Uudisteagentuur “Associated Press” tegi investeeringu tulevikku ja lõi käed Sonyga
autor: Jürgen Veerme

Juba 1846. aastal asutatud maailma üks suurimaid uudisteagentuure The Associated Press (AP) andis teada, et on Sony’ga sõlminud koostööleppe, mille raames hakkavad nende foto- ja videograafid hetki jäädvustama Sony täiskaader hübriidkaamerate ja Sony 4K XDCAM videokaameratega.

AP alluvuses töötab enam kui paarsada foto- ja videograafi, kes toodavad rohkem kui 100 erinevas riigis iga päev üle 3000 foto ja 200 video. Valdav enamus fotograafidest saavad uueks abiliseks Sony a9 II täiskaader hübriidkaamera ja sinna juurde erinevaid Sony objektiive ja tarvikuid. Videograafide kaamerakotti pistetakse Sony a7R IV mudel koos kõige paremate G Master objektiividega ning vastavalt spetsiifikale lisanduvad veel ka Sony tippklassi videokaamerad.

Tegemist on märkimisväärselt olulise sammuga mõlema ettevõtte jaoks. Sony tõestab sellega, et Nikoni ja Canoni täiskaader peegelkaamerate valitsusaeg pressifotograafias hakkab kustuma ning AP jaoks on see esimene kord nende ajaloos, kui hakatakse kasutama ainult ühe tootja foto- ja videotehnikat.


Photopoint on Sony fototehnika pikaajaline partner ja maaletooja Eestis.
Allikas: The Associate Press pressiteade, DPreview

Sony a9 II ja Sony a7R IV on kõigile huvilistele laenutamiseks ka meie fototehnika rendis – photopoint.ee/rent ››

(5)

The post Uudisteagentuur “Associated Press” tegi investeeringu tulevikku ja lõi käed Sonyga appeared first on Photopointi ajaveeb.

Fotorännakud koos Panasonic Lumix täiskaader hübriidkaameraga külmas põhjalas
autor: Pääro Metsand

Esimene reis: Lumix S1R + Lumix S 70-200mm f/4 & Lumix S 16-35mm f/4

 

Photopoint ja Panasonic Eesti andsid mulle suurepärase võimaluse katsetada Panasonic fotokaamerate lipulaeva Lumix S1R koos kahe tippklassi objektiiviga ligi 1000 kilomeetrit Eestist põhja pool, et testida kaamera vastupidavust krõbekülmas Riisitunturis nii külmakindluse-, kui ka ööfotograafia seisukohalt lähtudes.

Panasonic Lumix DC-S1R

 

Esmamuljed

Panasonic Lumix DC-S1R täiskaader hübriidkaamera on suur! Kui enamasti arvatakse, et hübriidkaamera annab eelise just oma kompaktsuse tõttu, siis see on olnud minu jaoks suhteliselt vähetähtis või lausa negatiivne aspekt – kaamera peab mahtuma ja istuma kätte. Väiksematel keredel kaob tasakaal suuremõõdulise objektiiviga kohe ja tihti on puudu ka sõrmedel haaramisruumist.

Lumix DC-S1R puhul jäid need mured ära. Kere on minu igapäevasest Pentax K-1 kaamera kerest pisut suuremgi ja istus kätte mugavalt ning umbes 1 kg kaalu andis hoidmisel omavõrra nii tasakaalu + kindlust.

Panasonicu enda toodetud uued L-bajoneti objektiivid Lumix S PRO 16-35mm f/4 ja Lumix S PRO 70-200mm f/4 O.I.S istusid kerega koku nagu valatud ja tasakaalust polnud puudu kummagi puhul.

Panasonic Lumix S1R

Lumix S1R tehniliste omaduste kirjeldusega saab igaüks tutvuda Photopointi veebikaubamajas tootelehel ja seetõttu ei hakka ma kogu seda juttu ringi kirjutama. Räägin vaid muljetest.

Nii teravat pilti ei ole ma oma elus enda käes hoitud kaameratega saanud – mitte kordagi. 47 megapiksline sensor (8368 x 5584 px) annab lõpptulemusena sellise teravusastme, et ei Pentaxi 36 megapiksline täiskaader ega ka 50 megapiksline keskformaat sellega kuigivõrd ei võistle. Kasutades veel kõrgresolutsiooniga tehtud kaadrit, mis on pikema pildiservaga üle 16 000 piksli, siis on tulemus müstiline! Sellest pildist on vajadusel trükikõlbulikku väljalõiget teha imelihtne ja resolutsioonipuudust ei teki.

