Karbist välja: tippklassi kompaktkaamera Sony RX100 VI
autor: Lauri Veerde

Sony RX100 kompaktkaamerad on tasapisi omandamas sedasama kultuslikku mainet, mida omal ajal nautisid Canoni G-seeria aparaadid. Kallis, kuid see-eest kõige parem taskukaamera – nii võiks ka Sony RX-100 kaamerate kohta öelda. Nüüd on Photopointi kauplusesse jõudnud selle kaameraseeria kuues esindaja Sony RX100 VI.

Esimene Sony RX-100 tuli kuus aastat tagasi. See oli väga muljetavaldav pisike pildimasin, päris esimene kompaktkaamera, mille sees oli kasutusel 1″ tüüpi pildisensor. Tänu sellele sensorile suutis Sony RX100 pakkuda enam-vähem samade korpuse mõõtmete juures konkurentidest silmnähtavalt paremat pildikvaliteeti. Koos võimeka videorežiimi ja muude väärt omadustega tõusis esimene Sony RX-100 hoobilt parimaks taskusse mahtuvaks kompaktkaameraks. Ja aina täiustudes on säilitanud oma koha läbi kuue viimase aasta.

Alates sellest esimesest mudelist oleme iga aasta kevadel näinud uut ja täiustatud RX100 kaamerat. RX100 II mudeliga tuli nurga alla seatav LCD-ekraan, tundlikum sensor, välguking ja WiFi ühenduvus. RX100 III tõi kaasa suurepärase elektroonilise pildiotsija, kvaliteetse 50 Mbps Full HD video ja senisest veel valgusjõulisema objektiivi. RX100 IV lisas uudse tehnoloogiaga pildisensori, tänu millele filmis kaamera 100Mbps andmesagedusega 4K videot, tegi 1000 fps aegluubis Full HD videot ja klõbistas sarivõtet 16 kaadrit sekundis. Eelmise aasta RX100 V olulisim täiustus oli faasituvastuse toel toimiv ülikiire autofookus ja juba lausa 24 fps sarivõte. Kuhu edasi?

 

Oma eliit-kompaktkaameraseeria uusimat, kuuendat mudelit Sony RX100 VI esitles Sony peaaegu-täpselt kuu aega tagasi ja nüüdseks on see juba Photopointi kaupluses värskelt saadaval. Seegi uuendus toob endaga kaasa mitmeid täiustusi, neist kõige olulisem on aga senise 24-70mm f/1.8–2.8 objektiivi vahetamine 24-200mm f/2.8–4.5 objektiivi vastu.

Julgen avaldada arvamust, et see muudatus on RX100 lühikeses ajaloos kõige kardinaalsem. Sest uus RX100 VI pole mitte lihtsalt täiustatud mudel eelmisest, vaid nüüd juba hoopis teise kategooria kaamera. Sellise suumobjektiiviga kompaktkaameraid nimetatakse  supersuumideks või siis reisisuumideks. Sellised on näiteks Panasonic DC-TZ200, Canon PowerShot G3 XCanon Powershot SX730 HS…  Nende hulka kuulub nüüd ka RX100 VI.

Selline objektiiv muudab RX100 VI kompaktkaamera mitu korda paindlikumaks ja täiuslikumaks pildistamismasinaks, kui eelmised mudelid seda olid. Enam ei pea piirduma lähedal asuvate asjade pildistamisega – nüüd saab 70mm piirilt edasi suumida ja püüda suurelt kaadrisse ka päris kaugel asuvad linnud, loomad, inimesed, linnamaastikud jne.

Võimsa suumobjektiivi nimel on muidugi ohverdatud valgusjõuline ava – eriti valusalt annab see tunda laiemate vaatenurkade puhul, sest kui seni sai 24mm peal pildistada 1.8 avaga, siis nüüd vaid 2.8 avaga. Sellest kolmekordsest valgusekaost on küll kahju, kuid suurema suumiulatuse pakutav paindlikus kaalub siinkirjutaja arvates pimedama objektiivi puudused üldkokkuvõttes üle.

 

Karbis on: Sony RX100 VI kompaktkaamera, randmepael, toekama kaamerarihma kinnitamiseks vajalikud aasad,  laadimisadapter koos aku ja USB-kaabliga.

