Populaarsed Sony vlogkaamerad on kuni 100€ soodsamad
autor: Jürgen Veerme

Sony vlogkaamerad

Populaarsed Sony ZV-1, Sony ZV-1F ja Sony ZV-E10 vlogkaamerad on 10.-14. veebruar kuni 100€ soodsamad ja veebikaubamaja ostukorvis rakendub veel ka lisaallahindlus.

Sony ZV-1

ZV-1 (soodushind alates 699€) oli esimene Sony poolt spetsiaalselt videoblogijatele loodud kompaktkaameraga, millel spetsiaalsed funktsioonid nagu Product Showcase Setting, millega on mugav filmida tooteesitlusvideoid ja olemas on eraldi “Bokeh nupp”, mille abil saab filmimise ajal valida kahe erineva bokeh efekti vahel.

Sony ZV-1

Lisaks on sellel küljele avanev muudetava nurgaga puutetundlik LED ekraan ja heli püüdmiseks uus sisseehitatud 3 kapsliga suundmikrofoniga.

Tutvu lähemalt: Käed külge: Sony ZV-1 kaamera – kas sobilik ainult videoblogijale või ka tavakasutajale? ››

 

Soeta Sony ZV-1 ja filmi vlogi nagu proff ››

 


Sony ZV-E10

Paljude vlogijate meeliskaameraks saanud ZV-E10 on praegu müügil võrratu soodushinnaga alates 649€. 

Sony ZV-E10

Võrreldes ZV-1 või ZV-1F mudeliga on see võimekas ja kerge hübriidkaamera, mis annab kõik võimalused, et nii alustavad kui ka juba tegutsevad videoblogijad saaksid loodava sisu kvaliteeti tõsta ja seeläbi kaasata uusi jälgijaid.

Tutvu lähemalt: Kas Sony ZV-E10 on ainult vlogimiseks või midagi rohkemat? ››

 

Telli Sony ZV-E10 mugavalt & kiirelt veebikaubamajast ››

 


Sony ZV-1F

Sony vlogkaamerate perekonna uus tulija ZV-1F (soodushind 599€) on 20mm f/2.0 fikseeritud fookuskaugusega lainurkobjektiiviga kompaktkaamera, mis on mõeldud eelkõige neile sisuloojatele, kes siiani on filmimiseks kasutanud nutitelefoni, aga soovivad nüüd salvestada kõrgema kvaliteediga sisu.

Sellega saab jäädvustada pilte ja videosid ka vertikaalselt ning see tuvastab automaatselt, millal seda tehakse, misjärel salvestatakse see info metaandmetesse. 

Põhjalikum ülevaade: 

 

Telli endale uus Sony ZV-1F vlogkaamera ja Sa ei kahetse ››

 


Soovid kaamerad enne ostmist järele proovida? Pole probleem, sest Sony ZV-1 ja ZV-1F on mõelmad koos GP-VPT2BT käepidemega kõigile huvilistele Photopointi rendis laenutamiseks saadaval nii Tallinnas kui Tartus ning ZV-E10 hetkel ainult Tartus.

Juhul, kui Sul uue vlogikaamera tellimiseks kohe piisavalt vahendeid ei jagu, siis pakume võimalust kasutada mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi – nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.

Photopoint.ee ostujuhid – ammuta inspiratsiooni ja teadmisi

(91)

The post Populaarsed Sony vlogkaamerad on kuni 100€ soodsamad appeared first on Photopointi ajaveeb.

Canon EOS R50 on sisuloojatele juba tuttav, aga väärt uuendustega hübriidkaamera
autor: Stephan Redko

Canon EOS R50 kannab väga sarnast nime ning ehitust võrreldes seda nende populaarse EOS M50 Mark II mudeliga.

Tegu on tõepoolest peaaegu identsete kaameratega, kuid Canon on teinud EOS R50 versioonile mõned märkimisväärsed uuendused, mis teeb sellest veelgi täiuslikuma valiku alustavale foto- ja videograafile.

Mis on uut EOS R50 mudelis?

Esimene muudatus, mida märkad juba EOS R50 mudeli nime lugedes on RF-bajoneti kasutusele võtmine. Kuna M-bajonet on suuremas osas mahajäetud Canoni poolt, siis RF-bajonetis võid olla kindel, et areng toimub pikaajaliselt edasi. Muide, EOS R50 sai ka kõige soodsam mudel terves Canon R seeria rivistuses.

