Snäpi pildipangas hakkab peagi lõpule jõudma aasta kõige pimedamale ajale pühendatud Manfrotto ÖÖfoto 2017 konkurss, millest on oodatud osa võtma kõik fotohuvilised ja professionaalid.
Tänavusele konkursile on taas osalema oodatud tööd, mis on pildistatud eelkõige hämaras või pimedas. Vahet ei ole, kas toas või õues, tehisvalgust või looduslikku valgust kasutades, statiivilt või käest⦠Oluline on tavalisest hämaram keskkond, loovus, originaalsus ning tehniliselt hea teostus.
Kriteeriumitele vastavust hakkavad selle aastasel Manfrotto ÖÖfoto konkursil otsustama žürii koosseisus:
- Ööfotograafia žanrile keskendunud tuntud fotograaf Martin Mark
- Erinevatel fotokonkursitel kõrgeid kohti noppinud fotograaf Margus Muts
- Manfrotto ÖÖfoto 2016 konkursi II koha omanik Hendrik Mändla.
âManfrotto ÖÖfoto 2017â konkursile saab iga osaleja esitada kuni 3 fotot ja neid võetakse vastu kuni 10. detsembrini kell 22.00 (k.a). Pärast piltide esitamise perioodi lõppu hakkabki žürii välja selekteerima kolme parimat ööfotot, mis saavad Photopointi poolt premeeritud vabalt valitud Manfrotto fototarvikutega!
Haara kaamera ja tõtta pildistama või otsi enda digisahtlitest üles parimad pimedas tehtud fotod!
Psst⦠Ööfotograafia parimaid nippe saad õppida fotokursus.ee uuel veebikursusel âÖöfotograafiaâ. ×pi siit ››
Vaata konkursi täpsemaid tingimusi ja esita fotod »
Vaata seda Point TV osa, kus Ardo jagab häid nippe ja inspiratsiooni pimedas edukalt pildistamiseks:
Kõik Manfrotto statiivid, kaamerkotid jms Photopointi veebikaubamajas ››
The post Selgunud on ainulaadse “Manfrotto ÖÖfoto 2017” konkursi auväärt žürii appeared first on Photopointi ajaveeb.
Äsja seadsime siinsamas Photopointi ajaveebis ritta Photopointist 2017. aastal kõige enam ostetud hübriidkaamerad. Nüüd on järg objektiivide käes. Selles artiklis vaatame, milliseid objektiive fotohuvilised enda hübriidkaameratele Photopointist kõige rohkem ostnud on. Jätame kõrvale Canoni, Nikoni, kelle tootevalikus hübriidkaamerad peegelkaamerate varju jäävad. Keskendume neljale suuremale hübriidkaamera tegijale ja toome eraldi välja Fujifilmi, Sony, Olympuse ja Panasonicu ostetumad objektiivid.
Nagu teiste sama sarja artiklite juures, ei saa ka siin märkimata jätta et tegu ei ole mitte parimate vaid enim ostetud objektiividega. Need objektiivid pole saanud populaarseteks arvamusliidrite või tavakasutajate fantaasialennu tulemusena. Need on sellised, mille eest paljud fotohuvilised on olnud valmis välja käima enda raskelt teenitud eurosid. Ja just sellepärast ei figureeri all mitte ainult ülimusliku pildikvaliteediga optikajuveelid vaid pigem universaalsemad ja praktilised objektiivid, millel hinna ja kvaliteedi suhe suurepäraselt paigas.
Vaatame siis, milliseid objektiive Eesti fotohuviline oma hübriidkaamera juurde osta eelistab:
Photopointi 2017. aasta top objektiivid Fujifilm hübriidkaameratele
1. Fujinon XF-35mm f/2 R WRXF 35mm f/2 R WR on kõige enam müüdud objektiiv Fujifilmi hübriidkaameratele aastal 2017. See tuli müügile eelmise aasta suvel ja on seega üks uuemaid Fujifilmi objektiive. Sarnaselt vanemale XF-35mm f/1.4 R versioonile, mis siingi tabelis kolmandale kohale platseerub, on ka see pisem 35mm varustatud avarõngaga, sobides nõnda ülihästi kasutamiseks nende Fujifilmi hübriidkaameratega, mis on varustatud säriajakettaga. Näiteks Fujifilm X-T20, Fujifilm X-T2 või Fujifilm X-Pro2. Selle 35mm f/2 eelisteks valgusjõulisema 35mm objektiivi ees on ilmastikukindlus, kompaktsem korpus ja kiirem teravustamine. |
|
2. Fujinon XF 23mm f/2.0 R WRTeisel kohal olev objektiiv tuleb samast seeriast, kust pärines esikohtki. Fujinon XF 23mm f/2.0 R WR on suhteliselt uus objektiiv – kompaktse ja veekindla korpuse ning avarõngaga varustatult sobib see X-seeria hübriidkaamera ette nagu valatult. See on pisut laiema vaatenurgaga kui 35mm objektiiv (sama nagu 35mm objektiiv täiskaadersensoriga kaamera ees) ja sobib seetõttu igapäevaseks kasutamiseks ehk rohkemgi. See on objektiiv, mida on mugav igapäevaselt kaasas kanda ja kõikjal pildistamiseks kasutada. Fujinon XF 23mm f/2.0 R WR Photopointi e-poes |
