Fujifilm tutvustas kahte uut GF seeria objektiivi: Fujinon 110mm f/2 ning GF 23mm f/4 R LM WR
autor: Silver Pik

Fujifilm avalikustas NAB 2017 messil kaks uut objektiivi, mille arendustöödest anti teada juba siis kui GFX 50S hübriidkaamerat jaanuaris esmakordselt tutvustati. Nendeks kaheks objektiiviks on Fujinon GF 23mm f/4 LM WR lainurkobjektiiv ning Fujinon GF 110mm f/2 R LM WR teleobjektiiv. Mõlemad saabuvad reaalselt müügile juunikuu jooksul. See jätab ootele veel GF 45mm f/2.8 R WR normaalobjektiivi, mis peaks aasta lõpuks valmis saama ning siis veel järgmise aasta alguseks üks nimetu telefiks objektiiv ning telekonverter – siis saab Fujinon GF seeria objektiivide esimene ring täis.

Fujinon GF 110mm f/2 R LM WR objektiiv on 35 mm ekvivalendina 87 mm teleobjektiiv. Suur ava, lühike tele – tegu on ideaalse portreeobjektiiviga Fujifilm GFX 50S hübriidkaamera ees. Objektiivi disainiks on 14 elementi 9 grupis, millest üks on Super ED ning kolm ED elementi. Selline disain vähendab kromaatilist aberratsiooni ning tagab kõrge lahutusvõime kogu kaadri ulatuses. 9-labaline diafragma aga loob meeldiva bokeh efekti. Antud objektiiv kasutab kiiret lineaarset mootorit, mis tagab kiire ja hääletu teravustamise.

Fujinon GF 23mm f/4 LM WR lainurkobjektiiv on 35 mm ekvivalendina 18 mm. Tegu on objektiiviga, mil samuti kiire lineaarne teravustamismootor ning kasutab 9-labalist diafragma. Objektiivi konstruktsioon on 15 elementi 12 grupis, millest kaks on asfäärilist elementi, üks Super ED element ning kolm ED elementi. Objektiivi elemendid kasutavad Nano GI vääristust, mis elimineerib sisepeegelduse ning varikujutiste tekke.

Mõlemad objektiivid on ka ilmastikukindlad, töötades -10°C juures probleemideta ning korpused on tolmu- ja niiskuskindlad. Lisaks on Fujifilmi sõnul mõlemad objektiivid tulevikukindlad, sobides ka üle 100-megapiksliste sensorite ees kasutamiseks.

Objektiivide tehnilised andmed

Mudel Fujinon GF 23mm f/4 R LM WR Fujinon GF 110mm f/2 R LM WR
Fookuskaugus 23 mm 110 mm
35 mm ekvivalent 18 mm 87 mm
Maksimaalne ava f/4 f/2
Minimaalne ava f/32 f/22
Optiline konstruktsioon 15 elementi 12 grupis 14 elementi 9 grupis
Lähim teravustamiskaugus 38 cm 90 cm
Maksimaalne suurendus 0,09ח 0,16ח
Diafragma labad 9
Stabilisaator Puudub
Teravustamismootor Lineaarne mootor
Filtrikeere 82 mm 77 mm
Ilmastikukindlus Niiskus- ja tolmukindel
Külmumiskindel kuni -10°C
Mõõtmed ׸ 90 ח 103 mm ׸ 94 ח 126 mm
Kaal 845 g 1010 g

Fujifilm GF objektiivide tulevikuplaanid:

Allikas: Fujifilm

• Fujifilm kaamerad ja objektiivid Photopointis »

Canon lisab C-Log toe sinu EOS 5D Mark IV peegelkaamerale – 99 euro eest
autor: Silver Pik

Canon EOS 5D Mark IV videosalvestuse, just Log-profiili lisamise kõlakaid oleme siin Photopointi ajaveebi veergudel juba korra või paar kajastanud ning… tundub et nüüd on aeg lõplik uudis teatavaks teha. Nimelt hõikas Canon NAB 2017 messi ajal välja, et jah, me lisame C-Log profiili neljanda põlvkonna viiesele. Aga siin on üks suur aga – sa ole hea ja anna selle eest raha vastu.