Esimesel reisil kaasas olnud S1R kere koos kahe objektiiviga (Lumix S PRO 16-35mm f/4 ja Lumix S PRO 70-200mm f/4) on sellel kaameral väga kiire ja 99% täpne autofookus nii liikumatu, kui ka jälgiva seade puhul.

70-200mm f/4 O.I.S puhul 99% korrektne – see tähendab minu mõistes tõeliselt haruldast tulemust. Kahjuks ei saanud küll testida Eesti oludes jahti pidavate kakkude peal, kuid siiski – Laanenääri lend ja peatumine tundramaastikus oli oodatust märksa parema tulemusega.

Panasonic Lumix S1R

PRO 16-35mm f/4 objetiivi puhul on vaja välja tuua vinjetivaba ja servast servani terav kaader. Pilt on puhas ja moonutustevaba nii keskel, kui servades. Eelkõige tuli see välja panoraame kokku kleepides – kõik sujus ilma lisakorrektuurideta koheselt ja tulemused olid nauditavad.

Lõpmatusse teravustamise katsetamisel manuaalselt ehmatasin hetkeks, kuna objektiivi väliskorpusel ei ole ühtki märki, mille järgi joonduda või sätitud kohta meelde jätta… kuid siin tuli appi Lumixi sisemine tarkus. Kaamera kuvas kõik vajaliku ekraanil ja iga fookusrõnga liikumine andis täpse näidu ja teravuskauguse. Sain tähed teravaks kolmanda klõpsuga. JA see on uue toru katsetamisel suurepärane tulemus!

Panasonic Lumix S1R

Eripäradest võrreldes senini pidevalt kasutuses olnud Pentax K1 täiskaader peegelkaameraga – Panasonic’u ISO taluvus ei suuda kahjuks sellel teemal sammu pidada. Kasutuslaeks jääb ööfotograafias suurusjärk 3200 – 4000, mis muidugi on 47 megapiksli juures on juba suurepärane tulemus. Tekkiv digimüra on sedavörd peeneteraline, et järeltöötluses selle eemaldamine on suhteliselt lihtne ja ei lase nende näitajate juures oluliselt pildi teravusel kannatada.

Sarnane mure on Pentax K1-ga võrreldes varjualade väljatoomisega dünaamilist ulatust testides. Lumix kahjuks seda testi välja ei kannata ja seetõttu võiks Lumixi kasutaja võtta aega rohkem säriajale ning katsuda viia ISO sellejagu madalamale tasemele. Kiire virmalistemängu puhul panoraami ehitades on see pisut keeruline, kuid tulemus tasub end igal juhul.

 

Akutest

Lumixi originaalaku (DMW-BLJ31) täidab päevases valguses pildistamisel ja AF-i kasutades suhteliselt täpselt kõiki neid tehase poolt kirjeldatud normatiive. Rohkem ei osanud oodata ja rohkem ei pakkunud võimekus ka – mõnisada kaadrit ja uus aku.

Aga öine pildistamine tõi välja midagi üllatavat. Kaasas oli mul üleval Riisitunturi tipus 3 akut. Kuna külmataluvust lubas tehasejutt kuni 10 miinuskraadi, siis igaks juhuks hoidsin 2 tagavaraakut põues soojas. Kraadiklaas näitas kahel tundrakatusel veedetud ööl -20 kuni -26 külmakraadi.

Kui Lumixi aku ei pea tegelema autofookusega, siis peab ta esimese testi kohaselt 20 külmakraadi juures vastu (!!!) 785 klõpsu – sisuliselt 2x rohkem, kui päevasel autofookusega pildistamisel ja seda 2x madalama temperatuuri juures, kui tehas tema külmakindluseks pakub. Siinkohal olgu mainitud, et aku ei käinud pildistamise vaheaegadel põues soojas, vaid oli sellisel temperatuuril koos kaamerakerega üle 5 tunni jutti.

See on näitaja, mida ma olen näinud vaid Pentaxi täiskaadersüsteemil. Ja see on minu jaoks sedavõrd suur üllatus, et peale teist sellist korduvalt kinnitust saanud tundraööd olin sisuliselt müüdud mees.

 

Teine reis: Lumix S1R + Sigma adapter MC-21 EF – L bajonetile + Sigma 14-24mm f/2,8 ART + Sigma 25-105mm f/4 ART & Sigma 150-600mm Conteporary.

