Võimekas Fujifilm X100V taskukaamera on nüüd müügil
autor: Jürgen Veerme

Fujifilm X100V

Vau, see käis küll imekiirelt! Alles hiljuti tervele maailmale tutvustatud uus ja elegantne FUJIFILM X100V taskukaamera on jõudnud meile lattu ning ootab uusi sõpru, kellega minna aastateks erinevatele fotoretkedele. Esialgu hõbedases värvitoonis ja piiratud koguses.

Pisikese taskukaamera alumiiniumist kere sisse on mahutatud Fujifilm X-Pro3 & Fujifilm X-T3 hübriidkaameratest tuttav 26-megapiksline APS-C X-Trans CMOS IV sensor ja seetõttu on kaamera töö eriti kiire ning sellega saab edukalt pildistada ka keerukates valgusoludes. Ideaalselt reisi- ja tänavafotograafiaks sobiva uue taskukaameraga suumida ei saa, sest selle sees on uuendused läbinud fikseeritud fookuskaugusega Fujinon 23mm f/2 objektiiv (suurem eraldusvõime, väiksemad moonutused ja parem lähifookus).

Fujifilm X100V

Märkimisväärse uuenduse on saanud kaamera taga olev ekraan, sest nüüdsest on see puutetundlik ja kallutatav. Kui eelnevad X100 seeria liikmed olid eelkõige loodud pildistamiseks ja videovõimekus oli pigem tagasihoidlik, siis uue X100V abil saab jäädvustada eeskujulikku 4K/30p või 1080/120p videot + HDMI väljund pakub 4K videot 10 bit pakkimata YCbCr 4:2:2 formaadis. 

 

Osta FUJIFILM X100V ja hakka uuel moel pildistama ››

(9)

The post Võimekas Fujifilm X100V taskukaamera on nüüd müügil appeared first on Photopointi ajaveeb.

Nüüd saadaval: Fujifilm X-T200 hübriidkaamera
autor: Elise Ader

Photopointi on müügile jõudnud uhiuus algtaseme hübriidkaamera X-T200, mis on edasiarendus varasemast Fujifilm X-T100 hübriidkaamerast. Kaamera on komplektis koos 15-45mm objektiiviga. 

Fujifilm X-T200 omab 24MP APS-C sensorit nagu tema eelkäija, kuid kasutab alumiiniumühenduste asemel vasest ühendusi, mille tulemusel on andmeedastus 3,5 korda kiirem kui varem (võimaldades ka suuremat ISO-ulatust). Sellest hoolimata on Fujifilm X-T200 hübriidkaamera kokkuvõttes kergem kui X-T100, kaaludes üksnes 370 grammi. Kaamerat on eelkäijast kindlasti ka parem käsitseda, sest selle kerele on lisatud kumer käepide.

Fujifilm lubab uue kaamera juures ka võimekamat autofookust. Sealhulgas näiteks kõige uuemaid silmatuvastus-algorütme, rohkem faasituvastusega piksleid, suuremat PDAF katvust ja rohkem valikulisi autofookuspunkte kui eelkäijal. Sarivõtte kiirus on samuti kasvanud, võimaldades nüüd pildistada kuni 8 kaadrit sekundis (varem 6 fps). 



 

Kaamera puutetundlik 16: 9 kuvasuhtega pööratav LCD-erkaan on kasvanud 3,5-tolliseks ning sellel on kasutajasõbralikum menüü, mis on napsatud X-A7 kaamera juurest. Kaamera aku lubab CIPA testide kohaselt teha ühe laadimiskorra kohta 270 kaadrit. 

Meeldivaid edasiarendusi on tehtud ka videoloojate jaoks. Uus kaamera võimaldab filmida 4K (30 fps)/HDR videot (ilma kärpetegurita). Samuti on valikus ka aegluup 1080/120p ning videosätted on lisatud režiimikettale. Kaamera omab ka USB-C ühendust ja 3,5 mm mikrofonipesa.

 

Osta Fujifilm X-T200 hübriidkaamera Photopointi veebipoest »

(11)

The post Nüüd saadaval: Fujifilm X-T200 hübriidkaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.

VIDEOD: Tamron TAP-IN objektiivikonsool – mis see on?
autor: Jürgen Veerme

On oluline teada, et kaasaegsed kvaliteetobjektiivid ei ole enam ainult klaas ja metall – need on arvutid, mis suhtlevad kaameraga elektrooniliselt mitmel erineval moel. Seetõttu on Tamron loonud TAP-IN objektiivikonsooli, mis täidab mitut erinevat väga vajalikku funktsiooni.