Nali naljaks – alates selle aasta juulist on võimalik autoriseeritud hoolduskeskustes lasta oma Canon EOS 5D Mark IV peegelkaamerale teha püsivara uuendus (see ei ole väidetavalt võimalik tavakanaleid pidi ehk alla laadimise ja paigaldamisega). Siit tulevad aga AGA-kohad. Esiteks, teisel pool lompi pandi paika hind 99 dollarit, mistõttu võib eeldada – sama tuleb ka siin. Teiseks, Canon hoiab kahe hinnaga 5D Mark IV peegelkaameraid tootmises – ühed C-Log toega, teised ilma. Kolmandaks – videosalvestuse andmetihedus ega pakkemeetod ei muutu. Mida see tähendab siis videosalvestuse kohalt?

C-Log võimaldab EOS 5D Mark IV peegelkaamerat kasutada Cinema EOS kaamerate kõrval tagavarakaamerana, kuna C-Log profiil on kõikidel seadmetel sama karakteristikaga. Ehk 5D Mark IV puhul tähendab see ISO 400 juures salvestades kuni 800% suuremat dünaamikat (reaalsuses tähendab 12-stopist EV ulatust). See omakorda võimaldab säilitada heledate alade detailsuse ning varjud hoida müravabad. Samas on Canon siiski natuke kade – väljundiks jääb ikkagi 4:2:0 8-bit värvidega video. Seda vistist seepärast, et kaitsta ikka veel alates neli korda kallimate Cinema EOS seeria kaamerate müüki, mis toetavad 4:2:2 10-bit videosalvestust. Samas – näiteks DC-GH5 toetab 4:2:2 10-bit videosalvestust tükkmaad väiksema hinna ja vormi juures. Lootus, et 4K videosalvestus viiakse ka suurema sensori ala peale oli pigem suur soovunelm â€“ arvestades juba praegust “rolling shutter” efekti väiksema kaadriala juures – imelik oleks olnud, kui see nüüd lisatakse. Igatahes, ootame nüüd juulikuud, mil saab EOS 5D Mark IV peegelkaameraga natukenegi paindlikumalt videosalvestust kasutada.

Allikas: Canon

• Canon EOS 5D Mark IV peegelkaamerad Photopointis »

TIPA 2017 parimad objektiivid avalikustatud
autor: Silver Pik

TIPA (Technical Image Press Association) üldkoosolek tutvustas eelmisel nädalal selle aasta auhinnatud foto- ja videotehnikat. Lisaks kaameratele ning muudele fototarvikutele ja tehnikale sai valitud ka viimase aasta parimad objektiivid. Just neid me kohe ka Teile, Photopointi ajaveebi lugejatele tutvustame.


Parim lainurk-suumobjektiiv peegelkaamerale: Sigma 12-24mm f/4 DG HSM Art

 

Sigma uusim ART-seeria lainurkobjektiiv koosneb 16 elemendist 11 grupis, millest üks on FLD element ning kasutab ka suurimat asfäärilist elementi mis sedatüüpi objektiivi pandud. Objektiivi HSM mootori väändemomenti on parandatud, võimaldamaks kiiremat teravustamist. Läbiv f/4 ava kogu suumi ulatuses ning sobivus nii täiskaader kui poolkaader sensoriga kaameratele avardab objektiivi kasutusvõimalusi.

Sigma 12-24mm f/4.0 DG HSM Art objektiivid Photopointis


Parim normaalsuumobjektiiv peegelkaamerale: Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM

24-105 mm objektiiv on Canoni üks põhilisi normaalsuumtorusid, mida nii entusiastid kui professionaalsed fotograafid enda kaameratele ette keeravad. Uuendatud versioon sellest objektiivist pakub kõike seda mida antud objektiivilt oodati – suurepärane pildikvaliteet kogu kaadri ulatuses, korralik stabilisaator, kiire teravustamine, lummav bokeh ning loomulikul ka ilmastikukindlus. Jah, ka TIPA eksperdid on meiega nõus – tegu on ühe väga hea normaalsuumobjektiiviga.

Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM objektiiv Photopointis


Parim telesuumobjektiiv peegelkaamerale: Tamron SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD G2

Seda objektiivi ei pea Photopointi ajaveebi lugejatele vist enam pikalt tutvustama. TIPA meeskonnale avaldasid selle objektiivi juures muljet need samased aspektid, mis ka Photopointi ajaveebi toimetusel kulmud kerkima pani. Nendeks on loomulikult suurepärane pildikvaliteet, suur fookuskauguste vahemik, tipptasemel pildistabilisaator ning ülikiire teravustamine. Mainimata ei saa jätta ka Tamroni kvaliteetset vääristust mis teeb selle objektiivi kasutamise ka keerulisemates valgusoludes väga paindlikuks.

Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3 DI VC USD G2 objektiivid Photopointis


Parim fiksobjektiiv peegelkaamerale: Sigma 85mm f/1.4 DG HSM Art

Sigma 85mm f/1.4 DG HSM Art on portreefotograafide “terav” unenägu – antud objektiiv ühendab endas nii kreemja bokeh ja väikese teravussüsgavuse ning loomulikult ka Sigma ART seeriale omase tipptasemel teravuse ja eraldusvõime. Kiire teravustamine, 9-labaline ava ning optiline disain mis minimeerib enamuse moonutustest ja tagab tipptasemel kujutise – seda kõike käepärases vormis. Tegelikult ongi nii – raske on leida aspekte, mida sellele objektiivile ette heita.

Sigma 85mm f/1.4 DG HSM Art objektiivid Photopointis


Parim pro-objektiiv: Nikon PC Nikkor 19mm f/4E ED

See objektiiv on loodud just arhitektuurifotograafe silmas pidades – tänu ± 7,5° kaldele ning ± 12 mm nihkele ja 90° pöördele on võimalik objektiiviga korrigeerida perspektiivimoonutused juba enne päästikule vajutamist. Vähe sellest – tegu on ikkagi tipptasemel toruga – eeskujulik pildikvaliteet tänu 3 ED ning kahele asfäärilisele elemendile, lisaks veel Nano Crystal ja Super Integrated vääristused komboneeritud fluoriidvääristuse ning ilmastikukindla disainiga. Teisisõnu – suurepärane objektiiv nõudlikule professionaalile.


Parim standardsuumobjektiiv hübriidkaamerale: Panasonic Lumix G X Vario 12-35mm f/2.8 II ASPH. / POWER O.I.S.

Väga populaarse objektiivi uusversioon, mis on tehtud veel mitmekülgsemaks ning kergemini kasutatavaks. Selle objektiivi sees on unikaalne stabilisaatori süsteem, tagades parima ühilduvuse nii vanemate stabilisaatorita kerede kui ka uute stabilisaatoriga kerede vahel. Objektiivi 14 elementi 9 grupis konstruktsioon koos 4 asfäärilise elemendi ning 5 asfäärilise pinnaga, samuti ka UHR ja UED elemendiga tagavad terava joonise igas suumi asendis.


Parim telesuumobjektiiv hübriidkaamerale: Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100mm f/4.0 IS PRO

 

See Olympuse PRO seeria objektiiv katab 35 mm ekvivalendina vahemiku 24–200 mm, mis teeb sellest väga universaalse toru. Objektiivi on esiteks mahutatud üliefektiivne pildistabilisaator – E-M1 Mark II hübriidkaamera ees pakub see lausa 6,5-stopist stabilisatsiooni – teist samasugust ei ole veel tehtud. Lisaks on objektiivil eeskujulik pildikvaliteet kogu suumi ulatuses, kiire teravustamine, ilmastikukindel konstruktsioon ning palju muud. Kui juba valida MFT kaamera, tasuks valida ka see objektiiv.

M.Zuiko Digital ED 12-100mm f/4 IS PRO objektiiv Photopointis


Parim fiksobjektiiv hübriidkaamerale: Fujinon XF 23mm f/2 WR

 

Valgusjõuline, tipptasemel optikaga, kiire ja vaikse teravustamisega – need on esimesed märksõnad mis TIPA kokkuvõttes silma jäävad. Nii ongi – Fujinon XF 23mm f/2 WR on suurepärane lainurk-fiksobjektiiv mis sobib ideaalselt sinu kvaliteetse Fujifilm X-seeria hübriidkaamera ette. 10 elementi  grupis, olematud moonutused, terav kujutis kogu kaadri ulatuses, ülikiire teravustamine ning hea kasutusmugavus. Ehk selle tagasihoidliku korpuse taga peitub tõeline optiline pärl, mis ühtegi X-pildistajat külmaks ei jäta.

Fujinon XF 23mm f/2 WR objektiivid Photopointis


Need olidki viimase aasta kõige silmapaistvamad objektiivid omas kategoorias, vähemalt TIPA spetsialistide arvates. Kui oled enda kaamerale objektiivi valimas ning ei suuda ära otsustada, millist võtta – kui mõne siin nimekirjas oleva objektiivi peaksid võtma, siis pettuma sa ei pea.

