Adobe jagab kohvipausi ajal kiireid Lightroomi nippe
autor: Oskari Värä

Adobe Lightroom on turul olnud juba üle kümne aasta ning selle ajaga on tehtud läbi tohutu areng ja programmist on saanud väga-väga paljude fotograafide asendamatu abimees. Selle tähistamiseks on Adobe välja andnud videoseeria, kus jagatakse kiirelt Lightroomi vähemtuntud nippe ja õpetusi.

Iga video on minut või alla selle pikk ning sellest tuleb ka nimetus — Lightroom Coffee Break (Lightroomi kohvipaus). וpetusi on igasuguseid — alustades piltide teravustamisest ning lõpetades erinevate nippidega, kuidas töö kiiremini ning lihtsamalt ära teha.

Kõik videod ühes esitusloendis:

 

Juhul, kui Sulle Adobe poolt valmistatud nippidest jääb väheseks, siis Photopoint fotokursus.ee veebipõhises õpikeskkonnas on saadaval “Fototöötlus Lightroom 6 tarkvaraga” kursus, kus selges eesti keeles, otse profifotograafilt, kes sedasama tarkvara ise igapäevaselt oma töös kasutab näidatakse ära olulisemad võtted, et piltidest maksimum võtta.

 

Videote nimekiri Youtube videokeskkonnas

Adobe on alustanud ka sarjaga, milles intervjueeritakse erinevaid oma ala professionaale.

Allikas: Adobe Lightroom Youtubes

Populaarsete Canon kaamerate ostul saad kingituseks Photopointi veebikaubamaja kinkekaardi
autor: Jürgen Veerme

photopoint-canon-talvekampaania-kinkekaardid

Nutitelefoniga tehtud udused fotod ja videod jäägu minevikku, sest Canoni rikkalikust foto- ja videokaamerate arsenalist leiab suviste ürituste ja paikade jäädvustamiseks sobiva nii huviline kui kogenud professionaal.

Hetkel anname valitud Canon foto- või videokaamera ostul Sulle kingituseks photopoint.ee veebikaubamaja kinkekaardi*, millega saad hiljem juurde soetada vajaminevaid tarvikuid või hoopis parfüüme. Kinkekaardi väärtus sõltub ostetavast Canon tootest ðŸ‘‡

  • Canon EOS 80D peegelkaamera ostul kingituseks photopoint.ee 75 € kinkekaart.
  • Canon EOS M5 hübriidkaamera ostul kingituseks photopoint.ee 60 € kinkekaart.
  • Canon EOS 1300D peegelkaamera ostul kingituseks photopoint.ee 30 € kinkekaart.

Kõigil kampaanias osalevatel kaameratel on kaasaegsed funktsioonid, suurepärane pildikvaliteet ja intuitiivne disain, mis tagavad jõudluse, mida võid usaldada ja nautida.

Kellel uue kaamera ostuks hetkel raha napib, siis maikuus on võimalus kasutada Photopointi järelmaksu kampaania abi – saad ihaldatud kaamera kohe kätte, aga maksma hakkad selle eest alles septembris.

 

Päästa loomingulisus valla ja jäädvusta see Canoni kaameratega! 👉

 

* osturaha kehtib ainult www.photopoint.ee e-poes järgmisel ostul kõikidele toodetele, kui tellimuse summa on vähemalt 21€, 31€, 41€, 61€ või 76€ . Soodustust tuleb ära kasutada ühe korraga. Kampaania pakkumine kestab kuni 31. juulini 2017. Osturaha on e-poes võimalik realiseerida kuni 31. augustini 2017.

Just nüüd – saa Nikon D3400 või D5600 ostul Nikonilt 50€ tagasi
autor: Jürgen Veerme

Olgu tegemist varjude mänguga keskpäevase päikese all või ebatavalise rakursi alt filmitud videotega – Nikon D3400 või D5600 saavad hakkama igas olukorras. Hetkel saad eelpool mainitud peegelkaamerate ostul Nikoni poolt 50€ osturaha tagasi.

Hüvitatava ostusumma kannab Nikon sinule saadetavale Mastercard pangakaardile, kui oled meilt soetatud objektiivi nõuetekohaselt Nikoni veebilehel registreerinud. Seda kaarti saad kasutada nagu iga tavalist pangakaarti ja kui sinna peale kantud boonusraha peaks otsa saama, võib kaardi lihtsalt ära visata.