 

 

Kui tavaliselt eemaldatakse vanema generatsiooni kaamera uue tulekul tootmisest, siis Sony seda teinud ei ole. Kummalisel kombel on kõik kuus RX100 seeria kompaktkaamerat ka tänasel päeval ikka veel müügil. Tänu sellisele strateegiale on Sonyl nende kaameratega kaetud hinnavahemik 340 – 1299 eurot. Paneme kõik need kuus mudelit allolevas tabelis kõrvuti ja võrdleme nende olulisemaid tehnilisi näitajaid:

Sony RX100 VI olulisemad tehnilised andmed (võrrelduna seniste RX100-seeria kaameratega)

Sony RX100 VI Sony RX100 V Sony RX100 IV Sony RX100 III Sony RX100 II Sony RX100
rx-4 rx-3 rx-2 rx-1
Sensor 1″-tüüpi, 20,1 MP taustvalgustusega ja “kihiline” Exmor RS 1″-tüüpi, 20,1 MP taustvalgustusega ja “kihiline” Exmor RS 1″-tüüpi, 20,1 MP taustvalgustusega ja “kihiline” Exmor RS 1″-tüüpi, 20,1 MP tagantvalgustusega Exmor R 1″-tüüpi, 20,4 MP tagantvalgustusega Exmor R  1″-tüüpi, 20,4 MP Exmor
ISO ulatus  125-12800 (laiendatav ISO 80-25600)  125-12800 (laiendatav ISO 80-25600)  125-12800 (laiendatav ISO 80-25600) 125-12800 (laiendatav ISO 80-25600) 125-12800 (laiendatav ISO 80-25600)  100-25600
Objektiiv  ZEISS Vario-Sonnar T*, 24-200mm  ZEISS Vario-Sonnar T*, 24-70mm  ZEISS Vario-Sonnar T*, 24-70mm ZEISS Vario-Sonnar T*, 24-70mm ZEISS Vario-Sonnar T*, 28-100mm  ZEISS Vario-Sonnar T*, 28-100mm
Objektiivi ava  f/2.8-4.5  f/1.8-2.8  f/1.8-2.8 f/1.8-2.8 f/1.8-4.9  f/1.8-4.9
Teravustamine 337 teravustamispunkti
(315 faasituvastusega
25 kontrastituvastusega)
337 teravustamispunkti
(315 faasituvastusega
25 kontrastituvastusega)
25 teravustamispunkti 25 teravustamispunkti 25 teravustamispunkti 25 teravustamispunkti
Katik Elektrooniline + mehhaaniline
1/32 000 – 30 sek säriajad
Elektrooniline + mehhaaniline
1/32 000 – 30 sek säriajad
Elektrooniline + mehhaaniline
1/32 000 – 30 sek säriajad
Mehhaaniline katik
1/2000 – 30 sek säriajad
Mehhaaniline katik
1/2000 – 30 sek säriajad
Mehhaaniline katik
1/2000 – 30 sek säriajad
LCD-ekraan  3″, 921 600  3″, 1 228 800  3″, 1 228 800 3″, 1 228 800 3″, 1 229 000  3″, 1228 800, fikseeritud
Pildiotsija 0,39″-tüüpi, 2 359 296 px, 0,59x suurendus  0,39″-tüüpi, 2 359 296 px, 0,59x suurendus  0,39″-tüüpi, 2 359 296 px, 0,59x suurendus 0,39″-tüüpi, 1 440 000 px, 0,59x suurendus  –
