Fotograaf Kerli Sosi: “Kindlaid mustreid pole ükski päev ja see teeb elu väga põnevaks.”
autor: Elise Ader

Portreefotograaf Kerli Sosi on üleskasvanud eriilmseliste metsade, rabade ja lilli täis põldude keskel.  Talus, mis asub Soomaal, lookleva Navesti jõe kaldal. Just lapsepõlves ümbritsenud loodusest sai Kerli sõnul alguse ka teekond fotograafiani. ”Mida suuremaks ma sain, seda rohkem üritasid vanemad meid vennaga tööle rakendada. Minu ärahiilimise taktika oli see, et haarasin vana digika kätte ja kadusin põldude vahele liblikaid otsima või oja kaldale liikuvat vett pildistama.”

Kerli viis põhikooli lõpus oma esimese looduspiltidest koosneva portfoolio kahele lemmikõpetajale näitamiseks. לhe käest sai ta kiita, teine seevastu arvas, et pildid ei kõlba kuskile. Seejuures soovitas õpetaja tüdrukul uue kaamera peale mõelda. Samal aastal soetatigi perre esimene poolkaader peegelkaamera – Canon 400D, mis sai Kerli igapäevaseks kaaslaseks. Kerli sõnul on aga just lapsepõlves ebapiisavast positiivsest tagasisidest tekkinud sisemine jonn teda loometeel ikka edasi ja edasi tõuganud.  

Saatus viis Kerli gümnaasiumi viimases klassis kokku lastefotograaf Katarina Tanguga, kellega koos tüdruk pildistamas käis ja kelle assistendiks ta sai olla. Katarina põnevad fotoprojektid inspireerisid Kerlit inimest looduses pildistama.  “Esimesed aastad olid kohutavalt rasked, sest algusest peale tahtsin õppida omasoodu vaid läbi praktika ja alles palju-palju hiljem tuli Youtube päevakorda.” Esialgu pildistas Kerli oma teiste tööde kõrvalt vaid siis, kui selleks aega jätkus. Tänaseks on olnud fotograafia tema põhitöö umbes viis aastat. 

©Kerli Sosi

 

Vajalikud tööriistad 

Kerli sõnul peab portreefotograaf kindlasti oskama mitmele asjale korraga mõelda, näiteks kaamera sätetele ja erinevatele võttenurkadele. Samal ajal peab andma ka kliendile tagasisidet, meelitama emotsiooni välja, jälgima ajagraafikut, mõtlema stilistikale jne. Kõige olulisemaks peab ta aga siiski suhtlusoskust: “Päris vakka olla terve pildistamise ajal ei ole lihtsalt võimalik. Siis tekib nii kergesti inimesel kohmetus ja kramplikkus.” Enda tugevamateks külgedeks fotograafina peabki Kerli suhtlemist klientidega, olgu seda siis nii vähe või nii palju kui parasjagu vaja, ning oskust mõista värve ja näha ka kõige veidramates kohtades fotogeenilisust. 

Kerli sõnul on foto tehniline teostus ja võimalikult hea tehnika pildistamiseks samuti oluline. Samas nendib ta, et peab oskama ka seda kasutada, sest muidu pole viimasepeal tehnikast lihtsalt tolku. Ise kasutab naine hetkel kahte Canon 6D peegelkaamerat, kahte erinevat Sigma fiksobjektiivi (50mm & 35mm) ja Canon 100mm makro/portree objektiivi. Enim kasutatud objektiiviks on Sigma 50mm F1.4 ART.

Pilte armastab ta töödelda peamiselt Lightroom CC-s ja vahest ka Photoshopis. Seejuures aitavat töötlusele kaasa ka õige ilm. “Kui õues on sombune või vihmane, siis on lihtne ekraani taha kerra tõmmata, küünal põlema panna, põnev podcast taustaks käima lükata ja oma mulli minna.” 

 

Käekiri ja inspiratsioon

Enda pildilist käekirja iseloomustab fotograaf järgmiselt: “Kuigi olen oma piire üritanud venitada ja alati midagi uut proovinud teha, siis pigem kaldun sinna elegantse lohakuse ja romantika valdkonda. Selline mõnus idülliline maalähedus, ehtsus ja naturaalsus on väga minu teema.” 

