Fotokursus.ee aasta suurim soodusmüük – kõik kursused -50% (ka soodushindadest)
autor: Lauri Veerde

Eesti suurim fotograafia-alane õpikeskkond fotokursus.ee on käima lükanud aasta suurima sooduskampaania. Alates tänasest kuni pühapäeva keskööni pakutakse kõiki fotokursuseid, sooduskomplekte kui ka kinkekaarte 50% soodsama hinnaga (ka soodushindadest). Nii suurt ja ulatuslikku allahindlust pole fotokursuse õpikeskkonnas tegelikult mitte kunagi enne olnud.

Senisest poole soodsamalt saad nüüd nii “Buduaarifotograafia“, “Nutifotograafia ABC“, “Laste pildistamise“, “Tootefotograafia“, “Makrofotograafia“, “Portreefotode töötlemise” kui ka “Toidufotograafia” kursused. Veelgi soodsamalt kui 50% saad aga näiteks RAW failide kursuse, või fotokursus.ee tervikpaketi, kus sees absoluutselt iga viimane kui üks kursus!

Suur suvi on homsest ametlikult käes ja see tähendab, et kõige magusam pildistamishooaeg fotohuviliste jaoks on alanud. On viimane aeg lihvida oma seniseid teadmisi ja ammutada uusi. וppida oma kaamerat manuaalrežiimis juhtima või pildistatud fotosid töötlusprogrammis imeilusaks tuunima. Suur kevadkampaania kehtib ainult 5 päeva – kuni pühapäeva, 24 juuni keskööni

The post Fotokursus.ee aasta suurim soodusmüük – kõik kursused -50% (ka soodushindadest) appeared first on Photopointi ajaveeb.

Ülevaade: Fujifilm X-H1 hübriidkaamera
autor: Andres Paabos

X-H1 on hetkeseisuga Fujifilmi lipulaev APS-C sensoriga kaamerate seas. Samuti on senisest enam pööratud tähelepanu videole. Fujifilm on X-H1 puhul kasutanud sama 24MP sensorit, mis leidub ka varasema X-T2 sees, ent lisatud on keresisene pildistabilisaator (in-body image stabilization, IBIS) ning mitmeid teisi uuendusi.

fujifilm-x-h1-andres-paabos-photopoint
Foto: Andres Paabos

Välimuselt on X-H1 midagi X-T2 ning Fujifilmi keskformaatkaamera GFX 50S vahepealset, sest laenatud on elemente mõlematelt kaameratelt. Kuulatud on X-T seeria kasutajate muresid ning käepide ja nupud on tehtud suuremaks. Kuigi sensor ja protsessor on jäetud samaks, siis lubatakse sealjuures paremat autofookust muuhulgas ka hämarates tingimustes ning väiksema avasuuruse juures. Video poole pealt on lisatud DCI ja UHD 4K, kuni 200Mbps bitrate ning otse mälukaardile salvestatav F-Log (viimane on uuenduste läbi kandunud tänaseks ka X-T2 mudelile).

Fujifilm on tuntud oma filmisimulatsioonide poolest ning X-H1 toob kaasa Eterna-nimelise simulatsiooni, mis annab väga mõnusa cinematic välimuse ja lihtsamate videotööde puhul kaotab minu hinnangul vajaduse salvestada F-Logis ning hiljem teha color gradingut. Seda muidugi juhul kui Eterna välimus vastab filmija maitsele ja eelistusele.

fujifilm-x-h1-andres-paabos-photopoint_1
Foto: Andres Paabos (Eterna filmisimulatsioon, Fujifilm X-H1 + Fujinon XF 16mm F/1.4 + Hoya HD Nano CIR-PL filter)

Hoolimata asjaolust, et IBIS on hinnatud töötama 5EV ulatuses, töötab see Fujifilmi sõnul stabiliseerimata objektiividega isegi kuni 5.5EV ulatuses. See tuleneb asjaolust, et stabiliseerimata objektiivid on sageli fikseeritud fookuskaugusega, mis omakorda kipuvad olema lainurgad. Need aga projitseerivad suurema kujutise kui sensor seda nõuab ning seetõttu on stabilisaatoril rohkem mänguruumi.

