World Photography Organisation ja Sony kuulutasid välja “Sony World Photography Awards” professionaalsete fotograafide auhinnad ning Euroopa regiooni auhinna võitis eestlanna Angelika Kollin.
Konkursile esitas Kollin “Portfolio” kategooria all pildid, mis kannavad nime “Parenthood”, ning millel jäädvustatakse lapsevanemaks olemist.
Juba 17ndat aastat toimuv konkurss premeerib erakordseid fotograafe nii tehnilise meisterlikkuse kui ka originaalse lähenemise eest. Võistlusele esitati üle 395 000 pildi enam kui 220-st riigist ja territooriumilt, mis on seni suurim arv võistlustöid, mis on kunagi professionaalsete fotograafide kategoorias konkursile esitatud.
Angelika Kollini sõnul jäädvustab tema fotoseeria “Parenthood” inimese eksistentsi tuuma – perekonda.
“Igal inimesel on loomupäraselt vanemad. Meie kaasaegses ühiskonnas on perekonna mõiste arenenud ja hõlmab nüüd nii traditsioonilisi kui ka uusi vorme.
Ma usun, et perekond ei piirdu enam pelgalt veresugulastega, vaid muutub üha enam pigem tunnetuseks kui konkreetseks vormiliseks ilminguks.
Minu fotograafiline uurimus uurib neid arvukaid vorme, mida tänapäeva perekond võib võtta, ühendades neid ühiste ja universaalselt otsitud inimlike tunnete alla: ühtekuuluvustunne, armastus ja emotsionaalne lähedus,” ütles Kollin.
Angelika Kollin on eesti fotograaf, kes elab praegu Ameerika Ühendriikides. Ta on iseõppinud ning kasutab oma kirge fotograafia ja kunsti kui inimestevaheliste sidemete, intiimsuse ja/või nende puudumise uurimisvahendina.
Tema töö suund on ajendatud eluaegsest tahtmisest mõista ja omandada sügavam vaade inimese üksildusele ja kannatustele ning usu rollile nende ületamisel.
“Sony World Photography Awards 2024” õpilaste, noorte, avatud ja professionaalsete konkursside üldvõitjad kuulutatakse välja 18. aprillil 2024. Teiste laureaatide töödega tutvumiseks ja lisainfoks külasta veebilehte – www.worldphoto.org.
Eesti suurima valiku Sony fototehnikat leiad Photopointi veebikaubamajast »
World Photography Organisation on juhtiv ülemaailmne platvorm, mis on pühendatud fotograafia arendamisele ja edendamisele. Organisatsiooni programmid ja konkursid pakuvad väärtuslikke võimalusi fotograafidele ja aitavad laiendada nende töödega seotud vestlusi.
Sony World Photography Awards on World Photography Organisationi peamine konkurss. See on 2007. aastal asutatud üks maailma suurimaid ja mainekamaid fotokonkursse, mis premeerib professionaalide ja uute fotograafide tööd ning meelitab igal aastal kümneid tuhandeid külastajaid oma näitustele üle maailma.
(42)
The post Sony World Photography Awards professionaalsete fotograafide Euroopa auhinna võitis eestlane appeared first on Photopointi ajaveeb.
Lõpuks on kätte jõudnud see kauaoodatud aeg ja müügile on jõudnud Sigma 70-200mm f/2.8 DG DN OS Sports telesuum-objektiiv.
Mäletan, kuidas ma juba 2020. aastal kuulsin sellest objektiivist esimesi kõlakaid ja arvestades, et Canon ja Nikon peegelkaameratele oli see turul olnud juba 2019. aastast, siis oli see ainult aja küsimus, millal tullakse lagedale Sony E-bajonetiga. Ootamise aeg on nüüd läbi!
Olen alati tugevalt fännanud suurema fookuskaugusega objektiive ja alati teadnud ka seda, et ühel päeval tahan endale soetada 70-200mm f/2.8 – sõltumata tootjast – just selle laialdase kasutusvõimaluste tõttu.
Eelkõige on sellisega mul kõige mugavam pildistada üritustel (kontsertid/spordisündmused), kus 70 millimeetriga jäädvustada tervet lava korraga ning siis ühe liigutusega sisse suumida ühele artistile. Minu jaoks on see vahemik täpselt paras ehk ei ole liiga kitsas ega liiga lai.
Sigma 70-200mm f/2.8 DG DN OS Sports tuli müügile 2023. aasta detsembris ja alates sellest hetkest olen kasutanud seda oma ainsa objektiivina.
