Polaroid Eames on piiratud tiraažiga kiirpildikaamera
autor: Jürgen Veerme

Polaroid Now Gen 2 Eames Edition

Polaroid jätkab loomingulist teekonda koostööga disainiikoonide Charles ja Ray Eames´iga ning selle raames on taaskord müügile jõudnud eridisainiga Polaroid NOW (Gen 2) kiirpildikaamera.

Charles ja Ray Eames kuuluvad möödunud sajandi tähtsamate disainerite hulka. Mitmed nende tooted on disainihuviliste soovinimekirjade tipus. Just nende 1972. aasta kommunikatsioonikampaania Polaroid SX-70 kaamerale oli oluliselt abiks Polaroidi kaubamärgi edule.

Nüüd on nad üheskoos välja töötanud Polaroid Now Gen 2 Eames Edition mudeli, mis on Eamesi ikoonilist “Elephant Hide Gray” värvi ja tuleb koos laia Eames Toy geomeetrilise mustriga randmerihmaga.

Polaroid Now Gen 2 Eames Edition

Selles kiirpildikaameras saad kasutada nii Polaroid I-Type kui ka 600 filme ning kahe läätsega teravustamissüsteem tagab selged pildid. Kaamera akut laetakse USB-C pesa kaudu ja ühest laadimisest piisab kuni 15 filmipaki jaoks. Võimalik on teha topeltsäritusi ja kasutada viitavamist.

Muuhulgas on müügil ka erinevad Polaroidi tarvikud nagu albumid, kus on hea tehtud väljatrükke hoiustada ja kotid, mis kaitsevad hinnalist kaamerat ning muudavad selle kaasas kandmise mugavamaks.

 

Osta Polaroid Eames esinduskauplustest või telli veebist ››

 

Vaata ka:

(7)

The post Polaroid Eames on piiratud tiraažiga kiirpildikaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.

Karbist välja: Panasonic Lumix GH7 hübriidkaamera
autor: Stephan Redko

Olgugi, et Panasonic Lumix GH6 tuli välja kõigest kaks aastat tagasi, siis nüüdseks on meieni juba jõudnud selle järeltulija. Ilmselt põhjusel, et Lumix GH6 mudel valmistas paljude jaoks pettumust, sest sellega ei kaasnenud kaasaegsem faastuvastus autofookus, mis oli üks ainsaid murekohti selle eelkäijal ehk GH5 mudelil.

Kuigi paljud Panasonicu kasutajad on vahepeal juba liikunud uute, töökindlama autofookusega süsteemidele nagu näiteks Sony või Canon, siis kahtlemata ei jõua ükski teine kaamerabränd lähedalegi Panasonicu videofunktsioonidele.

Nüüd, kui neil on ka autofookuse teema ära klaaritud, siis Panasonic Lumix GH7 paistab olevat tõeline konkurent teiste tootjate videokaameratele.

Võtsin selle karbist välja, et selles postituses jagada Sinuga enda esmamuljeid ning arvamusi sellest uuest tööloomast. Tõttame tutvuma!

Mida kujutab endast Panasonic Lumix GH7?

Seda karbist välja võttes oli minu esimene mõte: “Vot, see on kaamera”! Kere poolest on see üpris suur võrreldes teiste brändide “Micro Four Thirds” ning APS-C hübriidkaameratega, kuid antud juhul ei mõtle ma seda sugugi halvaga.

Tänu suuremale kerele on Lumix GH7 hübriidkaamerat ekstreemselt mugav käes hoida. Käepideme poolest meenutab see mulle ühte teist Panasonicu mudelit — esimese generatsiooni Lumix G9, mida peetakse tänase päevani üheks kõige mugavamaks hübriidkaameraks, mida käes hoida.

Ainuüksi see omadus annab sellele kaamerale juba suure eelise, sest kui kaamerat ei ole mugav käes hoida, siis minu (ning ka paljude teiste) jaoks on see “deal breaker”.

Teine eelis, mis kaasneb suurema kaamerakerega on ülekuumenemise vältimine, mis on tänapäeva videokaamerates eriti aktuaalne teema.