Sellega saad uuendada objektiivi püsivara, seadistada stabilisaatorit ja fookuspiirajat (valitud objektiividel) ning peenhäälestada autofookust ja pideva käsitsi teravustamise tööd – seda kõike mugavalt Tap-In Utility tarkvara abil oma arvuti tagant lahkumata.

 

Püsivara uuendamine

Objektiivi püsivara (firmware) uuendamine on oluline samm selle maksimaalse potentsiaali saavutamisel. Kui varasemalt võis see tegevus tunduda tüütuna, siis tänu Tamron TAP-IN konsoolile saad seda teha otse enda arvutist kiirelt ja mugavalt.

 

Ette- ja tahapoole teravustamise sättimine

Mõisted ette- ja tahapoole teravustamine tähendavad seda, et kriitiline fookuspunkt pildil ei asu seal, kuhu teravustasid. Kui teravustad punktile ja tegelik teravus on sellest tagapool, siis nimetatakse seda tahapoole teravustamiseks ja kui fookus on eespool, siis ettepoole teravustamiseks.

 

Vahepealse või lõpmatu fookuskauguse seadistamine

Tamron TAP-IN konsooliga on võimalik seadistada fookust vahepealsetel kaugustel või lõpmatuses – selle määramiseks tehtavad testvõtted soovitame pildistada välitingimustes.

 

Teravustamiskauguse piiraja seadistamine

TAP-IN konsooli abil on võimalik seadistada ka objektiivi teravustamiskauguse piirajat. Lisaks tavapärasele teravustamiskauguse ulatusele saab muuta ka Tamroni algset kauguse piirangut.

 

VC pildistabilisaatori töörežiimi muutmine

Kui Tamron objektiivil on VC pildistabilisaator, siis saab TAP-IN konsooli ja TAP-in Utility tarkvara abil muuta VC töörežiimi.

 

Manuaalse teravustamise ülevõtmine

Tamron TAP-IN konsool koos TAP-in Utility tarkvaraga lubab seadistada seda, kui palju on tarvis fookusrõngast pöörata manuaalrežiimi aktiveerimiseks.

 

Nagu videotest näha, siis on TAP-IN konsooli abil lihtne Tamroni objektiivi toimimist parandada või endale käepärasemaks muuta. See avab igale fotohuvilisele lisavõimalused, mis seni ainult Tamroni ametlikus hoolduses professionaalse tehniku jaoks võimalikud olid. Lisaks võib Tap-In konsool osutuda hädavajalikuks vahendiks, mille abil pääseda objektiivi hooldusesse saatmisest ja mitme nädala pikkusest ooteajast.

 

Tamroni TAP-IN konsool Photopointis ››


Vaata veel:

Lauri kirjutas Tamron TAP-in kasutamisest pikema õpetliku artikli. Loe kindlasti ›

 

PS! Tamron SP G2 seeria objektiivide ostul saab kuni 31.03.2020 tasuta kaasa just selle sama Tamron TAP-IN objektiividoki! Kampaania info ››

(1)

The post VIDEOD: Tamron TAP-IN objektiivikonsool – mis see on? appeared first on Photopointi ajaveeb.

Fotograaf Kerli Sosi: “Kindlaid mustreid pole ükski päev ja see teeb elu väga põnevaks.”
autor: Elise Ader

Portreefotograaf Kerli Sosi on üleskasvanud eriilmseliste metsade, rabade ja lilli täis põldude keskel.  Talus, mis asub Soomaal, lookleva Navesti jõe kaldal. Just lapsepõlves ümbritsenud loodusest sai Kerli sõnul alguse ka teekond fotograafiani. ”Mida suuremaks ma sain, seda rohkem üritasid vanemad meid vennaga tööle rakendada. Minu ärahiilimise taktika oli see, et haarasin vana digika kätte ja kadusin põldude vahele liblikaid otsima või oja kaldale liikuvat vett pildistama.”

Kerli viis põhikooli lõpus oma esimese looduspiltidest koosneva portfoolio kahele lemmikõpetajale näitamiseks. לhe käest sai ta kiita, teine seevastu arvas, et pildid ei kõlba kuskile. Seejuures soovitas õpetaja tüdrukul uue kaamera peale mõelda. Samal aastal soetatigi perre esimene poolkaader peegelkaamera – Canon 400D, mis sai Kerli igapäevaseks kaaslaseks. Kerli sõnul on aga just lapsepõlves ebapiisavast positiivsest tagasisidest tekkinud sisemine jonn teda loometeel ikka edasi ja edasi tõuganud.  

