Zeissilt unelmate objektiivikomplekt videogurmaanidele
autor: Lauri Veerde

Minu kolleeg rääkis, kuidas ta kord Photokina fotomessil Carl Zeissi esindajatega vesteldes küsis: “Millal te oma objektiivid autofookusega varustate?”. See oli viga. Autofookus on Zeissi jaoks nagu pudel rummi Jesiitide ordu munga jaoks. Põlastusega silmis väljendasid saksa härrad oma seisukohta ja tegid selgeks, et sellist pühaduseteotust nagu autofookus ei saa Zeissi objektiividel kunagi olema.

Zeiss võib ainult õnne tänada, et fototehnika areng on toonud poodide lettidele peegelkaamerad, mis filmivad, aga ei ole võimelised filmimise ajal automaatselt teravustama. See tähendab, et filmimise ajal peab manuaalselt teravustama. See aga tähendab omakorda, et DSLR-videomeistrid vajavad objektiive, mille käsitsi teravustamine oleks võimalikult täpne ja mugav. Zeissi objektiivide teravustamine seda kindlasti on ja nõudlus nende järele on viimastel aastatel hüppeliselt kasvanud.

Zeiss teab seda. Samuti teab ta ka valemit, mis igal HDSLR videogurmaanil käed värisema paneb. Sellesse valemisse kuulub veekindel  kohver ning viis Zeissi suurepärast valgusjõulist fiksobjektiivi Nikoni või Canoni kaamerale:

Jevgenia tegi liiga kange kohvi ja mul käed värisevad.


Kata fotoseljakott Source 261 pälvis maineka Red Dot disainiauhinna
autor: Lauri Veerde

Aasta eest pälvis Red Dot disainiauhinna Kata imetlusväärne fotokott Bumblebee Ultra Light (loe ülevaadet siit). Nüüd on Red Dot parunid ja vonid samasuguse tunnustusega kostitanud Kata uut seljakotti Source Pro Light. Seekord ei pimesta auväärse komitee silmi koti hõbedaselt kiiskav pealispind. Source Pro Light ei ole nii uhke väljanägemisega, nagu Bumblebee – küll aga on see samaväärselt funktsionaalne ning huvitavate lahendustega fotokott.

Nimelt on see valmistatud spetsiaalselt digipeegliga profitasemel videot tegevatele tüüpidele. Koti sisse saab visata suure peegelkaamera (Canon 5D mark II, 1D Mark IV) koos selle külge kinnitatud video filmimiseks vajaliku raami ja teravustamismehhanismidega. Ütlematagi on selge, et liikudes ühest võttekohast järgmise juurde ilma vahepeal süsteemi kaamera küljest lahti kruvimata hoiab operaator kõvasti aega kokku. Kindlasti võeti disainiauhinna määramisel arvesse ka neid geniaalseid küljetaskuid, kuhu saab mahutada objektiive ja muud fotonodi ning mis tühjana kenasti kompaktsed on.

Kata Source 261 Pro Light seljakott Photopointis: 299,99 € (4693,82 kr)

Kata Resource ja Source fotokotid Photokina 2010 fotomessil.
Red Dot disainiauhinna pälvinud Source kott saabub videosse siis, kui algusest on möödas 1 min 20 sek.

Nikon esitleb uut peegelkaamerat: D5100
autor: Lauri Veerde

Peab tunnistama, et Nikoni eelmisel sügisel välja toodud digipeeglid D3100 ja D7000 on ühed pagana head kaamerad. Nende vahel istus aga kuni tänaseni kahe aasta eest esitletud D5000. Täna saab see välja vahetatud uue tulijajaga, kellest Nikon ei oota mitte midagi vähemat, kui kogu kaameraturu vallutamist. Nikon D5100 on kohal. 749 euro eest (kere) võib endale peagi hankida aparaadi, mille sees kõikvõimsa D7000 seest tuntud 16,2 MP sensor, pöörlev ja keerlev ülihea lahutusvõimega LCD-ekraan, 11 punktiga autofookus ja Full HD videorežiim.