Kuna enamus kaameratootjad üritavad praegu oma sensoritest nii palju välja pigistada kui võimalik, tehes samal ajal oma kaameraid aina kompaktsemaks, siis hetkel näeme tihtipeale hübriidkaameraid, mis suudavad heal juhul filmida 10 minutit enne ülekuumenemist. Isegi Panasonic proovis oma kätt selles trendis Lumix S9 täiskaader hübriidkaameraga.

Panasonic Lumix GH7 on aga suur keskmine sõrm sellele trendile, sest ettevõte lubab GH7-le kuni 40°C kuumuse käes opereerimist ilma ülekuumenemiseta. Selle põhjuseks pole ainult see, et selle kere on füüsiliselt suurem, vaid siin tuleb suureks abiks ka integreeritud jahutussüsteem.

Viimane asi, mida ükski professionaal ei tahaks, et tema sessiooni ajal juhtuks, on kaamera ülekuumenemine. Kujuta ette, et Sa filmid pulma või muud tähtsat üritust suvisel päeval, ning just kõige tähtsamal hetkel otsustab Su kaamera pildi eest visata. Selline asi on konkreetselt juhtunud minu Sony a7 IV hübriidkaameraga, millel ei ole jahutussüsteemi.

Jahutussüsteem puhub kuumust sensorist eemale ning vasakul olevatest ventidest välja.

Hetkel ei saa veel kaamera ehitusest kõrvale kalduda, sest mainimata ei saa kindlasti jätta Lumix GH7 hübriidkaamera ekraani. Tegu on puutetundliku, 3-tollise, 1,84 miljoni punktilise ekraaniga, mille kõige muljetavaldavam osa on selle nn. hübriidne kallutatav ning pööratav disain. Mida see üldse tähendab?

Nagu tänapäeva kaameratel puhul ikka, siis GH7 ekraani saad Sa välja pöörata, mida inimesed kasutavad tihtipeale ise enda filmimiseks. Kuid selle disaini puhul kurtsid mõned kasutajad, et nemad eelistavad kallutatavat ekraani.

Nõndaks valmis disain, mis suudab mõlemat teha — ekraani saad nüüd kallutada umbes 45 kraadi ja/või täiesti välja pöörata.

Tegelikult on kõik need eelnimetatud GH7 omadused olemas ka GH6 mudelil, sest need kasutavad täiesti identseid keresid. Tänu sellele võivad praegused GH6 kasutajad hõlpsasti kasutada ka järelkäijat ilma selleta, et nuppude paigutust või muud sellist peaks uuesti õppima ning nendega ära harjuma.

Suurim uuendus Lumix GH7 puhul ongi põhiliselt selle süda, mis ei pruugi tehnilisi andmeid lugedes eriti välja paista, sest nii GH6 kui ka GH7 kasutavad sama resolutsiooniga 25,2-megapiksli suurusega sensorit.

Tegelikkuses pärineb GH7 mudeli sensor eelmisel aastal välja tulnud Lumix G9 II hübriidkaamerast, mis kasutab 25,2-megapikslist Micro Four Thirds BSI CMOS sensorit.

Tänu uuendatud sensorile on Lumix GH7 mudeli suurimaks eeliseks üle kõikide teiste GH-seeria kaamerate töökindel faastuvastus autofookus, millele Sa võid päriselt tugineda.

Muuhulgas kasutab Lumix GH7 ka kõige uuemat Venus Engine protsessorit, mis on Panasonicu sõnul lausa 2 korda kiirem kui eelmise generatsiooni protsessor, mida kasutab veel GH6 mudel.

Tänu sellele on GH7 suuteline salvestama kaamerasiseselt kuni 5.7K resolutsioonis 30 kaadrit/sek ProRes 422 HQ ja ProRes RAW HQ režiimides. Mainin siin ka seda, et tasulise uuenduse eest on võimalik kaamerasse lisada Arri LogC3 gamma profiil, mida kasutavad ka päris Arri kinokaamerad!