Värinastabilisaator Optical SteadyShot 5-teljeline, 4 EV astet  Optical SteadyShot 5-teljeline  Optical SteadyShot 5-teljeline Optical SteadyShot 5-teljeline Optical SteadyShot  Optical SteadyShot
Sarivõte 24 kaadrit/sek
Särimõõtmise ja autofookusega
24 kaadrit/sek
Särimõõtmise ja autofookusega
16 fps (Speed priority Continous) 10 fps (Speed priority Continous) 10 fps (Speed priority Continous)  10 fps (Speed priority Continous)
Videosalvestus 4K UHD 3840 ח 2160 25p 100/60 Mbps
FullHD 1920 ח 1080 100p 100/60 Mbps
FullHD 1920 ח 1080 50p 50 Mbps
 4K UHD 3840 ח 2160 25p 100/60 Mbps
FullHD 1920 ח 1080 100p 100/60 Mbps
FullHD 1920 ח 1080 50p 50 Mbps
4K UHD 3840 ח 2160 25p 100/50 Mbps
FullHD 1920 ח 1080 100p 100/50 Mbps
FullHD 1920 ח 1080 50p 50 Mbps
FullHD 1920 ח 1080 50p 50 Mbps
FullHD 1920 ח 1080 25p 50 Mbps
FullHD 1920 ח 1080 50p 50 Mbps
FullHD 1920 ח 1080 25p 50 Mbps
 FullHD 1920 ח 1080 25p 28 Mbps
Aegluubis videosalvestus FullHD 1920 ח 1080 1000p
FullHD 1920 ח 1080 500p
FullHD 1920 ח 1080 250p
FullHD 1920 ח 1080 1000p
FullHD 1920 ח 1080 500p
FullHD 1920 ח 1080 250p
FullHD 1920 ח 1080 1000p
FullHD 1920 ח 1080 500p
FullHD 1920 ח 1080 250p
HD 1280 ח 720 100p
Video salvestusvorming MP4 (XAVC S (H.264/MPEG4-AVC) )
MP4 (H.264/MPEG-4 AVC)
AVCHD
S-Log3, S-Gamut3 ja HGL värviprofiilid
MP4 (XAVC S (H.264/MPEG4-AVC) )
MP4 (H.264/MPEG-4 AVC)
AVCHD
S-Log2 ja S-Gamut värviprofiilid
MP4 (XAVC S (H.264/MPEG4-AVC) )
MP4 (H.264/MPEG-4 AVC)
AVCHD
MP4 (XAVC S (H.264/MPEG4-AVC) )
MP4 (H.264/MPEG-4 AVC)
AVCHD
MP4 (H.264/MPEG-4 AVC)
AVCHD
MP4 (H.264/MPEG-4 AVC)
AVCHD
WiFi Jah Jah Jah Jah Jah
Aku kestus 240 kaadrit (CIPA) 220 kaadrit (CIPA) 280 kaadrit (CIPA) 330 kaadrit (CIPA) 350 kaadrit (CIPA) 350 kaadrit (CIPA)
Mõõtmed 102 x 58 x 43 mm  101.6 x 58.1 x 41.0 mm  101.6 x 58.1 x 41.0 mm 101.6 x 58.1 x 41.0 mm 101.6 x 58.1 x 38.3 mm  101.6 x 58.1 x 36 mm
Kaal (aku+mälukaart) 301 g  298 g  298 g 290 g 281 g  240 g
Hind (24.09.15) 1299€ (vaata Photopointi e-poes) 979€ (vaata Photopointi e-poes)  829€ (vaata Photopointi e-poes) 599€ (vaata Photopointi e-poes) 569€ (vaata Photopointi e-poes)  349€ (vaata Photopointi e-poes)

