Fujifilm X-H1 on hübriidkaamera, mis lummab esimesest hetkest
autor: Martin Dremljuga

Olen tänaseks kaamerate testimisega juba täitsa Sina peal. Iga kord, kui keegi on palunud mul mõne kaamera kohta oma arvamust avaldada, siis olen seda hea meelega teinud – nimelt saab mul sel aastal 10 aastat fotograafiks hakkamisest ja selle ajaga on kaasas käinud uudishimu erinevate kaamerate vastu.

Minu esimeseks kaameraks oli Nikon D80. Hetkel ma enam ei mäletagi, miks just see mu esimeseks kaameraks osutus, aga tõenäoliselt oli sellele lihtsalt tol ajal hea pakkumine. Kasutasin seda umbes 2-3 aastat, misjärel tundsin, et oleks aeg teisi mudeleid proovida. Soetasin endale seejärel Nikon D3, mis oli täiskaader ja sellega muutus minu jaoks pildistamise maailm tuntavalt põnevamaks, sest pildilist ruumi tuli juurde. Mõne aasta järel tundsin, et tahaks rohkem megapiksleid võimaldavat kaamerat ja soetasin endale Nikon D800, millel oli tolle aja kohta neid palju –  täpsemalt 36,3 megapikslit. Kolmekordsest vahest tekkinud tunne oli kõrvutatav Audi A4 vahetamisega Bugatti Veyroni vastu.

Minu aeg Nikoni toetajana sai läbi 7 aasta järel, kui “pöörasin teise usku” ja ostsin endale hoopis Canon kaamera. Müüsin kõik enda eelneva kraami maha ja soetasin Canon 5D Mark III täiskaadri ja lisaks mõned objektiivid. Canoni värviruum ning stiil meeldis mulle Nikoniga kõrvutades rohkem ja lisaks avastasin, et kaamera kasutamine oli mugavam ja loogilisem – näiteks ei pidanud piltide ülevaatamisel navigeerimisnuppu enam hullu kombel kerima (need, kes seda kogenud on, teavad, millest räägin).

Hetkel pildistan Canon 5D Mark IV kaameraga ning võrreldes tema noorema vennaga on edasiminek tohutu. Eriti meeldib mulle selle Dual Pixel süsteem, mis teeb justkui 30,4 megapikslisest kaamerast 60,8-se. See mõjub dünaamilisele ulatusele igati hästi. Tänase päevani olen piltlikult öeldes istunud selle ühese süsteemi peal ning viimasel ajal on mul olnud hinges jälle see rahutus, et tahaks midagi teistmoodi proovida. Seesamune rahutus, mis on mind toonud Nikon D80 juurest Canon 5D juurde on mind julgustanud ka edasimüüjate palvel kaameraid testima.

Sel korral soovis Photopoint, et prooviksin verivärsket Fujifilm X-H1 kaamerat, mis tuli müügile vaid mõned nädalad tagasi. Kui ise sellele kaamerale eelnevalt netiavarustes pilku peale heitsin, siis tundus mulle esimest korda, et kordki on üks kaamera minu käe järgi tehtud. Siin on minu tagasihoidlik arvamus ja mõtted sellest, mida kogesin selle 2 nädala jooksul, kui testisin Fujifilm X-H1 kaamerat.

fujifilm-x-h1-hubriidkaamera-photopoint-14

Fujifilm on suutnud oma hübriididega väga kenasti peegelkaameratele sappa võtta, kuid võrreldes Canoniga on Fujifilmi kaamerate kered siiani olnud harjumatult väikesed ja minusuguse suure elevandi kätte nad hästi ei sobinud. Tänaste Fuji kaameratega on juba teisiti ja esmamulje Fujifilm X-H1 kaamerast oli väga hea: koos battery grip-iga andis ta välja täpselt sellise suuruse, mis sobis kenasti ka minu kätte ning selle 2 nädala jooksul, mil ma seda kaamerat testisin, polnud kordagi tahtmist enda turvalise Canoni järgi haarata. Kuidas siis nii?

 

KERE

Nagu eelnevalt mainisin, siis on Fujifilm suutnud teha esimest korda toote, mis sobib ka neile fotograafidele, kellel on suurevõitu käed ning kaamera menüü on suhteliselt hästi üles ehitatud ja loogiline. Tarkvaras oli küll märgata mõningaid kasutusmugavusega seotud vigu, kuid usun, et edasiste uuendustega saavad need pisidetailid parandatud. Näiteks, kui formattida kaameras SD kaarti, siis läheb ta otse tagasi peamenüüse, mitte sinna, kust saab valida, missugust kaarti formattida.