Kuna ise tegelen suuremal määral fotode ning vähem videoga, keskendun siinkohal pigem kaamera hindamisele just fotode seisukohast. Minu igapäevane tööriist on Fujifilm X-T2, mistõttu oli mul eelis olla süsteemiga juba tuttav ning lisaks olid mul varasemast kasutada päris mitu objektiivi. Žanritest iseloomustab mind ilmselt kõige rohkem travel & adventure, kommertsfotograafia ning sekka mõned portreed.

andres-paabos-fujifilm-x-h1-photopoint_23
Foto: Andres Paabos

Kaamerat on võimalik osta nii eraldi kerena kui ka koos akutallaga. Fujifilm kaamerate puhul tasuks juba vaikimisi kaaluda akutallaga komplekti soetamist, kuna see annab juurde 2 akut, lisab Boost Mode näol kiirust ning muudab kaamera kasutamise käepärasemaks eeskätt just vertikaalses asendis (siinkohal tervitan kõiki Instagrami jaoks pildistajaid).

Ergonoomiliselt on kaamerat kasutada väga mõnus. Alles on jäetud Fujifilmile iseloomulikud keeratavad nupud ISO ja säriaja jaoks, mis kasutajaskonna seas on saanud alati positiivset vastukaja. Loomulikult saab neid konfigureerida rullikute alla, misjärel töötab kaamera nagu iga teise tootja oma. Exposure compensation on asendatud vajutatava nupuga ning selle asemele on pandud GFX 50S-ilt pärit e-ink ekraan, mis näitab kõiki põhilisi seadeid.

Seadete koha pealt on oluline märkida, et foto- ja videorežiimi omad on täiesti eraldiseisvad ning need hoitakse meeles – st. lülitades videorežiimile ning hiljem tagasi fotorežiimile on seaded täpselt samad, mis nad olid enne esmast ümberlülitamist.

fujifilm-x-h1-andres-paabos-photopoint_2
Foto: Andres Paabos

Fujifilm X-H1 katik on kindlasti üks vaiksemaid, mida ühelgi kaameral olen kuulnud nii et sellega võib vabalt pildistada vaiksetes tingimustes kedagi oluliselt segamata. Täieliku vaikuse saavutamiseks on aga võimalik kasutada ainult elektroonilist katikut (millega täna kaasnevad veel kahjuks omad miinused, seda eeskätt liikuvate subjektide pildistamisel). Päästik on tehtud väga pehmeks, võib-olla isegi liiga pehmeks, kuna enam ei ole eristatav autofookuseks vajalik half-press, mille tulemusena tegin fokusseerimise asemel nii mitmelgi korral kogemata pilte. Aja jooksul aga harjusin sellega täiesti ära ning edaspidi käis vajutamine lihtsalt “tunde järgi”.

Fujifilm on tuntud oma heade värvide poolest – eriti roheliste toonide osas ja see teeb X-H1 heaks valikuks loodusfotograafiahuvilistele. Antud mudeli korpust on täiendatud ka ilmastikukindluse osas ning kombineerides selle mõne ilmastikukindla objektiiviga on tulemuseks ideaalne kaaslane loodusesse nii sügisel kui talvel.

fujifilm-x-h1-andres-paabos-photopoint_3
Foto: Andres Paabos (Fujifilm X-H1 + Fujinon XF 16mm F/1.4 + Hoya HD Nano CIR-PL filter)

Autofookus tundus olevat kiirem kui minu X-T2 hübriidil ning kombineerides selle näotuvastusega on portreesid teha väga lihtne ka tingimustes, kus subjekt on liikuv.