 

RX100 kaameraseeria üheks edu aluseks on läbi aastate olnud kompaktne korpus. Kaamerad nagu näiteks Canon PowerShot G5 X või Panasonic Lumix DMC-FZ2000 pildistavad ju samuti kvaliteetseid pilte. Aga suuremate mõõtmete tõttu on neid raskem endaga kaasa võtta.

Sony RX100 VI saab libistada ka väiksemasse käekotti või isegi suuremasse püksitaskusse. Võimsa suumiga objektiiv, elektrooniline pildiotsija, välklamp ja paindlikult liikuv LCD-ekraan on integreeritud väga pisikese korpuse sisse kuhu peavad ära mahtuma veel aku ja täismõõdus SD mälukaart. See on tõeline insenerisaavutus.

 



Kaameral on olemas juhtmevaba WiFi ühenduvus ja NFC tugi. Olulise täiustusena – võrreldes kõigi seniste mudelitega – on RX100 VI kaameral ka Bluetooth. See aitab nutiseadme mugavamalt kaamera WiFi võrku ühendada.

Vasakul küljel kummist katte all on HDMI ja microUSB pesad. Viimase kaudu toimub nii laadimine, ühendamine arvutiga kui ka distantspäästiku funktsionaalsus.

 

RX100 VI tagaküljel on tavapärased nupud ja valikuketas. Video salvestamise nupp võib tunduda ohtlikult pöidla all aga reaalsuses on see nii väike ja kummeeritud pinna sees, et seda tahtmatult alla vajutada on üsna võimatu – isegi tahtlikult alla vajutamine nõuab pisut harjutamist. Soovi korral saab selle nupu seadistada nii, et video filmimist saab sellega alustada ainult siis, kui programmiratas on keeratud filmirežiimi asendisse.

 




Suumobjektiiv on kuuenda RX100 kõige olulisem iseloomustaja. Kui sa tead, et pildistad tihti siseruumides ja muidu hämaras. Ning kui 70mm tasemeni küündiv suum on sinu jaoks piisav, siis pole RX100 VI kaamera sinu jaoks. Sellisel juhul soovitan RX100 VI aparaati, millega ei saa küll nii kaugele suumida kuid mille pildikvaliteet on hämaramates tingimustes parem.

 

Elektrooniline pildiotsija on täpselt sama hea nagu seni. Pilt, mis sellest tillukesest augukesest sisse vaadates paistab, on uskumatult suur, detailne ja selge. Tundub lausa ebareaalne, et nii pisikese karbikese seest selline vaade avaneb.

Pildiotsija konstruktsiooni on nüüd muudetud nii et kui sa selle vasakul pool oleva heebli alla vajutad, siis avaneb pildiotsija kohe töövalmilt – ilma et peaks eesmist okulaari enda poole sikutama hakkama (nagu seniste RX100 mudelite puhul).

 



LCD-ekraan liigub paindlikumalt kui seni – üles kaamera kohale tõusis see ekraan juba ka eelmise mudeli puhul. Nüüd saab aga seda ekraani ka otse alla kallutada ning kaamera korpusest päris eemale venitada.

Paindlikkusest veelgi olulisem on aga ekraani puutetundlikkus. Tõepoolest – mitte ühelgi RX100 seeria kaameral ei ole seni veel ekraan puutetundlik olnud. Sarnaselt uuematele Sony hübriidkaameratele piirdub ka RX100 VI puutetundlikkusekraanilt teravustamispunkti valimisega ja mõningate puutevõimalustega taasesitusrežiimil. Edasiminek aga seegi.

 

Sony RX100 VI on nagu kõik-ühes Å veitsi taskunuga, mis saab hakkama iga ülesandega. See on nii pisike, et mahub vaevata ka väiksemasse taskusse, kuid on võimeline fotodeks, mida suurendamata vaadates võiks arvata et need on pildistanud suur peegel- või hübriidkaamera.

RX100 VI kaameraga pildistamine on lihtne. Ilusad teravad pildid tulevad selle kaameraga ka siis, kui sa fotograafia avadest ja säridest mitte tuhkagi ei tea. Ilma, et peaksid seadistuste muutmisel või isegi teravustamisel üldse vaeva nägemagi. Kiire jälgiva autofookuse ja silmatuvastusega on iga ringi tormavast lapsest pildistatud foto terav. JPG failid on järeltöötlematagi kenad nagu profigalerii. Rääkimata ülidetailsest videopildist. Sellisena on RX100 VI sobilik näiteks eneseteadliku daami käekotti või ärimehe pintsakutaskusse.

Aga samamoodi võib RX100 VI kaameraga pildistamine olla ka keerukalt professionaalne. Sest sellel on olemas täismanuaalne režiim kus saad muuta säriaega ja ISO ja ava ja kõiki muid asju nii kuidas ise soovid. Olemas on ka RAW formaat nii et saaksid pildistatud toormaterjali arvutis lõpmatuseni ja tundmatuseni tuunida. Ka video salvestamise puhul, kus küll audiovõimalusi napib (ei mingit välise audio sisendit!), on olemas ülidetailne 100 Mbps 4K salvestus koos Log3 ja muude elitaarsete pildiprofiilidega. Sellisena on RX100 sobilik fotoentusiastile ainsaks superkaameraks või siis profifotograafile, kes soovib suure peegel- või hübriidkaamera kõrvale võimekat kvaliteetse pildiga kompaktkaamerat.

