Nüüd saadaval: Olympus OM-D E-M5 Mark III hübriidkaamera
autor: Elise Ader

OLYMPUS DIGITAL CAMERA, E-M5 Mark lll, E-M5 Mark3, EM5 Mark 3. EM5 Mark lll, Dima Zverev

Photopointi on kohale jõudnud uhiuus Olympus OM-D E-M5 Mark III hübriidkaamera. Kaamera on märgatavalt kompaktsem kui tema eelkäija (Mark II) ning sisaldab tehnoloogiat, mida oleme näinud varasemalt kõrgemasse hinnaklassi kuuluva E-M1 Mark II juures. Kaamera on saadaval nii hõbedases kui ka mustas korpuses ning seejuures on võimalik valida mitme erineva kaamera-objektiivi komplekti vahel.

E-M5 Mark III helitugevuse minimeerimiseks on Olympus teinud kaamera mitmed osad võrreldes eelkäijaga väiksemaks. Kõige märgatavamalt on väiksem selle stabilisaator. Kuid vaatamata väiksemale suurusele suudab kaamera endiselt stabiliseerida värinaid 5.5 stopi jagu ning tervelt 6.5 stoppi kasutades kaamerakerega ka ühilduvaid objektiive. Need näitajad lubavad lausa poole stopi võrra suuremat võimekust kui Mark II-l.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA, E-M5 Mark lll, E-M5 Mark3, EM5 Mark 3. EM5 Mark lll, Dima Zverev

Ka hübriidkaamera aku on kompaktsem. Olympus on vahetanud vana BLS-1 aku välja uue pisema BLS-50 vastu. Uus aku lubab vaatamata oma väiksemale suurusele vana akuga sama kestust (310 kaadrit). 

Kui jätta kõrvale kaamerakere suurus, võib öelda, et Olympus OM-D E-M5 Mark III on siiski üsna sarnane oma eelkäijaga. Kõige suuremateks muudatusteks on kaamera ülemine plaat, täiustatud ilmastikukindlus (kaamera on nüüd IPX1-märgistusega) ning uus elektrooniline pildiotsija. Uus pildiotsija on väiksem kui Mark II oma, kuid selle LCD on asendatud OLED-iga, mis lubab rohkem loomutruud ja suurema kontrastsusega vaadet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA, E-M5 Mark lll, E-M5 Mark3, EM5 Mark 3. EM5 Mark lll, Dima Zverev

Tehnilisi andmeid vaadates on Olympuse E-M5 III põhimõtteliselt miniversioon E-M1 II-st. See kasutab sama 20 MP 4/3 (Four Thirds) tüüpi sensorit ning 121-punktiga faasi & kontrastituvastusega autofookust. Muuhulgas iseloomustab kaamerat veel 59 MP kõrge resolutsiooniga võtterežiim, 30 kaadrit/sekundis sarivõte (10 kaadrit/s koos pideva autofookusega), anti-flicker režiim (virvendust vähendav režiim) ja UHD/DCI 4K videovõimekus. Mark III-ga saab kasutada ka erinevaid filtreid ja Bluetoothi. 

 



 

Näidispildid:

Olympus M 5 Mark III

Olympus M 5 Mark III

Olympus M 5 Mark III

Olympus M 5 Mark III

Olympus M 5 Mark III

 

Olympus OM-D E-M5 Mark III hübriidkaamera Photopointi veebikaubamajas » 

(2)

The post Nüüd saadaval: Olympus OM-D E-M5 Mark III hübriidkaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.

Karbist välja: Sony a7R IV hübriidkaamera
autor: Lauri Veerde

Siin on maailma suurima sensoritootja jõudemonstratsioon. Kaamera, mis nokauteerib tehniliste andmete surmaheitluses nii Nikon Z7 kui ka Panasonic S1R aparaadid. Hübriidkaamera, mis kannab endas sedasama universaalset täiust, mille poolest kunagi ülistati nüüdseks arengupeetuses vaevlevat Canoni 5D seeriat.

See on Sony a7R IV. Täiustatud mudel kaks aastat tagasi turule tulnud Sony a7R III hübriidkaamerast. Uue aparaadi juures on kahtlemata kõige olulisemaks edasiarenduseks täiskaadersensori lahutusvõime tõus senise 42,4 MP pealt 61 MP tasemeni. Sellise tulemusega on Sony a7R IV suurima lahutusvõimega täiskaaderkaamera maailmas. Arvestades fotofailide oluliselt suuremat mahtu on muljetavaldav, et 10 fps sarivõtte kiirus ja puhver on jäänud a7R III mudeliga võrreldes praktiliselt samaks. 32% rohkem megapiksleid sama kiiruse juures on ju päris hea tulemus, või kuidas? 