Norras polaarreisil – kaasas Sigma 70-200mm f/2.8 DG DN OS
Kõige suurem proovilepanek selle viimase 2 kuu jooksul antud objektiivile oli minu järjekordne Norra polaarreis.
Lähenesin sellise nurga alt, et virmaliste jaoks oli mul kaasas tagavara kaamerakere koos Tamron 17-28mm f/2.8 Di III RXD lainurgaga ning enda Sony a7 III täiskaader hübriidkaamera ees oli siis Sigma 70-200mm f/2.8 DG DN OS.
Objektiividest oli veel valikus kaks varianti, kuid ma ei tundnud ühelgi hetkel, et mul oleks tekkinud vajadus vahetamiseks.
Sigma 70-200mm f/2.8 suumivahemik kattis ideaalselt ära kõik, mis ma vähegi oskasin reisi ajal pildistada – mäed, portreed, detailkaadrid, metsloomad jms.
Kui lugesin enne reisi rahvusvahelistest gruppidest teiste arvamusi, siis jäi kõlama üks humoorikas kommentaar: “Aastal 2023 teevad nagunii kõik objektiivid teravaid pilte.”
Samas olen ka kuulnud näiteid objektiividest, mille kohta on kõrged ootused, kuid katsetamiste käigus on selgunud vastupidine reaalsus. Seetõttu on mul eriti hea meel tõdeda, et Sigma mind selles osas kohe kindlasti alt ei vedanud.
Peale “tavaliste” funktsiooninuppude (fokusseerimisvahemik, “OS Mode” jne) on sellel objektiivil veel lisaks kolm programmeeritavat nuppu. ja vaikimisi on need seadistatud peatama fokusseerimist.
Näiteks, kui pildistada AF-C režiimis ning hoida all ühte neist kolmest nupust, siis see peatab ajutiselt fokusseerimismootori ja kui nupu päästad, siis saab jälle jätkata. Kui on soovi neid nuppe ise programmeerida, siis peab ostma/rentima spetsiaalse Sigma USB doki (kusjuures pane tähele, et see ühilduks objektiivi bajoneti tüübiga).
Esmase katseperioodi ajal sain pidevalt kinnitust Sigma kvaliteedistandarditele. Fokusseerimiskiirus on hetkeline, mis tuleb kasuks spordifotograafias või mujal, kus objektid liiguvad kaamera eest kiirelt läbi.
Pildid jäid alati teravad ja ebaõnnestusid ainult need, kus ma ise tegin mõne sellise vea, mida ei saa panna objektiivi süüks.
Sigma 70-200mm f/2.8 DG DN OS Sport optiline stabilisaator
Eraldi tahan välja tuua Sigma 70-200mm f/2.8 DG DN optilise stabilisaatori võimekuse, mis on mindblowing.
Oli hetki, kus ma teadlikult proovisin, millise säriajaga on käest hoides võimalik saada terav pilt, aga kõige enam jääb meelde hetk, mis oli täisjuhuslik.
Norra reisi ajal õues jalutades suunasin kaamera taevasse, et tuvastada virmalisi ja ma isegi ei lootnud, et pilt võiks jääda terav kuna tegin katsetusi säriajaga 1 sekund. Hiljem töötluse käigus komistasin sama pildi otsa ning avastasin, et see tuli teravalt välja!
Ma olen katsetanud igasuguseid erinevaid objektiive ja just optiline stabilisaator on alati üks, mida mulle meeldib äärmuslikes tingimustes proovile panna ja kunagi ei ole saanud säriaega nii madalale ajada, kui Sigma 70-200mm f/2.8 DG DN puhul.
Kui välja tuua midagi mitte nii positiivset, siis on selleks objektiivi kaal. Samas sellise füüsiliselt suure objektiivi kohta on see juba eeldustesse sisse kirjutatud.
Kuna olen harjunud kasutama kaamerat koos akutallaga, siis kõik koos (kere, akutald kahe akuga, objektiiv, varjuk, kaelarihm) kaalus varustus kokku 2,5 kilo. Kui terve päev pildistada ilma võimaluseta vahepeal neid käest panna, siis õhtuks on kael mõnusalt kange.
Kokkuvõtteks
Isiklikult arvan, et Sigma 70-200mm f/2.8 DG DN OS Sports on väga hea alternatiiv teistele variantidele, milleks on eelkõige Tamron 70-180mm f/2.8 Di III VXD või Sony 70-200mm f/2.8 GM OSS II.