Just selline, nagu on Sony RX100 VI, peakski üks kompaktkaamera 2018. aastal olema, et omada elu mõtet kõikide nende nutitelefonide keskel.

The post Karbist välja: tippklassi kompaktkaamera Sony RX100 VI appeared first on Photopointi ajaveeb.

Kuidas maastikufotograaf Fujifilm X-H1 hübriidkaamera abil oma piire avardas
autor: Arbo Rae

Pean end eelkõige maastikufotograafiks ning kui Photopoint fototehnika rent pakkus võimalust proovida uusimat X-bajonetiga Fujifilm X-H1 hübriidkaamerat, siis oli kohe selge, et lisaks maastikele tuleb proovida ka mulle mitte nii tuttavat territooriumi – portreesid. Seda enam, et sain lisaks kerele proovida ka minu olemasolevate X-bajoneti objektiivide hulgast puuduvat Fujinon XF 35mm f/1.4 R objektiivi.

Selgituseks lisan veel, et igapäevaselt olengi juba üle aasta pildistanud Fujifilm X-T2 poolkaader hübriidkaameraga, millega vahetasin välja Canon 5D MK III täiskaader peegelkaamera eelkõige maastikufotograafile olulise dünaamilisest ulatusest tuleneva pildikvaliteedi ja kogu süsteemi oluliselt kergema kaalu tõttu.

arbo-rae-fujifilm-x-h1-photopoint_9RISTI POISS, ISO200 19,6mm, f/11 60sek

Fujifilm X-H1 hübriidkaamera on sisemise stabilisaatori tõttu eriti sobilik kasutamiseks vanade manuaalsete teleobjektiividega. Minul olid manuaalsetest objektiividest kasutada M42 keermega Meyer-Optik Görlitz Orestor 2.8 135mm ja legendaarne nõukogude päritolu Helios 44-2 58mm. Kuigi täismanuaalne optika, on Fujifilmi särituse eelvaade ja fookusala esiletõstmise kombinatsioon selline, mille kasutamisel avaprioriteedirežiimis koos särikompensatsiooniga on tunne, nagu kasutaksid täisautomaatset kaamerat.

Liikuvate objektide puhul on kahtlemata keerulisem, kuid suhteliselt staatiliste portreede tegemiseks ideaalne, on ju iga vintage objektiiv vähem või rohkem oma iseloomuga nii kontrasti, värvuse edastamise kui bokeh osas.

arbo-rae-fujifilm-x-h1-photopoint
modell Mariliis, XF 35mm f/1.4, Eterna Cinema

Minu kasutada oli Fujifilm X-H1 akutallaga versioon, mis lisaks ergonoomikale annab kahele lisaakule kordades pikema tööaja, mis muidu hübriidkaameratel kipub lühikeseks jääma ja akude pidev vahetamine ning meeles pidamine, et püksitaskus on kasutatud akud ja rinnataskus värsked, pole kuigi mugav ja pikematel pildistamistel ei tule keskendumisele kasuks.

Minul kui maastikufotograafil poleks akutalla tõttu lisanduva kaalu ja L-kujulise Swiss-Acra kinnitusega plaadi puudumise tõttu maastikul toimetada kõige mugavam, aga portreetööks on akutald lausa ideaalne ja peale H1 tagastamist hakkasin ehk just sellest enim puudust tundma.

arbo-rae-fujifilm-x-h1-photopoint_12

Esimesena saigi kohe M42-FX adapter ette keeratud ja sinna külge Meyer-Optik Görlitz Orestor 2.8 135mm teleobjektiiv. Ja mis siis kodus esimesena ette jäi – loomulikult kass.

Tegin kassist erinevaid portreesid, mis oli objektiivi pika fookuskauguse tõttu suhteliselt keeruline ja lubasin säriajal aina allapoole langeda, eesmärgiga testida IBIS-e ehk kaamerasisese stabilisaatori võimekust. Kuna selle efektiivsus oli kirjade järgi vaid 3 stoppi, kokku 5 stoppi siis, kui kasutada juba Fujinon IOS stabilisaatoriga objektiive, siis ma polnud ülemäära optimistlik.