Lisaks uuele sensorile on Sony a7R IV juures ka muid väiksemaid täiustusi – paljud neist on sellised, mis esmapilgul tunduvad üsna triviaalsed, kuid praktilises kasutuses pildistamise või video filmimise oluliselt mugavamaks ja tulemuslikumaks muudavad. Selles karbist- välja pildiartiklis seletan need uuendused lahti ja võrdlen a7R IV kaamerat ka olulisemate rivaalidega Panasonic S1R ja Nikon Z7. 

 

Et kaamera alles karbi sees on, siis vaatame kõigepealt üle olulisemad tehnilised andmed, võrreldes Sony a7R IV kaamerat aste vanema mudeli ja konkurentidega.

Sony ise kuulutab, et tavatult kõrge lahutusvõime tõttu pakub a7R IV kõva konkurentsi ka keskformaatkaameratele. Võib-olla teatud vanemate sensoritega mudelitele nagu Fujifilm GFX 50R ja Pentax 645Z mingil määral pakubki. Fujifilm GFX 100 keskformaadiga oleks aga võrdlus muidugi üsna kohatu. Seega ma keskformaate siin all võrdlusesse ei lisa. 

Sony a7R III, Sony a7R IV, Panasonic S1R ja Nikon Z1 olulisemate omaduste võrdlus

   Sony a7R III Sony a7R IV  Panasonic S1R Nikon Z1
 
 Sensor  42 MP 61 MP  47 MP 46 MP
 ISO ulatus  100-32000
Võimendusega 50-102400
100-32000
Võimendusega 50-102800
100-25600
Võimendusega 50-51200
64-25600
Võimendusega 32-102400
Värinastabilisaator Sensoripõhine, 5,5 EV astet Sensoripõhine, 5,5 EV astet Sensoripõhine, 6 EV astet Sensoripõhine, 5 EV astet
Teravustamispunktid 399 faasituvastusega
Katavad 68% kaadrist
567 faasituvastusega
Katavad 86,5% kaadrist
225 kontrasttuvastusega 
Katavad 100% kaadrist
493 faasituvastusega
Katavad 90% kaadrist
Sarivõte Maksimaalselt 10 fps
76 compressed RAW faili järjest
Maksimaalselt 10 fps
68 compressed RAW faili järjest
Maksimaalselt 9 fps
40 RAW faili järjest
Maksimaalselt 9 fps
23 12-bit RAW faili järjest
 Elektrooniline pildiotsija 3.7M lahutusvõimega 5.7M lahutusvõimega 5.7M lahutusvõimega 3.7M lahutusvõimega
 LCD ekraan  3″, 1 440 000 px 3″, 1 440 000 px 3.2″, 2 100 000 px 3.2″, 2 100 000 px
 Videorežiim 4K 30fps 100 Mbps
Full HD 120fps 100 Mbps
4K 30fps 100 Mbps
Full HD 120fps 100 Mbps
4K 60fps 150 Mbps
Full HD 60fps 28 Mbps
4K 30fps 144 Mbps
Full HD 120fps 144 Mbps ilma helita
Juhtmevaba ühenduvus 802.11b/g/n + NFC + Bluetooth 802.11ac + Bluetooth 4.1 + NFC 802.11ac + Bluetooth 802.11ac + Bluetooth
USB ühenduvus USB 3.1 ja Micro USB USB 3.1 ja Micro USB USB 3.1 USB 3.1
Mälukaardid Kaks SD kaardipesa, UHS I + UHS II Kaks SD kaardipesa, UHS II + UHS II לks XQD ja üks SD (UHS II) kaardipesa לks XQD kaardipesa
Aku vastupidavus 650 670 360 330
Kere hind (17.12.2019) 2799€ 3599€ 3299€ 2669€

 

Olulisemate tehniliste andmete tabelist tõuseb esile Sony megapikslite arv, aku vastupidavus ja muljetavaldav mälupuhver, mis lubab sarivõtet pildistada päris pikalt: lausa 68 RAW faili järjest. Video poolest ei saa ükski teine tabelis olev kaamera Panasonic S1R vastu, sest viimane salvestab ju 4K videot ihaldusväärse 60 fps kaadrisagedusega.