|
3. Fujinon XF-35mm f/1.4 RXF 35mm f/1.4 R oli üks esimesi objektiive, mis Fujifilm oma hübriidkaameratele valmistas. See tuli müügile aastal 2012 ja on sellest ajast peale olnud Fuji kaameraga pildistavate tõsisemate fotohuviliste seas nii hinnatud kui ka maha tehtud. Hinnatud oma suurepärase optika pärast, mis pildistab ilusaid, teravaid ja kontrastseid pilte. Maha tehtud aeglasepoolse autofookuse pärast. Hinna poolest on see tunduvalt kallim kui esikohale tulnud 35mm objektiiv kuid suurem ava on Fujifilmi kaameratega pildistajaid siiski nii palju ahvatlenud, et see objektiiv on tulnud Fujinon XF-35mm f/1.4 R Photopointi e-poes
|
|
4. Fujinon XF-10-24mm f/4 R OISNii kalli objektiivi figurerimine ostetuimate Fujifilmi objektiivide hulgas näitab, et Fujifilmi hübriidkaameraid meeldivad paljudele tõsisematele fotohuvilistele. Tegemist on pildistabilisaatoriga varustatud lainurksuumiga, 35mm filmiformaadi vaatenurga ekvivalendina 15-36mm. Objektiiv ühildub kõigi Fujifilm X-seeria hübriidkaameratega ning sobib kõige paremini detailirohkete maastikuvõtete, avarate siseruumide või grupivõtete pildistamiseks. Optiline stabilisaator tagab terava tulemuse ka pikemate säriaegadega. |
|
5. Fujinon XF 23mm f/1.4 RPaistab, et Fujifilmiga pildistajad väga palju suumimisega ei tegele. Viiendale kohale on taas jõudnud valgusjõuline ja ultrakvaliteetse pildiloomega fiksobjektiiv. See annab kontrastsed värvid ja kreemja bokeh, kuid jääb ekvivalentsele f/2 avaga objektiivile alla teravustamiskiiruse poolest. Samuti pole selle korpus ilmastikukindel. Fujinon XF 23mm f/1.4 R Photopointi e-poes |
|
Photopointi 2017. aasta top objektiivid Sony hübriidkaameratele
1. Sony E 55-210mm f/4.5-6.3 OSSSony hübriidkaamerate ostjatele meeldib suumida ja kaugemaid asju pildistada. Ega muidu poleks Sony enim müüdud objektiivide nimistus 55-210mm f/4.5-6.3 telesuum. 18-55mm komplektobjektiivi suum lõpeb 55mm juures ära, see objektiiv aga jätkab sealtsamast ja võimaldab suumida kuni 210mm piirini välja. 55-210mm objektiiviga püüad pildile kaugemal asuvad objektid – linnud, loomad, inimesed, kirikutornid ja muud asjad – suurelt. Nii, nagu need oleks päris lähedal. Niimoodi pildistades jääb pildi taust mõnusalt udune ja pildistatav subjekt ise terav – nagu päris profipildid. Seega – kui sul on poolkaadersensoriga Sony hübriidkaamera nagu näiteks a5100 või a6000, ja sa tahaksid suumida kaugel asuvaid asju lähemale, siis on see objektiiv tõenäoliselt ka sinu esimene valik. |
|
2. Sony E 35mm f/1.8 OSSSony edetabeli teisel kohal on esimesega võrreldes hoopis teistsugune objektiiv. 35mm f/1.8 objektiiviga ju suumida üldse ei saa. Ei lähemale, ega kaugemale. See on mõõdukalt laia nurgaga fiksobjektiiv, mis sobib Sony poolkaadersensoriga hübriidkaamera ette ja võib sinna jääda nii päevaks kui ka ööks – sest tänu valgusjõulisele f/1.8 avale pildistab see objektiiv ilusaid pilte ka hämaruse saabudes. Siis, kui 55-210 suumiomanikud, silmad häbi täis, oma objektiivid kotti ära peidavad. |
|
3. Sony FE 50mm f/1.8Pole vahet kas sul on a7-seeria täiskaader või mõni soodsatest Sony hübriidkaameratest. See on klassikaline valgusjõuline ja soodsa hinnaga fiksobjektiiv, mida saab kasutada ükskõik millise Sony hübriidi ees. Kergemat sorti inveesteering, mida sa ilmselt ei kahetse, sest Sony – reeglina kallite – objektiivide valikust on parema hinna ja kvaliteedi suhtega täiskaadriobjektiivi raske leida. |
|
4. Sony E 50mm f/1.8 OSSSee objektiiv on esmapilgul väga sarnane kolmandale kohale platseerunud 50mm objektiiviga. Lähemalt vaadates näeme aga olulisi erinevusi. Esiteks on 50mm OSS versioon sobilik ainult poolkaadersensoriga hübriidkaameratele. Teiseks on sellel objektiivil olemas integreeritud OSS värinastabilisaator, tänu millele objektiivi korpus veidi suurem ja raskem on. Kui pildistad Poolkaadersensoriga Sony hübriidkaameraga ja sul on vaja head valgusjõulist fiksobjektiivi, siis soovitan sulle just seda neljanda koha toru. Ilma värinastabilisaatorita versioon jäägu täiskaadersensoriga kaameratele. |
|