Tulemus aga jahmatas mind – käest tehtud pildid vaid 1/8s säriajaga oli dtäiesti rahuldavalt teravad – kas oli see minu kindel käsi pluss raske 1kg kaalub objektiiv või siiski IBIS, ei tea aga tulemus on kena:

arbo-rae-fujifilm-x-h1-photopoint_2
CAESAR, 135mm 1/8 sek!!, ISO 200, Eterna Cinema

Kaamerat esimest korda kätte võttes oli mõnus ja kodune tunne – on ju juhtnupud ja menüü asetus praktiliselt identne Fujifilm X-T2-ga, suurima erinevusena siis särikompensatsiooni valikketta asemel kaamera peal olev ekraan. Ma ei tea, kuidas tunneb end esimest korda Fujifilmi X-seeria kaamerat kätte võttev Canoni või Nikoni kasutaja, mina olin Fujifilmiga varasemalt tuttav juba ka kõige esimese X100 seeria rangefinder kaamera kaudu. Ilmselt võib see A, M, Av ja Tv puudumine esialgu segadusse ajada.

arbo-rae-fujifilm-x-h1-photopoint_3
VAHI JOASTIK, XF 10-24mm

Mis teeb Fujifilmi X-seeria minu jaoks käepäraseks, on eelkõige valikketastega lahendatud menüü ja tüüpilise programmiketta puudumine. Nimelt on X-seeria põhimõtteliselt kogu aeg M-režiimis ja vaid kas ava, säri või ISO seadmine A peale teeb sellest vastava prioriteediga poolautomaatrežiimi ja kõik A peale seades täisautomaadi. Minuarust muudab see fotograafi mõtlemist – kui programmikettaga aparaadil mõtled kõigepealt režiimi peale, siis X-seeria aparaadil vajaliku võtteparameetri – kas siis ava, säriaja või tundlikkuse peale ja nende parameetrite toimimismehanismi mõistes on fotograaf oma arenguteel juba tubli sammu edasi jõudnud.

Näiteks maastikke pildistan ma pea alati statiivilt ja seetõttu valin alati madalaima ISO ja lukustan kettagi, et kogemata seda ei muudaks. Ava valin vastavalt soovitavale sügavusteravusele ja objektiivile ning mida siis aparaadi automaatikal veel teha jääb, on õige säriaja pakkumine, kuid sageli muudan ka seda, kas kunstilistel või tehnilistel eesmärkidel – kas tahtlikult alasäris pildistades või selleks, et vältida heledate osade sissepõlemist.

arbo-rae-fujifilm-x-h1-photopoint_11

Fujifilmi X-seeria X-Trans sensorist tulev RAW fail on uskumatult suures ulatuses varjualadest detailide väljatoomist lubav – ilma olulise kvaliteedikaota saab järeltöötluses 2, kohati isegi 3 stoppi säri tõsta – minu eelmine aparaat Canon 5D MK III lubas seda teha vaid 1-1,5 stopi ulatuses. Samuti on kaameras ja ka järeltöötlusel esmapilgul eelvaates nähtavast ülepõlenud alast võimalik detaile tagasi tuua – mitte küll 2-3 stopi võrra aga Canoni puhul oli see täielikult välistatud – mis oli põlenud, see selleks ka jäi.

arbo-rae-fujifilm-x-h1-photopoint_4

Proovisin ära ka erinevad filimisimulatsioonid, mille poolest Fujifilm samuti kuulus on. Kuigi ma otse JPG faili ei pildista, võimaldab Adobe Lightroomis olev värviprofiil teha samad värvid ka RAW failist järeltöötluses. Allpool on sama, tüüpiline kevadise loojangu vastutaeva puna erinevate värviprofiilidega, sh. uudse Eterna Cinema värviprofiiliga.