Samuti on väga teretulnud uuendus EOS R50 ergonoomika, mille poolest on Canonit alati kiidetud. Selle saavutamiseks on kaamera servad ja nurgad rohkem silutud, et seda oleks loomulikum käes hoida.

Kaamerasse sissepoole liikudes, peitub selles DIGIC X protsessor, mis on kordades võimsam M50 mudeli DIGIC 8 kiibist. Kaamerat kasutades on vahe kindlasti märgatav, eriti autofookuse kiiruse poolest – üks tähtsaimatest omadustest, mida peaksid sisuloojana kaamerast nõudma.

Eriti muljetavaldav on Canon EOS R50 videosalvestuse võimekus – nüüd on võimalik jäädvustada videot 4K 30 kaadrit/sek ilma lõikefaktorita. Canon EOS M50 mudelil ilmnes 4K/24p salvestuses 1.55 kordne crop, mis tegi kaamera praktiliselt kasutuks vlogimiseks, kui tahtsid seda teha maksimaalse kvaliteediga.

Last but not least on võimalus pildistada kiirrežiimis kuni 15 kaadrit/sek kasutades elektroonilist katikut – selle abil võid olla kindel, et ükski hetk ei jää tabamata.

Uus Canon EOS R50 jõuab Photopointi esinduskauplustesse müügile aprillikuus ja saab saadaval olema mitmes erinevas komplektis, mille seast leiad kindlasti omale sobiva. Loomulikult on need kõik juba veebikaubamajast ka eeltellitavad, kui soovid olla esimeste hulgas.

 

Eeltelli Canon EOS R50 endale juba täna ära »

 

Kahtlemata on uue fototehnika ostmine arvestatav investeering ja seetõttu pakume võimalust kasutada mugavaid ja paindlikke järelmaksu võimalusi – nii ei pea kogu summat kohe tasuma, vaid saab maksta osamaksete kaupa.

Photopoint on Canoni ametlik ja pikaajaline partner Eestis. Photopoint.ee ostujuhid – ammuta inspiratsiooni ja teadmisi.

(65)

The post Canon EOS R50 on sisuloojatele juba tuttav, aga väärt uuendustega hübriidkaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.

Tippklassi Ricoh GR IIIx lisab täiesti uue vaatenurga
autor: Jürgen Veerme

Ricoh GR IIIx

Photopointis müüdavate tippklassi taskukaamerate valik on saanud väärt täiendust, sest nii professionaalide kui fotohuviliste rõõmuks on meie lettidele jõudnud Ricoh GR IIIx.

Ricoh GR IIIx omadused

Uue mudeli loomisel on Ricoh kuulda võtnud kasutajate soove ning seetõttu on kõrgelt tunnustatud GR-seeria kompaktkaamerate perekonnale lisatud täiesti uus vaatenurk. Nimelt on Ricoh GR II ja Ricoh GR III siiani kasutanud 18,3 mm f/2.8 objektiivi (35 mm ekvivalendina 28 mm), aga GR IIIx ees on kasutusel uhiuus 26,1 mm f/2.8 avaga fiksobjektiiv. See tähendab, et 35mm ekvivalendis on fookuskauguseks 40 mm, mis on lähedal fotograafi efektiivsele vaateväljale.

 

Nagu Ricoh GR III ja Ricoh GR III “Street Edition” kaamerates, siis põksub ka GR IIIx sees tipptasemel GR ENGINE 6 pildiprotsessor kiireks andmetöötluseks ning kõrge lahutusvõime ja dünaamilise ulatusega 24-megapiksline CMOS sensor aitab fotosid jäädvustada ka vähese valgusega keskkondades.

Tänu integreeritud Ricoh SR (Shake Reduction) pildistabilisaatorile saad teha värinavabasid fotosid ka otse käest pilidstades, sest vähendab värinaid kolmel erineval teljel ja kompenseerib säri kuni 4-stoppi ulatuses.

Ricoh GR IIIx

Vaatamata uuele objektiivile on Ricoh GR IIIx siiski säilitanud oma kompaktse, funktsionaalse ja kaasaskantava disaini – just sellise, mille poolest GR-seeriat on siiani armastatud. Välisraam on valmistatud vastupidavast magneesiumisulamist, et parandada kaamera töökindlust ka ekstreemsemates ilmastikuoludes.