5. Sony E PZ 18-105mm f/4 G OSSSony edetabeli esinumbriks on objektiiv, millest parema hinna ja kvaliteedi suhtega toru Sony valikus vaevalt et teist leidub. 18-105mm f/4 sobib nii pool- kui ka täiskaadersensoriga Sony hübriidide ette. Sellel on tavalisest suurem suumiulatus ja ava, mis suumimisel ei muutu. Eriti meeltmööda peaks see objektiiv olema neile, kellele meeldib filmida videot. Elektrooniline suum võimaldab filmimise ajal sujuvat sisse-välja suumimist ja vaikne teravustamismootor on hea siis, kui kasutad manuaalse teravustamise asemel autofookust. Sony E PZ 18-105mm f/4 G OSS Photopointi e-poes
|
|
Photopointi 2017. aasta top objektiivid Olympus hübriidkaameratele
1. M.Zuiko Digital 45mm f/1.8Fikseeritud fookuskaugusega objektiivid teevad ilma ka Olympuse TOP5 tabelis. Siin leiame esikohalt igapäevaseks kasutamiseks ehk natuke liiga kitsa fookuskaugusega 45mm f/1.8 objektiivi. Olympuse retrostiilis hübriidkaamera ette sobib see pisikene hõbedane fiksobjektiiv nagu valatult. Suumida sellega ei saa kuid see-eest on selle objektiiviga pildistatud fotod nõelterava joonisega. Oma fookuskauguse ja suure ava poolest on Zuiko 45mm objektiiv suurepärane portreede pildistamisel ja muidugi ka hämaras ilma välguta pildistamisel. M.Zuiko Digital 45mm f/1.8 Photopointi e-poes
|
|
2. M.Zuiko Digital ED 40-150mm f/4-5.6 RSoodsa hinnaklassi telesuumobjektiivid on alati populaarsete objektiivide seas olemas. See 40-150mm objektiiv on suurepärane täiendus või siis suumipikendus tavalisele Olympuse 14-42mm komplektobjektiivile. 40mm objektiiviga saad suumimist jätkata sealt kust komplektobjektiiviga pooleli jäi. Ja tõmmata kauged objektid (nagu linnus või lapsed või loomad…) päris suurelt pildile. |
|
3. M.Zuiko Digital ED 60mm f/2.8 MacroVaata aga vaata. Olympuse hübriidkaameraomanikele meeldib vist makrofotosid teha. Muidugi saab 60mm f/2.8 objektiiviga pildistada ka näiteks portreid ja muud. Spetsiaalse teravustamisskaala ja lähipildistamisvõimekuse poolest on see aga siiski tehtud nõlteravate makrofotode jaoks. M.Zuiko Digital ED 60mm f/2.8 Macro Photopointi e-poes
|
|
4. M.Zuiko Digital ED 75-300mm f/4.8-6.7 IISee objektiiv on samal pulgal näiteks Tamroni 150-600 mm peegelkaameraobjektiiviga, kuna katab 35 mm ekvivalendina samalaadse vahemiku. Tegu on soodsa super-telesuumobjektiiviga, mis toob kaugeima maailma kenasti käeuulatusse. Selle toruga saad pildistada arglikke linde ja loomi ning kõike muud, mis kaugemale jääb. Pikale teleobjektiivile omaselt on sel väga kiire MSC teravustamissüsteem, samuti ka kvaliteetne ZERO vääristus ning korralikult terav joonis. |
|
5. Olympus kerekork-objektiiv 9mm f/8.0 FisheyeOlympuse ostetumate objektiivide edetabelisse pääses seekord visin, mis nagu väga objektiiv polegi aga natuke on ka. See 9 mm f/8.0 kalasilmobjektiiv on väga-väga õhuke, ulatudes vaid 12,8 mm võrra kaamera korpusest väljapoole. Nagu polekski kaamera ees objektiiv vaid hoopis kerekork. ×liõhukene vorm ja soodne hind seab muidugi omad piirangud pildistamisele: f/8 ava on sobilik pildistamiseks kas statiivilt või päise päeva ajal välitingimustes. Kalasilmobjektiivi geomeetriline moonutus ei pruugi kõikide fotode jaoks olla sobiv kuid selline efekt koos 0,2 m teravustamiskaugusega võimaldab jäädvustada unikaalseid ja erilisi pilte just siis kui tarvis. Olympus kerekork-objektiiv 9mm f/8.0 Fisheye Photopointi e-poes |
|
Photopointi 2017. aasta top objektiivid Panasonic hübriidkaameratele
1. Panasonic Lumix G 25mm f/1.7 ASPH.2017. aasta kõige populaarsem Panasonicu hübriidkaamerate objektiiv on 25mm f/1.7 ASPH. See on soodsa hinna ja valgusjõulise avaga fiksobjektiiv, mille fookuskaugus on 35mm ekvivalendina see kõige magusam 50mm. 25mm f/1.7 on objektiivm mis sobib vabalt ka ainsaks objektiiviks sinu Panasonicu hübriidi ette, sest 50mm ekvivalentse fookuskaugusega saad pildistada ära enamiku tavaelus ettetulevaid stseene. Kui peaksin soovitama tavalise komplektobjektiivi kõrvale veel mingit muud objektiivi, siis soovitaksingi just seda. |
|
