Nikon toob turule uue täiskaader peegelkaamera D780
autor: Elise Ader

Nikon D780

Äsja avalikuks tulnud uudis Nikon D780 peegelkaamera turule tulekust näitab, et tootja pole peegelkaamerate tootmisest veel kohe kindlasti loobunud. Kaamera tundub olevat uusversioon varasemast Nikon D750 peegelkaamerast.

Jaanuari lõpus müügile jõudval D780 peegelkaameral on Expeed 6 protsessor ning 24.5 MP BSI-CMOS sensor, mis on usutavasti sama, mis Z6 hübriidkaameral, võimaldades ka sensoripõhist faasituvastust. See tähendab, et ka live view’s pildistades ja filmides saab võrreldes Nikoni eelmiste peegelkaameratega kasutada oluliselt võimsamat autofookust koos näo- ja silmatuvastusega. Tavapäraselt pildiotsija kaudu pildistades on abiks 51-punktiga autofookussüsteem.

Uus kaamera pakub sarivõtet koos pideva autofookusega, mis võimaldab 7 kaadrit sekundis läbi pildiotsija pildistades ning 12 kaadrit sekundis live view vaikses režimis pildistades (kui pildistada 12-bitiseid RAW-faile). Maksimaalne säriaeg on kaameral 1/8000 s. Nikon D780 kasutab 6K eraldusvõimet, et toota ülikõrge kvaliteediga UHD 4K videot 30p/ 25p/24p (ilma kärpetegurita). Kaamera toetab ka N-Log pildiprofiili ning sellel on olemas HLG HDR väljund.  

Kaamerakere füüsilistes omadustes on samuti näha meeldivaid uuendusi. Sellel on nüüd 3.2-tolline kallutatav puutetundlik ekraan, USB-C ühendus, mis võimaldab ka kaamerat laadida ning kaks SD-kaardi pesa, mis toetavad kiireid UHS-II mälukaarte. D780 on muidugi mõista disainitud ka vastupidavaks ja ilmastikukindlaks. Kere jaehinnaks saab olema 2499 eurot ning koos 24-120mm f/4 komplektobjektiiviga on selle hind 2999 eurot.  

Allikas: Nikon

Eeltelli Nikon D780 Photopointi e-poest »

(9)

The post Nikon toob turule uue täiskaader peegelkaamera D780 appeared first on Photopointi ajaveeb.

Nikon tutvustas oma uut supersuum kompaktkaamerat Coolpix P950
autor: Elise Ader

Nikon andis teada, et lisaks peegelkaamerate valikule on ta täiendamas ka oma kompaktkaamerate ridasid, tuues müügile uue Coolpix P950 digikaamera. Uus kaamera säilitab 24-2000mm ekvivalentse suumivahemiku nagu oma eelkäijal P900-l. Kuid kaamerale on lisatud mitmeid kaasaegseid täiustusi nagu 4K video ja suurema eraldusvõimega (2.4 M pildipunktiga) elektrooniline pildiotsija. 

Lisaks suurele 83-kordsele optilisele suumile (24–2000 mm) pakub P950 4K UHD  videovõimekust, 7 kaadrit sekundis sarivõtet ning Wi-Fi ja Bluetooth ühendust. Kaamera teeb ka RAW-formaadis fotosid, mis on kahtlemata suurepärane boonus edasijõudnud fotograafidele, võimaldades seeläbi ka järeltöötlusest maksimumi võtta. P950-l on 5.5 stopiga stabiliseerimine ning kaamera omab välgukinga, kuhu saab hõlpsasti kinnitada erinevaid Nikoni lisatarvikuid.



 

Uuel supersuumil on ere 3,2-tolline 921 000-piksline LCD-ekraan, mida saab pöörata ja kallutada. Suur käepide ning suuminupud tagavad kaamera sujuva käsitsemise.  Nikon Coolpix P950 kompaktkaamera saabub turule käesoleva aasta veebruaris jaehinnaga 899 eurot.

Allikas: Nikon

 

Vaata ka tutvustavat videot: 

 

Eeltelli Nikon CoolPix P950 Photopointi e-poest » 

(9)

The post Nikon tutvustas oma uut supersuum kompaktkaamerat Coolpix P950 appeared first on Photopointi ajaveeb.

Wacom toob turule enda taskukohaseima ekraaniga graafikalaua Wacom One, mis ühildub ka Android-seadmetega
autor: Elise Ader

 

Tuntud graafikalaudade tootja Wacom andis teada, et toob turule uue Wacom One 13 Pen Display graafikalaua, millel on 13,3-tolline puutetundlik ning peegeldusvastane ekraan (puutetundlik üksnes puutepliiatsiga kasutades). Graafikalaua jaehinnaks saab olema 399 eurot. Nagu soodne hind vihjab, on Wacom One suunatud eelkõige algajatele ja hobikunstnikele.