 

Karbis on: akulaadija, NP-FZ100 aku, Sony A7R IV hübriidkaamera, USB 3.1 kaabel, kaablifikseerija, kaamerarihm, Euroopa pistikuga toitekaabel ja Suurbritannia pistikuga toitekaabel. Garantiitalongid, kasutusjuhend ja ülejäänud paberimaterjal jäid kaadri taha. 

 

Väliselt Sony a7R IV oma eelkäijatest suurt ei erinegi. Vähemalt mitte esmapilgul. Siiski on siin päris palju muudatusi ja täiustusi.

Sony a7R IV seesmised täiustused võrrelduna Sony a7R III kaameraga

  • Pildisensori lahutusvõime on senise 42.4 MP asemel 61 MP
  • a7R III suurepärast autofookust on lihvitud veelgi paremaks. Faasituvastusega autofookuspunkte on senisest rohkem (567 vs 399) ja need katavad nüüd senise 68% asemel suurema ala – 86,5%. Lisaks kiirematele faasituvastusega pikslitele kaadri keskosas kasutab sensor paremal ja vasakul äärealadel teravustamiseks ka mõnevõrra aeglasemaid kontrasttuvastusega piksleid. Seega on tegelikult kogu kaadri pind teravustamispunktidega kaetud – jälgiv teravustamine toimib kogu kaadri ulatuses. 
  • Lisaks on täiustatud teravustamistarkvara, mistõttu peaks autofookus toimima erinevates olukordades kindlamalt ja kiiremalt
  • Elektrooniline pildiotsija on nüüd täpselt sama 57 000 000 piksliga nagu Panasonicu S1/S1R kaameratel. See peaks olema parim elektroonilise pildiotsija paneel, mida kaameratootjad praegu kasutada saavad
  • 35mm crop režiim on a7R IV puhul üsna kasulik ka täiskaadrile mõeldud objektiividega. Tänu sensori üldisele lahutusvõime tõusule saab crop režiimil pildistada 26.2 MP lahutusvõimega fotosid. Võttes arvesse Crop režiimi väiksemat vaatenurka ja RAW kaadrite suuremat puhvrit (68 asemel 204!), on seda režiimi tõhus kasutada näiteks lindude-loomade või spordi pildistamisel
  • Videorežiimis ei ole esmapilgul üldse mingeid muudatusi toimunud. Palavalt oodatud 4K 60fps salvestust Sony a7R IV kaameral ju ei ole. Sellest ei tasu aga heituda, sest Sony on lisanud vireorežiimile midagi kaadrisagedusest hoopis olulisemat. Nimelt saab nüüd ka videorežiimis kasutada lisaks Object Tracking ja Face Recognition valikutele Eye AF funktsiooni. Videot filmides leiab kaamera automaatselt kaadrist silma, teravustab sellele ja hoiab selle teravana
  • Videorežiimis peaks kõige kvaliteetsema tulemuse saama, kui filmida 35mm crop reziimis 4K videot. Crop režiimis salvestab kaamera nimelt 6K videoklipi ja vähendab selle siis – ilma piksleid või ridu välja jätmata – väiksemaks 4K videoks (full pixel readout). Sony sõnul on selliselt salvestatav video detailsem ja artefaktidest (eelkõige moirש) puhtam.  
  • Pixel Shift režiimis on olemas võimalus panna foto kokku nelja asemel 16st kaadrist. Tulemus peaks teoreetiliselt olema senisest veelgi detailsem ja “keskformaatkaameralikum”
  • Välguking ühildub uute digitaalsete mikrofonidega nagu näiteks uus ECM-B1M mikrofon
  • a7R IV kaamera mõlemad mälukaardipesad toimivad kiirete UHS-II tüüpi mälukaartidega (a7R III kaameral ühildus UHS-II kaartidega ainult alumine pesa)
  • Parem juhtmevaba ühendus tänu kiiremale WiFi standardile.

 

Lisaks seesmistele täiustustele on Sony hoolega üle vaadanud kõik kaamera korpuse detailid. Kardinaalseid muudatusi kaamera korpuse juures läbi viidud ei ole – a7R IV välimus ja juhtimisloogika on hästi sarnane ülejäänud a7 seeria aparaatidega. Küll aga peab ütlema, et kõik need pisikesed täiustused muudavad kaamera kasutamise tuntavalt ergonoomilisemaks ja mugavamaks.