Seejuures armastab ta vedada kliente sellistesse kohtadesse, kuhu nad igapäev ei satuks. Näiteks otsib ta metsade ja põldude kõrval igasugu veidraid kohti nagu puukuurid, vanad viljakuivatid või tehasehooned. “Viimasel ajal üritan kliÅ¡eedest hoiduda ja end mugavustsoonist välja rebida.” Loodus ilma inimeseta tundub Kerli jaoks aga peaaegu alati liiga tühi.

Inspiratsiooni ammutamiseks kasutab Kerli ära seda aega, kui õhtul vahest isegi tundide viisi und ei tule. Just siis hiilivad tema juurde sajad erinevad mõtted ja ideed, mida hiljem edasi arendada. “Järjest rohkem üritan ka sotsiaalmeediast hoiduda, sest sealt jäävad mustrid lihtsalt külge. Isegi kui ma arvan, et mingi idee on täitsa minu oma, siis minevikust on jätnud alateadvus nii palju külge ja see mõjutab igapäevaselt ja salakavalalt.”

©Kerli Sosi

 

Iga päev on erinev 

Tavaliselt meeldib Kerlile ärgata nii, et ei pööra esimesena pilku telefoni, vaid läheb õue jooksma või jalutama. Tunnike hiljem hakkab ta meilidele vastama, vaatab üle sotsiaalmeedia ning hakkab järjekorras järgmisi pilte töötlema ja ajastab uued postitused. Seejärel on vaja luurele minna, et järgmisteks pildistamisteks kohad üle vaadata või linnas toimetusi teha. “Heal päeval” paastub fotograaf kella 16-17.00-ni ja siis kokkab ta perele õhtusöögi. Seejärel hakkab pildistamiseks valmistumine. Ja kui peale pildistamist on veel energiat, siis vaatab naine pildid kohe üle ja saadab kliendile teaser’i. Seejärel tuleb uuesti kirjakast üle kontrollida ning siis jääb tunnike või paar järgi ka isiklikuks ajaks.

Küll aga nendib Kerli, et lõpuks oleneb ikkagi sellest, mitu pildistamist päevas on. Näiteks kui on pulm, siis tuleb kohe peale ärkamist sõitma hakata ja tagasi jõuab alles peale südaööd. “Kindlaid mustreid pole ükski päev ja see teeb elu väga põnevaks.”

Teadliku ajaplaneerimisega tegeleb Kerli nii vähe kui võimalik. “Olen rohkem selline, et kui tunne on tänaseks, et seda ja seda teha, siis teen. Loomingulise inimese elu on pigem selline ameerika mäed: kord üles ja kord alla. Vahest teen jube palju ära ja väga pikka aega, aga siis jällegi tuleb täiesti tühi tunne ja väsimus. Igatahes mulle meeldib vabadus. See on parim osa fotograafi/kunstniku elus.” Selle kõige juures peab aga naine oluliseks ka seda, et lubatud kuupäeval asjad valmis oleksid.      

 

Tulevikuplaanid

Lisaks pulmade pildistamisele on Kerlil plaan tulevikus ka rohkem üritusi korraldada ja dekoreerida. Paar aastat tagasi lõi naine pulma- ja peokorraldus firma לllatuspeod, millega on plaan järjest rohkem klassikalise pulma mõõtmeid lõhkuda. Pulmade kõrval on tema suur kirg ka toidumaailm ehk toitude stiliseerimine ja pildistamine, mis tekkis tänu täistaimetoitlusele. “Vaikselt nokitsen ühe raamatu kallal, mis mõne aasta pärast ikka juba valmis võiks olla.”

Portreefotograafina näeb ta tulevikus end rohkem kaasamas stiliste ja suuremat tiimi. “Nii tahaks, et absoluutselt kõigil minu piltidel on 100% need värvid, millest olen unistanud. Aga lõpuks… üks peamisi unistusi on ka see, et peaksin ise 90% vähem ekraani taga olema, ja et töötluse, meilivahetuse ja sotsiaalmeedia teeks keegi teine.”

©Kerli Sosi

©Kerli Sosi

Fotod: ©Kerli Sosi

Mahukama portfoolioga saad tutvuda kodulehel www.kerlisosi.com.

Jälgi Kerlit ka Instagrammis ja Facebookis.

(46)

The post Fotograaf Kerli Sosi: “Kindlaid mustreid pole ükski päev ja see teeb elu väga põnevaks.” appeared first on Photopointi ajaveeb.