Nikon D3400 näol on tegemist taskukohase, kuid väga võimeka peegelkaameraga. Tänu suurele 24,2-megapikslisele DX formaadis sensorile suudab kaamera teha võrratuid pilte nii valges kui hämarates oludes. Lisaks filmid sellega FullHD videoid ja kiiresti tühjeneva aku pärast ei pea muretsema, sest Nikon on sellele mudelile kaasa pannud suure mahutavusega aku, millega saab järjest teha kuni 1200 pilti. Eriline Nikon Snapbridge ühenduse võimaldab vähese energiakuluga pildistamise ajal automaatselt sünkroniseerida pilte nutiseadmesse ja juhtida erinevaid kaamera toiminguid.

 

Nikon D5600 on kompaktse disainiga peegelkaamera, mis peidab endas võimekat sensorit, mugavat kasutuskogemust ja suurt funktsionaalsust. Vahet ei ole, kas pildistad päise päeva ajal või õhtuses hämaruses – pildid talletatakse suure detailsusega. Vaata ekraanil või tee suured trükised – sinu fotod on selged ning teravad igatepidi ja selle peegelkaameraga saab imelihtsalt ka FullHD videoid filmida. Lisaks veel mugav SnapBridge tehnoloogia, mis võimaldab eriti lihtsalt fotosid automaatselt nutiseadmesse edastada.

 

Kampaania kehtib vähemalt 18-aastastele Eesti kodanikele (eraisikutele) kuni 22. augustini 2017 ning ostu saab registreerida 15. septembrini 2017. Ettevõtte nimele ostetud tooted “raha tagasi” kampaanias osaleda ei saa. Täpsem info Nikoni kampaanialehel ›

 

Avasta maailma koos Nikon peegelkaameratega ››

 

Vaata lisaks:

Korralikud tootefotod ka iPhonega?
autor: Silver Pik

Photopointi kirjakasti tuleb vaat et iganädalaselt vähemalt üks päring – milline objektiiv või kaamera sobiks tootefotode tegemiseks. Photopointi ajaveebi toimetusel on hea meel näha, et e-kaubandus on Maarjamaal muutunud väga populaarseks ning loomulikult oleme muutunud üha ettevõtlikumaks. Samuti ka seda, et üha enam soovitakse blogidele-ajaveebidele ise fotosid teha, mitte sõbra Google abile toetuda. Sellest küll täna me kirjutada ei plaaninud – piirdume ikka toote- ja näidisfotode tegemisega. Kaks kärbest ühe hoobiga – siinkohal annan vastuse nendele küsimustele ning näitan ka seda, kuidas imelihtsalt, soodsalt, teha tootefotod oma mikroettevõtte veebilehele, blogisse või Facebooki.

Mida antud artiklist ei saa – kindlaid soovitusi, kuidas tootefotode tegemist kui teenust teistele pakkuda või põhjalikke juhendeid teemal, kuidas tootest A või tootest B parimaid fotosid teha, mis nurga alt pildistada jms. Samuti, milliseid programme on vaja et fotosid töödelda ja… See läheks juba liiga pikaks ning blogi formaat ei võimalda nii põhjalikult antud teemal mõtteid lahti kirjutada. Seetõttu piirdumegi esmaste elementaarsete küsimuste vastuste leidmisega. Ning jah, näitame et ka iPhone kaameraga saab korraliku tootefoto tehtud.

Lihtne vastus sissejuhatuses püstitatud küsimusele tegelikult on see, et kõik taandub valgusele. Ehk kui on puudu valgus, siis ei ole võimalik teha häid pilte, vahet pole mis kaamerat või objektiivi kasutad. Ning kui valgus on olemas, kuid sul ei ole võimalik seda kuidagi kontrollida, siis ka väga kallis kaamera ei pruugi sellest head pilti välja võluda. Aga kuidas ma saavutan selle kontrolli valguse üle hoiupõrsast varajasele pensionile saatmata. Kuidas ma saan sellest seebist, lõhnapudelist või käsitööehtest teha imeilusa, ahvatleva tootefoto? Kuidas seda teha võimalikult lihtsalt ja mugavalt, saavutades siiski piisav kvaliteet? Jah ka sellele küsimusele saab mitmeti vastata, kuid üks kõige soodsamaid ning mugavamaid variante on tootefoto pildistamise komplekt, nagu näiteks StudioKing tootepildistamise komplekt WTK75.