Uus graafikalaud töötab nii macOS kui ka Windows’i seadmetega. Uue nähtusena on aga uuel graafikalaual olemas ka ühilduvus Android nutiseadmetega. Ekraaniga Wacom One omab HDMI-, USB- ja toitekaabliühendust. Graafikalaua tagaküljel on sissepakitavad tugijalad, millega saad asetada selle mugava 19-kraadise nurga alla. Graafikalauaga tuleb kaasa survetundlik ja ergonoomiline Wacom One Pen puutepliiats, kuid lisaks sellele ühilduvad Oneiga ka mitmed profiklassi pliiatsid.

Wacom One omab 1920 x 1080 HD ekraani. Matt ning peegeldamisvastane ekraanipind teeb graafikalaual joonistamise tõeliselt nauditavaks – nii tundubki, et joonistad paberile mitte klaasile. 29,4 ח 16,6 cm aktiivne ala tundub käe all A4-suuruses paberina. Wacom One on oma ehituselt  paksem ning vastupidavam kui tavaline tahvelarvuti, seega saab seda rahuliku südamega usaldada ka pisemate laste kätte.

    

Eeltelli Wacom One graafikalaud Photopointi e-kaubamajast »

(10)

The post Wacom toob turule enda taskukohaseima ekraaniga graafikalaua Wacom One, mis ühildub ka Android-seadmetega appeared first on Photopointi ajaveeb.

Kuidas ma pildistasin maailma kõige kuulsamat silda?
autor: Kalle Toom

Ees ootas reis Põhja-Ameerika lääneosa rahvusparkidesse ning loomulikult oli üks minu peamisi ootusi saada sellelt reisilt palju ja häid maastikufotosid. See pani mõtlema kaasavõetava tehnika peale. Kui maastikufoto, siis muidugi lainurk-objektiiv.

Kuna mul endal väga head ja piisavalt laia vaateväljaga objektiivi pole, siis pöördusin Photopointi fototehnika rendi poole. Jäi ainult küsimus, kas võtta lainurk ehk 24-70mm või koguni Pentax 15-30mm f/2.8 ülilainurk. Kuna Pentax 24-70mm f/2.8 fookuskauguste vahemik on universaalsem ja objektiiv ise igapidi väiksem, siis otsustasin selle kasuks. Võib-olla ehk suuremgi argument oli see, et soovisin objektiivi ees kasutada filtreid, kuid 15-30mm objektiivi puhul seda ilma spetsiaalse rakiseta teha ei saa.

Tagantjärgi pean siiski ütlema, et 24mm pakutav vaatenurk jäi kohati kitsaks ning alati ei olnud võimalik olukorda lahendada ka panoraamvõttega.  

 

Eeltöö

San Francisco panoraam nii, nagu see paistab Kuldvärava sillalt. Taamal Oakland Bay Bridge ja esiplaanil Torpedo Wharf. Pentax K-1 + Pentax D-FA 24-70mm F2,8 objektiiv @35mm, F8, 1/125s, ISO100.  

Enne Nevada, Arizona, Utah ning California idaosa rahvusparkide külastamist kavatsesin veeta paar-kolm päeva San Franciscos. Kõige suurem soov oli pildistada Golden Gate Bridge’i ehk Kuldvärava silda hommikuses udus.

See mõte ei ole originaalne – Frisco on turiste täis ning nad kõik pildistavad ka Kuldvärava silda, lisaks veel kohalikud inimesed ja elukutselised fotograafid. Sellegipoolest tahtsin ise saada seda kogemust ning paremaid pilte kui keskpäeval silla jalamilt telefoniga klõpsitud.  

Kuigi veeb, FB ja Instagram on Kuldvärava sillast tehtud väga häid fotosid täis, jääb ikkagi küsimus, et kust on need pildid üles võetud? Siit jõuangi teemani, millega iga veidi tõsisem pildistaja peab arvestama – eeltöö. Teisisõnu kust, millisel kellaajal, nädalapäeval, aastaajal on kõige suurem tõenäosus saada soovitud kaader oma pildistamisobjektist.

Kuna mul oli aeg piiratud pooleteise päevaga, siis keskendusin pildistamiskohale ning päikseloojangu ja -tõusu ajale. Tänapäeval on lihtne – internetist leiab kõike, sealhulgas hulganisti Kuldvärava silla pildistamisele pühendatud veebilehti või blogipostitusi.