Fujifilm tutvustas oma uut APS-C sensoriga lipulaeva: X-T4 hübriidkaamerat
autor: Elise Ader

Fujifilm X-T4

Fujifilm avalikustas kaua oodatud X-T4 poolkaader hübriidkaamera, mis toob endaga ammu igatsetud keresisese stabiliseerimissüsteemi ning eelkäijast suurema akukestuse. Uus kaamerakere tuleb müügile sel kevadel mustas ning hõbedases versioonis, jaehinnaga 1799 eurot. Koos 18-55mm F2.8-4 komplektobjektiiviga hakkab X-T4 maksma 2199 eurot ning 16-80mm F4 objektiiviga 2299 eurot. 

Fujifilm X-T4 uus 5-teljeline pildistabilisaator lubab stabiliseerimist kuni 6,5 stoppi. Tootja on ümber disaininud ka katikumehhanismi, mis on muuhulgas vaiksem kui eelkäijal ning võimaldab sarivõtet kiirusega 15 kaadrit sekundis. Kaamera seest leiab ka uue vastupidavama NP-W235 aku, mis kestab CIPA standardite kohaselt 600 võtet ühe laadimiskorra kohta (500 võtet kui pildistada läbi LCD-ekraani).

Fujifilm X-T4
Fujifilm X-T4

 

X-T4 hübriidkaamera disain on samuti võrreldes eelkäijaga märkimisväärselt muutunud. Kõige silmapaistvam kõikidest välistest uuendustest on ilmselt kõrgema resolutsiooniga (1 620 000 pikslit) pööratav puutetundlik ekraan. Muudatusi on aga teisigi, näiteks on tehtud kaamera haaret sügavamaks, lisatud on AF-ON nupp ning AEL-nupp on asendunud foto/video lülitiga. 

Ka kaamera autofookus on tundlikum kui varem, mistõttu töötab see suurepäraselt ka kuni -6EV. Kuigi kaameral on sama X-Trans BSI CMOS IV sensor nagu tema eelkäijal, on kaamera autofookussüsteemi täiustatud näo-, silmatuvastuse ning objekti jälgimise osas. 

Fujifilm X-T4

Kaamera suudab salvestada DCI 4K/60p videot kuni 400Mbps andmetihedusega. Lisaks on valikus ka Full HD 1080p 200Mbps. Kaamera juurest on aga paraku kaotatud spetsiaalne kõrvaklappide ühenduspesa, mis pole videograafide jaoks kindlasti meeldiv uudis (selleks tuleb nüüd kasutada USB-C adapterit). Ning nagu ka X-H1 puhul: kui tahta kasutada mikrofoniühendust: peab ostma kaamerale lisaks ka akutalla.

Allikas: Fujifilmi pressiteade

 

 

Eeltelli Fujifilm X-T4 hübriidkaamera Photopointi veebipoest »

 

(26)

The post Fujifilm tutvustas oma uut APS-C sensoriga lipulaeva: X-T4 hübriidkaamerat appeared first on Photopointi ajaveeb.

Sony avalikustas uue valgusjõulise ülilainurk fiksobjektiivi oma täiskaader hübriidkaameratele: FE 20mm F 1.8 G
autor: Elise Ader

     

Sony avalikustas uue ülilainurk fiksobjektiivi oma täiskaader hübriidkaameratele. Uueks tulijaks on kiire ja valgusjõuline FE 20mm F 1.8 G, mis jõuab turule märtsis soovitusliku jaehinnaga 1099 eurot. 

Objektiiv on kerge ja kompaktne, kaaludes vaid 373 grammi ning olles mõõtmetelt pisut väiksem kui FE F.1.4 GM objektiiv. Uus lainurk omab kahte AA (advanced aspheric) läätseelementi ja kolme ED (extra-low dispersion) elementi, mis tagavad Sony sõnul kaadris äärest ääreni teravuse. Objektiiv omab ka kiiret ja vaikset Dual-XD teravustamismootorit ning selle minimaalseks teravustamiskauguseks on märgitud kõigest 19 cm. 

Objektiivil on olemas ka manuaalne teravustamisrõngas ja manuaalne ava muutmise rõngas, mis rõõmustab kindlasti kõiki videograafe. Samuti AF/MF lüliti ning kasutaja poolt määratav fookuse hoidmise nupp.