 

Nii nagu esimese reisi lõpukirjelduses nimetasin, olin nn “müüdud mees”.  Teise reisi jaoks polnud enam vaja omale keret kaasa küsida, sest enda oma oli soetatud ja igapäevases kasutuses Pentaxi varustuse kõrval.

Tõsi – kuna Sigma, Leica ja Panasonic on loonud oma ühise L-mount liidu, siis nende kolme hinnaklasse võrreldes on esimeseks valikuks muidugi Sigma Art seeria torude soetamine. Tõsi on, et neid järelturul eriti L-bajonetiga ei liigu ning seepärast on Sigma tootnud ka konverteri (Sigma MC-21 Canon EF-Panasonic L), millega saab kasutada kõiki Art, Contamporary ja Sport seeria Canonile loodud torusid Lumixi, Sigma ja Leica uute hübriidkaamerate ees.  Kui head need süsteemid on ja kuidas nad töötavad Lumixi kerega, oligi teise reisi eesmärka teada saada.

Ja muidugi eelkõige just külmades tingimustes, sest reisi sihtkoht oli jällegi Riisitunturi kant ja ilmastikutingimused -10 kuni -25 külmakraadi.

Panasonic Lumix S1R

Olgu kohe öeldud, et uskumatuna näiv akutest sai kinnitust viie erineva akuga, neist 2 originaali ja veel kahe erineva Saksamaal müüdavat tootebrändi kandva nn “B” tootega. Kõik töötasid külmas ilma igasuguste probleemideta ja autofookuseta pildistamisel oli tulemus igal juhul üle 700 kaadri aku kohta. Samuti ootasin kaamera keres oleva elektroonika suikumist või aeglasemaks jäämist, kuid ka seda ei suutnud täheldada. 5+ tulemus absoluutselt ilma igasuguse kahtluseta.

Sigma lainurgad töötavad külmas hästi ja 14-24mm f/2,8 ART objektiiv Lumix S1R ees on vägagi sobiv koostööpartner öises tundras. Pildid on teravad ja autofookus on täpne.

Tõsi – autofookus töötab hästi vaid S asendis s.t jälgivat AF-i läbi EF-L konverteri ei ole võimalik saavutada. Samuti on vajalik kasutusse võtta Sigma dock, et torudel oleks peal viimane tarkvara ja nad suudaksid Lumixiga koostööd teha, aga öises tundras ei ole see osa kuigivõrd oluline.

Panasonic Lumix S1R

Probleem on hetkel Lumixi puhul pikkade torude puudus. Jah, on mitu converterit erinevatelt tootjatelt, millega saab Canoni ja Canonile loodud torusid kasutada, kui need sobivad hetkel, vaid aeglaselt liikuva või suisa seisva objekti pildistamiseks. Liikumise pealt lindu püüda on võimalik vaid Lumixi enda 70-200 torudega. Olgu siis f2,8 või f4 versiooniga. Lisaks tuleks siis hankida muidugi ka 1,4x ja 2x telekonverterid.

Igal juhul – minu kasutuses on Panasonic Lumix S1R täiskaader hübriidkaamera omale koha leidnud ja jääb võrdväärseks partneriks Pentaxi täiskaadersüsteemile.


Pääro Metsand on loodusfotograaf, keda eelkõige paeluvad virmalised. Pääro tööde ja tegemistega saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel ja Facebooki lehel.

Panasonic Lumix DC-S1R + 24-105mm f/4.0 täiskaader hübriidkaamera komplekt on kõigile huvilistele laenutamiseks saadaval nii Tartus kui Tallinnas. Vaata – photopoint.ee/rent ››

(6)

The post Fotorännakud koos Panasonic Lumix täiskaader hübriidkaameraga külmas põhjalas appeared first on Photopointi ajaveeb.

VIDEO: Pentax jagab viimast teavet enda uue APS-C peegelkaamera kohta
autor: Jürgen Veerme

Pentaxistidel ehk Pentax fototehnika andunud fännidel on taas põhjust rõõmustamiseks, sest avaldatud on video, kus räägitakse lähemalt Pentaxi uuest APS-C ehk poolkaader peegelkaamerate seeria lipulaevast. 

Videos ei mainita kordagi uue mudeli nimetust ega ka täpsemat turule saabumise aega, aga antakse väga palju vihjeid uue kaamera võimekuse kohta. לsna lähedalt on näha ka selle disaini, mis on väga sarnane Pentax K-1 II täiskaader peegelkaamerale.