arbo-rae-fujifilm-x-h1-photopoint_5Classic Chrome

 

arbo-rae-fujifilm-x-h1-photopoint_6Eterna Cinema

 

arbo-rae-fujifilm-x-h1-photopoint_6Velvia

X-H1 on erinevalt X-T2-st oluliselt vaiksema katikuga ning loomulikult suudab pildistada ka elektroonilise katiku režiimis, kus pildistamine on täiesti hääletu. Vaikne katik tekitas kohati isegi segadust ja pidi kogu aeg ekraanilt uurima, kas pilt ikka salvestus.

arbo-rae-fujifilm-x-h1-photopoint_10

Veel enne, kui oli kokku lepitud kaamera tagastamine, siis käisin sellega ka Osmussaarel oma workshopil. Sellisel välioludes pildistamisel ning eriti olukorras, kus peab olema kas mitu kaamerat või mugav kaamera ka teleobjektiivi jaoks, on Fujifilm X-H1 kahtlemata hea valik oma ergonoomika tõttu. Ning kindlasti on pikkade teleobjektiivide kasutajatele hea uudis see, et parem faasituvastusega autofookus lubab nüüd teravustada ka F8 ava juures, varem pidi leppima vaid F11-ga.

arbo-rae-fujifilm-x-h1-photopoint_13

arbo-rae-fujifilm-x-h1-photopoint_14

Artikli kirjutamise ajal on juba saadaval tarkvarauuendus Fujifilm X-H1-le samuti nagu ka Fujifilm X-T2-le. Parem autofookus on alati hea, mind kui maastikufotograafi paelus enim automaatne focus stacking ehk fookuskuhi, kus aparaat teeb ise, soovi korral minimaalse ajavahemiku järel kaadri ulatuses erinevate fookuspunktidega pildid, mida siis saab Photoshopis üheks, teravaks pildiks liita.

Peale maastikufotograafia on sellel kindlasti koht ka makro-, toote- arhitektuurifotograafias jm.

arbo-rae-fujifilm-x-h1-photopoint_8

X-H1 väljatöötamisel on selgelt mõeldud elukutselistele fotograafidele, kes on harjunud midagi toekamat käes hoidma ning tema oluliselt täiuslikumate video-omaduste tõttu ka videograafidele. Viimast ma isegi ei proovinud, aga kunagi plaanin ka selle ette võtta.

Fujifilm X-H1 on hetkel kahtlemata kõige täiuslikum Fujifilmi X-seeria aparaat. Minule ta siiski niipalju uut ei pakuks, et X-T2-le asenduseks oleks ja jään ootama pigem sügiseks kuuldavasti tulevat X-T3 aparaati. Kes pildistab aga palju üritusi, nõrga valgusega oludes ja muudes taolistes kohtades, või need, kes vajavad hekel parimat X-seeria aparaati, on Fujifilm X-H1 kahtlemata suurepärane valik.

 


Maastikupildid ja info Arbo pakutavate teenuste kohta leiad tema veebilehelt arborae.com ja pea igapäevaselt ilmuvad tema uued tööd Facebooki ning Instagrami lehele.

 

Uuri lisaks:

The post Kuidas maastikufotograaf Fujifilm X-H1 hübriidkaamera abil oma piire avardas appeared first on Photopointi ajaveeb.

Nüüd saadaval: Fujifilm X-T100 hübriidkaamera
autor: Lauri Veerde

Neli nädalat tagasi avalikustatud Fujifilm X-T100 hübriidkaamera on nüüd Photopointis kohal. Kenad halli ülaosaga retsostiilis aparaadid võtavad kaupluste lettidel koha sisse kõige soodsama Fujifilmi hübriidkaameramudeli Fujifilm X-A5 kõrval. Uus X-T100 on senisest X-A5 mudelist 100 euro võrra kallim, kuid lisab kolm mugavamaks pildistamiskogemuseks vajalikku omadust:

  1. Elektrooniline pildiotsija (2 360 000 pikslit OLED ekraanil)
  2. LCD-ekraan, mis pole fikseeritud vaid mõlematpidi nurga alla seatav
  3. Rohkem juhtnuppe (nuppude süsteem sarnaneb aste kallimale Fujifilm X-T20 hübriidile)

Kõik muu, nagu näiteks Bayeri värvifiltriga APS-C mõõdus 24 MP sensor, faasituvastusega teravustamissüsteem ning mõttetu 15 fps kaadrisagedusega 4K videorežiim on täpselt sama nagu Fujifilm X-A5 kaameras.