Mulle väga meeldib kaamera pööratav ekraan ning tihtipeale avastasin end pildistamas just ekraani vaadates, mis tundus ootamatult mugav. Ebaloogiliseks jäi minu jaoks kaamera ISO/säri ja ava asukohad – peegelkaamerate süsteem meeldib mulle selle aspekti osas oluliselt rohkem, aga palju on muidugi kinni ka harjumustes. לldjoontes on hakkama saadud väga hea kaameraga ja seda kinnitab ka fotograaf Hendrik Osula, kes on 100% Fujifilmi usku ning pildistab sellega juba pikemat aega ja teab öelda, et paremat süsteemi pole olemas.

fujifilm-x-h1-hubriidkaamera-photopoint-9

 

PILDISTAMISTINGIMUSED

Sain sellega pildistada väga erinevates tingimustes: sätitud valgustusega stuudios, välitingimustes, nõudlikes sisetingimustes Tallinn Fashion Weekil ning ka ereda päikese käes. Eriti meeldis mulle elektrooniline viewfinder, mida sai kasutada eriti keerulistes valgustingimustes, kuid mis kahjuks stuudios nii hästi ei toimi.

fujifilm-x-h1-martin-dremljuga-photopoint
fujifilm-x-h1-martin-dremljuga-photopoint

fujifilm-x-h1-martin-dremljuga-photopoint_2

Eelneva ülevaate põhjal tundub justkui oleks tegu ideaalse kaameraga, kuid paraku see pilt pole üleni lilleline. Mainisin juba, et minu jaoks pole ISO/ava/säri keeramine loogiliselt asetatud, mistõttu läks paraku selle nahka ka mõned kaadrid. לritust “Kaitseliit taastas Eesti esimese soomusauto Estonia” pildistades läks mul üle miljoni aasta tarvis ISO/säri ratta automaatrežiimi. Sest lihtsalt nii ebaloogilisena tundus iga kord kui vaja midagi muuta käsi sirutada üles rattakeste peale.

Ebaloogilisest ülesehitusest tulenenud ajakadu sätete muutmisel oli tõsine probleem ning sellel hetkel sain aru, et see kaamera sobib paremini siiski rahulikes keskkondades pildistamiseks, kus on aega rahulikult sättida, vaadata ja ette mõelda, kuidas midagi pildistada ja mis sätteid neis tingimustes on parim kasutada.

 

PILDIKVALITEET

Selle 2 nädala jooksul, kui ma pildistamistel Fujifilm X-H1 hübriidkaamerat kasutasin, siis tabasin end mõttelt, et kvaliteedi osas olid mul poolkaadri kohta vist pisut liiga suured nõudmised. Minu enda kaameral, Canon 5D Mark IV, on piksleid natukene rohkem ja seetõttu kaamerate pildikeel on teistsugune – eriti dual pixelis pildistades.

Stuudios pildistamisega polnud probleeme: tonaalsus, puhtus ja dünaamika oli ilus ning omal kohal. Loomulikus valguses pildistades olid lood samuti suhteliselt head, aga millegipärast olin ma oodanud midagi enamat. (Tõenäoliselt, kuna reklaam ja tutvustused, mida olin netist vaadanud ja lugenud olid esitatud ülivõrdes.)

fujifilm-x-h1-martin-dremljuga-photopoint
fujifilm-x-h1-martin-dremljuga-photopoint
fujifilm-x-h1-martin-dremljuga-photopoint
fujifilm-x-h1-martin-dremljuga-photopoint

Lähedalt portreesid tehes oli samuti pilt väga ilus terav – kasutasin nende pildistamiseks enamjaolt Fujinon XF 35mm f/1.4 R objektiivi. Aga mida kaugemale ma modellist läksin, seda rohkem kadus selle võlu, kuid sellegipoolest oli selle “teistsuguse” kaamera juures midagi, mis mind jätkuvalt võlus ja sedasi, et mind isegi ei häirinud see kaugemalt pildistades tekkinud kvaliteedi kadu.

fujifilm-x-h1-martin-dremljuga-photopoint
fujifilm-x-h1-martin-dremljuga-photopoint

 

Kokkuvõtlikult öeldes valdab mind kahetine meeleolu: ühest küljest tahaksin nimetada seda ideaalseks kaameraks, kuid samas tekkis mul mitmeid tähelepanekuid puudustest või omadustest, mis võiksid olla teisiti. Sooviksin Fujifilm X-H1 kaamerat eelkõige rahuliku kulgemisega pildistamisteks, kus on piisavalt aega kaadri ja valguse paika sättimiseks ka siis, kui kaamera ei suuda kiiresti fookust leida.