fujifilm-x-h1-andres-paabos-photopointFoto: Andres Paabos (Fujifilm X-H1 + Fujinon XF 56mm F/1.2 APD)

fujifilm-x-h1-andres-paabos-photopoint

Kuigi ISO läheb üles kuni 12800-ni, siis on ootuspäraselt selle väärtuse juures pildid ülimalt mürased ning praktiliselt kasutamatud nagu iga teisegi kaamera puhul. Muidugi on alati variant kunstiline taotluslikkus.

fujifilm-x-h1-andres-paabos-photopoint_5
Foto: Andres Paabos (Fujifilm X-H1 + Fujinon XF 16mm F/1.4, ISO 12800)

Kokkuvõtteks võin öelda, et X-H1 näol on tegemist väga mõnusa kaameraga. Fujifilm on siiani olnud firma, kes läbi oma toodete on püüdnud sütitada kasutajate loovust, tehes kaamera kasutamise võimalikult käepäraseks ning lubades fotograafil keskenduda just loomeprotsessile. Lisaks on Fujifilmi eeliseks objektiivide kvaliteet ja seetõttu soovitan igal juhul kaaluda seda kaamerat kõigil, kes on vaatamas peeglita maailma poole hübriidkaamerate näol.

fujifilm-x-h1-andres-paabos-photopoint

fujifilm-x-h1-andres-paabos-photopoint

 


Andrese tööde ja tegemistega saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel ››

 

Uuri lisaks:

The post לlevaade: Fujifilm X-H1 hübriidkaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.

Nüüd saadaval: Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art objektiivid Sony hübriidkaameratele
autor: Mikk Otsar

Aasta alguses teatas Sigma, et plaanib teha 9 Art seeria objektiivi Sony hübriidkaameratele. Lisaks Sigma 85mm Art objektiivile on nüüd Photopointis saadaval ka Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art objektiiv Sony hübriidkaameratele.

Kuni juuni lõpuni on objektiiv Photopointis saadaval tutvumishinnaga 699 €.

See objektiiv on valmistatud spetsiaalselt kasutamiseks täiskaadersensoriga Sony hübriidkaamerate ees. Just seal saab pildistaja maksimaalselt kasutada ära selle objektiivi potentsiaali: maksimaalselt laia vaatenurka ja väikest teravusulatust. Soodsamate poolkaadersensoriga hübriidkaamerate ees saab seda samuti väga edukalt kasutada, kuid sel puhul ei tekita 24mm fookuskauguse ja f/1.4 ava kombinatsioon enam nii erilisi võimalusi.

Sigma Art seeriale omapärase teravuse eest vastutavad 15 optilist elementi 11 grupis. Millest 3 FLD ja 4 SLD elementi aitavad vähendada ka erinevaid moonutusi piltidel. See on ideaalne objektiiv pulma- ja maastikufotograafiaks, videograafiaks ning astrofotograafiaks. Samuti kehvades valgustingimustes ja siseruumides pildistamiseks.

Sigma sõnul on E-bajonetiga objektiivide versioonide jaoks “arendatud uued tarkvaraalgoritmid, mis optimeerivad autofookust just Sony kaameratele sobivaks ning muudavad andmevahetuse objektiivi ja kaamera vahel maksimaalselt kiireks”. Uute E-bajonetiga objektiivide puhul töötab Sony kaamerate keresisene värinastabilisaator, toimivad keresisesed automaatse moonutuse korrektsioonid ning samuti saab kasutada kõiki Sony jälgiva teravustamise režiime.

Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art objektiivid Photopointis »

The post Nüüd saadaval: Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art objektiivid Sony hübriidkaameratele appeared first on Photopointi ajaveeb.

Nii jäädvustad puhkusereisil kõige ilusamad pildid
autor: Lauri Veerde

Kaugele maale puhkusereisile minnes peaks kaasa võtma ikka sellise kaamera, mis pildistab ilusaid kvaliteetseid pilte. Näiteks peegelkaamera. Selle ees peaks aga kindlasti olema objektiiv, millega saab suumida nii lähemale kui ka kaugemale. Siis saad pildistada võõramaa linde ja inimesi ilma neile ligemale hiilimata. Või jäädvustada ilusad laiad maastikuvaated, millest pärast kodumaises talvekaamoses energiat ammutada.