Igatahes toon välja mõningad huvitavamad nopped, mis videos jäid kõlama (täpsemalt näed allolevast videost):

  • kõige olulisem uuendus saab olema uus suurepäraselt konstrueeritud optiline pildiotsija, mille suurendus saab olema kõigist siiani toodetud Pentax poolkaader peegelkaameratest suurim;
  • kaamerakere on võimalikult kompaktne ja Pentaxile omaselt äärmiselt vastupidav. Uue mudeli puhul on erilist tähelepanu pööratud käepidemele (grip’ile), et see sobiks kätte ideaalselt ja laseks kaamerat eriti mugavalt käsitleda;
  • kaks mälukaardi pesa;
  • kaamera peal on LCD-paneel, mille abil saab kiirelt kontrollida erinevaid tööandmeid;
  • täiustatud pildikvaliteet kogu ISO tundlikkuse vahemikus;
  • müügile tulevad arvatavasti nii musta kui hõbedast värvitooni kaamerakered.

 

Tundub, et hõbedane värvitoon on Jaapanis väga populaarseks saanud, sest video lõpus teatati ja näidati, et ühel hetkel tulevad hõbedasena müügile ka kõige kvaliteetsemasse ★ ehk “Star“ seeriasse kuuluvad optikapärlid – 70-200mm f/2.8, 50mm f/1.4 ja 85mm f/1.4. Lisaks saab hõbedase kerena endale peagi soetada ka Pentax K-1 Mark täiskaader peegelkaamerat.

 

Kogu Pentax toodete valik on saadaval veebikaubamajas ››

Kogu Ricoh toodete valik on saadaval veebikaubamajas ››

 

Allikas: Ricoh

(6)

The post VIDEO: Pentax jagab viimast teavet enda uue APS-C peegelkaamera kohta appeared first on Photopointi ajaveeb.

Uus Nikon Z 5 tundub olevat ideaalne esimeseks täiskaader hübriidkaameraks
autor: Jürgen Veerme

Nikon Z5 hübriidkaamerad

Kui Canon tõi hiljuti turule üliprofessionaalse EOS R5 täiskaader hübriidkaamera, siis äsja avalikustatud uus Nikon Z 5 sihib neid, kes plaanivad soetada enda esimest täiskaadersensoriga hübriidkaamerat.

Tegemist on tugeva, kerge ja hõlpsalt käsitsetava hübriidkaameraga, mille 24,3-megapiksline täiskaader CMOS sensor koos võimsa EXPEED 6 protsessori ja üliterava elektroonilise pildiotsijaga võimaldab Sul viia oma fotod ja videod täiesti uuele tasemele. 

Nikon Z5 hubriidkaamera

Z 5 täiskaader hübriidkaamera jäädvustab teravat 4K Ultra HD videot ja NIKKOR Z-seeria objektiivid võimaldavad kaunist teravussügavust. 

Nikon Z5 hübriidkaamera

Uut hübriidkaamerat saab laadida või lisasärtsuga varustada ka akupangast või vooluadapterist USB-C kaabli abil.

Uue Z 5 täiskaader hübriidkaamera sisemuses asub ka võimas 5-teljeline stabilisaator, mis võimaldab pildistada kuni viis astet pikema säriajaga, kui muidu võimalik oleks. Kaamera 273-punktiline hübriidne automaatne teravustamissüsteem on kiire, täpne ja ülisujuv. Objektid püütakse fookusse ja need püsivad fookuses sõltumata sellest, kus nad kaadris asuvad.

Koos Nikon Z 5 täiskaadriga tutvustati ka uut Nikon Nikkor Z 24-50mm f/4.0-6.3 suumobjektiivi. See Z-seeria objektiivide perekonda kuuluv mudel on hetkel kõige väiksem ja kergem saadaolev täiskaader suumobjektiiv. Uus Nikkor Z 24-50mm f/4.0-6.3 kuulub Z 5 kaamera põhikomplekti.

Nikon Nikkor Z 24-50mm f/4.0-6.3

Nikon Z5 + Nikkor Z 24-50mm f/4.0-6.3 ja Nikon Z5 + Nikkor Z 24-50mm f/4-6.3 + objektiivi adapter FTZ peaksid meile müügile jõudma augustikuu lõpuks või septembri alguseks, aga juba praegu on võimalik neid ettetellida, et olla esimeste hulgas.

 

Eeltelli Nikon Z 5 Photopointist ja ole esimeste hulgas ››

(7)

The post Uus Nikon Z 5 tundub olevat ideaalne esimeseks täiskaader hübriidkaameraks appeared first on Photopointi ajaveeb.