Veel tasuks mainida, et kaameral on lühike start-up aeg (umbes 0,8 sekundit), sujuv puutetundlik ekraan ning nuppude ja ketase paigutusel on arvestatud, et seda kasutatakse palju just ühe käega.

Ricoh GR IIIx

Koos Ricoh GR IIIx kompaktkaameraga on saabunud ja saabumas müügile ka uued lisatarvikud, mis muudavad kaameraga pildistamise ja loovuse rakendamise veel mugavamaks:

 

Osta endale hea kaamera. Osta Ricoh GR IIIx ››

 

Muide, Ricoh GR III on laenutamiseks saadaval Tallinnas, meie  foto- ja videotehnika rendis, mis asub Rocca al Mare keskuse Photopointi esinduskaupluses.

(0)

The post Tippklassi Ricoh GR IIIx lisab täiesti uue vaatenurga appeared first on Photopointi ajaveeb.

Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD on tõeline kahur, millega minna luurele
autor: Simo Sepp

Ma ütlen kohe alguses ausalt ära, et tegemist oli minu esimese katsetusega nii suure fookuskaugusega objektiiviga ja oi, kuidas ma heda hetke olin oodanud. Tamron 150-500 mm f/5-6.7 Di III VC VXD telesuumile olin ma silma peale pannud juba selle ilmudes, sest lõpuks ometi loodi Sony “E-mount” bajonetiga hübriidkaameratele kolmanda osapoole poolt arvestatav alternatiiv. 

Nüüdseks on muidugi ka Sigma poolt konkureeriv mudel turule juurde tekkinud, mistõttu seadsin sammud Photopointi foto- ja videotehnika renti ning laenutasin Tamron 150-500 mm VC VXD, et lähemalt tunda, mis selle heaks teeb.

Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD objektiiv Sonyle

 

Tamron 150-500 mm Di III VC VXD omadused

לheks Tamron 150-500 mm f/5-6.7 Di III VC VXD eeliseks on selle suurus, millega ta edestab nii Sony kui Sigma alternatiive. Kuigi omasuguste objektiivide seas on tegemist pisipõnniga, siis hübriidkere ees näeb see ikka välja nagu Koljat.

Seljakotti pistes tuleb, kas pooled asjad välja tõsta või vaadata suurem kott, mistõttu ei ole ilmselt tegemist objektiiviga, mille sa nii igaks juhuks kaasa võtad. Kui sa juba sellise puraka kotti oled pannud, siis ikka mõttega midagi kindlat pildistada. Ma ei julge mõelda, mida ma siis veel peaksin tegema kui veel suuremat telefoto-objektiivi peaksin üritama endaga kaasa võtta.

Mina isegi ei vaevunud seda kotti panema, vaid keerasin lihtsalt kaamera objektiivi otsa ja kandsin seda endaga kaasas. Hulga mugavam ja hea ka kohe kiirelt huvitavat kaadrit tabada.

Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD objektiiv Sonyle

Ehituskvaliteet on minu meelest igati viisakas. Ma küll ei oska võrrelda Sony objektiividega, aga olles väga palju kasutanud Tamroni fotovarustust, siis tundub see sama heal tasemel. Miski ei ligise ega logise, nupud ja rõngad töötavad hästi ning üldine välimus ei jäta ka odavat muljet. Mitte et sellise hinnaklassiga asi üldse odav saaks tunduda – võsas ringi käies ikka väike higimull on otsa ees kui sellele mõtlema hakata.

 

Pildikvaliteet

Peamine küsimus iga objektiivi puhul on lõpuks ikkagi pildikvaliteet ja Tamron 150-500 mm VC VXD puhul arvan, et sellega ei tohiks ka kõige nõudlikumal fotograafil probleeme tekkida. Kõik pildid, kus ma ise ei olnud valede sätete kasutamisest midagi ära käkkinud, tulid väga korralikud ja teravad. Nii on lausa lust pildistada kui tead, et päästikule vajutades saad foto, mida julgeks ka Remo Savisaarele näidata (eeldusel, et subjekt teda muidugi huvitab).

Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD objektiiv Sonyle

Kuna objektiivi suurim fookuskaugus on 500 mm, siis loomade pildistamiseks tuleb natuke rohkem harjutada luuraja oskusi, et saada sarnaseid pilte kui 600 mm peal. Ideaalis muidugi võiks õiges kohas laagri püsti panna ja oodata kuni fauna ise sinu vaatevälja tuleb, aga kuna ma pole veel teab mis loomafotograaf, siis pidin jälitustegevuse kasuks otsustama.