Kuigi Fuji on teadlikult jätnud vahele täiskaaderi sensori ning pakub ainult pool- ja keskformaati, siis ootaksin neilt selles osas siiski väikest katsetust. Sellest hoolimata tunnistan, et nad on suutnud maha saada järjekordselt suurepärase kaameraga, mis võidab kindlasti mitmete fotograafide südamed ning tõotab nii mõnedki panna oma eelistatud kaamera brändi vahetama. Võib juhtuda, et ka minu, aga seda näeme juba tulevikus 🙂

 


Martini tööde ja tegemiste saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehelFacebook’is või veebilehel martindremljuga.com

 

Soovid kaamera kohta lisainfot? Vaata veel:

The post Fujifilm X-H1 on hübriidkaamera, mis lummab esimesest hetkest appeared first on Photopointi ajaveeb.

Valitud Panasonic Lumix kaamerate ostul saad garantiid pikendada kuni 5 aastani
autor: Jürgen Veerme

panasonic-lisagarantii-photopoint_2

Panasonic Lumix foto- ja videokaamerad on nii professionaalide kui huviliste seas teada-tuntud tegijad, sest neil on kaasaegsed funktsioonid, suurepärane pildikvaliteet ja mugav disain, mis tagavad jõudluse, mida võid usaldada ja nautida.

Äsja läks käima kasulik Panasonic kampaania, mille raames saad valitud kaamera ostul nautida südamerahu ja kindlustunnet kauem, sest pakkumise raames saab tootegarantiid pikendada kuni 5 aastani!

Kampaanias osalevad:

  • Panasonic Lumix DMC-FZ2000 – supersuum ehk bridge-kaamerate hulka kuuluv kaamera omab võrdlemisi suurt, 20ח suumiulatusega f/2.8 objektiivi, kattes vahemiku 24–480 mm. Täiustatud objektiiv on kõrgete optiliste omadustega nii fotode kui videote puhul ning uus suumimootor tagab ühtlase ja stabiilse suumimise igas olukorras. Kompaktne korpus peidab endas suurt 1- tollist sensorit, mis võimaldab luua väga erinevates võtteolukordades tõeliselt rabavaid pilte ja lisaks on uude mudelisse integreeritud rida professionaalse videosalvestuse (4K) jaoks vajalikke praktilisi funktsioone.
  • Panasonic Lumix DC-GH5, kere ja Lumix DC-GH5 + 12-60mm f/3.5-5.6 Kit – 2017. aasta üks nõutumaid ja populaarseimaid hübriidkaameraid on ideaalne kaks ühes foto- ja videokaamera: 20,3-megapiksline sensor loob uskumatult kvaliteetsed pildid ning kiire teravustamine ja sarivõte annavad suure paindlikkuse igapäevases kasutuses. Eriti võimekas on see videosalvestuses, tulistades 10-bit 4:2:2 4K otse mälukaardile ning V-Log profiili ja pakkimata HDMI väljundi võimalus on ainult jäämäe tipp selle kaamera võimalustest.
  • Panasonic Lumix DC-GH5S, kere  2018. aasta alguses ilmavalgust näinud GH5S puhul on Panasonic keskendunud videograafide vajaduste rahuldamisele.  Kui kere on jäänud samaks, siis uus sisu salvestab Cinema 4K 4096 x 2160 lahutsvõimega videot kuni 60 kaadrit/sek ja FullHD lahutusvõimega videot lausa 240 kaadrit/sek. Lisaks ei ole piirangut salvestuse kestvusel, seda isegi FullHD või 4K lahutusvõimega salvestamisel. Sarnaselt ühele esimese GH-seeria kaamerale on GH5S võimalik valida erinevate kuvasuhete vahel ilma, et objektiivi vaatenurk muutuks. Lumix GH5S sensor saab hakkama kuvasuhtega: 4:3, 17:9, 16:9 ja 3:2.
  • Panasonic HC-X1000E on professionaalne ja täisfunktsionaalne 4K-videokaamera, mis toetab mitmesuguseid salvestusvorminguid (nt 4K / Cinema 4K/ FullHD), kaadrisagedusi 50p/25p/24p ja paljusid professionaalseid funktsioone. Kaamera kasutab Leica Dicomar objektiivi, uut BSI-MOS sensorit ning Crystal Engine Pro 4K pildiprotsessorit. Kõik see on mahutatud kompaktsesse korpusesse, mis teeb kaamera hõlpsalt kaasas kantavaks. Kõik see on mahutatud kompaktsesse korpusesse, mis teeb kaamera hõlpsalt kaasas kantavaks.
  • Panasonic HC-X1 on kerge ning kompaktne professionaalne videokaamera, mis toetab 4K 24p, UHD 60p/50p, FullHD 60p/50p mitmeformaadilist videosalvestust ning ka HD aegluubis videot. Lisaks käib sellega kaasas tipptasemel Leica Dicomar 4K 24mm lainurk objektiiv, mis tagab 20ח suumiulatuse.