Allikas: TIPA

 

Panasonic Lumix DC-GH5 püsivarauuendus v1.1
autor: Silver Pik

Panasonic lubas Lumix DC-GH5 hübriidkaamera tutvustamisel suure suuga, et aprilli jooksul saabub esimene plaanitud tarkvarauuendus ning suve jooksul ka teinegi – mõlemad pidavat oluliselt parandama kaamera funktsionaalsust ja võimalusi. Vaade kalendrisse – 24. aprill. Vaade Panasonicu kodulehele – GH5 tarkvaruuendus väljas. âœ” lubadusest on kinni peetud.

Mõned päevad tagasi saatis Panasonic pressiteate välja, et uus püsivara tuleb tänasel päeval ehk 24.04.2017 – nüüd kui see on kohal, on meil sest aeg ka kirjutada (see seletab ka miks antud uudis ei ole “Püsivara Pühapäev” raames pühapäeval edasi antud). Igatahes, uuendus tõi endaga kaasa 4:2:2 10-bit FullHD videosalvestuse ning parandas oluliselt anamorfse video salvestamist. Esimene siis tähendab 4:2:2 10-bit FullHD videosalvestuse tõstmist 1920 ח 1080 60p kaadrisagedusele ning teine aga anamorfse video talletamist 3328 ח 2496 lahutusvõimega ning 150 Mbps andmetihedusega. Lisaks ka paar väikest esinenud vigade parandust (kuid autofookuse algoritme ei muudetud).

FullHD 4:2:2 10-bit videosalvestus MP4 (LPCM) / MOV

Salvestusrežiim Süsteemi
kaadrisagedus
Lahutusvõime Kaadrisagedus Andmetihedus YUV / bit
[FHD/10bit/100M/60p] 59,94 Hz
NTSC
1920 ח 1080 59,94 100 Mbps 4:2:2 10-bit
[FHD/10bit/100M/30p] 1920 ח 1080 29,97 100 Mbps 4:2:2 10-bit
[FHD/10bit/100M/24p] 1920 ח 1080 23,98 100 Mbps 4:2:2 10-bit
[FHD/10bit/100M/50p] 50 Hz
PAL
1920 ח 1080 50,00 100 Mbps 4:2:2 10-bit
[FHD/10bit/100M/25p] 1920 ח 1080 25,00 100 Mbps 4:2:2 10-bit
[FHD/10bit/100M/24p] 24 Hz Cinema 1920 ח 1080 24,00 100 Mbps 4:2:2 10-bit

4:2:2 10-bit anamorfne 4:3 videosalvestus

Salvestusrežiim Süsteemi
kaadrisagedus
Lahutusvõime Kaadrisagedus Andmetihedus YUV / bit
4K / A / 150M / 30p 59,94 Hz
NTSC
3328 ח 2496 29,97 150 Mbps 4:2:2 10-bit
4K / A / 150M / 24p 3328 ח 2496 23,98 150 Mbps 4:2:2 10-bit
4K / A / 150M / 25p 50 Hz PAL 3328 ח 2496 25,00 150 Mbps 4:2:2 10-bit
4K / A / 150M / 24p 24 Hz Cinema 3328 ח 2496 24,00 150 Mbps 4:2:2 10-bit

Panasonic Lumix DC-GH5 hübriidkaamera tarkvarauuendus versioon 1.1 on alla laetav Panasonicu kodulehelt: http://panasonic.jp/support/global/cs/dsc/

• Panasonic Lumix DC-GH5 hübriidkaamera Photopointis »

• Panasonicu hübriidkaamerad Photopointis »

NASA avalikustas enneolematu pildipanga
autor: Tõnis Sestverk

Ameerika לhendriikide Riiklik Aeronautika- ja Kosmosevalitsus ehk NASA on teinud avalikuks enda pildipanga. לle 140 000 foto, video ja heliklipi on nüüd internetis kõigile tasuta kättesaadav. Peale selle on kogu sisu autoriõigustest vaba ehk igaüks võib endale meelepärasel viisil seal leiduvat infot ja materjali kasutada.

Lummavad vaated kaugetest galatikatest ja hingematvalt värvilised gaasipilvede kogumid on nüüd kõigile internetist tasuta kättesaadavad ja väga hea resolutsiooniga. Lisaks leiab iga foto juurest ka EXIF andmed, kellel huvi suurem. NASA on otsingusüsteemi samuti lihtsustanud, lastes filtreerida fotosid, videosid ja helifaile eraldi. Lisaks on võimalik sorteerida otsingutulemusi vastavalt aastaarvule.

Vaata ise järele!

 

Allikas: NASA

1 2 3 4 5 6 7 8 9