Nikon D5100 peegelkaamera olulisemad tehnilised andmed:

  • 16.2 MP DX-formaadis (1.5x kroppfaktor) CMOS sensor
  • Expeed 2 pildiprotsessor
  • Välja keeratav ja pööratav 3,0″ LCD ekraan 921,000 pikslit
    • Live View otsevaade kontrasttuvastusega autofookusega ja näotuvastusega; LCD otsevaate režiimile lülitamise nupp on nüüd kaamera peal
  • Särituse manuaalne juhtimine
    • Säriajad: 30 – 1/4000 sek. Bulb Režiim
    • ISO ulatus 100 – 6400, laiendatav ISO 25,600
    • RAW formaat, RAW failide kaamerasisene töötlus
  • Sarivõte: 4 kaadrit sekundis
  • HDR režiim paneb kolmest pildist kokku ühe laia dünaamilise ulatusega pildi
  • Uus “Effects” valik režiikikettal võimaldab valida filtrite selective color, color sketch, miniature,  ja vision seast sobivaima nii foto- kui filmirežiimil
  • Videosalvestus 1920 x 1080 (24 või 30 fps) jätkuva autofookusega
  • Stereomikrofoni pesa; uus ME-1 väline mikrofon ühendatakse välgukinga. Maksab 199 eurot
  • HDMI väljund
  • SD/SDHC/SDXC kaardipesa
  • EN-EL14 liitiumaku. Cipa ei ole veel testi teinud vist
  • Paisatakse turule aprilli keskel

Nikon D5100 peegelkaamera soovituslikud jeahinnad:

  • D5100 kere: 749 €
  • D5100 Kit 18-55VR: 869 €
  • D5100 Kit 18-55II: 849 €
  • D5100 Kit 18-55VR + 55-200VR: 1089 €
  • D5100 Kit 18-55VR + 55-300VR: 1149 €
  • D5100 Kit 18-105VR: 979 €
  • ME-1 stereomikrofon: 199 €

Photopointi fototehnika rendis nüüd Metz välklambid Canonile ja Nikonile
autor: Lauri Veerde

Kas oled proovinud välise välklambiga pildistada? Aga kahe või koguni kolme välklambiga? Nüüd on sul see võimalus olemas. Nimelt saab alates tänasest Photopointi fototehnika rendist laenutada lisaks kõigele muule ka Metz välklampe Canoni ja Nikoni peegelkaameraile. Rendikapis on sind ootamas kuus erinevat Metz Mecablitz välklampi:

Ülal üles loetletud välklambid on saadaval Tallinna rendikeskuses Photopointi esinduskaupluses aadressil Pärnu mnt 139. Hindu ja saadavust saad vaadata Photopointi fototehnika rendi veebilehel

Kanaobjektiiv teeb võimalikuks tavalisest 10x teravamad pildid
autor: Lauri Veerde

Parimad optilised värinastabilisaatorid võimaldavad pildistada käest kuni neli stoppi pikema säriajaga teravaid fotosid. Paljudes olukordades ei ole see siiski piisav. Nüüd on Ameerika ülikooli teadlased teinud murrangulise avastuse. Nimelt annaks kanade kasutamine objektiivis piezoelektrilise elemendi asemel võimaluse pildistada koguni vähemalt 10 stoppi pikema säriajaga.

Nikon ja Canon ei ole seni veel küsimusele sarnaste arendusprotsesside kohta ametlikku vastust andnud, Lomography Society aga teatas, et kanastabilisaatoriga ja kaheksa kalasilmobjektiiviga analoomkaamera on arendusjärgus ning peaks poelettidele jõudma niipea, kui õnnestub aretada selline kanatõug, kes kala silmi objektiivi eest välja ei noki.