Kui Sul hetkel kampaaniatoodete ostuks jääb vahendeid puudu, siis aprillis Photopointi järelmaksu abiga ostes saad selle kohe kätte, aga maksma hakkad alles augustis.

Panasonicu kampaania kestab kuni 14. maini 2018 ja ostu saab kampaanialehel registreerida 15. juunini 2018. Kampaanias võivad osaleda nii eraisiku kui ettevõtte nimele ostetud kampaaniatooted. Täpsemad kampaaniatingimused ja toote registreerimine – www.lumix5yw.com/et/homepage-8/ 

 

Kõik Panasonic hübriid- ja videokaamerad Photopointi veebikaubamajas ››

The post Valitud Panasonic Lumix kaamerate ostul saad garantiid pikendada kuni 5 aastani appeared first on Photopointi ajaveeb.

Viimane võimalus esitada fotosid “Tamron Reisifoto” konkursile + selgunud on žürii
autor: Jürgen Veerme

tamron-reisifoto-2018-photopoint

Fotode esitamine “Tamron Reisifoto 2018” konkursile läheb lukku juba pühapäeval, 22. aprillil kell 22.00 ning osalema ootame töid, mis kirjeldavad reisimist nii nagu see Sinu jaoks paistab. See võib olla jäädvustus mingi paiga ehedast ja puutumatust kultuurist, portreefotod huvitavatest inimestest või hingematvalt kaunid maastikud â€“ inspiratsioon on vaba ja piiritu.

Iga osaleja saab esitada kuni 3 tööd, mis ei pea olema tingimata pildistatud just sellel aastal käidud reisil â€“ oluline on, et need oleksid Sinu parimad tööd ja annaksid reisimise fiilingut edasi nõnda nagu Sina seda tunned.

Fotokonkursi parimaid asub hindama ja välja valima 3-liikmeline Eesti fotograafidest koosnev žürii, kes on ka ise suured reisisellid:

Võidutöödele on Tamron koostöös Photopointiga välja pannud äärmiselt ahvatleva auhinnafondi:

I koht: 1000 euro väärtuses Tamroni fototehnikat Photopointist

II koht: 750 euro väärtuses Tamroni fototehnikat Photopointist

III koht: 500 euro väärtuses Tamroni fototehnikat Photopointist

Tamron ja reismine – kuidas nad ühte kuuluvad? Aga seetõttu, et Tamron on juba 67+ aastat varustanud kõiki fotohuvilisi ja professionaale just reisile kaasa võtmiseks sobilike universaalsete suumobjektiividega ja muuhulgas on selles valikus ka maailma esimene 22.2x ultra-tele supersuum 18-400mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD.

Otsi nüüd digiarhiividest üles enda parimad reisifotod või tõtta uuele reisile neid jäädvustama – konkurss on avatud kõigile

 

Esita enda parimad reisipildid konkursile – snap.ee/tamron ››

The post Viimane võimalus esitada fotosid “Tamron Reisifoto” konkursile + selgunud on žürii appeared first on Photopointi ajaveeb.