Lihtsaim ja mugavaim on see komplekt just seetõttu, et seal on olemas nii valguskuubik, püsivalgustid, kuid ka erinevad taustad. Miks miski vajalik on, sellest kohe täpsemalt. Valguskuubik on tootepildistamisel alati üks põhilisi töövahendeid just seepärast, et see võimaldab saavutada ühtlane pehme valgus imelihtsalt. Kaks või enam püsivalgustit või välku ning sul on subjekt valgustatud iga nurga alt ühtlaselt. See saavutatakse tänu sellele, et kuubiku kangas toimib nii hajuti kui peegeldina, ühtlustades valguskuubikus sees oleva valguse. StudioKing WTK75 komplektis on kaasas 75 ח 75 ח 75 cm valguskuubik, milles saab mugavalt pildistada ka 40-50 cm küljemõõduga tooteid väga kergelt. Suuremat tihti ei soovitagi – Photopointi veebihaldurite ja ajaveebi meeskonna kasutatav 120 cm küljemõõduga kuubik jääb tihti hoopis liiga suureks – vajab see ju suurt lauda alla ning ka võimsamaid valgusteid/välke. Väiksem 75 ח 75 cm põhjaga valguskuubik maandus aga mugavalt tavalise kirjutuslaua peal ning asi lahendatud.

Hea küll, valguse hajutus on olemas. Nüüd on vaja ka valgust. Ka see on kaetud – eelpool kirjeldatud komplektil on kaks püsivalgustit juba kaasas. See võimaldab panna mõlemale küljele lambi ning valguse mugavalt ära hajutada. לhest küljest võib ju arvata, et püsivalgustid, eriti nii pisikesed, jäävad nõrgaks. Tegelikult nii ei ole, valgus on piisavalt et isegi iPhone nutitelefoniga korralikud pildid ära teha, rääkimata siis suuremast kaamerast. Samuti on püsivalgustitel üks väga ere erinevus välkude ees – kadreerides on juba näha täpselt, kuidas valgustus näeb ning samuti ei teki tõrkeid nutitelefoniga tootefotosid pildistades.




Rääkides nutitelefoniga pildistamisest. Kõik ei ole fotograafid täpselt samamoodi nagu kõik Photopointi ajaveebi lugejad ei pea olema kohe fotoentusiastid. Samamoodi ei ole vaja kallist kaamerat ega ülivalgusjõulist-üliteravat objektiivi või 4ח5-tollist laiformaatkaamerat (~10ח12 cm sensori / filmiga). Ei, tegelikult saab isegi iPhone nutitelefoni kasutades tootefotod ära teha niimoodi, et eraldi mingit fototöötluse rakendust telefonis ega järeltöötlust arvutis tegema ei pea. Kõlab uskumatult, eksole? See üleval pool olev pilt Ricoh Theta S kaamerast on tehtud kasutades sama valguskuubikut ja komplektis olevaid valgusteid, valget tausta ning iPhone 7 Plus nutitelefoni. Ainuke arvutis tehtud töötlus on foto kadreerimine 16:9 küljesuhtele. Ehk – ka tootefotode tegemine võib olla imelihtne.

Antud komplektis on kaasas ka mitmed väga olulised lisad. Esiteks on valguskuubikul eesmine kate, millel objektiivi/kaamera avaus. Pildistades väga läikiva pinnaga tooteid, on vaja eesmine külg samuti valgeks saada, et ei tekiks liigseid peegeldusi toote pinnale. Selle jaoks kaetakse valguskuubik eespoolt kinni ning pildistatakse läbi pilu. Samuti on väga mugav sedasi telefoniga pildistada – libista ainult kaamera osa sisse ning tee väga hea valgustusega fotod.

Kuubikuga on kaasas ka kokku neli erinevat tausta – täiesti valge, must, sinine ja punane. Valget kangast kasutataksegi selleks, et taust võimalikult ühtlaseks saada ning vajadusel lihtsalt toode taustalt välja lõigata. Värvilised taustad omakorda on kahepoolsed – üks külg läikiv, teine matt. Matt pool on kergelt sametine ning elimineerib taustalt peegeldused, andes väga meeldiva tulemuse.