Suumobjektiividega on aga see häda, et need on liiga suured. Või mis veel hullem: tuleb laia vaatevälja ja võimsa suumi katmiseks kaasa võtta kaks või koguni kolm objektiivi. Aga kotis ju ruumi pole ning nende vahetamine ja kaasas tassimine kogu reisi vältel on samuti tülikas.

Siin on ideaalne lahendus: Tamron 18-400mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD objektiiv. See on tehtud spetsiaalselt just reisifotograafia jaoks, kuid sama hea on seda kasutada igapäevaste fotode tegemisel. Sellest objektiivist on olemas nii Canoni kui ka Nikoni peegelkaamerale sobiv versioon ning selle rekordiline 22,2 x suumiulatus on maailma võimsaim. Mida see tähendab ja kuidas see siis reisijal kõige ilusamaid puhkusepilte teha aitab? Kohe näitan.

Kõige olulisem

Tamron 18-400mm objektiiv – Canoni, Nikoni peegelkaameratele –  on maailmas ainulaadne, sest see katab ära mitme tavalise suumobjektiivi vaatenurgad. See tähendab, et saad ilma objektiive vahetamata pildistada kiirelt ja mugavalt väga erinevaid pilte. Näiteks pildistad laia maastikuvaate ja juba mõni sekundit hiljem suumid sisse ja pildistad midagi mis on väga kaugel. Kuna see objektiiv on võimas nagu binokkel, siis saad kaugel olevad objektid hästi suurelt pildile. Vaata ise:

Allolevad pildid Inglismaa pealinnas asuvast kuulsast kellatornist on pildistatud Tamroni 18-400mm objektiiviga ühest ja samast kohast. Objektiivi on järjest sisse suumitud alates 18mm asendist. Viimane pilt, kus kella sihverplaat on suurelt kaadris, on pildistatud kõige võimsamal suumiastmel ehk 400mm asendis.

18mm

32mm

50mm

70mm

100mm

185mm

300mm

400mm

 

Mitte ainult arhitektuuri pildistamiseks. Ka portreefotot saab Tamron 18-400mm objektiiviga pildistada väga paindlikult. Näiteks saab ühest ja samast kohast pildistada modellist kiirelt kaks erinevat fotot:

לks, kus lisaks modellile on näha ka et kus modell on. See on portreefoto keskkonnaga.

Ja siis ilma objektiive vahetamata või paigast liikumata kohe kiirelt sisse suumides saab jäädvustada modelli lähemalt.

 

 

Pildid igas olukorras – ilma objektiivi vahetamata

Selleks, et lõvi nii suurelt kaadrisse saada, peaks ilma võimsa suumita ikka päris lähedale minema. 400 mm fookuskaugusega saab sellise pildi teha ohutust kaugusest. 

Tamron 18-400mm objektiivi olulisim pluss on suur fookusakuguste ulatus ehk suumiulatus. 18mm juures saab kaadrisse hästi laia vaatevälja. Kui aga hakkad suumima, siis saad aina kaugemaid objekte “lähemale tõmmata” kuni jõuad 400mm peale. Seal saad suurelt pildile isegi kilomeetri kaugusel oleva kirikutorni või saja meetri kaugusel olevad linnud ja inimesed.

Selline võimas suum koos värinastabilisaatori, kiire teravustamise ja lähipildivõimekusega teeb Tamron 18-400mm objektiivist multifunktsionaalse tööriista, millega saad pildistada väga eriilmelisi pilte. Siin on mõned pildinäited, milleks see objektiiv võimeline on:

 

Kauged objektid suurelt pildile

400 mm fookuskauguse juures muutub sinu peegelkaamera vaat et binokliks. Võimas suum toob kauged objektid suurelt kaadrisse. Nii saad pildistada näiteks portreid ilma portreteeritavale nina alla ronimata ja jäädvustada linde ja loomi, kes lähemale minnes kohkuksid. Kitsas vaatenurk haarab kaadrisse vähe tausta ning pildistatud fotol tõuseb esile vaid kõige olulisem detail või objekt.