2. Panasonic Leica DG Summilux 25mm f/1.4 ASPHSee Leica tähistusega 25mm objektiiv on suurepärane näiteks portreede pildistamiseks. Piisavalt hea optikaga, et teravus säiliks ka täisava juures. Maksimaalse f/1.4 ava juures pildistades saab sellega väga hea teravuse kaadri keskosas ning silmale väga meeldiva bokeh efekti. Ava f/4 juures on juba terve kaadri ulatuses joonise teravus ideaalne, mis omakorda annab suure paindlikkuse. Optiliselt olematute moonutustega ning väga minimalase kromaatilise aberratsiooniga objektiivi puhul on vast ainukeseks negatiivseks aspektiks tavapärasest natuke kõrgem hind. Panasonic Leica DG Summilux 25mm f/1.4 ASPH Photopointi e-poes |
|
3.Panasonic Lumix G 20mm f/1.7 II ASPH×huke valgusjõuline lainurkobjektiiv sobib eriti just väiksemate Panasonicu ja Olympuse hübriidkaamerate ette. Tänu suurele f/1.7 avale ning ümarale diafragmale on võimalik saavutada meeldiv bokeh (tausta udususe) efekt. See objektiiv sobib üsna universaalseks kasutamiseks, sest selle vaatenurga laius on ekvivalentne 40mm fookuskaugusega objektiivi vaatenurgale täiskaadersensori ees. Panasonic 20mm f/1.7 II Photopointi e-poes
|
|
4. Panasonic Lumix G 42,5mm f/1.7 ASPH. Power O.I.S.See värinastabilisaatoriga varustatud fiksobjektiiv sobib oma fookuskauguse ja suure ava tõttu ideaalselt portreede pildistamiseks. Samuti on sellega hea filmida videot – juhul kui kaadrisse ei pea mahtuma palju. Igapäevaseks kasutuseks jääb 42,5mm pakutav vaatenurk Panasonicu või Olympuse hübriidkaamerate ees pisut liiga kitsaks. 35mm ekvivalendina on selle objektiivi fookuskaugus ju koguni 90mm. Soovitaksin seda objektiivi täienduseks siin esikohal olevale 25mm objektiividele või komplektobjektiivi kõrvale juhul, kui teile meeldib pildistada ilusa uduse taustaga portreid. Panasonic Lumix G 42,5mm f/1.7 ASPH. Power O.I.S. Photopointi e-poes |
|
5. Panasonic Lumix G X VARIO 12-35mm f/2.8 POWER O.I.S.2017. aasta viies ostetum Panasonicu hübriidkaameratele mõeldud objektiiv on profiklassi valgusjõuline standardsuum 12-35mm f/2.8. See on kvaliteetse pildiloomega ja läbiva valgusjõulise avaga alternatiiv soodsale ja kesise esitlusvõimega standardsele komplektobjektiivile. Hinnalt kallis, aga lausa suurepärane kallimatele Panasonicu hübriidkaameratele nagu GH5 või GH9. Panasonic 12-35mm f/2.8 Photopointi e-poes
|
|
Hübriidkaamerad on viimastel aastatel arenenud peegelkaameraga võrdväärseteks süsteemideks. Ka objektiivide valik on neljal suuremal hübriidimeistril juba nii hea, et rahuldab ka nõudlikuma fotohuvilise vajadused. Kui ka sina pildistad hübriidkaameraga, siis said ehk sellest artiklist mõned vihjed selle kohta, millist objektiivi lisaks juba olemasolevatele juurde tahta tasub.
Vaata ka:
-
Photopointi TOP 5 â enim ostetud peegelkaamerad aastal 2017
-
Photopointi TOP 5 â enim ostetud hübriidkaamerad aastal 2017
-
Photopointi TOP 5 â enim ostetud objektiivid peegelkaameratele aastal 2017
The post Need on Photopointi 2017. aasta ostetumad objektiivid hübriidkaameratele appeared first on Photopointi ajaveeb.
Paadunud maastikufotograafina kasutan ma pea alati lainurk objektiivi – 20mm ja alla selle. Kui magusam valgus juba möödunud, siis vahetan objektiivi universaalsema suumi vastu. Juba ammu oli mul aga soov teha täielik kannapööre ning proovida pildistada maastikku teleobjektiiviga.
Photopoint pakkus lahkesti selleks võimalust kasutada Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3 DI VC USD G2 objektiivi. Võtsin vastu otsuse püüda kasutada 16mm`le vastukaaluks enamjaolt just seda pikemat otsa – 600mm. No ja need on ikka kaks täiesti erinevat pilti! Läbi 600mm vaadates on kõik väiksem kui tikutopsi suurune ala kogu sinu vaateväljast.
Minu tavapärane maastikuvaade – 16mm
Leia see koht eelmisel pildil. 600mm!
Küll ei suutnud ma kiusatusele vastu panna ning kui oli õige valgushetk käes kasutasin siiski lainurka. Kuna ma teen pilte oludes, kus valgust vähe, siis kõik pildid on jäädvustatud statiivilt – nii lainurk kui teleobjektiiviga. Kummalgi objektiivil oli küll oma kere, aga nende vahetamine statiivil nõudnuks assistendi abi. Järgmine kord kindlasti. Kes tuleb?