Kontseptsiooni tõestamiseks sai tootefotosid tehtud nutitelefoniga – kui saab sellega, saab ka kompaktkaameraga või peegelkaamera ja kit-objektiiviga tootefotod ära tehtud – ei olegi vaja uusimat kere või teravaimat objektiivi. Samas veel parema tulemuse saavutamiseks soovitame kasutada ka akrüülist tootepildistusaluseid, mis võimaldavad nii peegelduse lisamist fotodele, kuid ka ühtlustada veel rohkem toote valgustust.

iPhone 7 Plus kaameraga akrüülalusel tehtud tootefoto, otse kaamerast. Ainuke järeltöötlus on foto kadreerimine.

Vasakpoolsed fotod – otse kaamerast, ainult lõigatud 16:9 küljesuhtele. Kaks parempoolset fotot – eemaldatud ka väikesed kortsud taustakangalt, kuna ei olnud aega kangas ära sirgendada / triikida.

Ikka müüb paremini toode, millel on kvaliteetne tootefoto. Ilusate piltidega blogisid vaadatakse rohkem kui kehvade piltidega blogisid. Facebooki müügigrupis klikkad isegi rohkem nendele kuulutustele, mil korralik foto küljes. Ja nii ongi. Kõik see tõstab kvaliteetsete fotode – eriti just tootefotode tähtsuse kõrgustesse. Ning nagu me täna juba tõestasime – kvaliteetsete fotode tegemine ei ole raketiteadus. Kasutades StudioKing WTK75 tootepildistamise komplekti, võid tasemel, pilkupüüdvad tootefotod kasvõi nutitelefoniga teha.

StudioKing tootepildistamise komplekt WTK75 Photopointis »

7 vaprat ehk populaarseimad objektiivid Olympuse hübriidkaameratele
autor: Silver Pik

Olympuse kaamerate ja objektiivide turg on viimaste aastatega väga jõuliselt kasvanud, suuresti tänu OM-D seeria hübriidkaamerate tutvustamisele viie aasta eest. See on toonud lisaks tavatarbijatele Micro Four Thirds platvormi kaamerate kasutajate hulka ka edasijõudnud ja professionaalseid fotograafe ning ka videograafe. See omakorda on hoogu juurde andnud nii Olympuse kui Panasonicu inseneridele ning turule on toodud hulgim väärt klaasi, mida kaamerate ette panna. Igatahes, müüdud kogused on olnud korralikud ning selle põhjal oleme teinud järjekordse statistika sellest, millised objektiivid on kasutajate poolt viimase aasta kõige eelistatuimad Olympuse hübriidkaameratele. Jättes välja Panasonicu ning Leica kirjadega torud, tutvustame nüüd koheselt seitset kõige populaarsemat M. Zuiko Digital kirjadega objekiivi Olympuse hübriidkaameratele.


M.Zuiko Digital ED 40-150mm f/4-5.6 R

Soovunelm on meil ikka see, et esmane valik tehakse absoluutse kvaliteedi järgi või lähtutakse vähemalt piirkasulikkusest. Reaalsus on aga see, et hinnasilt määrab ikka esimesed valikud. See objektiiv on olnud pikalt alla 200 eurose soodushinnaga ning seetõttu domineerib ka objektiivide müügitabelit pika puuga. Egas ma nüüd sellest otseselt rääkida ei tahtnud tegelikult. Ikka objektiivist endast – tegu on ühe väga universaalse telesuumobjektiiviga, mis katab 35 mm ekvivalendina vahemiku 80–300 mm, olles samas klassis nagu soodsad 70–300 mm objektiivid peegelkaamerate ees. Põhiline on see, et suum on olemas ja pildi saab tehtud.

Tugevad küljed
See objektiiv toob taskukohase hinna eest kaugema maailma käeulatusse. Pildista turvalises kauguses karu või püüa kaadrisse ka arglikemaid linnukesi diskreetselt – valik on sinu. Olgugi, et objektiiv on soodne, saab sellega tehtud paremaid pilte kui sinu nutitelefon või kompaktkaamera võimeliseks on.