Sony a7R IV välised täiustused võrrelduna Sony a7R III kaameraga

  • Kaamera ilmastikukindlus on paranenud – uued tihendid on näiteks nii mälukaardi katetel kui ka akukambri luugil
  • Mälukaardi luugi avamine toimub nüüd pisikese heebli liigutamise asemel kaant tahapoole tõmmates. Mugavam ja lihtsam 
  • Kaamera käepide on suurem ja bajonetist veidi eemal – nii on kaamerat mugavam hoida
  • Päästik on rohkem viltu – mugavam vajutada
  • Ka eesmine valikuketas pole enam otse vaid veidi ülespoole kaldus – nii et seda oleks nimetissõrmega ergonoomilisem keerutada
  • Tagumine valikuketas on hoopis kaamera peale välja tõstetud, nii et selle keeramiseks ei peaks pöialt ülemäära kõverdama
  • Särikompensatsiooni ketas ülal nurgas on varustatud lukustusnupuga
  • Kõik juhtnupud on saanud uue konstruktsiooni. Nupud on suuremad, ulatuvad kaamera korpusest rohkem välja ja alla vajutades on käik pikem. Kui Sony a7R III kaamera juhtnupud olid pisikesed, lamedad ja vaevutuntava vajutusega, siis a7R IV nuppude toimimine on sarnane profiklassi peegelkaamerale. See on väga oluline edasiminek Sony hübriidkamerate kesises ergonoomilises esitlusvõimes!
  • Ka joystick on suurem ja mugavam
  • Paljud fototehnikahuvilised kurdavad, miks pole Sony ikka veel lisanud oma kaamerale taustvalgustusega juhtnuppe. Võib-olla tõesti kõva külmaga kinnastatud kätega pimedas pildistamisel oleks taustvalgustus vajalik. Tavaliselt aga ei pea profifotograaf – kellele see kaamera ju suunatud ongi – nuppude vajutamiseks üldse kaamerat vaatamagi. Ta oskab oma kaamerat pimesi käsitleda.

 

Palju megapiksleid annab detailirohke foto, mis sobib hästi suurteks väljatrükkideks ja ilma kvaliteedikaota croppimiseks. Samas tuleb ka arvestada, et üks täissuuruses compressed RAW pildifail mõõtmetega 9504 x 6336 px võtab SSD kettal või pilves ruumi 58,9 MB. See tähendab et 100 RAW pildifaili on peaaegu 6 GB andmeid. Kui JPG faile pildistades saab valida erinevate failisuuruste vahel (L, M ja S), siis RAW faili pildistades on olemas vaid “File type” valikud “Compressed” ja “Uncompressed”. Loodetavasti lisandub tulevikus võimalus pildistada ka näiteks 30 MP suurusi RAW faile. 

61 MP sensori tõttu on Sony a7R IV seega üsna spetsiifiline kaamera. Eriti sobilik näiteks maastiku- või stuudiofotograafidele, kes oma töid ka tihti suureformaadiliselt välja prindivad ja kel seepärast hädasti maksimaalse lahutusvõimega pilti vaja on. Fotograafid, kellel nii palju piksleid tarvis pole, saavad endale lubada vabadust osta soodsam kaamera – nagu näiteks 42 MP a7R III või 24 MP a7 III

 

לhenduspesad on pisut loogilisemaks tõstetud (mikrofoni- ja kõrvaklappide pesad ühe katte all). Samuti on ühenduspesade luugid hoopis teistsugused: mugavamalt avatavad-suletavad ning korraliku tihendiga. Mälukaardipesa avamine (ülemine parempoolne foto) on muudetud lihtsamaks ja mõlemad pesad toetavad nüüd kiireid UHS-II mälukaarte. 

 

Kaablifikseerija paigaldamine on a7R III kaameraga võrreldes oluliselt mugavam ja lihtsam. Oluliselt! See on üsna suur pluss juhul, kui kasutad väliseid monitore, pildistad otse arvutisse vms. 