Sellest hoolimata andis objektiiv võimaluse jäädvustada loomi, kes esmapilgul tundusid olevat minust ikka väga kaugel. Vahepeal kauges põlluservas metskitse silmates tekkis kõhklus, kas üldse minna üritama teda fotole tabama, kuna vahemaa tundus ikka metsik, aga kui loom juba sihikule sai võetud, siis sain aru, et kartused olid olnud asjatud.

Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD objektiiv Sonyle

Sellise objektiiviga peab arvestama, et pimedas tuleb ISO üles keerata – eriti kui liikuvaid subjekte pildistad. Hoolimata f/5-6.7 suurusest avast on see paratamatus, kuid sellegipoolest suudab see ava kõike arvesse võttes mõistlikult palju valgust läbi lasta. Pigem tuleks siiski panustada säriajaga mängimisele, et eha ja koidu ajal mürast pääseda.

See on juba omaette teadus, mis tuleb katse-eksitus meetodil omal käel järele proovida, eriti kui objektiiv plaanis päriseks soetada. Ma ise pigem läksin kindla peale välja ja kasutasin kiiremat säriaega ja kõrgemat ISO. Mürane pilt on parem kui udune, aga selle müra sain ma ka oma piltidelt üsna lihtsalt järeltöötlusega välja.

Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD objektiiv Sonyle

 

VC-pildistabilisaator

Udust pilti aitab vältida objektiivi sees olev VC stabilisaator, millele Tamron on lisanud lausa kaks nuppu – ühega saad seda sisse ja välja lülitada ning teisega määrata ära stabilisatsiooni tugevuse. Viimasega saad valida lausa kolme astme vahel.

Mina alguses isegi ei tulnud selle peale ja päris esimesed kitsepildid ilmselt läksid ka selle taha, et olin küll stabilisaatori sisse lülitanud, aga kogemata jätnud tugevusastme kõige madalama peale. Kui seda nägin, siis lükkasin stabika kohe põhja ja sinna ta ka jäi. Ma väga ei mõista miks peaks üldse tahtma seda mingisse muusse režiimi panna kui maksimaalne stabilisatsioon.

Seda on kohe aru saada kui stabilisaator täistuuridel töötab. Ma tundsin end sellega aeglasel säril 500 mm fookuskaugusel käe pealt pildistades julgemini, kui oma Tamron 70-180 mm f/2.8 VXD objektiiviga, millel ei ole sisemist stabilisatsiooni. Kui klaasi teravusse ära ei armu, siis sellesse stabilisatsiooni küll.

Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD objektiiv Sonyle

 

Flex Zoom Lock mehhanism & Arca Swiss statiivikinnitus

Mulle isiklikult ei meeldinud Tamroni lisatud võimalus fookuskaugus suumirõnga liigutamisega lukustada (ehk Flex Zoom Lock). Minu jaoks oli probleemiks see, et näiteks mõnda looma nähes on vaja kiirelt tegutseda ja minul juhtus sageli, et kogemata kas sahmimise käigus lukustasin objektiivi kindlale fookuskaugusele või olin juba varasemalt seda teinud ja ei saanud koheselt jälle suumima hakata.

Ajapikku neid vigu tuli muidugi vähem, aga minule ei andnud see funktsioon midagi juurde, vaid pigem võttis ära. Samas see ei ole suur probleem ja nagu öeldud, siis ajapikku harjub ära. Kindlasti on neid fotograafe, kes seda funktsiooni väga hindavad, aga mina lihtsalt pole üks neist.

Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD objektiiv Sonyle

Reaalselt seisin ma silmitsi ainult ühe probleemiga seoses statiivikinnitusega. Kuigi objektiivi on võimalik otse Arca-Swiss plaadiga statiivide peale kinnitada, siis oli seal vähemalt minu statiiviga üks väga suur aga. Minu Manfrotto statiivi kinnitusplaadil on alumisest otsast kergelt väljaulatuv polt. Samal ajal pole Tamroni statiivikinnituse all mingit soont ega muud õõnsust, mistõttu sain ma ma objektiivi plaadi külge kinnitada vaid võib-olla 2 cm ulatuses.