Pea meeles, et maksimaalseid resolutsioone ja ProRes režiime kasutades vajad Sa väga kiireid ning mahukaid mälukaarte. Lumix GH7 hübriidkaamera peale salvestamiseks leiad külje pealt ühe CFExpress Type B ning ühe UHS-II SD mälukaardipesa. Et kaamerast maksimumi võtta, soovitan kindlasti kasutada eelkõige CFExpress kaarti.

Alternatiivina saad USB-C pesa kaudu ühendada kuni 2TB välise SSD ketta, kuhu peale on samuti võimalik kõrgkvaliteedilist sisu salvestada. Lisaks USB-C pesale peitub kaamera vasakpoolsel küljel ka täissuuruses HDMI pesa ning kõrvaklappide ja mikrofoni pesa.

Viimasena sooviksin tunnustada Lumix GH7 küljes olevat “kit-objektiivi”, kui seda üldse saab selleks kutsuda. Tegu ei ole sugugi uue objektiiviga, kuid olen alati kadestanud seda Micro Four Thirds süsteemi puhul.

35mm ekvivalendis saavutad Panasonic 12-60mm f/2.8-4 O.I.S. objektiiviga 24-120mm fookuskauguse, mis on tõsiselt mitmekülgne suumivahemik ja sellest paremat kit-objektiivi ei saakski küsida. Kusjuures, see on loodud koostöös Leica’ga, kes hoiab ennast väga kõrgetele standarditele kvaliteedi poolest.

Lõpetuseks

Panasonic Lumix GH7 lahendab lõpuks GH-seeria suurima probleemi ehk selle autofookuse. Kõige muu poolest olid juba varasemad mudelid väga võimekad kaamerad ning mõned professionaalid kasutavad neid B- või C-kaameratena tänase päevani.

Kui soovid hübriidkaamerat, mis oleks suuteline sammu pidama professionaalsetel võtetel, nii kvaliteedi, autofookuse kui ka töökindluse poolest, siis GH7 paistab olevat suurepärane variant selleks, eriti kui oled pisut kitsama eelarvega.

Minule jättis see kaamera igati hea esmamulje ning mul on suur rõõm näha rohkem tõsiseid konkurente foto- ja videomaailmas, et tootjad ei muutuks liialt laisaks ning pakuksid jätkuvalt kasutajatele parimat, mis neil anda on.

 

Telli Panasonic Lumix GH7 ja tunneta kvaliteeti »

 


Kui Sa ei tea, mida oma vana kaameraga peale hakata, siis on võimalus see meile pakkuda ning nõnda saad uue kaamera ostul isegi soodushinnast veel alla! Rohkem infot »

Kahtlemata on uue kaamera ostmine arvestatav investeering ja seetõttu pakume võimalust kasutada mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi – nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.

Photopoint on Panasonic fototehnika ametlik ja pikaajaline premium partner Eestis. Photopoint.ee ostujuhid – ammuta inspiratsiooni ja teadmisi.

(16)

The post Karbist välja: Panasonic Lumix GH7 hübriidkaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.

Canon EOS R5 Mark II aitab ellu viia kõik Su loomingulised ambitsioonid
autor: Stephan Redko

Kuulujutud ja kannatamatu ootamine saavad nüüd mõlemad lõppeda, sest Canon andis meile lõpuks teada, et müügile tuuakse uue generatsiooni EOS R5 Mark II täiskaader hübriidkaamera.

Esimese põlvkonna mudelist on tänaseks möödunud ligi neli aastat ehk vaatame, mida Canon on suutnud selle aja jooksul uue mudeli puhul uuendada ning täiustada.

Canon EOS R5 Mark II

Mida uut pakub Canon EOS R5 Mark II?

Canon EOS R5 Mark II südameks on tutikas 45-megapiksline Stacked CMOS täiskaader sensor, mis võimaldab kaameral lugeda andmeid märkimisväärselt kiiremini kui BSI-tüüpi sensoriga.