Seega – kui sa tihti kaamera seadistusi muudad ja elektroonilisest pildiotsijast puudust tunned, siis on uus Fujifilm X-T100 sinu jaoks ilmselt õige. Muul juhul võid vabalt valida soodsama Fujifilm X-A5 kaamera – see on ka ju pisut pisem ja mahub ehk suuremasse taskussegi ära.

The post Nüüd saadaval: Fujifilm X-T100 hübriidkaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.

Sigma MC-11 adapter, EF-630 välklamp ja 7 objektiivi said tarkvarauuenduse
autor: Maria Emma Rist

Sigma on välja andnud tarkvarauuendused seitsmele Canoni bajonetiga Art ja Contemporary seeria objektiivile. Lisaks ka MC-11 adapterile ja EF-630 välklambile.

Loetletud objektiivide tarkvarauuendus parandab vea, mis põhjustas teatud Canoni kaamerate puhul sarivõtte aeglustumise. Uus püsivara on allalaadimiseks saadaval SIIN.

Sigma MC-11 tarkvarauuendus kindlustab adapteri ühildumise tarkvarauuenduse saanud objektiividega. Samuti saab adapter ka uue Sigma 105mm f/1.4 Art objektiivi toe. 

Tarkvarauuenduste paigaldamine toimub Sigma Optimization Pro tarkvara abil. Objektiivide ja adapteri jaoks peab kasutajal selleks olemas olema Sigma USB dokk. Välklambi tarkvara uuendamine käib Flash USB doki abil.

The post Sigma MC-11 adapter, EF-630 välklamp ja 7 objektiivi said tarkvarauuenduse appeared first on Photopointi ajaveeb.

Nüüd saadaval: tippklassi kompaktkaamera Sony RX100 VI
autor: Lauri Veerde

Mõned nädalad tagasi esitletud Sony RX100 VI on alates tänasest Photopointis saadaval. See on üks paremaid kompaktkaameraid maailmas, sest pisikesse korpusesse on surutud peaaegu profiklassi 4K videorežiim, Sony täiskaadritest pärit imetlusväärne silmatuvastusega teravustamine, kuni 200 mm piirini suumiv objektiiv, kvaliteetseid fotosid pildistav 1″ sensor ja lausa 4 EV astet tõhususega värinastabilisaator. Järele mõeldes võib see vabalt olla mitte “üks paremaid”, vaid “kõige parem” all-in-one kompaktkaamera maailmas.

Rx100 VI on Sony kompaktkaamerate lipulaev, täiustatud versioon senisest RX100 IV mudelist. Võrreldes selle vanema eksemplariga leiab uue kaamera juures täiustusi pea igal sammul. Lisaks võimsama suumiga objektiivile ja tõhusamale värinastabilisaatorile on 3″ ekraan nüüd puutetundlik ja lubab sõrmega näiteks teravustamispunkti valida. Samuti liigub ekraan 180 kraadi ulatuses otse üles nii et oleks hea ka kaamera ees seistes kadreeringut jälgida. Integreeritud pildiotsija konstruktsiooni on muudetud nii et seda ei pea pärast korpusest välja tõstmist enam enda poole välja tõmbama. Sarivõte on jäänud 24 kaadrit/sekundis tasemele, kuid senise 150 kaadri asemel saab nüüd pildistada 233 fotot. Lisaks on nüüd uue kaamera menüü täpselt sama asetusega nagu uuematel A7 seeria kaameratel, isegi MyMenu vaheleht on enda seadistuste salvestamiseks olemas.

Kes kõige paremat ja uuemat kompaktkaamerat ei vaja, nende jaoks on jätkuvalt olemas väga hea hinnaga sama seeria vanemad mudelid RX100 V ja RX100 IV, mille ostul saab Photopointist kingituseks kaasa nahast vutlari ja lisaks Sonylt 70€ tagasi.

The post Nüüd saadaval: tippklassi kompaktkaamera Sony RX100 VI appeared first on Photopointi ajaveeb.

1 2 3 4 5 6 7 8 9