Karbist välja: Pentax K-1 Mark II peegelkaamera
autor: Lauri Veerde

Kui Ricoh paar kuud tagasi Pentax K-1 Mark II peegelkaameraga välja tuli, olid kõik rõõmsad. Rahul olid need, kes endale just vanema K-1 aparaadi olid ostnud – sest uus K-1 Mark II endaga väga olulisi täiustusi kaasa ei toonud. Hea meel oli ka neil, kes just uut aparaati osta plaanisid, sest uus K-1 on sama hea kui seni pluss veel tibakene paremgi. Ja muidugi rõõmustas ka see seltskond, kes väheste uuenduste pärast kohe vinguma hakkas – sest nad vinguvad nagunii iga asja peale ja nüüd oli neil selleks taas natuke põhjust.

Pentax K-1 Mark II on täiustatud versioon Ricohi kõige esimesest täiskaadersensoriga peegelkaamerast Pentax K-1. Seda 2016. aastal avalikustatud aparaati olid Pentaxiga pildistajad oodanud aastaid – ja nad ei pidanud ootustes pettuma, sest K-1 tõusis kohe kõige paremaks hinna ja kvaliteedi suhtega täiskaadersensoriga peegelkaameraks, mida turult saada võis. Omaduste poolest (välja arvatud videorežiim) oli see ju tänu ülikvaliteetsele 36 MP pildisensorile, 5-teljelisele keresisesele värinastabilisaatorile, käsitsemismugavusele ja fotovõimekusele sarnane Nikon D850 ja Canon 5D Mark III kaameratele. Aga maksis sama hinda nagu konkureerivate tootjate soodsama klassi täiskaadriga peegelkaamerad.

Uus Pentax K-1 Mark II on põhiomadustelt oma eelkäijaga identne. Seesama tippklassi pildikvaliteediga sensor, unikaalne nelja jätke peal liikuv LCD-ekraan, suur optiline pildiotsija, 5-teljeline pildistabilisaator. Võrreldes senisega on uue aparaadi juures toimunud siiski 4 täiustust. Nendest täiustustest ja muust põnevast, mida Pentax K-1 Mark II juures tähele panna võib, kirjutan aga juba allpool, kaamera karbist välja võtmise käigus.

 

Nagu pentax K-1 juures, nii pole ka teise generatsiooni täiskaaderkaamera puhul funktsioonide ja võimalustega tagasi hoitud. Kõiki neid üles loetleda ja kirjeldada oleks selle artikli jaoks liig. Toon all loendis ära Pentax K-1 Mark II kõige olulisemad omadused ja tehnilised andmed:

  • 36.40 efektiivse megapiksliga CMOS täiskaadersensor (ilma madalpääsfiltrita)
  • AA filter Simulation režiim – vajadusel sisse lülitatav režiim simuleerib madalpääsfiltri efekti sensorit liigutades
  • 5-suunaline sensoripõhine värinastabilisator (CIPA standardite kohaselt testituna 5 stoppi efektiivsusega)
  • Sensori tundlikkus: ISO 100-819000
  • Safox 12 teravustamissüsteem. 33 faasituvastusega teravustamispunkti, 25 neist risttüüpi ehk eriti tundlikud
  • Teravustamine toimib valgustugevuse EV -3 kuni EV 18 vahemikus
  • 86 000 piksliga RGB särimõõtesensor
  • Säriajad: 1/8000 sekundit; BULB režiim. Katiku eluiga on 300 000 laksu
  • Välklambi sünkroaeg; 1/200 sekundit
  • Maks. sarivõte: 4.4 kaadrit sekundis (maksimaalselt 70 täissuuruses JPG kaadrit või 17 RAW kaadrit järjest)
  • 3.2″ erinevate nurkade alla seatav LCD-ekraan. 1 037 000 pikslit. Ilma õhuvaheta konstruktsioon muudab ekraani vähem valgust peegeldavaks.
  • Pildiotsija: 100% kaadri katvuse ja 0.70 x suurendusega optiline pildiotsija. Ehk siis täpselt sama nagu Nikoni täiskaadersensoriga peegelkaameratel. Kadreering on näha kuni 21,7 mm kauguselt okulaarist
  • MPEG-4 AVC/H.264 filmiklipid salvestuvad maksimaalselt Full HD lahutusvõimega 1920 x 1080 px 60i/50i/30p/25p/24p. Integreeritud stereomikrofon; 3.5 mm audiosisend ja 3.5 mm audioväljund. Heli ja säritust saab reguleerida manuaalselt
  • Filmiklipi salvestamise maksimumpikkus on 25 minutit või 4 GB. Filmimisel on võimalik kasutada 9 digifiltrit
  • Intervallvõte (time-lapse), Mitme särituse üheks kaadriks pildistamine (ühes kaadris võib olla 2-2000 säritust), 21 digitaalset filtrit, 14 bit RAW faili salvestamine. HDR-intervallvõte
  • Pixel Shift Resolution System režiimis paneb kaamera neljast järjestikku pildistatud fotost kokku ühe, suurema lahutusvõimega, parema dünaamilise ulatuse ja värvusinfoga foto
    • Pixel Shift režiimis on uus valik: “Image Stabilization On”, mis võimaldab komposiitpilte pildistada kaamerat käes hoides
  • Elektrooniline kompass töötab koos sensorinihutusega – soovi korral seatakse kaader automaatselt sensori nihutamise teel loodi
  • LED valgustus: 1) objektiivi vahetamiseks; 2) kaardipesas; 3) kaugjuhtimispuldi pesa konstruktsioonis
  • D-LI90 (sama, mis K-1, K-3 ja K-5 kaameratel) liitiumaku pildistab ühe laadimiskorraga 670 fotot (CIPA standardse testi järgi)
  • USB 2.0 pesa, kaks SD kaardipesa, eraldi pesa välise toite jaoks, välgusünkro pesa, HDMI Type D pesa
  • WiFi, Elektrooniline kompass, GPS (5/10/15/30 sek asukoha logimise funktsiooniga)
  • Mõõtmed: 136,5 x 110 x 85,5 mm
  • Kaal: (kere + aku + 1 mälukaart) 1010g