Tänu sellele võimaldab R5 Mark II salvestada videoid kuni 8K resolutsioonis 60 kaadrit/sek ning fotosid kuni 30 kaadrit/sek. Seda kõike loomulikult minimaalse rolling shutter efektiga.

Samuti säilib kasutajate jaoks variant kasutada madalamaid särivõtteid, kui 30 kaadrit/sek pildistamine jääb mõnes olukorras liiga paljuks. Valikus on ka 20, 15, 10 ja 5 kaadrit/sek.

Uus R5 Mark II on suuteline tegema ka “pre-capture” katikunupu täisvajutuseelset salvestust — see suudab pool sekundit enne pildistama hakata ning 3-5 sekundit enne videosalvestust teha.

Canon’i üheks kõige omapärasemaks funktsiooniks on siiamaani silmjuhtivusega teravustamine (Eye-control AF), mida Canon tutvustas esimest korda EOS R3 mudeliga. Nüüd on suur rõõm teatada, et see funktsioon on jõudnud ka Canon EOS R5 seeriale.

Pildiotsijast vaadates suudavad erinevad andurid tuvastada Sinu silma liikumise ning kuhu see täpsemalt vaatab. Kui Eye-control AF on sisse lülitatud ning Sa hoiad katikunuppu poolenisti all, siis kaamera suudab teravustada lähimale subjektile, kuhu andurid arvavad, et Sa vaatad. Täielik maagia!

Võrreldes originaalse EOS R3 silmjuhtivus tehnoloogiaga, siis EOS R5 Mark II mudeli andurid on laiema vaateväljaga, et selgemini jälgida silma liikumist, isegi kui oled pisut kaugemal pildiotsijast — see võiks konkreetselt kasulik olla inimestele, kes kannavad prille.

Hiljutise AI hullusega on ka Canon kaasa läinud, mille tulemusena peitub EOS R5 Mark II hübriidkaameras “Digic Accelerator” kiip, sarnaselt Sony “AI Processing Unit” kiibile. Tänu sellele on kaamerasiseselt võimalik teha pisut kompleksemat järeltöötlust.

Näiteks, on EOS R5 Mark II suuteline galeriis olevate fotode resolutsiooni kahekordistama. Selle jaoks üritab AI aimata, mis võiks kahe piksli vahele sobida ning seljärel teha seda tervele kaadrile. Tänu sellele saavutad massiivse 90-megapikslise fotofaili, kuigi tasuks mainida, et seda protsessi on võimalik teha vaid JPEG formaadis piltide peal.

Lisaks on Canon EOS R5 Mark II suuteline otse kaameras pakkuma AI-põhinevat müravähendust, mida on võimalik kasutada ka RAW failidel.

Canon Digic Accelerator kiip tuleb veelkord kasuks piltide sorteerimisel, et aidata Sul aega kokku hoida. Nimelt, EOS R5 Mark II suudab tuvastada fookusest väljas olevaid kaadreid ning markeerida neid vastavalt. Seega näed galeriis vaid kõige teravamaid pilte ilma ülejäänud ebaõnnestunud kaadriteta.

Kere ehituse ning nuppude paigutuse poolest püsib uue põlvkonna EOS R5 Mark II peaaegu täiesti identsena oma eelkäijaga.

Pesade poolest leidub küll üks tähtis täiustus, mis on täissuuruses HDMI-le üleminek. Kaameral on ka loomulikult mikrofoni ja kõrvaklappide pesa ning USB-C ja välgupesa.

Canon EOS R5 Mark II

Canon EOS R5 Mark II paistab olevat korralik uuendus oma eelkäijale ning igati täispakitud kõiksugust uut tehnoloogiat. Kui otsid endale järgmist professionaalset täiskaader hübriidkaamerat, mis pakuks ka vau-efekti, siis R5 Mark II tundub igati sobilik variant.

Photopointi esinduskauplustesse on seda müügile oodata eeldatavalt augustikuus, kuid kuna tegu on tõsiselt kaua oodatud kaameraga, siis kindlal soovijal soovitame eeltellimuse vormistada esimesel võimalusel.