Lisaks „kirjanduse“ uurimisele tahtsin enne päikseloojangut mõned potentsiaalsed pildistamiskohad läbi käia ning ka Kuldvärava sillal jalutada. Seetõttu alustasin Presidiost – silla lõunapoolse otsa lähedale jäävast ja ilmselt Frisco kõige kõrgemast kohast. Silme ees olid soovitatud pildistamiskohtadena Baker ja Marshall Beach ning kõrgemal nõlval nende vahel asuv Battery Crosby.

Sellegipoolest on hoopis teine asi rääkida mõne inimesega, kellel on endal kogemus, veel parem kui kohalikuga. Peatudes ühes ookeani poolses vaatepunktis – Immigrant Point Overlook – astus ligi jalgrattur, nimeks Morgan ning küsis, kas otsin silla pildistamiseks head kohta. Tema tähelepanu oli tõmmanud minu statiiv. Mitte et mu statiiv oleks kuidagi eriline vaid et mehi, kel on statiiv kaasas, olevat vähe. Ta oli kohalik ja suur fotoentusiast ning oskas jagada kamaluga soovitusi Kuldvärava silla pildistamiskohtade ja –aegade asjus.

Tema soovitus oli alustada Crosby rannakaitsepatareilt ning liikuda mööda Batterys to Bluffs’i matkarada tasapisi alla Marshalli ranna poole. Nii jääb päikseloojang vasakule ookeani kohale ning paremat kätt jääv sild on pehmest õhtuvalgusest värvitud nii enne kui ka peale loojangut. Samas on kaugus sillast veel piisav, et korraga saaks kaadrisse kogu silla oma 2,7 km pikkusega.

 

Päevased fotod Marshalli rannalt

Päevane vaade Kuldvärava sillale Battery Crosby juurest Marshalli rannale laskuvatelt treppidelt. Siinpool väina on San Francisco ja teisel pool Marin Headlands. Pentax K-1 + Pentax D-FA 24-70mm F2,8 objektiiv @58mm, F8, 1/250s, ISO100.  

Marshalli rannal kuluski mul peamine aeg nii päeval luuret tehes kui ka õhtul juba pärispilte otsides. Marshall Beach on kitsas ja mitme üsna eraldatud osaga rand ning ulatudes otse silla jalamile, pakub erinevalt kauguselt vaateid.

Ranna omapära on see, et mingi osa sellest on võtnud oma valdusse nudistid. Kui päeval tegin seal proovipilte ning liikusin rannajoont mööda tasapisi silla poole, siis ühel hetkel jõudsingi nudistide sekka. Kuna ma neid ei pildistanud, siis neil polnud ka minu vastu mingit huvi.

Marshalli rannal liikudes peab arvestama tõusuveega – see saabub järsku ning suleb kuiva jalaga tagasi saamise võimaluse. Aga tagasi peab tulema, sest enne Fort Point’i kindluse juurde jõudmist on liikumiskeelu tsoon. Lahke pargivalvuri abiga mul see siiski õnnestus, aga oleks võinud minna ka halvasti, kui pargivalvuri asemel oleksin kohtunud teede ja rajatiste ameti valvuritega. Nii sain külastada Fort Point’i muuseumi ning läbi käia mõne potentsiaalse pildistamiskoha ka päikesetõusu jaoks. Eelkõige siiski säästsin tunnikese valget aega ning käisin ära silla enda peal.  

Kuldvärava sillal on muidugi suurepärane teha selfie’sid, taustaks pülooni teraskoloss või lahele avanev vaade, aga võib püüda tabada silla mastaapi ka veidi teise nurga alt. Siin tulevad juba väga hästi esile lainurga eelised – 24mm võimaldab saada sellest motiivist palju mõjuvama pildi, kui minu tavapärane 35-40mm. Pentax K-1 + Pentax D-FA 24-70mm F2,8 objektiiv @24mm, F11, 1/125s, ISO400.  

 

Päikeseloojangu ajal 

וhtune vaade Kuldvärava sillale üsna samast kohast, veidi kõrgemalt Marshalli ranna kohalt. Loojanguvalguse kuma värvib pehmelt kaldajärsaku, Fort Point’i müüri ja silla. Pentax K-1 + Pentax D-FA 24-70mm F2,8 objektiiv @65mm, F11, 1/8s, ISO100.  