 

 

Nagu sissejuhatuses kirjutatud, erineb Pentax K-1 Mark II oma eelkäijast nelja omaduse poolest:

  1. Esiteks on uuele kaamerale lisatud mikrokiip ehk â€œAccelerator unit”, mis eemaldab kõrge ISOga pildistatud fotodelt digimüra veel enne, kui foto peamisesse pildiprotsessorisse jõuab. See lisandus tähendab põhimõtteliselt, et Pentax K-1 Mark II kõrgematel ISO tasemetel pildistatavad fotod peaksid olema parema kvaliteediga. Tänu uuele kiibile on ka kaamera maksimaalne ISO senise 204 800 asemel 819000
  2. Teine täiustus on toimunud autofookuse töös. Ricoh ütleb, et autofookuse algoritme on K-1 Mark II puhul muudetud nii et uue aparaadi automaatne teravustamine on kiirem ja kaamera suudab näiteks paremini lukustada teravust objektile, mis liigub sellesama objektiga sama tooni taustal
  3. Kolmas täiustus on praktikas ilmselt triviaalsem kuid see ei sega Ricohil seda rõhutamast – nimelt on Pixel Shift režiimis uus pildistamisvõimalus nimega “Dynamic Pixel Shift Resolution”, mis lubab pildistada neljast kaadrist kokku pandud pilti ka kaamerat käes hoides. Tuletame meelde et K-1 puhul oli Ricohi soovitus Pixel Shift režiimis pildistades kaamera alati statiivile asetada
  4. Neljas täiustus on ka. Ilmselt “tänu” lisakiibile ja ehk mingitele muudele muudatustele on kaamera aku keskvus vähenenud seniselt 760 kaadrilt 670 kaadrini. Või siis on Ricoh teinud andmete sisestamisel väikse trükivea :)

 

Karbis on: pildiotsija okulaari kate, kaamerarihm, Pentax K-1 Mark II kaamerakere, toitekaabel, akulaadija ja aku. Pentax K-1 Mark II kasutab täpselt sama akut nagu Pentax K-1, Pentax K-7, Penatx K-3 II ja viimased kaks Pentax 645 keskformaatkaamerat.

 

Lisaks on karbis CD-plaat Digital Camera Utility 5 fototöötlustarkvaraga, garantiitalong, eksklusiivse pakkumisena 6-kuuline tasuta konto Keenai-nimelises pildipangas, ja põhjalikud kasutusjuhendid nii eesti kui ka vene keeles.

