergonoomiline ning mõnusalt kummeeritud profiil annavad inspiratsiooni pikemaks pildisessiooniks α55 kaamerast endast ning kindlasti ka kaameraga endaga. 46 fotot on senimaani karbist-välja rubriigi rekord. Kes aga on see, kellelt see rekord ära võetakse? Segi on sony kaamera – suvel üles pildistatud NEX3. Olgem ausad – need kaks on ka 2010 aasta huvitavamad fotokaamerad. Müts maha, Sony.

Sony a55 + 18-55mm objektiiv Photopointis: 14 499.- (926,65€)

Canon S95 ja Panasonic LX5 pälvivad Dpreview hõbedase auraha. Nikon P7000 ei saa midagi
autor: Lauri Veerde

Dpreview veebilehel nägi täna ilmavalgust ülevaade, kus on teineteiselt mõõtu võtmas kolm kompaktkaamerat: Canon PowerShot S95, Panasonic Lumix LX5 ja Nikon Coolpix P7000. Selle trio näol on tegemist fotoentusiastidele või kompaktset fotomasinat vajavatele profifotograafidele suunatud digikompaktidega, mille hinnaklassiks on 7000-8000 krooni.

Visuaalselt eraldub neist kolmest Nikon P7000, mis on oma konkurentidest märksa suurem, nurgelisem ja optilise pildiotsijaga varustatud masin. Välimuse järgi hinnates tuleks seda silmitsi panna hoopis Canon G12 kaameraga. Eks Dpreview oleks ka selle Canoni ülevaatesse võtnud aga ilmselt ei saanud nad seda õigeks ajaks oma valdustesse. Nagu aga ülevaatest selgub, siis ei olegi P7000 võrdlemine Canoni G12 kaameraga vajalik – P7000 kaamera saab nimelt juba ka LX5 ja S95 kompaktidelt üpris pika toruga ära.

Pildikvaliteedilt olevat kõik kolm kaamerat suurepärased. Seda nii detailsuse kui ka digimüra taseme poolest. Põhilised ülevaates kirjeldatud erisused tulenevad seega kästilusmugavusest. Kõikide juhtimissüsteem on optimeeritud manuaalrežiimi kasutamiseks – siiski olevat Canon S95 ja Panasonic LX5 Nikoni P7000-st selles osas peajagu üle. Viimasele heidetakse ette eelkõige segast menüü- ja funktsioonivalikute süsteemi ning kaamera väga aeglast nupuvajutustele reageerimist.

Seega saavad Nii Panasonic LX5 kui ka Canon S95 Dpreview hõbedase auraha ning skoorivad vastavalt 73 ning 72 protsendiga. Nikon P7000 jääb kolmandaks, aurahast võib ta suu puhtaks pühkida kuid protsendipunkte saab 62.

Loe ülevaadet Panasonic Lumix LX5, Canon PowerShot S95 ning Nikon Coolpix P9000 kaameratest Dpreview veebilehelt.

Pentaxi uued peegelkaamerad K-r ja K-5 ootavad sind Photopointi kaamerarendis. Proovi järele
autor: Lauri Veerde

Miks mitte proovida ise järele, kui head need Pentaxi uued peegelkaamerad siis täpselt on. See võimalus on nüüd olemas – loomulikult saavad kõik soovijad seda teha ükskõik millises Photopointi kaupluses kohapeal. Kelle hing aga rahulikult kodus või looduses pildistada ihkab, peaks nüüd seadma sammud Photopointi Tallinnas Pärnu mnt-l asuvasse esinduskauplusesse. Sinna – fototehnika rendikappi – jõudsid eile õhtul Pentaxi uued peegelkaamerad K-r standardobjektiiviga komplekt ja K-5 kahe objektiiviga komplekt. Samuti Pentaxi uus objektiiv DA 35mm F2,4 AL. See kes proovib juurde soovib.

Pentax K-5 peegelkaamera ülevaade Digitesti veebilehel
autor: Lauri Veerde

Harva juhtub, et kõik kolm tuntumat peegelkaameratootjat saavad täitsa ühel ajal valmis aparaadid, mis oma omaduste ning hinna poolest üksteisega kohe välk välgu ja sensor sensori vastu võitlusse asuvad. Sel sügisel see juhtus kui turule tulid Canon 60D, Nikon D7000 ning Pentax K5 – fotoentusiastidele mõeldud digitaalsed peegelkaamerad, mille hind pisut alla 20 000 krooni jääb.

Digitesti veebilehel on juba mõned nädalad tagasi ilmunud ülevaade Canoni digipeeglist EOS 60D. Nüüd on aeg Pentax K-5 käes. Mahukas ja põhjalikus ülevaates uurib Toomas Ili välja selle aparaadi tugevad ja nõrgad küljed, teeb videot ning filmi nii kaamerast kui ka kaameraga. Ja muideks – profifotograaf Ili, kes on töötanud nii Nikoni kui ka Canoni digipeeglitega ei ole oma elus kordagi käes hoidnud Pentaxit, Nii siis on eriti huvitav lugeda, milline mulje mehel selle kuulsusrikka kaamerameistri toodangu parimast esindajast jäi. Ülevaadet saab lugeda nagu ikka Digitesti veebilehel.