Siin kasutasin ära üle järve paistva peegelsileda vee.
Tamroni SP 150-600mm G2 pikemas otsas on suurim ava 6,3, siis pannakse hämaras käest pildistades kaamera ISO võimekus proovile. Kindlasti tuleb siin abiks 4,5 stopine stabilisaator. G2 autofookus toimis ka hämarates oludes hästi – vaikne ja kiire. Looduses liikujale on ta hea kaaslane tabamaks kaugeid ja veel kaugemaid objekte. Maastiku pildistamiseks tahab see objektiiv avaraid vaateid, ikka väga avaraid. Isegi minu poolt välja valitud rabajärve vastaskallas oli 600mm peal liiga lähedal. ×ige kompositsooni saamiseks tuli toru siiski kokkupoole tõmmata. 150-600mm vahemik andis selleks hea võimaluse. Pildistamine toimuski nii, et alles läbi pildiotsija vaadates märkasid sa tervikut, mis sensorile jäädvustus. Sest pilt, mille sa said oli puzzle või mosaiigi tükike sellest avarast vaatest, mida sa silmaga nägid.
Hommikune päike värvis vastaskalda rabamännid kaunilt roosaks
Härmas männid ning aurav rabajärv kontravalguses.
×heks pildistamise kohaks valisin kõrge vaatetorni, sest sealt oli tõesti hea ka väga kaugeid punkte jäädvustada ja silmale pea märkamatu pildiks vormistada. Kindlasti on tulemuseks pildid, mis muidu oleks tegemata jäänud. Väga hästi sai välja tuua erineva kihilisuse, mis fookuskauguse tulemusena üheks saab. Pildis moodustuvad erinevad mustrid ning kujundid. Nagu näha, siis paljudel piltidel kadreerisin taeva välja, sest see ei oleks pildile midagi juurde andnud. Tüüpilisele maastiku pildistamise erinevuseks oli veel see, et ei pidanud kiilfiltreid kasutama, mis tegi asja tunduvalt lihtsamaks.
Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3 DI VC USD G2
Väga mõnus oli neid erinevaid kihte kompositsiooniks vormistada
Sügisvärvid andsid hea kontrasti sellele kaunile vaatele
Telemaastiku pildistamine oli põnev väljakutse ning kindlasti proovin seda ka tulevikus teha. See arendab kompositsiooni nägemist ning annab maastikule hoopis teise perspektiivi. Fookuskauguse muutus on väga värskendav kogemus ja suurim väljakutse oligi just see, et kumba objektiivi kasutada – kas lainurk või tele. On kohti, kus ühel on teise ees eeliseid – avar ja tühi maastik sobib telele ja lainurk huvitava esiplaaniga maastikule. Erinevate fookuskauguste kasutamine õigustab end kindlasti, sest pingutus saab vääriliselt tasutud ning erinev perspektiiv rikastab ka pildi portfooliot.
Taaskord lõi kontravalgus meeldiva atmosfääri. 600mm`ga oli hea seda ära kasutada.
Bokeh on 150-600mm G2 objektiivil ka hea. Kui taustaga veab :)
Külm ja soe. Need erinevad kihid sobitusid eriti hästi ühte.
Sügisränne. Selle pildi tabamiseks oli vaja lihtsalt õnne :)
Teleobjektiivid on küll rohkem linnu- ja loomapildistajate pärusmaa – nemad ilma selleta ei saa. Niisama looduses liikuja jaoks on aga hea võimalus see objektiiv nädalavahetuseks Photopoint fototehnika rendist proovimiseks võtta. Ning siis meeldivusel see omale päriseks soetada. Kindlasti postitan enda Facebook’i Fotolehele veel nii mõnegi pildi sellelt fotomatkalt. Nii, et hoidke silm peal!
Autorist:
“Andrei Reinol on rahvusvaheliselt tunnustatud Eesti maastikufotograaf, kelle tööd on mitmel korral võidutsenud Sony World Photography Awards fotokonkursi Eesti rahvuslikus kategoorias. Lisaks on Andrei fotod võite ja kõrgeid kohti noppinud ka kohalikel Eesti fotokonkursitel. Kogu Andrei portfoolio ja saavutustega saad tutvuda tema veebilehel või Facebook’i lehel. “
Veel pilte, mis Andrei poolt tehtud Tamron SP 150-600mm G2 teleobjektiiviga:
Viimased sügisvärvid
Kased ja männid segamini
Siin oleks võinud ka keegi oksa peal istuda :)
Hõbevalge. Olen alati öelnud, et valgus teeb pildi. Ja kui siia juurde veel pisut tuhksuhkrut raputada, siis ongi imeline vaatepilt jäädvustamiseks valmis.
The post Maastikufotograaf Andrei Reinol: kuidas ma teleobjektiiviga sügist pildistasin appeared first on Photopointi ajaveeb.