Lai vaatenurk avarate panoraamide jaoks

Avarad, loovad ja pisut ekstreemsena näivad pildid saad siis, kui pildistad laia 18 mm fookuskaugusega. Nüüd mahuvad kaadrisse hingematvalt laiad loodusvaated ja kõik sünnipäevakülalised. Lai vaatenurk haarab kaadrisse palju tausta ning sobib seetõttu olukordades, kus on vaja näidata pildistatavat koos seda ümbritseva keskkonnaga.

 

Kiire liikumine teravalt pildile

Kui pildistad väikesi lapsi, spordivõistlusi või midagi muud sarnast, siis on sinu jaoks oluline objektiivi teravustamiskiirus. Tamron teab seda, ning on oma supersuumi varustanud uue ja ülikiire HLD teravustamismootoriga. See võimaldab sul pildistada nõelteravaid kaadreid seni võimatutena tundunud olukordades. 

 

Efektsed uduse taustaga portreed

Uduse taustaga portreed on peegelkaamerate leivanumbriks. Tavalise 18-55mm komplektobjektiiviga on uduse tausta efekti tihti päris keeruline saavutada. Tamroniga on see lihtne – pildista vaid kitsama fookuskaugusega (näiteks 200-400mm) ning juba tulevadki portreed nagu professionaalide pildistatud. Veelgi udusema tausta saad, kui sead ava suuremaks või liigud portreteeritavale lähemale.   

 

Makrofotod

Avasta lillede ja pisikeste putukate maailm. Tamroni 18-400mm objektiivi lähimaks teravustamiskauguseks on 45 mm. See tähendab, et saad väikestele objektidele päris lähedale liikuda ning neid suurelt pildile püüda. Tänu värinastabilisaatorile saad teravaid lähikaadreid pildistada isegi ilma statiivita – kaamerat käes hoides. See on nii lihtne.

 

Ilusad fotod hämaras

Ilma välklambita kipuvad käest pildistatud fotod hämaras udused tulema. Kaamera säriajad muutuvad pikaks ning kaamera liikumisest tekitud udusus jääb pildile. Tamroni 18-400mm objektiiv pildistab aga teravaid ja selgeid pilte isegi vähese valgustatuse korral. Seda tänu tõhusale, 2.5 EV astmeni hinnatud värinastabilisaatorile, mis kaameraid hoidvate käte liikumist kompenseerib.

 

 

Teravad ja kvaliteetsed pildid

Kaugelt pildistatud vaade, kus taamal paistev majadekobar kvaliteetselt ja detailselt pildil on – sellise foto jäädvustamine sai teoks ainult Tamroni võimsa suumi ja kvaliteetse peegelkaamera koostöös.

Nutitelefoniga pildistatud fotod tunduvad pisikesel mobiiltelefoni ekraanil ilusad ja teravad. Kaugel soojamaa reisil tehtud fotosid tahaks aga ka mujalt kui nutiseadme ekraanilt vaadata. Kui neid aga suurel arvutiekraanil vaatad või – hoidku jumal selle eest – välja printima hakkad, siis võib nutifotograafi tabada pettumus. Eriti just hämaras tehtud fotodel tulevad siis ilmsiks udusus ja digimüra poolt rikutud värvid.

Just sellepärast tasukski reisil pildistada ka peegelkaameraga: Fotod tulevad lihtsalt kvaliteetsemad ja neid on ka aastate pärast ilus vaadata. Teine põhjus on loomulikult suumimine. Telefoniga ju suumida ei saa (digitaalne suum on telefonidel küll olemas aga see halvendab pildikvaliteeti veelgi), kuid kui peegelkaamera ees on Tamroni 18-400mm suumobjektiiv, saad reisilt kätte kõik vaated, mida näed silmaga – ja ka need, mis on nii kaugel, et silmaga nii hästi ei näe.