Saatus viis Kerli gümnaasiumi viimases klassis kokku lastefotograaf Katarina Tanguga, kellega koos tüdruk pildistamas käis ja kelle assistendiks ta sai olla. Katarina põnevad fotoprojektid inspireerisid Kerlit inimest looduses pildistama.  “Esimesed aastad olid kohutavalt rasked, sest algusest peale tahtsin õppida omasoodu vaid läbi praktika ja alles palju-palju hiljem tuli Youtube päevakorda.” Esialgu pildistas Kerli oma teiste tööde kõrvalt vaid siis, kui selleks aega jätkus. Tänaseks on olnud fotograafia tema põhitöö umbes viis aastat. 

©Kerli Sosi

 

Vajalikud tööriistad 

Kerli sõnul peab portreefotograaf kindlasti oskama mitmele asjale korraga mõelda, näiteks kaamera sätetele ja erinevatele võttenurkadele. Samal ajal peab andma ka kliendile tagasisidet, meelitama emotsiooni välja, jälgima ajagraafikut, mõtlema stilistikale jne. Kõige olulisemaks peab ta aga siiski suhtlusoskust: “Päris vakka olla terve pildistamise ajal ei ole lihtsalt võimalik. Siis tekib nii kergesti inimesel kohmetus ja kramplikkus.” Enda tugevamateks külgedeks fotograafina peabki Kerli suhtlemist klientidega, olgu seda siis nii vähe või nii palju kui parasjagu vaja, ning oskust mõista värve ja näha ka kõige veidramates kohtades fotogeenilisust. 

Kerli sõnul on foto tehniline teostus ja võimalikult hea tehnika pildistamiseks samuti oluline. Samas nendib ta, et peab oskama ka seda kasutada, sest muidu pole viimasepeal tehnikast lihtsalt tolku. Ise kasutab naine hetkel kahte Canon 6D peegelkaamerat, kahte erinevat Sigma fiksobjektiivi (50mm & 35mm) ja Canon 100mm makro/portree objektiivi. Enim kasutatud objektiiviks on Sigma 50mm F1.4 ART.

Pilte armastab ta töödelda peamiselt Lightroom CC-s ja vahest ka Photoshopis. Seejuures aitavat töötlusele kaasa ka õige ilm. “Kui õues on sombune või vihmane, siis on lihtne ekraani taha kerra tõmmata, küünal põlema panna, põnev podcast taustaks käima lükata ja oma mulli minna.” 

 

Käekiri ja inspiratsioon

Enda pildilist käekirja iseloomustab fotograaf järgmiselt: “Kuigi olen oma piire üritanud venitada ja alati midagi uut proovinud teha, siis pigem kaldun sinna elegantse lohakuse ja romantika valdkonda. Selline mõnus idülliline maalähedus, ehtsus ja naturaalsus on väga minu teema.” 

Seejuures armastab ta vedada kliente sellistesse kohtadesse, kuhu nad igapäev ei satuks. Näiteks otsib ta metsade ja põldude kõrval igasugu veidraid kohti nagu puukuurid, vanad viljakuivatid või tehasehooned. “Viimasel ajal üritan kliÅ¡eedest hoiduda ja end mugavustsoonist välja rebida.” Loodus ilma inimeseta tundub Kerli jaoks aga peaaegu alati liiga tühi.

Inspiratsiooni ammutamiseks kasutab Kerli ära seda aega, kui õhtul vahest isegi tundide viisi und ei tule. Just siis hiilivad tema juurde sajad erinevad mõtted ja ideed, mida hiljem edasi arendada. “Järjest rohkem üritan ka sotsiaalmeediast hoiduda, sest sealt jäävad mustrid lihtsalt külge. Isegi kui ma arvan, et mingi idee on täitsa minu oma, siis minevikust on jätnud alateadvus nii palju külge ja see mõjutab igapäevaselt ja salakavalalt.”