Nõrgad küljed:
Võrreldes teiste “suurte” objektiividega, jääb kvaliteet ja kasutusmugavus oluliselt alla profitasemel optikale ning ei ole kõige valgusjõulisem, kuid selle hinna eest on siiski objektiivi rohkem kui küllaga.

M.Zuiko Digital ED 40-150mm f/4-5.6 R objektiiv Photopointis »


Valitud Olympuse objektiividel ning kaameratel on käimas Suvekampaania – ostes Photopointist kampaanias osaleva toote, maksab Olympus Sinule osa osturahast tagasi. Loe lähemalt kampaaniapostitusest:
Suvekampaania: valitud Olympus fototehnika ostul saad Olympuselt kuni 100€ tagasi


M.Zuiko Digital 45mm f/1.8

Selle objektiivi kohta ütleks, et oleks nagu nifty-fifty. Valgusjõuline, 45 mm fookuskaugusega ning ka soodne. Samas Olympuse hübriidkaameratel on lõikefaktor lausa 2ח ehk vaatenurk vastab ikkagi 90 mm portreeobjektiivile. Agas ega tegelikult vahet pole milline vaatenurk – perspektiiv on ikka inimsilmale omane, seega portree pildistamiseks on antud toru vaat et ideaalne. Lisaks on objektiiv kompaktne, kiire teravustamisega ning igatepidi mugavalt käsitletav. Vabalt julgen soovitada esimeseks lisaobjektiiviks kit-objektiivi kõrvale.

Tugevad küljed
Valgusjõuline ja terava joonisega klassikaline 45 mm normaalfiks. Selle objektiiviga ei ole võimalik lihtsalt alt minna.

Nõrgad küljed
Ei oska nagu välja tuuagi midagi.

M.Zuiko Digital 45mm f/1.8 objektiivid Photopointis »


M.Zuiko Digital ED 60mm f/2.8 Macro

Kolmandalt kohalt leiab Olympuse makroobjektiivi. See 60 mm objektiiv annab vähem kui 500 eurose hinnasildi eest võimaluse pildistada 1:1 ülekandega fotosid sellest mikroskoopilisest maailmast. Loomulikult sellega objektiivi kasulikud omadused ei lõppe – tänu 60 mm fookuskaugusele ning suurele f/2.8 avale asendab see toru ka portreeobjektiiv. Jah, see on võrdlemisi lähedal 50 mm fookuskaugusele, suur ava võimaldab tausta eraldamist subjektist ning…. klaas on väga terava joonisega.

Tugevad küljed
1:1 ülekandega / 1ח suurendusega terav makroobjektiiv, mida saab kasutada ka portreeobjektiivina.

Nõrgad küljed
Maksimaalse suurenduse saavutab 19 cm kaugusel, mis võib mõned putukad ära hirmutada

M.Zuiko Digital ED 60mm f/2.8 Macro objektiiv Photopointis »


M.Zuiko Digital ED 40-150mm f/2.8 Pro

Veel üks 40–150 mm objektiiv selles nimekirjas.  OM-D seeria kaamerate vajadusi silmas pidades loodud täitsa uus telesuumobjektiiv, mis ei jää üheski aspektis kaamerale alla. See profiklassi objektiiv katab ära fookuskaugse vahemiku 40 – 150 mm (35mm ekvivalendina 80 – 300 mm). Tänu suurele f/2.8 maksimaalsele avale, 70 cm lähimale teravustamiskaugusele ning ülikiirele autofookusele sobib see objektiiv nii portree-, spordi- ja loodusfotograafile igapäevaseks töövahendiks.

Tugevad küljed
Kiire teravustamine, mugav suumivahemik ning loomulikult PRO seeria kvaliteet ning f/2.8 läbiv maksimaalne ava. Eks see olegi mõeldud 70-200 mm objektiivi analoogiks, lihtsalt mugavama pikema vahemikuga.

Nõrgad küljed
See objektiiv on, võrreldes Olympuse hübriidkaamerate keredega, võrdlemisi suur.