 

Kompaktsus ja mugavus kaasas kandmisel

Ega sa nagunii ei jõuakski objektiive vahetama hakata, kui reisil olles linnas patseerides selline pilt avaneb. Kui Tamroni 18-400mm objektiiv kaamera ees on, oled igasugusteks ootamatusteks valmis. Tõsta kaamera, suumi nii palju kui vaja ja tulista!

Lennureisile minnes peab eriti hästi läbi mõtlema, mida koju jätta ja mida kaasa võtta. Fotohuvilistel on alati kihk reisile võimalikult palju fototehnikat kaasa võtta. Lisaks kaamerale tavaliselt ka statiiv, lisaks tavalisele komplektobjektiivile veel ka üks objektiiv, millega saab pildistada lähikaadreid ja siis veel selline, millega saab kaugemale suumida. Kui siis lennujaamas koti kaalule panema pead, võib liiga raske pagasi tõttu probleeme tulla. Lisaks ei ole nii suure hulga fototehnikaga reisil pildistamine sugugi meeldiv kogemus. Tahaks ju ikkagi puhkust nautida, mitte fotograafi tööd teha.

Tamroni 18-400mm objektiiv annab fotohuvilisele võimaluse võtta kaasa ainult üks objektiiv koos kaameraga ja ei mitte midagi muud. Tõhusa värinastabilisaatori abiga teed pilti ka hämaramas nii et statiivi vajagi ei lähe. Suur suumivahemik – nagu ka juba ülal kirjutatud sai, katab aga mitme objektiivi fookuskaugused nii et 2 või 3 objektiivi asemel saad reisile kaasa võtta ainult ühe. Pole lisaraskust pagasis, tüütut objektiivide vahetamist ja nende kaasas tassimist.

 

Kokkuvõtteks

Tamroni 18-400mm objektiiv muudab pildistamise lihtsaks ja nauditavaks ning fotod mitmekesiseks. Mitte ükski teine objektiiv ei ole võimeline pildistama nii paljudes erinevates olukordades. Tulemuseks on ilusad ja professionaalsed reisifotod, mida saad kasvõi reisifoto konkursile esitada. Proovi seda Tamronit enda peegelkaamera ette (või osta peegelkaamera komplektis selle Tamroni supersuumobjektiiviga) ning avasta ilusate reisifotode saladus.

Tamron 18-400mm objektiivi saad oma Canoni või Nikoni peegelkaamera ette proovida Photopointi kauplustes. Kui soovid seda objektiivi kodus või õues katsetada, kasuta Photopointi fototehnika rentimisvõimalust.

Tamron 18-400mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD objektiivid Photopointis »

The post Nii jäädvustad puhkusereisil kõige ilusamad pildid appeared first on Photopointi ajaveeb.

Dpreview videoülevaade Sony hübriidkaameratele mõeldud Tamron 28-75mm f/2.8 objektiivist
autor: Lauri Veerde

Sony täiskaadersensoriga A7-seeria hübriidkaamerate omanikud olid rõõmsad. Lõpuks ometi on kallite Sony ja Zeissi suumobjektiivide kõrval alternatiivina olemas üks soodne, ja samas valgusjõulise läbiva f/2.8 avaga standardsuum. See objektiiv – Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD – jõudis Photopointi piiratud koguses müügile napid kaks nädalat tagasi ja praeguseks on need esimesed eksemplarid ka müüdud.

Küllap Neid Tamroni objektiive varsti jälle juurde tuleb. Seniks võivad huvilised vaadata Dpreview meeskonna poolt filmitud videot, kus Chris Niccolls proovib Tamroni 28-75mm f/2.8 objektiivi Sony A7R II hübriidkaamera ees. Nagu selliste on-the-field videote puhul ikka, on ka Chris’i hinnangud pigem laialivalguvad ja objektiivi autofookust ei testita üldse (Sony A7R II kaamera ees pole ka võib-olla seda kõige parem testida, sest Sony uuem A7R III on ju oluliselt parema autofookussüsteemiga).