©Kerli Sosi

 

Iga päev on erinev 

Tavaliselt meeldib Kerlile ärgata nii, et ei pööra esimesena pilku telefoni, vaid läheb õue jooksma või jalutama. Tunnike hiljem hakkab ta meilidele vastama, vaatab üle sotsiaalmeedia ning hakkab järjekorras järgmisi pilte töötlema ja ajastab uued postitused. Seejärel on vaja luurele minna, et järgmisteks pildistamisteks kohad üle vaadata või linnas toimetusi teha. “Heal päeval” paastub fotograaf kella 16-17.00-ni ja siis kokkab ta perele õhtusöögi. Seejärel hakkab pildistamiseks valmistumine. Ja kui peale pildistamist on veel energiat, siis vaatab naine pildid kohe üle ja saadab kliendile teaser’i. Seejärel tuleb uuesti kirjakast üle kontrollida ning siis jääb tunnike või paar järgi ka isiklikuks ajaks.

Küll aga nendib Kerli, et lõpuks oleneb ikkagi sellest, mitu pildistamist päevas on. Näiteks kui on pulm, siis tuleb kohe peale ärkamist sõitma hakata ja tagasi jõuab alles peale südaööd. “Kindlaid mustreid pole ükski päev ja see teeb elu väga põnevaks.”

Teadliku ajaplaneerimisega tegeleb Kerli nii vähe kui võimalik. “Olen rohkem selline, et kui tunne on tänaseks, et seda ja seda teha, siis teen. Loomingulise inimese elu on pigem selline ameerika mäed: kord üles ja kord alla. Vahest teen jube palju ära ja väga pikka aega, aga siis jällegi tuleb täiesti tühi tunne ja väsimus. Igatahes mulle meeldib vabadus. See on parim osa fotograafi/kunstniku elus.” Selle kõige juures peab aga naine oluliseks ka seda, et lubatud kuupäeval asjad valmis oleksid.      

 

Tulevikuplaanid

Lisaks pulmade pildistamisele on Kerlil plaan tulevikus ka rohkem üritusi korraldada ja dekoreerida. Paar aastat tagasi lõi naine pulma- ja peokorraldus firma לllatuspeod, millega on plaan järjest rohkem klassikalise pulma mõõtmeid lõhkuda. Pulmade kõrval on tema suur kirg ka toidumaailm ehk toitude stiliseerimine ja pildistamine, mis tekkis tänu täistaimetoitlusele. “Vaikselt nokitsen ühe raamatu kallal, mis mõne aasta pärast ikka juba valmis võiks olla.”

Portreefotograafina näeb ta tulevikus end rohkem kaasamas stiliste ja suuremat tiimi. “Nii tahaks, et absoluutselt kõigil minu piltidel on 100% need värvid, millest olen unistanud. Aga lõpuks… üks peamisi unistusi on ka see, et peaksin ise 90% vähem ekraani taga olema, ja et töötluse, meilivahetuse ja sotsiaalmeedia teeks keegi teine.”

©Kerli Sosi

©Kerli Sosi

Fotod: ©Kerli Sosi

Mahukama portfoolioga saad tutvuda kodulehel www.kerlisosi.com.

Jälgi Kerlit ka Instagrammis ja Facebookis.

(46)

The post Fotograaf Kerli Sosi: “Kindlaid mustreid pole ükski päev ja see teeb elu väga põnevaks.” appeared first on Photopointi ajaveeb.

Martti Hallik annab aru: Tamroni uued objektiivid Sony hübriidkaameratele!
autor: Jürgen Veerme

Viimasel ajal on Tamron järjest enam turule toonud objektiive, mis on spetsiaalselt disainitud just Sony Alpha7 seeria täiskaader hübriidkaamerate jaoks. Seetõttu oli meie hea sõber ja Eesti üks populaarsemaid sisuloojaid Martti Hallik meeleldi nõus neid enda Sony a7 III ees proovima ning arvamust avaldama. Seda saad näha ja kuulata allolevast videost 🙏🍿

 

Videos mainitud Tamron 24mm f/2.8 Di III OSDTamron 35mm f/2.8 Di III OSD ja Tamron 20mm f/2.8 Di III OSD fiksobjektiivid ning Tamron 17-28mm f/2.8 Di III RXD ülilainurk-suumobjektiiv on kõigile huvilistele laenutamiseks saadaval ka meie foto- ja videotehnika rendis.

 

Tamron 20mm, 24mm & 35mm f/2.8 objektiivide tellimine + lisainfo »

Osta Tamron 17-28mm RXD Sonyle objektiiv endale päriseks »

 


Vaata veel:

(5)

The post Martti Hallik annab aru: Tamroni uued objektiivid Sony hübriidkaameratele! appeared first on Photopointi ajaveeb.

1 2 3 4 5 6 7 8 9