Laupäevaõhtune päikseloojangu kumas Golden Gate Bridge’i pildistamine algas Crosby rannakaitsepatareilt Marshall’i rannale laskudes. Päikseloojang ise oli üsna kiire ja ilma igasuguse draamata. Loojanguvärvid olid mõnevõrra teistsugused – harjumatult vähe on oranži, see-eest on intensiivset rohekas-heledat kollast, mis mõne aja pärast peale loojangut muutub lillakaks. Nii sai ka muidu erkpunane sild kaetud erinevate toonidega.

Ehk isegi kaunimaks läks pimedas, kui kõige silmatorkavamaks muutusid silla tuled ning nende peegeldus veel. Kuid sellega peab olema hoolas, et katkematu voona sillal liikuvate autode tuled ei tekitaks kaadris ülepõlenud valgusjutte.

 

Vaade piki silda ehk “Golden Gate Overlook”

Päevane ja õhtune vaade Golden Gate Overlook’i vaatekohast. Pimedas muutub Kuldvärava sild ka päriselt kuldseks. Kuigi pildistan Pentax K-1 kaameraga juba kolm aastat, siis ikkagi mõni asi üllatab. Seekord dünaamiline ulatus – autotulede tekitatud tulejõgi ei ole ülepõlenud. Pentax K-1 + Pentax D‑FA 24-70mm F2,8 objektiiv @70mm (mõlemat kaadrit on lõigatud, st tegelikult oleks seda motiivi hea pildistada teleobjektiivi lühema otsaga).  

Ilmselt kõige populaarsem Kuldvärava silla pildistamise koht on Golden Gate Overlook, millelt avanev vaade on sillaga otse samal joonel, pakkudes nö otseportreed. See vaade on kõige efektsem kindlasti pimedas, kui sild ja autotulede joonistatud valguslindid tulevad taamal oleva pilkase pimeduse taustal hästi esile. Samas annavad kolm tihedalt autosid täis lähenevat ja kaugenevat sõidurada väga intensiivse valgusvoo, nii et ülesärisse sattumine on peaaegu paratamatu. Ilmselt oleks seda vaadet paremgi pildistada päris öösel või enne päiksetõusu.

Golden Gate Overlook’i vaatekohale viib rada ka Marshalli rannalt, minnes esmalt treppidest üles ja siis mööda California Coastal’i matkarada, aga võib läheneda ka silla poolt mööda Bay Trail’i.  

 

Pildistamine päikesetõusu ajal

Varahommikune vaade „kalameeste kailt“ (Moore Road Pier). Taevas on juba kergelt näha aokuma, kuid pildi iseloom on veel täiesti öine. Tagantjärele tarkusena võin öelda, et sellest kohast on vaade sillale palju efektsem kui Marshalli rannalt. Pentax K-1 + Pentax DA* 60-250mm F4 objektiiv @60mm, F11, 30s, ISO200. Lähemate valgusallikate juures kaadri paremas servas tuleb hästi esile objektiivi üks kvaliteetidest – täiuslik starburst (kuidas seda efekti eesti keeles nimetada, ei teagi … võib-olla tähesära?). Sama ilusa tähesära tekkimist saan kinnit

Kuldvärava silla päiksetõusu aegseks pildistamiseks on küllaga kohti silla lahepoolsel, st idaküljel. Kõige lähem neist on torpeedokaatrite kai ehk Torpedo Wharf, see on ühtlasi ka kohalike kalameeste lemmikkoht, kuid nemad ilmselt silda ei piidle. Ranna äärt mööda edasi minnes pakub juba kaugemat vaadet sillale Crissy Field Overlook.

Sillale lähemal, aga mäenõlva mööda üles jalutades on jällegi häid pildistamiskohti, näiteks Battery East, aga erinevaid vaatekohti leiab ka Bay matkarajalt. Need kohad mul olidki järgmiseks hommikuseks plaanis, vähemalt esialgu.

Uued mõtted sain õhtul ühelt kaaspiltnikult, kellega sattusime kõrvuti õhtuse pildistamise ajal. Ta oli Saksamaalt ja sai aru, et minugi aktsent pole Ameerikast. Kõige olulisema asjana sain temalt teada, et USAs keeratakse kella just selle laupäeva öösel vastu pühapäeva. See asjaolu oli minu eeltööst täiesti välja jäänud. Ilma selle teadmiseta oleksin järgmisel hommikul päiksetõusu pildistamisele jäänud tunni võrra hiljaks, see tähendab, et maha maganud kõige magusama valguse.

Saksamaalt pärit fotohuviliselt sain hulga vihjeid ka pildistamis­kohtade asjus. Peamine soovitus oli minna üle silla teisele poole lahte, Marin Headlands’i. Esimene hea pildistamiskoht on kohe üle silla jõudes keerata paremale, kus Golden Gate Bridge View Vista Point pakub samuti otsevaadet sillale, lihtsalt teisest otsast. Sealt saab ka häid vaateid tõusva päikese poolt esile toodavale San Francisco kõrghoonete kontuurile.