Vaata videot siinsamas all või kui vaatamisele kümmet minutit raisata ei viitsi, saad kiire ülevaate selle sisust postituse lõpus olevast kokkuvõttest.

 

Olulisemad seisukohad ja arvamused, mida videos Tamroni objektiivi kohta väljendati

  • Selle objektiivi suurimateks plussideks on 1) kompaktsus; 2) läbiv 2,8 ava; 3) soodne hind
  • Olulisemad kompromissid, mis on soodsa hinna nimel tehtud: plastine korpus on üsna odava välimusega; stabilisaatorit pole (samas on Sonyl ju sensoripõhine stabilisaator nii et objektiivisisese puudumine pole suureks miinuseks)
  • Suumirõngas ja teravustamisrõngas liiguvad sujuvalt ja toimivad hästi. Asjaolu, et suumirõngas on eespool ja teravustamine tagapool, võib aga olla miinuseks, sest Sony objektiividel on need rõngad vastupidise asetusega
  • 28-75mm fookuskauguste vahemik võib piiravaks osutuda, sest 24-70mm objektiivile omast laia vaatevälja see objektiiv ei paku
  • Otse päikesesse pildistades sisepeegeldusi ikka on, aga mitte murettekitavalt palju
  • Chris nautis selle objektiivi lähipildistamise võimekust. 75mm juures on suurendusastmeks 1:4. 28mm juures on suurendusastmeks pisut enam kui 1:3
  • Kromaatiline aberratsioon (lillad alad kontrastsete piirjoonte ümber) on minimaalne
  • Vinjett on päris tugev. Kadri äärealad üsna tumedad
  • See objektiiv ei ole kindlasti mitte pehme pildiga. Sellel on “muljetavaldavalt terav pilt”. Chrisi arvates on see objektiivpiisavalt hea optikaga, et kasutada ka suure lahutusvõimega Sony A7R III kaamera sensori ees
  • Laiadel fookuskaugustel alates 28mm tasemelt on selle objektiivi pilt ka nurkades terav. f/2.8 on hea ja mida kinnisemaks ava läheb, seda teravamaks pildiala nurgad muutuvad. Seega on see väga hea objektiiv nende jaoks, kes pildistavadki enamasti laia nurgaga
  • Suurematel fookuskaugustel on aga kaadri äärealad ja eriti nurgad mitte nii teravad kui võiks. Portreede jne pildistamisel pole see probleemiks, kuid kui pildistad näiteks sisse suumides maastikku vms, siis võib see objektiiv suuremate nõudmistega fotograafile pettumuse valmistada
  • Bokeh on märksa parem kui senistel Tamroni objektiividel, kuid Chris leiab, et suurematel fookuskaugustel on fookusest väljas helendid ehk liiga kontrastsete piirjoontega ja tõmbavad seetõttu taustale rohkem tähelepanu kui võiksid. Mõnele võib see meeldida, mõnele mitte
  • Lõpus võrdleb Jordan Tamroni objektiivi Zeiss FE 24-70mm f/4 OSS objektiiviga ja leiab, et kallim Zeiss pole praktiliselt millegi poolest parem ja ta ei oska mõelda palju olukordi (võib-olla ainult see laiem 24mm fookuskaugus ), kus ta Zeissi objektiivi Tamronile oluliselt eelistaks
  • Kõige otsesem võistleja Tamron 28-75mm objektiivile on saatejuhi arvates Sony 24-105mm f/4 OSS objektiiv. See on küll kallim ja F/4 avaga, kuid optiliselt parem, stabilisaatoriga ja suumivahemik on suurem.

Allikas: dpreview.com

The post Dpreview videoülevaade Sony hübriidkaameratele mõeldud Tamron 28-75mm f/2.8 objektiivist appeared first on Photopointi ajaveeb.

1 2 3 4 5 6 7 8 9