Võrreldes esimese põlvkonna Tamroniga on Sigmal rohkem funktsioone – kõige olulisem neist optiline stabilisaator ning programmeeritavad nupud. Võrreldes Sonyga on Sigma märkimisväärselt soodsam, sest I generatsiooni Sony 70-200mm f/2.8 GM maksab hetkel 2449€ ning II generatsiooni oma 2999€.
Olles proovinud neid kõiki, siis julgen kindlalt Sigmat soovitada ja kui Sa kohe ostu teha ei taha/ei julge, siis Sony hübriidkaamerate ette sobiva bajonetiga mudel on kõigile huvilistele laenutamiseks olemas ka Tallinnas, Rocca al Mare keskuse Photopointi fototehnika rendis.
Anderi tööde ja tegemiste saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel või ivaphoto.ee
Tutvu lisaks:
(4)
The post Sigma 70-200mm f/2.8 DG DN OS Sports kaasa ja Norra pildistama appeared first on Photopointi ajaveeb.
Eelmisel aastal Photopointist üks enim ostetud droon DJI Mavic 3 Classic on nüüd müügil lausa kuni 350€ soodsamalt ehk saad selle kätte hinnaga alates 1199€.
Mavic 3 Classic mudeli puhul on loobutud DJI Mavic 3 droonil originaalis olevast teleobjektiivist, kuid see pakub ikkagi sama 4/3″ CMOS 20-megapikslist sensorit, O3 Plus edastussüsteemi ja 46-minutilist maksimaalset lennuaega.
Mavic 3 Classic kaamera suudab H.264 ja H.265 koodekite abil jäädvustada 5.1K 50p, 4K 60p ja FullHD 60p videot, samas kui aegluubis videot saab jäädvustada kiirusega 4K 120p ja FullHD 200p.
Pilte ja videoid saab Wi-Fi 6 kasutamisel otse droonist mobiilseadmesse alla laadida kiirusega kuni 80 MB/s.
Mavic 3 Classic kasutab kogu DJI lennutehnoloogiat lihtsas ja hõlpsasti kasutatavas liideses, mida saab kohandada vastavalt kasutaja vajadustele. Drooni intelligentsed algoritmid jälgivad objekte ja liigutavad kaamerat kinemaatilise lennumustrite järgi, et jälgida objekte, nagu ka teised DJI droonid.
Eraldi saad juurde soetada mahuka DJI Mavic 3 Fly More Kit komplekti, mis sisaldab kahte intelligentset akut, laadimisdokki, 65 W autolaadijat, kolme paari madala müratasemega propellereid ja DJI kandekotti.
Soodukaga DJI Mavic 3 Classic on saadaval esinduskauplustes ja veebikaubamajas ››
Kui sul rahalisi vahendeid peaks puudu jääma, siis pakume mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi – nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa
Soodushind kehtib kuni kaupa jätkub. Photopoint.ee ostujuhid – ammuta inspiratsiooni ja teadmisi.
Photopoint on DJI ametlik ja pikaajaline partner Eestis.
(18)
The post Ole lennuvalmis ja soeta DJI Mavic 3 Classic kuni 350€ soodsamalt appeared first on Photopointi ajaveeb.
Kõrgeimatele standarditele vastav Sony “G” seeria saab lähiajal meeldiva täienduse — valikusse lisandub igapäevane suumobjektiiv Sony FE 24-50mm f/2.8 G, mis on loodud Sony täiskaader hübriidkaameratele, kuid eelkõige suunatud a7C seeriale.
Loomulikult jõuab see müügile Photopointi esinduskauplustesse ja läbi meie veebikaubamaja saad FE 24-50mm f/2.8 G juba ka eeltellida ning olla seeläbi esimene või esimeste seas, kes selle maikuus Eestis kätte saab.
Mida kujutab endast Sony FE 24-50mm f/2.8 G?
Sisaldades fookuskaugusi nagu 24mm, 35mm, 50mm ning kaaludes kõigest 440 grammi, siis tundub Sony FE 24-50mm f/2.8 G esmapilgul nagu ideaalne igapäevane suumobjektiiv, mida kaasas kanda alternatiivina mitmele fiksobjektiivile.
See on eelkõige Sony a7C seeriale suunatud, sest selle täiskaader hübriidkaamera kasutajad ilmselgelt väärtustavad üle kõige kompaktsust — miks siis mitte neile pakkuda ka kompaktset alternatiivi üpris suurele 24-70mm f/2.8 suumobjektiivile!
Suuruselt meenutab FE 24-50mm objektiivi kõige rohkem FE 20mm f/1.8 G ja FE 35mm f/1.4 GM, millest kõik kasutavad muuseas sama, 67mm filtrikeerme suurust.