 

Eeltelli Canon EOS R5 Mark II ja koge loomingulist vabadust »

 


Juhul, kui Sul peaks uue kaamera ostuks hetkel rahalisi vahendeid puudu jääma, siis pakume võimalust kasutada mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi. Nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.

Photopoint on Canoni ametlik ja pikaajaline partner Eestis. Photopoint.ee ostujuhid – ammuta inspiratsiooni ja teadmisi.

(18)

The post Canon EOS R5 Mark II aitab ellu viia kõik Su loomingulised ambitsioonid appeared first on Photopointi ajaveeb.

LÜHIKAMPAANIA: valitud Sony kaamerad, objektiivid ja mikrofonid on ekstra soodsad
autor: Jürgen Veerme

Sony parimad diilid

Vii fotode või videote kvaliteet uuele tasemele, sest oleme koostöös Sonyga nende populaarsete hübriidkaamerate, objektiivide ja mikrofonide hinnad perioodil 16. – 22. juuli tavapärasest veel rahakoti sõbralikumaks langetanud. 

Sony kaamerad

 MUDEL/KOMPLEKT  ALGNE HIND

SOODUSHIND
(16. – 22.07.2024)

Sony DSC-RX100 VA 1059€ 719€
Sony a6600 (kere) 1609€ 1099€
Sony a6600 + 18-135mm Kit 2019€ 1399€
Sony a6600 + Tamron 18-300mm 2308€ 1529€
Sony a6600 + Tamron 11-20mm f/2.8 2608€ 1699€
Sony a6600 + Tamron 17-70mm f/2.8 2458€ 1479€
Sony a7R III (kere) 2829€ 2099€
Sony a7R III + Tamron 17-28mm f/2.8 3828€ 2649€
Sony ZV-E10 + 16-50mm Kit 859€ 749€
Sony ZV-1F 649€ 499€
Sony a7C (kere, must) 2119€ 1799€ ja Sony käest 200€ tagasi!
Sony a7C + 28-60mm Kit (must) 2419€ 1999€ ja Sony käest 200€ tagasi!
Sony a7C (kere, hõbedane) 2119€ 1799€ ja Sony käest 200€ tagasi!
Sony a7C + 28-60mm Kit (hõbedane) 5038€ 1999€ ja Sony käest 200€ tagasi!

 

Sony objektiivid

MUDEL Algne hind SOODUSHIND
(16. – 22.07.2024)
Sony FE 12-24mm f/4 G 2039€ 1549€ ja Sony käest 100€ tagasi!
Sony FE 16-35mm f/2.8 GM 2759€ 2199€ ja Sony käest 100€ tagasi!
Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm f/4 ZA OSS 1539€ 999€
Sony E PZ 18-105mm f/4 G OSS 649€ 499€
Sony FE 24-70mm f/2.8 GM 1999€ 1799€ ja Sony käest 200€ tagasi!
Sony Vario-Tessar T* FE 24-70mm f/4 ZA OSS 999€ 549€
Sony FE 35mm f/1.8 709€ 489€
Sony E 35mm f/1.8 OSS 479€ 359€
Sony E 50mm f/1.8 OSS 359€ 289€
Sony FE 50mm f/1.8 339€ 159€
Sony Sonnar T* FE 55mm f/1.8 ZA 849€ 689€
Sony E 55-210mm f/4.5-6.3 OSS 379€ 229€
Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS 2399€ 2199€ ja Sony käest 200€ tagasi!
Sony FE 70-200mm f/4.0 G OSS 1449€ 1089€
Sony E 70-350mm f/4.5-6.3 G OSS 909€ 759€
Sony FE 85mm f/1.8 659€ 419€
Sony FE 90mm f/2.8 Macro G OSS 1159€ 949€

 

Sony juhtmevabad mikrofonid

MUDEL Algne hind SOODUSHIND
(16. – 22.07.2024)
Sony ECM-B10 shotgun-mikrofon 269€ 199€ ja Sony käest 50€ tagasi!
Sony ECM-G1 mikrofon 169€ 129€
Sony ECM-W2BT Wireless juhtmevaba mikrofon 239€ 179€

 

Kahtlemata on uue fototehnika ostmine arvestatav investeering ja seetõttu pakume võimalust kasutada mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi – nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.