Kuna just sel hommikul sattus Vista View Point’i teeots olema suletud, siis asusin otsima uut pildistamiskohta ning leidsingi rannalt Moore Road Pier’i. Kuigi kalameeste pärusmaa, on see pildistamiseks tõesti vahva koht nii San Francisco lahe kui ka linna suunas, aga ka sillale avanev vaade oli igati atraktiivne – hästi lähedalt ja madalalt.  

 

Kuldvärava sild kaugemalt

Aoaegne värvide mäng San Francisco lahel. Kuna pildi keskne osa – Frisco skyline – asus päris kaugel üle lahe, siis otsustasin sel hommikul kasutada lainurga asemel teleobjektiivi. Pentax K-1 + Pentax DA* 60-250mm F4 objektiiv @75mm, F11, 6s, ISO100.   

Kui on soov saada vaadet Kuldvärava sillale ja taamal asuvale Frisco äripiirkonnale kõrgemalt-kaugemalt, siis tuleks minna Marin Headlands’i ookeani- ehk läänepoolsele küljele. Otse veepiiril on Kirby Cove, kuid mingitel puhkudel võib otse randa viiv kruusatee olla autodele suletud. Kõrgemalt pakuvad väga vahvaid vaateid Marin Headlands Vista Point ja Headlands Lookout, kuid tegelikult on see mägitee täis häid vaatekohti.

Kui on võimalus, siis tasub Conzelman Road läbi sõita ning ise järele vaadata. Väga atraktiivne vaatekoht oleks kindlasti Point Bonita tuletorni juures, kuid sinna saab vaid mõneks tunniks päevasel ajal kuna tuletorni juurde viiv jalakäijate tunnel on suurema osa ööpäevast lukus.

Marin Headlands’i vaatekohad on kõik ühtviisi head nii loojangu kui ka päiksetõusu pildistamiseks. Konkreetse koha ja aja pildistamiseks sobivuse üle otsustamisel on suur abi mõnest päikse liikumist näitavast äpist, mõni neist kuvab taustal kaarti koos täpse asukohaga.  

 

Kokkuvõtteks

Tagasi vaadates Kuldvärava silla pildistamisele on hea rahulolutunne – üks monumentaalne objekt on nähtud ja sain sellest hulga korralikke pilte nii päise päevajal, päikseloojangul, pimedas ja ka päiksetõusul. Ilma eeltööta ja õigeid inimesi kohtamata oleksid jäänud avastamata head pildistamiskohad ning tulemus ei oleks pakkunud nii palju rahulolu.

Natuke kripeldab, et San Francisco lahe kuulus udu jäi nägemata ning udust sirutuv Kuldvärava sild pildistamata. See oleks kindlasti väljakutse ka fototehnikale ning Pentaxi ilmastikukindlus oleks saanud järjekordseid kiidusõnu. Nagu Morgan ütles – viimasel korral udus pildistades pidi ta kaameralt ja objektiivilt vett maha pühkima.

Suur aitäh Photopointi fototehnika rendile, sel reisil oli Pentax D‑FA 24-70mm F2,8 objektiiv täiesti asendamatu!      

(7)

The post Kuidas ma pildistasin maailma kõige kuulsamat silda? appeared first on Photopointi ajaveeb.

Tamron teatas, et kaduma läks suurem ports objektiive
autor: Jürgen Veerme

Tamron andis teada, et lausa 599 objektiivi, mis olid teel Tamroni pealaost Rootsi edasimüüja lattu, on sattunud varguse ohvriks. Sellise uudise valguses on karta, et üle Euroopa võib peagi tekkida kahtlastesse kanalitesse võileivahinnaga varastatud Tamron objektiive.

Et mitte musta nimekirja sattuda ning olla kindel, et toodetele ka garantii ning tehniline tugi kehtib, siis veendu, et ostad objektiivi usaldusväärselt edasimüüjalt (Eestis oleme selleks meie). Varastatud objektiiviga kokku puutudes on ainuõigeks talitlusviisiks nende asukohast või müügikatsest teatada politseisse. Varastatud objektiivide täpsed mudelid ja seerianumbrid leiad sellest Exeli tabelist.

Siin on välja toodud peamised varastatud objektiivimudelid:

(12)

The post Tamron teatas, et kaduma läks suurem ports objektiive appeared first on Photopointi ajaveeb.

1 2 3 4 5 6 7