 

Pentax K-1 Mark II peegelkaamerast õhkub tõsidust. See ei ole mingi illitsetud hübriidkaamera, millega hipsterid oma caffe lattest pilte klõbistavad. K-1 Mark II ei ole ilus, aga sellest õhkub professionaalset esteetikat. K-1 Mark II on tanki välimusega profitööriist, mis Põhja-Tallinna kohvikute asemel sobib pigem Å otimaa vihmasesse loodusesse hingematvate loodusvaadete jäädvustamiseks.

 



Vasakul pool kaamerat on kaks mälukaardipesa ja all eraldi kummist katte all distantspäästiku pesa.

 



Paremal küljel on USB, HDMI ja välise toite pesad. Sealsamas paremal pool on ka mugavalt eraldi kummist katete all kõrvaklappide ja mikrofoni pesad.

 

Pentax K-1 Mark II korpuse kõik vähegi tühjemad alad on täidetud nuppudega. Esiküljel paremal pool on näiteks lisaks välgusünkro pesale veel kolm nuppu ja lüliti. Lukuikooniga tähistatud nupp võimaldab ühe vajutusega panna lukku kõik olulisemad kettad ja nupud – et säritus ja muud seaded kogemata paigast ei läheks. Selline nupp on olemas näiteks ka Pentax 645Z keskformaatkaameral.

 

K-1 Mark II ette sobivad nii uued kui ka vanad Pentaxi täiskaadriobjektiivid. Kuna siin karbist välja võetav kaamera on kere, st sellega ei ole ühtegi objektiivi kaasas, leidsin kapi pealt modelliks vana hea FA 50mm f/1.4 fiksobjektiivi. See on Pentaxi raudvara – suhteliselt soodne, tugev superhea kvaliteediga objektiiv, mis on Photopointiski siiamaani müügil. Soovitan palavalt.

 

Pildistamiseks valmis.

 

Nuppude asetus tagaküljel on tuttav kõigile, kes Pentaxi peegel- ja keskformaatkaameratega pildistanud on. K-3 II kaameratega võrreldes on video-ja fotorežiimi lüliti tagaküljelt kaamera peale liikunud ja teravustamispunkti valiku nupp saanud tänu sellele endale mugavama koha ülevalpool.

 

3,2″ diagonaaliga LCD-ekraan kaamera taga tundub päratult suur. See ekraan ei ole puutetundlik, kuid ei peagi olema. Sest K-1 Mark II juhtnuppude süsteem on niivõrd hea, et puutetundlikkuseks pole absoluutselt mingit vajadust. Siiski on see ekraan fotomaailmas väga unikaalne – just oma konstruktsiooni poolest.

 



Seda LCD-ekraani saab kaamera korpusest väljapoole tõmmata ja siis igas suunas nurga alla seada. Ekraani liigutamine käib hästi kergelt, sujuvalt ja meeldivalt. Olen arvamusel, et selline konstruktsioon teeb praktilise pildistamismugavuse poolest tuule alla nii tavalisele nurga alla seatavale ekraanile. Rääkimata nendest oma pesast päris välja tõmmatavatest ja küljepeal igatpidi keerutatavatest ekraanidest.

 

pentax-k-1-peegelkaamera-photopoint-117

Ekraan ei ole oma pessa mitte kuidagi lukustatud – kolmes küljes äärtel olevad detailid on lihtsalt selleks, et näppudega saaks võimalikult mugavalt ekraani korpusest eemale viia.

 

Ja muidugi ilmastikukindlus. K-1 on tugev – seda tunneb aparaati kätte võttes. Aga see on varustatud ka korralike ilmastikukindlate tihenditega nii et võiks pildistada vabalt ka paduvihmas. Korpuse tugevuse ja ilmastikukindluse poolest pole hübriidkaamerail siin midagi vastu panna.

 

pentax-k-1-peegelkaamera-photopoint-116

 

Lisaks eesmisele ja tagumisele valikukettale on K-1 kaameral veel kolmaski valikuketas. Selle funktsiooni määrab aga neljanda valikuketta asend – ketta peal on 9 erinevat funktsiooni pluss tühikäik.

pentax-k-1-peegelkaamera-photopoint-115

 

Ei teagi, kas programmiratta peal olevate kasutaja poolt salvestatavate režiimidega on siin pisut liiale mindud või mitte – igal juhul on neid režiime siin nüüd tavalise kahe või kolme asemel koguni viis. Lisaks neile on ketta peal Pentaxi tavalised särirežiimid.