Peegelkaamera – see suur, musta värvi, ülal kõrguva pentaprismakühmuga ja eest välja turritava objektiiviga tööriist – on juba aastakümneid olnud kvaliteetsete fotode võrdkuju. Hübriidkaamerad on viimastel aastatel aina populaarsemaks muutunud ja müügitulemuste poolest 2017. aastal Photopointis peegelkaameratega juba praktiliselt samal tasemel. Peegelkaamerad pole aga veel sugugi surnud. Neid ostavad meelsasti tõsisemad fotohuvilised, kellele meeldib peegelkaamerate ergonoomilisus ja optiline pildiotsija. Teisalt meeldivad peegelkaamerad ka algajatele, keda peibutab soodsamate peegelkaamerate hind ja tõsine profivälimus.
2017ndaks aastaks on peegelkaameraid jäänud tootma vaid kolm tugevat fototehnikafirmat: Canon, Nikon ja Pentax. Kõik kolm kaubamärki kajastuvad ka Photopointi 2017. aasta enimmüüdud peegelkaamerate esiviisikus. Pange tähele, et see TOP5 ei ole mitte parimate vaid ostetumate peegelkaamerate top. Nende viie aparaadi populaarsus ei tulene arvamusliidrite fantaasialennust vaid Photopointi klientide reaalsetest eelistustest. Need on need kaamerad, mille eest eestlased on olnud nõus kõige sagedasemalt oma raskelt teenitud raha ära andma. Väärt aparaadid, millel hinna ja kvaliteedi suhe suurepäraselt paigas ja mida ostes reeglina alt minna ei saa. Hea spikker juhuks, kui peaksid endale peegelkaamerat otsima.
Photopointi 2017. aasta top 5 peegelkaamerad
1. Canon EOS 1300D
Aastal 2017 on Photopointi enimmüüdud peegelkaameraks Canon EOS 1300D. Põhjuseid ei ole vaja kaugelt otsida: EOS 1300D on Photopointi kõige soodsam peegelkaamera. Kusjuures Photopointi soodsamate peegelkaamerate edetabelis täituvad 4 esimest kohta just Canon EOS 1300D kaamerate erinevate komplektidega.
Canon EOS 1300D on lihtsa käsitlemisega ja selge pildistamisloogikaga peegelkaamera, loodud olema esimeseks tõsisemaks fotoaparaadiks. ×kskõik kas nutitelefoni kõrval või kompaktkaamera asenduseks. Selle 18 MP pildisensor on küll juba 7 aastat vana tehnoloogia, kuid pildistab sellegipoolest ilusaid, peegelkaamera väärilisi fotosid.
Peegelkaamerate seas on Canon EOS 1300D kaameral vaid üks konkurent – seesama siin tabelis neljandal kohal olev Nikon D3400. Tehniliste andmete tabelitst näpuga järge ajades võid märgata, et Nikon on pisut tugevamate parameetritega – reaalses kasutuses võivad need parameetrid aga tähtsusetud tunduda ja Canoni tuntavalt soodsam hind on see mis lõpuks otsustavaks saab.
Canon EOS 1300D rivaalid tulevad ka hübriidkaamerate hulgast. Näiteks saab Sony A5000 komplekti 425 euroga ja Panasonic Lumix GF7 aparaadi 399 euroga. Canoniga võrreldes on need ehk pisut kvaliteetsema pildi ja parema funktsionaalsusega, kuid hästi pisikesed ja ilma pildiotsijata fotokaamerad. Pildistamismugavuse poolest on EOS 1300D peegelkaamera nendest hübriidkaameratest kindlasti peajagu üle.
Selge see, et 200-300 lisaeuro eest saaks Photopointist hoopis parema kaamera, kui see kõige soodsam Canon. Kui aga eelarve laeks on 500 eur ja eelistad pildiotsijaga aparaati, siis soovitan ka mina sulle peegelkaamerat nimega EOS 1300D. See on soodne ja korralik aparaat mis juhatab sind ilusamate fotode maailma. Aga vaata, et komplektobjektiiviks oleks IS tähistusega objektiiv, sest sellel on integreeritud värinastabilisaator ja pildid tulevad hämaramas palju teravamad.
Canon EOS 1300D peegelkaamerad Photopointis »
- 18-megapiksline APS-C mõõdus CMOS sensor
- Pildisensori tundlikkus ISO 100â12 800
- 9 teravustamispunktiga, keskmine rist-tüüpi
- FullHD 1920 × 1080 25p videosalvestus. Helitaseme manuaalse seadistamise võimalus
- 3-tolline LCD ekraan, 920 000 pildipunkti
- 3 kaadrit/sek sarivõte
- Wi-Fi + NFC ühenduvus
- Aku vastupidavus kuni 500 kaadrit (CIPA)
- Kaal ainult 485 g (koos aku ja mälukaardiga)
Soodne osta, lihtne kasutada, mugav pildistada.
2. Pentax K-50
Pentax K-50 ei jäänud Canon EOS 1300D müügitulemustele just palju alla. K-50 on hinnalt pisut kallim kui 1300D kuid omaduste ja funktsionaalsuse poolest oluliselt parem aparaat. Ilmastikukindel korpus, avar ja 100% täpse kadreerimisega pildiotsija ja keresisene värinastabilisaator, kaks valikuketast on vaid mõned K-50 hüved.