 

Kogu Sony tehnika leiad mugavalt meie veebikaubamajast ››

 


Photopoint on Sony fototehnika ametlik ja pikaajaline partner Eestis. Photopoint.ee ostujuhid – ammuta inspiratsiooni ja teadmisi.

(12)

The post LÜHIKAMPAANIA: valitud Sony kaamerad, objektiivid ja mikrofonid on ekstra soodsad appeared first on Photopointi ajaveeb.

Karbist välja: Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN Contemporary suumobjektiiv
autor: Stephan Redko

Nüüdseks juba neljale kaamerabrändi bajonetile saadaval olev Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN Contemporary suumobjektiiv ei vaja ilmselt enamuste jaoks põhjalikku tutvustust.

Tegu on siiski ühe kõige populaarsema objektiiviga poolkaader hübriidkaameratele, mis on eelkõige tuntud oma taskukohase hinna ja mitmekülgse suumivahemiku poolest.

Olgugi, et tegu on juba kolm aastat vana mudeliga, siis Canon RF-bajonetile jõudis müügile see alles nüüd, 2024. aasta juulikuus. Seega leian, et seda tasuks uuesti näppida ning tutvustada ka Canon hübriidkaamera kasutajatele, kelle jaoks on “kolmanda osapoole objektiivitootja” veel võõras väljend.

Võtsin uue objektiivi karbist välja ning keerasin selle minu arust Canon’i parima poolkaader hübriidkaamera ehk EOS R7 ette, et näha mida selline komplekt endast kujutab.

Mida kujutab endast Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN Contemporary?

Tegu on standardsuum-objektiiviga, mis pakub enamus poolkaader hübriidkaamerate ees 27-75mm ekvivalentset fookuskaugus vahemikku. Erandiks on uusim tulija ehk RF-bajoneti mudel, mis on Canon’i poolkaader sensorite omapära tõttu pisut kitsama nurgaga ehk 29-80mm.

Ligi kolmekordne suumivahemik lainurgast kuni lühikese telefotoni teeb sellest peaaegu ideaalse kõik-ühes objektiivi, mida keerata oma kaamera külge ning sinna see ka unustada. Tähendades, et igapäeva elu jäädvustades saaksid vabalt vaid selle objektiiviga hakkama ilma, et peaksid teisi objektiive kaasas kandma või vahetama.

Teiste objektiivide vajadus väheneb veelgi rohkem, kuna Sigma 18-50mm kasutab läbivat f/2.8 ava, mis annab Sulle võimaluse jäädvustada ka hämaramates valgustingimustes — sellist omadust ei kohta tihti poolkaadritele mõeldud suumobjektiivides, sest üldjuhul kasutavad need kehvemaid f/3.5-5.6 avasid.

Nagu pildilt näha, siis sellel konkreetsel Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN mudelil on bajoneti kinnituse poolel väike “seeliku” osa, sest RF-bajonett on suuruselt laiem kui Sony E- ja Panasonic L-bajonetid, mille jaoks see objektiiv oli originaalselt disainitud.

Selle tagajärjel on Sigma pidanud RF-bajonetiga mudeli korpust põhjast laiemaks tegema. Seda oleme näinud ka Nikon Z-bajonetile ümber tehtud Sigma objektiividel, mis kasutab samuti laiemat bajonetti.

Kas see näeb pisut naljakas välja? Absoluutselt näeb, kuid reaalsus on see, et keegi ei näe Su naljakat “seelikuga” objektiivi niisama kuskil riiuli peal. Kui nad seda näevad, siis see on pigem väljas pildistades, kus see on kaamera küljes — ning ma ütleks, et EOS R7 ees näeb see täitsa viisakas välja.

Teravustamiseks kasutab Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN laialt tuntud samm-mootor tehnoloogiat, mis lubab Sigma sõnul kiiret ja vaikset teravustamist. Seda võin ka kinnitada enda isikliku kogemuse põhjal, kui veel omasin seda koos oma Sony ZV-E10 poolkaader hübriidkaameraga.