 

pentax-k-1-peegelkaamera-photopoint-114

Kaamera peal olev LCD-ekraan näitab pildistajale olulisemaid säriparameetreid ja aku laetuse taset. Ehk polegi rohkemat vaja?

 

Kaamera all üllatusi pole. Siin on akukamber, ststiivikeere ja kummist katte all patareitalla kontaktid.

 

Kaamera laadimiseks on kaasas eraldi akulaadija ning neid D-LI90 liitiumakusid peaks igal tõsisemal Pentaxi kaameraga pildistajal juba kodus varuks olema küll.

 

Pentax K-1 Mark II on tõeline vanakooli peegelkaamera. Kõikide peenekoeliste hübriidkaamerate kõrval on see nagu tank. Kõva kärakas metalli, mis peab vastu aastatepikkusele pildistamisele ka kõige karmimates tingimustes. Aga kui sa selle kätte võtad ja pildistama hakkad, siis sa märkad et see ei ole üldse mingi kärakas. Sest K-1 Mark II nuppude toimimine, kiirvalikud ja menüüde seadistused on läbimõeldumad ja rafineeritumad kui ühelgi Sony või Canoni kiidetud täiskaaderkaameral.

Pentax K-1 Mark II kõige tugevamateks omadusteks on korpuse ergonoomilisus, seadistuste juhtimise mugavus ja tippklassi pildikvaliteet. DXO pildisensori edetabelis on Pentax K-1 ju koos Nikon D800E ja Sony A7 III kaameratega kõrgel kuuendal kohal. Lühemalt öeldes – Pentax K-1 Mark II on kaamera, mida on lihtne juhtida ja mis pildistab ilusaid fotosid. Kas need kaks omadust mitte polegi ühe fotokaamera juures kõige olulisemad?

The post Karbist välja: Pentax K-1 Mark II peegelkaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.

Nüüd saadaval: Tamron 70-210mm f/4 teleobjektiiv Nikoni peegelkaameratele
autor: Lauri Veerde

Mõne nädala eest esitletud Tamroni telesuumobjektiiv 70-210mm F/4 Di VC USD on juba Photopointis kohal. Canoni versiooni tuleb veel pisut oodata, sest äsja lattu jõudnud objektiivid on eranditult ainult Nikoni bajonetiga ja sobivad nii poolkaadersensoriga, aga eriti just täiskaadersensoriga Nikoni peegelkaamerate ette.

Tamron 70-210mm F/4 on tõenäoliselt üks parimaid hinna ja kvaliteedi suhtega täiskaadersensorile mõeldud telesuumobjektiive. See on ilmastikukindla korpusega, selle ava ei muutu suumimisel, see on varustatud kiire USD teravustamismootoriga ja 4 EV astme ulatuses toimiva värinastabilisaatoriga mida veavad ühe asemel lausa kaks mikroprotsessorit. Kõik see on pildistaja jaoks väga soodsa hinnaga, sest kui ekvivalentsed Nikoni AF-S Nikkor 70-200mm f/4G ED VR ja Canoni EF 70-200mm f/4.0L IS USM teleobjektiivid maksavad Photopointis 1299€ siis Tamron 70-210 f/4 hinnaks on 799€.

Tamron 70-210mm F/4 on hea valik eelkõige neile, kes soovivad 70-200mm f/2.8 objektiivile soodsamat ja kergemat alternatiivi. Sellega saab pildistada kaugeid objekte nagu loomad, linnud ja loodusvaated; samuti portreid ja isegi lähikaadreid. Võrdluses teiste sama klassi objektiividega tõstab Tamron esile just oma uue objektiivi lähipildistamisvõimekust, sest selle maksimaalne suurendusaste 1:3.1 ja lähim teravustamiskaugus 0.95 m on oma klassi parimad.

Tamron 70-210mm F/4 teleobjektiivi saab kasutada koos Tamroni 1.4x või 2.0x telekonverteritega ja loomulikult ühildub objektiiv ka Tamroni Tap-In dokiga – seadistuste muutmiseks, peeneks kalibreerimiseks või tarkvara uuendamiseks. Soovi korral saab objektiivile lisaks juurde osta Arca Swiss standardiga ühilduva Tamroni statiivikrae.

 

The post Nüüd saadaval: Tamron 70-210mm f/4 teleobjektiiv Nikoni peegelkaameratele appeared first on Photopointi ajaveeb.

1 2 3 4 5 6 7 8 9