 

M.Zuiko Digital ED 40-150mm f/2.8 Pro objektiiv Photopointis »

M.Zuiko Digital ED 40-150mm f/2.8 Pro objektiiv + MC-14 telekonverter Photopointis »


Olympus kerekork-objektiiv 9mm f/8.0 Fisheye

See võib välja näha ja toimida nagu kaitsev kerekork, kuid see kasulik vidin on tegelikult ka üliõhuke 9 mm f/8.0 kalasilmobjektiiv. Objektiivil on väikesed mõõtmed ja see on kõigest 12,8 mm pikkune, seepärast on see alati valmis kalasim-võtteid jäädvustama kui tekib sobiv pildistushetk. See võimaldab pildistada ka kuni 0,2 m läheduselt, et oleks võimalik jäädvustada erinevaid põnevaid lähivõtteid. Tänu ülikompaktsetele mõõtmetele saab seda ülejäänud aja kasutada kui kaitsvat kerekorki, säilitades seejuures kaamera kerguse.

Tugevad küljed
See on neid üks väheseid kalasilm tüüpi objektiive, mida me tegelikult ka soovitame.

Nõrgad küljed
Väga erilist optilist kvaliteeti kerekorgist loota ei tasu. Aga noh, siiski parem kui kerekorgist tehtud pinhole objektiiv.

Olympus kerekork-objektiiv 9mm f/8.0 Fisheye Photopointis »


M.Zuiko Digital ED 75-300mm f/4.8-6.7 II

See objektiiv on samal pulgal nagu näiteks Sigma ja Tamroni 150-600 mm objektiivid, kuna katab 35 mm ekvivalendina selle samase vahemiku. Tegu on soodsa super-telesuumobjektiiviga, mis toob kaugeima maailma kenasti käeuulatusse. Niimoodi saad selle toruga pildistada ka palju arglikemaid ning pelglikemaid linde ja loomi. Ja ühele pikale teleobjektiivile omaselt on sel väga kiire MSC teravustamissüsteem, samuti ka kvaliteetne ZERO vääristus ning korralikult terav joonis.

Tugevad küljed
Väga pikk suumiulatus, mis lõppeb 300 mm juures (35 mm ekvivalendina lausa 600 mm), avades sellega sinule ka kaugema maailma.

Nõrgad küljed
f/4.8-6.7 ei ole just kõige valgem objektiiv. Aga noh, hinna ja kompaktsuse nimel tuleb teatud ohverdusi teha.

M.Zuiko Digital ED 75-300mm f/4.8-6.7 II objektiiv Photopointis »


M.Zuiko Digital 17mm f/1.8

M.Zuiko Digital 17mm f/1.8 objektiivis on kombineeritud kvaliteetne klaas ning ekstreemselt kompaktne vorm. Valgusjõuline f/1.8 ava ei ole ainult naturaalse, sujuva bokeh efekti loomiseks, vaid võimaldab ka pildistada nõrkades valgusoludes statiivi kasutamata. Lisaks, kasutades seda objektiivi uuemate Olympuse Micro Four Thirds hübriidkaameratega, saate kasutada kvaliteetset keresisest stabilisaatorit, mis viib hämaras pildistamise hoopis uuele tasemele.

Tugevad küljed
Valgusjõuline, terav ning paindlik objektiiv

Nõrgad küljed

M.Zuiko Digital 17mm f/1.8 objektiivid Photopointis »


Vaata ka populaarsemaid objektiive teistele kaameramarkidele:
3 populaarseimat lisaobjektiivi Sinu Canon EOS M hübriidkaamerale | 15 enimostetud objektiivi Nikoni peegelkaamerale | 10 kuumimat objektiivi Pentaxi peegelkaamerale | 7 vaprat ehk populaarseimad objektiivid Olympuse hübriidkaameratele


Need olid need seitse vaprat objektiivi, mida Photopointi veebikaubamaja ning esinduskaupluste kliendid viimase aasta jooksul on kõige rohkem soetanud. Mahuliselt on Micro Four Thirds objektiivide läbimüük viimastel aastatel ikka väga jõuliselt kasvanud ning väga hea meel on näha et see platvorm on väga populaarne ning elujõuline. Teisalt, vast leidsid ka sina, Photopointi ajaveebi lugeja, endale siit mõtteid järgmise objektiivi soetamiseks Olympus OM-D või PEN seeria hübriidkaamera ette.

1 2 3 4 5 6 7 8 9