Sony väidab, et selle objektiivi ehitusel ei ole tehtud kompromisse — sellel on fookus-, suumi- ja avarõngas, millest viimasele on pühendatud eraldi lüliti, et avarõngast muuta klikatavaks või mitte klikatavaks. Objektiivil on ka AF/MF lüliti ning üks funktsioonnupp.
Objektiivis peitub kaks lineaarset fookusmootorit, millest võid loomulikult oodata välkkiiret ja vaikset teravustamist. Sony julgeb isegi väita, et selle mootorid suudavad sammu pidada uue a9 III sport-hübriidkaameraga, mis suudab “tulistada” kuni 120 kaadrit/sek fotosid autofookusega.
Eeltelli Sony FE 24-50mm f/2.8 G, et nautida kvaliteeti kompaktses vormis »
Kui Sul on plaanis Sony peale ümber kolida mõne teise kaamerabrändi (Canon, Nikon, Pentax vms) toodangult, siis pakume võimalust oma vana tehnika meile vastu anda – nii saame Sulle teha eripakkumise, mis sõltub tagastatavast tehnikast. Sellise eridiili kohta loe lähemalt siit ››
Photopoint on Sony fototehnika ametlik ja pikaajaline partner Eestis. Photopoint.ee ostujuhid – ammuta inspiratsiooni ja teadmisi.
(18)
The post Sony FE 24-50mm f/2.8 G on kompaktne igapäeva suumobjektiiv appeared first on Photopointi ajaveeb.
Panasonic L-bajoneti objektiivide rivistusse lisandub Lumix S 28-200mm f/4-7.1 Macro O.I.S ja see on hetkel maailma kõige väiksem ning kergem suumobjektiiv täiskaader hübriidkaameratele* (võrreldes teiste 7x või rohkema optilise suumiga objektiividega).
Photopointi võiks antud objektiiv müügile jõuda eeldatavalt juba aprillikuu lõpus, kuid kiiremad saavad eeltellimuse meie veebikaubamajas juba ära vormistada, et olla esimeste seas, kes selle kätte saavad.
Panasonic Lumix S 28-200mm f/4-7.1 Macro O.I.S. — omadused & funktsioonid
Lainurgast kuni telefotoni välja, Pansonic Lumix S 28-200mm f/4-7.1 Macro O.I.S tuleb toime pea igas olukorras, mistõttu kutsutakse seda tüüpi objektiive tihtipeale “reisisuumideks”. Kui tahad lihtsalt ühte objektiivi, mida oleks kerge ja mugav kaasas kanda, siis see on Sinu Lumixi ette parim valik.
Objektiiv on laiast otsast kõigest 93,4mm pikk ning kaalub 416 grammi. Kui see paaritada näiteks Lumix S5 II täiskaader hübriidkaameraga, siis Sinu kaamerakomplekt kaaluks kokku pisut üle ühe kilo — päris viisakas saavutus!
Lumix S 28-200mm f/4-7.1 objektiivis on peidus optiline stabilisaator, mis aitab kompenseerida kuni 6.5-stopi võrra kaameravärisemist.
Lisaks on sellel makrovõimekus, mille abil saad jäädvustada ka kõige pisemaid detaile. Objektiivil on 0.5x suurendus ja selle lähim teravustamiskaugus on 14cm.
Kuigi sellist tüüpi reisisuumidel ei ole ajalooliselt olnud kõige parem pildikvaliteet ega teravustamisvõimekus, siis Panasonic lubab sellele just vastupidist ehk suurepärast pildikvaliteeti nurgast nurgani ning kiiret ja vaikset autofookust.
Seda veel eriti, kui keerad selle mõne uuema Panasonic Lumix hübriidkaamera ette, millel on faastuvastusega autofookuse võimekus.
Kui Sa ei taha kaasas kanda mitut erinevat objektiivi ja töökäigus neid vahetama hakata, siis tee endale teene ja soeta oma Lumix täiskaader hübriidkaamera ette korralik kõik-ühes suumobjektiiv, millega saad kõik asjad tehtud.
Eeltelli Panasonic Lumix S 28-200mm f/4-7.1 Macro O.I.S. endale mugavalt ära »
Photopoint on Panasonic fototehnika ametlik ja pikaajaline premium partner Eestis.
(9)
The post Panasonic Lumix S 28-200 f/4-7.1 Macro on universaalne kõik-ühes suumobjektiiv appeared first on Photopointi ajaveeb.