Kahjuks on selle päris mitu aastat vana mudeli erinevad komplektid nüüdseks juba läbi müüdud – selle artikli kirjutamise ajal on Photopointi letis alles vaid mõned K-50 komplektid ja kui need ostetud saavad, kaob K-50 ilmselt ajalukku. Pentaxi valikus on järgmine kaamera K-70. See on keskklassi digipeegel, väga hea pildikvaliteedi ja funktsionaalsusega aga ka kallima hinnaga kaamera. Kui head Pentaxi aparaati vaja, siis tasub see kindlasti üle vaadata.
Pentax K-50 peegelkaamerad Photopointis »
Pentax K-70 peegelkaamerad Photopointis »
- 16,3-megapiksline APS-C mõõdus CMOS sensor
- Pildisensori tundlikkus ISO 100â51 200
- 11 teravustamispunktiga, keskmine rist-tüüpi
- Keresisene 3-teljeline pildistabilisaator
- FullHD 1920 × 1080 25p videosalvestus
- 6 kaadrit/sek sarivõte
- Intervallvõtte režiim, integreeritud lood
- Ilmastikukindel korpus
3. Nikon D3300
Nikon D3300 oli eelmisel aastal TOP5 tabelis kõige esimene peegelkaamera. 2017. aastal on D3300 langenud kolmandale kohale – selle põhjuseks on ilmselt Canon EOS 1300D hinnalangus ja kindlasti ka Nikon D3300 eluea lõpp. D3300 kaamerad on praeguseks Photopointis läbi müüdud – selle kaamera koha on endale haaranud Nikon D3400.
Nikon D3300 olulisemad tehnilised andmed
- 24,2-megapiksline APS-C mõõdus DX CMOS sensor
- Pildisensori tundlikkus ISO 100â25 600
- 11 teravustamispunktiga, keskmine rist-tüüpi
- FullHD 1920 × 1080 50p videosalvestus
- 3-tolline LCD ekraan, 921 000 pildipunkti
- 5 kaadrit/sek sarivõte
- 3,5 mm audiosisend
- Aku vastupidavus kuni 700 kaadrit (CIPA)
- Kaal ainult 410 g (ainult kere, aku ja mälukaardita)
4. Nikon D3400
Neljandalt kohalt leiamegi Nikon D3300 järeltulija Nikon D3400. See on Nikoni kõige väiksem ja kõige soodsam peegelkaamera, loodud lihtsaks pildistamiseks neile, kes soovivad ilusaid fotosid ilma keeruliste seadistusteta. Sarnaselt Canon EOS 1300D aparaadile sobib ka Nikon D3400 ideaalselt esimeseks fotoaparaadiks – näiteks nutitelefoni kõrvale. Selle kasutamine on tehtud võimalikult lihtsaks â režiimirattal on tavapärastele PASM säriprogrammidele lisatud palju igapäevaelus ette tulevaid pildistamisolukordi. Niimoodi ei pea esimesel päeval selgeks tegema selliseid põhitõdesid nagu ava ja säri, vaid saad rahulikult keskenduda pildistamisele.
Nikon D3400 on nii korpuse, juhtnuppude kui ka tehniliste andmete poolest väga sarnane oma eelkäijaga. Olulisemaid erinevusi on kõigest kolm. Esiteks: Kui Nikon D3300 kaameral ei olnud üldse juhtmevaba ühenduvust, siis D3400 kaameral on âSnapBridgeâ nimeline lahendus, mis toimib Bluetooth tehnoloogia toel. Teiseks: D3400 aku vastupidavus on nüüd senise 700 asemel 1200 kaadrit. Kolmandaks: Kui Nikon D3300 kaameral oli 3.5 mm helisisend, siis Nikon D3400 kaameral seda enam ei ole.
Nikon D3400 peegelkaamerad Photopointis »
Nikon D3400 olulisemad tehnilised andmed
- 24,2-megapiksline APS-C mõõdus DX CMOS sensor
- Pildisensori tundlikkus ISO 100â25 600
- 11 teravustamispunktiga, keskmine rist-tüüpi
- FullHD 1920 × 1080 50p videosalvestus
- 3-tolline LCD ekraan, 921 000 pildipunkti
- 5 kaadrit/sek sarivõte
- Bluetooth-ühenduvus nutiseadmetega, 3,5mm audiosisend puudub
- Aku vastupidavus kuni 1200 kaadrit (CIPA)
- Kaal ainult 395 g (ainult kere, aku ja mälukaardita)
5. Canon EOS 80D
Viiendal kohal ilutsev Canon EOS 80D pole enam sugugi soodne algtaseme karp, vaid hoopis võimekas, pooleldi juba profiaparaadimaiguline peegelkaamera. See pole ka kuigi vana kaamera, sest avalikustati eelmise aasta algul ja Photopointi jõudis 2016. aasta kevadel. 80D on sobilik aparaat neile, kes tegelevad pildistamisega juba tõsisemal tasemel ja oskavad vastavalt vajadusele muuta kaamera säri ja muid parameetreid. 80D rahuldab neid oma kiire autofookuse, 7fps sarivõtte, profitasemel juhtnuppude süsteemi, ja võimeka videorežiimiga. EOS 80D kaameraga pole alt minna lihtsalt võimalik. Kui ainult….