 

LCD-ekraani suurus, lahutusvõime, puutetundlikkuse tase ja kõik muu on jäänud samaks nagu a7R III kaamera puhul. Ekraani puutetundlikkus on jätkuvalt üks hübriidkaamerate kehvemaid, sest näpuga ei saa teha valikuid isegi mitte kiirmenüüst, rääkimata siis peamenüüst. 

 

See, kuidas väikesed muudatused mõjutavad kaamera kasutamismugavust, on täiesti fenomenaalne. Minu põhikaamera on Sony a7R III – olen harjunud selle nuppude, ketaste ja käepidemega. a7R IV kaamerat kätte võttes üllatusin korduvalt, sest visuaalselt minu kaamerale sarnane aparaat oli järsku peos oluliselt mugavam, nuppudele vajutamine lausa mõnus. Ergonoomiliselt on a7R IV seega oluline edasiminek, kuigi arenguruumi veel jagub. 

 

Vasakpoolsel fotol on näha Olympuse stiilis tagumist valikuketast, mis on viidud kaamera seest ülespoole kaamera peale.  Samuti on seal nurgas särikompensatsiooni ketas, mille keskele on lisatud lukustusnupp. Kui režiimiketta lukustusnuppu tuleb keeramiseks all hoida, siis särikompensatsiooni lukustus toimib teistmoodi: üks vajutus lukustab, teine vajutus avab. 

 

Parema ergonoomilisuse jaoks on päästik suurema nurga all ettepoole kaldu. Kõik juhtnupud – kaasa arvanud C1 ja C2 – ulatuvad korpusest rohkem välja ja on peegelkaameralikult mugavad vajutada. 

 

a7R seeria kaamerate kogu olemasolu mõte on algusest peale olnud maksimaalne lahutusvõime. Just sellepärast ei peaks olema ka mingi ime, et Sony a7R IV ainsaks päriselt oluliseks uuenduseks ongi 61 MP sensor. Sellise sensori ja hulgaliste pisitäiustustega kindlustab Sony enda liidripositsiooni täiskaadersensoriga hübriidide seas ja püüab – kui mitte tehnilises vallas siis vähemalt turunduslikus propagandas – kanna peale astuda ka Fujifilmi ja Pentaxi soodsamatele keskformaatsensoriga kaameratele.

Muidugi on a7R IV kaamera juures sensorile lisaks ka palju muid täiustusi, kõik need on aga pigem mugavustäiustused kui pildistamist või video salvestamist tõeliselt avardavad muudatused. a7R III omanikud seetõttu ilmselt oma kaamerat välja vahetama ei torma. Paljud fotograafid, kes otsivad endale uut kvaliteetse pildiga täiskaaderkaamerat, on aga endale saanud uue suurepärase valikuvariandi. 

Sony a7R IV on hetkel tõenäoliselt parim täiskaadersensoriga fotokaamera. See sobib ühtviisi hästi loodus- ja pulmafotograafile ning rahuldab isegi keskmiselt nõudlikuma spordifotograafi vajadused. Video poolest jääb a7R IV kahjuks Panasonic S1R kaamerale alla, kuid objektiivide valik ja suurepärane autofookus on praegu Sony kaamerate unikaalseteks trumpideks, millele ükski teine täiskaadersensoriga hübriidkaamera vastu seista ei suuda. 

Sony a7R IV hübriidkaamera Photopointis

Sony a7R IV hübriidkaamera Photopointi fototehnika rendis

 

 

(4)

The post Karbist välja: Sony a7R IV hübriidkaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.

Photopoint TOP 15 – enim ostetud objektiivid peegelkaameratele aastal 2019
autor: Elise Ader

Paar nädalat tagasi vaatasime, millised on 2019. aasta kõige ostetumad peegelkaamerad. Nüüd võtame ette ka peegelkaamerate objektiivid ning uurime, milliseid neist käesoleval aastal Photopointist enim osteti. 

Et oleks huvitavam ja informatiivsem, jagame objektiivid eraldi kategooriatesse mitte tootja, vaid bajoneti alusel. Seega reastame all eraldi viis ostetumat Canoni peegelkaameratele sobivat objektiivi, viis ostetumat Nikoni peegelkaameratele sobivat objektiivi ja viis ostetumat Pentax peegelkaameratele sobivat objektiivi.