Selle minimaalne teravustamiskaugus on laiast otsast kõigest 12 cm ning tele otsast 30 cm — tähendades, et 18mm fookuskauguse peal võid Sa oma subjekti panna praktiliselt nii lähedale objektiivile, kui Su hing ihaldab.

See tähendab omakorda veel seda, et Sa ei vaja veel ühte eraldi pühendatud objektiivi, millega saaksid vajaduse korral ülilähedale teravustada. Sigma tõesti ei ole selle objektiivi tootmisel tagasi hoidnud ning on andnud Sulle kõik, mis neil anda on.

Mitmekülgne suumivahemik, valgusjõuline läbiv f/2.8 ava ning kiirelt ja lähedale teravustav Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN kõlab siis paberil päris hästi, kuid mis miinused sellega kaasnevad? Ausalt öeldes, siinkohal ei ole mul palju öelda.

Minu jaoks on selle objektiivi puhul ainsaks miinuseks minimaalne 18mm fookuskaugus, mis kipub poolkaadri ees liiga kitsaks jääma. Kõik see oleneb loomulikult Sinu isiklikust kasutusviisist, kuid ütlen kohe ära, et selle objektiiviga ei saa Sa käest hoides vlogi teha või kinnisvara pilte teha — 28mm ekvivalentne fookuskaugus on paraku liiga kitsas selle jaoks.

Selle probleemi lahendab Sigma 10-18mm f/2.8 DC DN Contemporary lainurk-suumobjektiiv, mida Sigma hakkas tootma pisut aega peale 18-50mm mudeli välja lasku, et kasutajad ei jääks laivõtete tegemisel hätta. Muide, just seda lainurkset mudelit on oodata juba järgmisena ka Canon RF-bajonetile. Stay tuned!

Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN on täpselt selline nagu ma mäletan — meedivalt pisike ja minimalistliku disainiga. Jah, sellel võiks veel lisaks olla paar lülitit, funktsioonnupp ja pisut laiem minimaalne fookuskaugus, kuid kõik need asjad teeksid selle objektiivi ainult kallimaks, raskemaks ja suuremaks, mis rikuks ära selle põhimõtte.

See objektiiv ajab asja ära ning jääb endiselt mu number üks soovituseks poolkaader hübriidkaamera omanikkudele, kes tahavad asendada oma kit-objektiivi, kuid säilitada samal ajal kompaktsuse ja mitmekülgse suumivahemikku.

Lõpetuseks

Arvestades, mida kõike selle objektiivi sisse on pakitud, siis Sa ei eeldaks, et selline asi mahuks Su käe vahele ära ning kaaluks kõigest 300 grammi, mis on sellise objektiivi kohta olematu kaal.

Olenemata sellest, kas kavatsed Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN soetada Sony E-, Panasonic L-, Fujifilm X- või Canon RF-bajonetile, siis ma ei kahtle, et sellest saab üks Su enim kasutatud objektiive, sest see on lihtsalt nii mugav ja pisike!

 

Telli Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN Contemporary — saadaval neljale erinevale bajonetile »

 


Kas teadsid, et iga Sigma objektiivi ostul saad sellele taotleda 5-aastase tootjagarantii? Selleks tuleb Sul minna ″Sigma Imaging″ lehele ja objektiiv registreerida kahe kuu jooksul alates ostukuupäevast.

PS! Teeme vahetust — too enda enda vana fototehnika meile ja saad uue kaamera/objektiivi ostul isegi soodushinnast veel alla! Rohkem infot »

Juhul, kui Sul peaks uue objektiivi ostuks hetkel rahalisi vahendeid puudu jääma, siis pakume võimalust kasutada mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi. Nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.

Photopoint on Sigma fototehnika ametlik ja pikaajaline partner Eestis.

(10)

The post Karbist välja: Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN Contemporary suumobjektiiv appeared first on Photopointi ajaveeb.

1 2 3 4