Filtrimeister Cokin on pankroti äärel?
autor: Lauri Veerde

Suurepäraste kiilfiltrite valmistamisega fotograafide seas tunnustautd Prantsuse firma Cokinil on rasked ajad. Nimelt kirjutab briti fotoportaal photoradar.com endal olevat andmeid Cokini maksejõuetuks kuulutamise ning varade külmutamise kohta. Allika teatel ei tähenda käimasolevad protsessid Cokini kui filtritootja kadumist fotomaastikult. Firma ära ostmise osas on huvi üles näidanud selle omanikud ning vastav protsess olevat praegu ka toimumas.

Cokini tarned olevat praeguseks peatatud – seda senikaua kuni firma rahasüsti toel uuesti jalad alla saab. Praegu teadaolevate faktide põhjal ei ole olukord photoradar.com allikate väitel klientide jaoks siiski hull, kuna tarnete jätkumist prognoositakse juba jõulueelsel ajal. Seda on ka Cokini esindajad ise korduvalt ja selgelt lubanud.

Sveni pildilood – 3. Õhtusöök auravast katlast
autor: Photopoint

©Tekst ja fotod: Sven Začek

Seekordne pilt tuleb meie eelmise aasta külmast talvest, mis on praegu aktuaalne kahel põhjusel. Esiteks muidugi ootavad kõik inimesed, kaasa arvatud mina, et tänavune talv tuleks ikka sama ilus. Teiseks, saavutas see foto kõrge tunnustuse fotokonkursil GDT European Wildlife Photographer of the Year 2010.

Algavast talvest ja selle ootusest veel nii palju, et tänavuse algus on olnud natuke teistsugune ja soojem. Aga eks paistab, millise pöörde Külmataat meile detsembris pakub. Eelmise aasta detsember oli kahel õhtul igatahes selline nagu paistab saarmapildilt. Hommik algas -28 kraadise pakasega ja õhtulgi laskus temperatuur kahekümnest allapoole. Ideaalsed tingimused jõe ääres liikumiseks olid loodud. Vaba vesi auras külma käes – vaatepilt, mis oli eriti dramaatiline läbi teleobjektiivi ning kontravalguses. Juba niisama roostiku ja olustiku pildid olid väga head ja nägu kiskus muhedaks. Saarma ilmudes ühe järgmise jõekäänu tagant asendus muhedus ebalustega, sest võimalus täiuslikuks pildiks oli loodud ja sellises olukorras ei taha kohe oma õnne uskuda ja peas hakkavad kerima mõtted sajast takistusest, mis võivad veel kõik ära rikkuda. Pärast tunniajast pildisessiooni lahkus saarmas koos päikesega. “Prantslane” ei saa öelda, kuid konnasööja sukeldus ja ujus pikalt järgmise jõekäänakuni ning kadus mul silmist. Päike laskus metsa taha ja oli samuti kadunud. Kui pildi koostisosad lahkusid, siis mina saabusin. Ma saabusin tagasi reaalsusesse ja leidsin end jää pealt kõhutamast. Ajasin end istuli ja nautisin loojangujärgseid värve.

Olin ka järgmisel päeval samas kohas, kuid eelmisel õhtul tegevusest pakatanud jõelõik auras küll sama kenasti, kuid mingit liikumist peale fotoküti ei olnud. Mulle anti üks õhtu ja ma olen selle eest tänulik. Täiuslikke pilte on mul vähe, kuid tol õhtul sündis neid päris mitu.

Pildi esitlus ja tehnilised andmed:

Pildiformaat – Tavaline 3:2 külgede suhtega formaat. Pilti on lõigatud looma tagant ja ülevalt nii palju, et pikem külg on vähenenud 14%. Kui pikema serva pikseleid on jäänud alles endiselt 5200, mis annab võimaluse ülisuurteks väljatrükkideks. Lõikamise eesmärk oli vähendada heledat ala saarma selja taga.

Kadreeringu on selline klassikaline, kus loom on sätitud kolmandiku peale ja vaatamise suunas on rohkem ruumi jäetud. Loomast allpool on oluline sillerdav jääserv ja üleval jõeaur, mille tõttu on loom vertikaalteljel kadreeritud tsentrist allapoole.

Võttenurk – Nii madal, kui võimalik, et jõeaur tõuseks loomast kõrgemale ning paigutada siluett kõige puhtamalt taustale. Pildistatud kõhuli jääl lamades.

Ava – 2/3 astme ulatuses täisavast lähtuvalt kinni keeratud, et saavutada mõni sentimeeter teravussügavust juurde, kuid tagades seejuures, et vastu valgust pildistades tekkivad sillerdused oleksid siiski ümmargused ega läheks hulknurkseteks.

Tehnika – Nikon D3x + Nikkor 300mm F2,8 VR + Nikkor TC-17EII konverter. F5,6, 1/4000, ISO 250. Käest, lamades jääl.

Valgus – Õhtune kontravalgus, mis ulatus veel üle metsaserva, kuid oli piisavalt intensiivne, et tekitada tugev siluett.

Salvestus – RAW formaadis, konverteeritud Adobe Photoshop CS4-ga.

Loe ka PP ajaveebi uudist “Toomas Ili ja Sven Začeki fotod said Euroopa loodusfotokonkursil kõrge tunnustuse osaliseks