Olgu ka ära märgitud, et see esiviisik siin all ei ole mitte parimate, vaid enim ostetud objektiivide nimekiri. Need objektiivid pole saanud populaarseks kellegi subjektiivse arvamuse läbi. Need on sellised, mille eest paljud fotohuvilised on olnud valmis välja käima enda raskelt teenitud eurosid. Just sellepärast ei leia alt just palju kalleid valgusjõulisi telesuume ega profiklassi makrotorusid vaid pigem soodsamaid ja universaalsemat kasutamist leidvaid supersuume ja valgusjõulisi fikse.

 

Photopointi 2019. aasta top objektiivid Canoni peegelkaameratele

 

1. Canon EF 50mm f/1.8 STM

Canoni peegelkaameratele osteti 2019. aastal Photopointist kõige rohkem just seda objektiivi. See on Canoni legendaarse soodsa 50mm f/1.8 II fiksobjektiivi uusversioon, mis tuli Photopointis müüki umbes neli aastat tagasi.

Canon EF 50mm f/1.8 STM on väga pisike ja sobib nii täis- kui poolkaadersensoriga peegelkaamerate ette. Olulise täiustusena on uuel 50mm objektiivil aga STM teravustamismootor – tänu sellele on autofookus kiire ja vaikne.

Valgusjõulisuse, kompaktsuse ja soodsa hinna tõttu on 50mm f/1.8 objektiiv selline, mida igale fotohuvilisele komplektobjektiivi kõrvale soovitada võib. Valgusjõulisus ehk suur f/1.8 ava tähendab, et selle objektiiviga saab pildistada hästi uduse taustaga portreesid, toidufotosid ja muud. Samuti võimaldab suur ava pildistada hämaras ilma lisavalguseta.

 

Canon EF 50mm f/1.8 STM Photopointi e-poes

 

 

 

2. Tamron 18-200/3,5-6,3 DI II VC Canon

Tamroni kõige soodsam supersuumobjektiiv 18-200mm f/3.5-6.3 DI II VC on sel aastal teisel kohal. See katab tavalise 18-55mm komplektobjektiivi fookuskaugused ja ulatub 55mm juurest palju kaugemale – kuni 200 millimeetrini. Põhimõtteliselt võid seda objektiivi omades enda komplektobjektiivi ära visata, maha müüa või ostmata jätta. Selle ühe objektiiviga saad pildistada nii laiu vaateid kui ka päris kaugel olevaid objekte. Ilma, et peaksid objektiive vahetama. Ideaalne objektiiv reisile kaasa võtmiseks või lihtsalt igapäevaseks pildistamiseks. Kitsa ava kompenseerib tõhus integreeritud värinastabilisaator, nii et ka hämaramates oludes ei pea pildistamist lõpetama.

Seda objektiivi uurisid Lauri ja Ardo lähemalt suvises Tallinnas. Vaata videot Tamroni 18-200mm objektiivist siit.

 

Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 Photopointi e-poes

 

 

tamron-af-70-300mm

 

3. Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Canonile

Komplektobjektiiviga peegelkaamera ostja hakkab varem või hiljem puudust tundma võimsamast suumist, millega saaks kaugeid asju lähemale tõmmata ja suurelt pildile püüda. Tamroni 70-300mm on just täpselt selline objektiiv. Samuti on see kõige soodsam lahendus neile, kes soovivad enda peegelkaamera ette keskmiselt võimsamat teleobjektiivi.

Tamroni 70-300mm telesuumiga saab suumida edasi sealt, kus tavalise 18-55mm komplektobjektiivi suum lõpeb – kuni 300 millimeetrini välja. Mõned aastad tagasi vaatasid Lauri ja Ardo seda suumobjektiivi lähemalt ning leidsid, et selle raha eest on suumi ja objektiivi küll ja rohkemgi veel. Vaata Point TV videot Tamroni 70-300mm objektiivist siin.

 

Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Photopointi e-poes

 

 

 

4. Tamron 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2 Canonile

Photopointi top 10 peegelkaamerate edetabeli 5ndal kohal oli täiskaadersensoriga Canon EOS 6D Mark II. Selle peegelkaameraga sobib nagu valatult Tamroni 24-70mm f/2.8 objektiiv. See on valgusjõuline standardsuum, profiklassi väärilise teravustamiskiiruse ja pildikvaliteediga. Oluliselt soodsama hinnaga kui Canoni enda ekvivalentsed objektiivid sobib see soodsamate Canoni täiskaadersensoriga peegelkaamerate (nagu 6D ja 6D Mark II) juurde ideaalselt. Ja miks mitte ka kallimate 5D seeria aparaatide juurde.