5 põhjust, miks võiksid soetada erilise GoPro MAX kaamera
autor: Andres Vare

GoPro MAX

Soovid osta endale seikluskaamerat, aga ei tea millist valida? Olles kasutanud 360° vaateid jäädvustavat GoPro MAX kaamerat pea aasta aega, siis toon välja TOP 5 põhjused, miks minu arvates võiksid valida just MAX’i. Tegemist on vaieldamatult minu go-to kaameraga, mis on nagu nutitelefon minuga alati kaasas.

 

#1 – Midagi ei jää kunagi kaadrist välja!

Sfääriliste 360-kraadi kaamerate suurim pluss on see, et kõik jääb peale. Tavalise GoPro kaameraga on alati mure, et kadreering peab olemas ääretult täpne, et varbad ning kõik sõbrad ikka peale mahuks. Või pärast mõtled, et oleks võinud ikka teistpidi hoopis pildistada ja sõprade asemel selfie teha.

Kahe sfäärilise läätse abil jätab MAX niikuinii kõik peale ja pärast saad ise valida – sõbrad või Sina. Ja sotsiaalmeedia sõprade – pildi saab pärast võtta välja püstiselt. Nii et pole mingit probleemi otse Instagram’i story’sse uut sisu postitada.

 

#2 – לlimalt mitmekülgne.

Eelmises punktis nimetatud kadreerimine on ainult üks osa kaamerast. Vabalt saab temaga vloggida või selfisid teha, sest sellel on olemas ka intuitiivne puutetundlik ekraan, mille pealt ennast vajadusel näha.

MAX’i saab kasutada ka tavalise GoPro kaamerana, aga seejuures on sellel veel võimalus salvestada ülimalt laia vaatenurka (MAX Super View). Filmides midagi, saab pärast ise vaadata, mis suunas ja kui kaugelt videot teed (mitte ei ole üks kindel kaader nagu tavalise kaameraga). Ja samuti on sellel veel olemas automaatne panoraamfoto režiim ning suurepärane audio igast küljest.

 

 

#3 – Aku.

See ei ole saladus, et klassikalise GoPro aku pole just kõige parema kestvusega. MAX’i aku on suurem ja kuigi kaamera ise on ka suurem, siis aku peab ikka paremini vastu.

Kui HERO7 või HERO8 puhul tasub alati paar akut kaasa võtta, siis MAX’il on mul sees üks aku ja siiani pole veel kunagi olnud olukorda, kus see päevase tegevuse juures oleks tühjaks saanud (see muidugi sõltub, kui aktiivselt materjali filmida).

 

#4 – Maagilised kaadrid.

360° materjalist hiljem nn. ReFrame’des saad sellise video, et kõik küsivad – kuidas on see tehtud?! GoPro MAX’i nutikas tarkvara kaotab kaamerat hoidva käsistatiivi ära – nõnda kaamera justkui nagu hõljuks õhus. Nõnda saad luua â€tiny planet” stiilis ning teisi ägedaid pilte, mida tavalise kaameraga oleks võimatu või äärmiselt keeruline teha.

GoPro Max
GoPro MAX

 

#5 – לlimalt lihtne.

Võiks arvata, et 360- kraadi materjali jäädvustavad kaamerad on ulmeliselt keerukad atribuudid, mille jaoks on vaja superarvutit, et materjali kokku panna. Ei, absoluutselt mitte – kõik käib MAX’i puhul automaagiliselt kaamera sees ning piisab nutitelefonist (nagu päriselt – ma pole kunagi arvutiga isegi hakanud tegutsema, sest telefonis saab kõik tehtud kiirelt ja lihtsalt), et kõik vajalik ära teha. Kvaliteet on samuti väga hea. Menüüs pole liigselt seadeid, aga samas kõik vajalik on olemas.


Olgugi, et GoPro MAX kaamerat saab kasutada väga paljude lisatarvikutega, siis tegelikult piisab ühest käsistatiivist (näiteks see), mis aitab luua väga ägedaid efekte. Muidugi mõista on lisaks erilisusele MAX’i sees olemas kõik hea, mis tavapärastel GoPro kaameratelgi: veekindel + tugev. 

 

Pista GoPro MAX ostukorvi ja asu looma efektseid kaadreid ››

 

 

Tegelikult on #6 ehk boonus põhjus ka – nimelt kuni 31. juulini 2020 on MAX lausa 100€ soodsam.

(9)

The post 5 põhjust, miks võiksid soetada erilise GoPro MAX kaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.

1 2 3 4 5 6