… kui ainult hübriidkaamerate poole ei vaata. Sest EOS 80D hinnaklassis on ju näiteks Fujifilm X-T20. See 4K videorežiimi ja ülikiire autofookusega aparaat, mis Photopointi hübriidkaamerate TOP5 tabelis teisele kohale tõusis. Või siis räigelt allahinnatud Sony A7 täiskaader. Või ilus ja kompaktne Olympus OM-D E-M5 Mark II…
Canon EOS 80D peegelkaamerad Photopointis »
- 24-megapiksline APS-C mõõdus CMOS-sensor
- Sarivõtted kuni 7 kaadrit sekundis
- 45 teravustamispunktiga (kõik risttüüpi) autofookussensor on suur edasiminek senisest 19-nest punktist
- Dual Pixel CMOS AF automaatse teravustamise tehnoloogia
- Kaugjuhtimine ja andmete edastus WiFi kaudu, NFC kiireks WiFi ühenduse alustamiseks
- Kallutatav ja keeratav 3-tolline puutetundlik LCD ekraan (1,04 miljonit punkti)
- 100% kaadri katuvse ja 0,95x suurendusega optiline pildiotsija
- ISO tundlikkus kuni 16 000 (laiendatav kuni 25 600)
- Videorežiim: 1920 x 1080 (60p, 30p, 24p), integreeritud stereomikrofon, kõrvaklappide ja mikrofoni pesad
- Aku kestvus: 960 säritust ühe laadimiskorraga
Sellised on Photopointi 2017. aasta viis enamostetud peegelkaamerat. Ootustele vastavalt pääsesid tabelisse sisse kõikide kolme peegelkaameratootja kõige soodsamad aparaadid: Canon EOS 1300D, Nikon D3400 ja Pentax K50. Mõnevõrra üllatuslik oli Canon EOS 80D peegelkaamera viie hulka jõudmine, sest tegemist on ikkagi päris kalli aparaadiga – aga kindlasti kaameraga, mille hinna ja kvaliteedi suhe on kindlalt paigal ja mis teenib oma omanikku truult pikki aastaid.
Kusjuures kõige rohkem oli Photopointis müüdud mitte objektiiviga 80D komplekte vaid hoopis keresid. See näitab, et 80D peegelkaamerast peavad lugu need, kellel eelnevalt mingi Canoni aparaat on juba olemas olnud ja kes on 2017. aastal leidnud finantsilisi vahendeid või inspiratsiooni selleks, et teha samm edasi.
The post Photopointi TOP 5 â enimostetud peegelkaamerad aastal 2017 appeared first on Photopointi ajaveeb.
Leica on maailmale tutvustanud uut hübriidkaamerat, mis sai endale väärika mudelinime – CL. Siiski selle 1973. aastal välja antud kaameraga ei jaga uus mudel peale nime mitte midagi ning CL sees on APS-C mõõdus pildisensor ja kõik muud tänapäeval üheks heaks fotoks vajaminevad vahendid. Nüüd on Leica tootevalikus juba kaks poolkaader pildisensoriga hübriidkaamerat. Nende tehnilised andmed on sarnased kuid erinevused tulevad välja disainis ning käsitlemises. Uus CL on välimuselt ning käsitlemusmugavuse poolest traditsiooniline Leica kui TL2 mudel on rohkem tänapäevasem/futuristlikum. Kaameraga koos tuli ka uus väga kompaktne objektiiv Elmarit-TL 18 mm f/2.8 ASPH., mis on Leica sõnul väikseim lainurkobjektiiv endasuguste seas.
Nüüd ka tehnilisest poolest â kaamera sisse on peidetud 24-megapiksline APS-C mõõdus CMOS pildisensor, mis koostöös Maestro II pildiprotsessoriga suudab ka kehvemates valgustingimustes suurepärase pildi välja võluda. ISO vahemik on 100-50000. Lisaks aitab suurepäraste piltide kättesaamisele kaasa ka kiire 49 fookuspunktiga autofookus.
Videopoolelt suudab Leica CL filmida 4K lahutusvõimega 30 kaadrit sekundis ning FullHD lahutusvõimega 60 kaadrit sekundis.
Elektrooniline pildiotsija põhineb EyeRes® tehnoloogial, mis on välja arendatud just Leica jaoks ning on suurepäraste värvidega ning 2,360,000 pildipunktiga. Kui elektroonilist pildiotsijat ei soovi kasutada, siis kaamera tagaküljel on lisaks veel ka 3-tolline puutetundlik LCD ekraan 1,040,000 pildipunktiga
Leica Elmarit-TL 18 mm f/2.8 ASPH.
Nagu mainitud, on tegu füüsiliselt väikseima pannkook-objektiiviga, mis poolkaaderkaameratele hetkel saadaval on. See teeb loomulikult kaamera kaasaskandmise palju lihtsamaks ning miks mitte see ka pildistamise vahepeal taskusse libistada. Samas vaatamata oma 20,5 millimeetrisele pikkusele, ei tee objektiiv optiliselt mingeid järeleandmisi.
Objektiivi konstruktsioon on 8 elementi 6-s grupis, maksimaalne ava on f/2.8 ning minimaalne ava on f/16. Lähim fokusseerimiskaugus on 30 cm ning filtrikeerme diameeter on 39 mm.
Allikas: Leica
The post Leica CL toob traditsioonilises kestas tänapäeva tehnoloogia appeared first on Photopointi ajaveeb.