Objektiivi iseloomustab ka 9-labaline diafragma, tänu millele moodustub fotodele sujuv ja pehme tausta bokeh. Uus FE 20mm on loomulikult disainitud ka tolmu- ja niiskuskindlaks ning sellega on võimalik kasutada 66mm filtreid. Uus ülilainurk võiks sobida väga erinevate vajaduste täitmiseks: astro-, maastiku- ja arhitektuurifotost kuni vlogimiseni. 

 

 

Sony näidispildid: 

Allikas: Sony pressiteade

 

 

(5)

The post Sony avalikustas uue valgusjõulise ülilainurk fiksobjektiivi oma täiskaader hübriidkaameratele: FE 20mm F 1.8 G appeared first on Photopointi ajaveeb.

Fujifilm toob turule uue Instax Mini 11 kiirpildikaamera
autor: Elise Ader

Instax Mini 11

Fujifilm andis täna teada, et toob kevadel turule uue Instax Mini 11 kiirpildikaamera. Nagu nimigi ütleb, on tegemist uue mudeliga ülipopulaarses Instax Mini kiirpildikaamerate seerias. Instax Mini 11 jääb armastatud Mini 9 kiirpildikaameraga samasse hinnaklassi. 

Mini 11 on esimene seeria mudel, millel on automaatse säri funktsioon. Funktsiooni kasutamisel tuvastab kaamera ümbritseva valguse taseme ning valib sellest tulenevalt sobiva särituse. See lihtsustab oluliselt rasketes valgusoludes pildistamist, näiteks päiksepaistelise ilma korral või pimedas siseruumis. Kaamerale on lisatud ka uus selfi-režiim, mis on ideaalne nii selfide kui ka lähivõtete tegemiseks. 

 
 

Fujifilmi sõnul on uue kiirpildikaamera disainimisel eelkõige silmas peetud kompaktsust ning trendikat väljanägemist. Mini 11 on eelkäijast õhem ja kergem, aga ka ümarama disainiga, mistõttu peaks kaamera käsitsemine olema mugavam. Mini 11 tuleb turule viies erinevas värvitoonis: Blush Pink, Sky Blue, Charcoal Gray, Ice White ja Lilac Purple. 

Allikas: Fujifilm

(0)

The post Fujifilm toob turule uue Instax Mini 11 kiirpildikaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.

Laowa, Yongnuo ja Mediaedge ühinesid ametlikult Micro Four Thirds standardiga
autor: Elise Ader

Olympus andis teada, et tuntud fototehnika tootjad Venus Optics (Laowa), Yongnuo ja Mediaedge ühinesid ametlikult Micro Four Thirds standardiga. Varem on süsteemile toetust avaldanud ka teised tootjad, näiteks Fujifilm ja Kodak. Kuna Venus Optics ja Yongnuo teadaolevalt juba tegelevad Micro Four Thirds objektiivide tootmisega, tähendab see avaldus eelkõige formaalset ning suuremat pühendumist MFT-süsteemile. Pressiteade annab lisaks märku ka sellest, et Olympus on endiselt keskendunud Micro Four Thirds süsteemi arendamisesse. 

 

Laowa

Venus Optics toodab Laowa objektiive, mis on kuulsad oma pisut ebatavalise ja innovatiivse disaini poolest. Hiinas asuv ettevõte tegeleb eelkõige mõistlikus hinnaklassis makroobjektiivide tootmisega, mida saab muuhulgas kasutada ka portreeobjektiividena. Nende tootevalikus on mitu erilist objektiivi, sealhulgas näiteks maailma kõige laiema nurgaga Laowa 15mm f/4 lainurk-makroobjektiiv,  mille vaatenurk on tervelt 110 kraadi (lubades pildistada näiteks putukat väga lähedalt aga samas jätta fotole rohkem ka tema elukeskkonda). 

 

 

Yongnuo

Yongnuo kaubamärgiga fototehnikat on professionaalsete inseneride abiga toodetud Hiina ettevõtte ShenZhen YongNuo poolt juba üle 10 aasta. Yongnuo kaubavalikust võid leida peegelkaamerate objektiive, telekonvertereid, välklampe ning välgu tarvikuid, kaableid, videovalgusteid ja palju muud vajalikku fotovarustust.

 

objektiivid, välgud

 

Allikas: Olympuse pressiteade

(3)

The post Laowa, Yongnuo ja Mediaedge ühinesid ametlikult Micro Four Thirds standardiga appeared first on Photopointi ajaveeb.

2 3 4 5 6 7 8 9 10