Arvestades, et see peaks hoidma 1500 eurost objektiivi, siis mina ei julgenud seda nii hoida kauem kui 10 sekundit. Ehk sisuliselt ei saanud ma seda objektiivi oma statiivi külge kinnitada. Samas mul on see statiiv juba nii kaua olnud ja sellist vatti näinud, et võib-olla ühelgi teisel seda probleemi ei ole ja lihtsalt minul on kinni kiilunud poldiga plaat. Kui sinu statiivi kinnitusplaadil sellist väljaulatuvat polti pole, siis ei ole ka probleemi ja kasuta julgelt. 

 

Kokkuvõtteks

Tamroni 150-500 mm objektiivi mõned pisiprobleemid on seotud rohkem isiklike eelistuste ja mõningase kasutusmugavusega, aga kui tead nendega arvestada ja ära harjuda, siis saad aru, et tegemist on super telesuum-objektiiviga. Pikemas otsas puuduvast 100 mm tunneb küll kohati puudust, aga kui mõelda võidetud suurusele, siis loodetavasti saab see kompenseeritud.

Võib-olla ma ei suutnud väga hästi sõnadesse panna Tamron 150-500 mm f/5-6.7 Di III VC VXD kõiki häid külgi, aga mulle see tõesti meeldis. Seda tüüpi objektiivi kohta on see siiski kompaktne, kuigi fotokott peaks sellegipoolest olema suur. Ilmselgelt pole see nii valgusjõuline kui 50 mm fiksobjektiiv, aga oma kaasvõitlejatega on ta ilusti konkurentsis. Tehtud pildid tulevad teravad – seda nii tänu objektiivi heale klaasile kui tasemel stabilisatsioonile.

Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD objektiiv Sonyle

Ma vist olen varem ka öelnud, et ei oleks tahtnud rendikat tagasi anda, aga selle telesuumiga oleks ma küll hea meelega riigist ära põgenenud. Mul on aastate jooksul kogunenud nii palju fotoideid, mida kahjuks ei jõudnud realiseerida. Parimad fotohetked ju ei tule tellimise peale, vaid pead ise pikema aja peale neid otsima minema. Loodetavasti avaneb mul kunagi võimalus see objektiiv ka endale soetada ja kõik need ideed realiseerida.

 


Simo tööde ja tegemiste saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel või simosepp.com veebilehel.

Soovid samuti proovida Sony a7 III, a7S III, a7R III, a7R IV või a9 III täiskaader hübriidkaamerat ja Tamron 150-500mm Di III VC VXD objektiivi? Pole probleemi, sest need on laenutamiseks saadaval meie fototehnika rendis – photopoint.ee/rent ››

(13)

The post Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD on tõeline kahur, millega minna luurele appeared first on Photopointi ajaveeb.

Uus ja kompaktne Manfrotto Element MII Video MVMELMIIA4 üksjalg on nüüd saadaval
autor: Stephan Redko

Manfrotto üksjalg Element MII Video MVMELMIIA4

Erinevate fototarvikute tootmisele spetsialiseerunud Manfrotto on müügile paisanud uue ning mugava Element MII Video MVMELMIIA4 üksjala. Olles Manfrotto ametlik ja pikaajaline partner, siis on see loomulikult juba saadaval ka Photopointi veebikaubamajas ning esinduskauplustes.

Vastupidavast alumiiniumist loodud Manfrotto Element MII Video MVMELMIIA4 monopod paneb rõõmustama eelkõige videograafid ning miks mitte ka spordi- ja loodusfotograafid, kuna pakub toetust ka raskematele kaamera+objektiiv komplektidele. Samal ajal jätab see piisavalt liikumisvõimet, mistõttu on just liikumisega seotud fotosid või videoid jäädvustavate fotograafide hulgas üksjalad populaarsemad kui statiivid.

See käepärane ning kompaktne 4-osalise konstruktsiooniga üksjalg kaalub vaid 670 g ning koos videopeaga Element MII Video MVMELMIIA4LIVE mudel 1050 g, mis teeb selle kaasas kandmise ning üleüldise kasutamise väga mugavaks. Selle minimaalne töökõrgus on 50,5 cm ning maksimaalne kõrgus 128 cm, mida on võimalik väga kergesti reguleerida Manfrotto twist locks süsteemi abil.

 

Telli uus Manfrotto Element MII Video MVMELMIIA4 üksjalg kodust lahkumata ››

(5)

The post Uus ja kompaktne Manfrotto Element MII Video MVMELMIIA4 üksjalg on nüüd saadaval appeared first on Photopointi ajaveeb.

4 5 6 7 8 9 10 11 12