Tamron 24-70mm f/2.8 Photopointi e-poes

 

 

 

5. Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art objektiiv Canonile

Sel aastal on esiviisikusse jõudnud ka Sigma. Antud objektiivi kohta võib öelda, et tegu on revolutsioonilise tootega: tegemist oli maailma esimene lainurk-suumobjektiiviga, millel on läbiv ava f/1.8. Objektiiv on disainitud spetsiaalselt APS-C mõõtu sensoriga kaameratega kasutamiseks, olles sama vahemikuga kui 27-52,5mm objektiiv 35mm (täiskaader) sensoriga kaamera ees. Sigma objektiivid on tuntud oma laitmatu teravuse ja kauni bokehi poolest ning ka see objektiiv pole selles suhtes erand. Objektiivi teevad eriliseks ka läätseelemendid, mis kompenseerivad edukalt geomeetrilisi moonutusi lainurkasendis. 

Sigma AF18-35/F1,8 DC HSM Art Canon Photopointi e-poes 

 

 

 


Photopointi 2019. aasta top objektiivid Nikoni peegelkaameratele

 

1. Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Nikonile

Paistab, et Nikoni kaameraga pildistajaid huvitab soodne suumimine rohkem kui hämaras pildistamine või udune bokeh. Sest kõige enam on Nikoni peegelkaameratele 2019. aastal taaskord Photopointist ostetud Tamroni ülisoodsa hinnaga 70-300mm f/4.0-5.6 telesuumobjektiivi. Sedasama mis Canoni TOP5 nimekirjas kolmandal kohal on.

Komplektobjektiiviga peegelkaamera ostja hakkab ju varem või hiljem puudust tundma võimsamast suumist, millega saaks kaugeid asju lähemale tõmmata ja neid suurelt pildile püüda. Tamroni 70-300mm on just täpselt selline objektiiv. Samuti on see kõige soodsamaks lahenduseks neile, kes soovivad enda peegelkaamera ette keskmiselt võimsamat teleobjektiivi.

Tamroni 70-300mm telesuumiga saab suumida edasi sealt, kus tavalise 18-55mm komplektobjektiivi suum lõpeb – kuni 300 millimeetrini välja.  Vaata Point TV videot Tamroni 70-300mm objektiivist siin.

Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Photopointi e-poes

2. Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 DI II VC Nikonile

Tamroni kõige soodsam supersuumobjektiiv 18-200mm f/3.5-6.3 DI II VC on teine enim ostetud objektiiv Nikoni peegelkaameratele. See katab tavalise 18-55mm komplektobjektiivi fookuskaugused ja ulatub 55mm juurest palju kaugemale – kuni 200 millimeetrini.

Põhimõtteliselt võid seda objektiivi omades enda komplektobjektiivi ära visata, maha müüa või ostmata jätta. Selle ühe objektiiviga saad pildistada nii laiu vaateid kui ka päris kaugel olevaid objekte. Ilma, et peaksid objektiive vahetama. Ideaalne objektiiv reisile kaasa võtmiseks või lihtsalt igapäevaseks pildistamiseks. Kitsa ava kompenseerib tõhus integreeritud värinastabilisaator, nii et ka hämaramates oludes ei pea pildistamist lõpetama.

Lauri uuris seda objektiivi Ardoga ka lähemalt ning tegid sellest video. Vaata videot Tamroni 18-200mm objektiivist siit.

Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 Photopointi e-poes

 

3. Nikkor AF-S 35/F1,8 G DX

Siiski ei puudu valgusõulised fiksid ka Nikoni esiviisikust. Kolmandalt kohalt leiame Nikoni enda soodne lainurk fiksobjektiivi, mis on optimiseeritud DX-formaadis sensoriga poolkaader kaameratele. Objektiiv on kompaktne ning kerge ja pakub just seda, mida me ühest valgusjõulisest fiksobjektiivist ootame – teravad pildid, meeldiv bokeh (tausta udusus) ning võimalus pildistada ka nõrkades valgusoludes ilma statiivita.

Nikkor AF-S 35/F1,8 G DX Photopointi e-poes

 

4. Nikkor AF-S 50mm f/1.8 G

Neljandal kohal olev 50mm f/1,8 objektiiv on soodsa hinnaklassi valgusjõuline fiks, mida saab kasutada ka profiklassi täiskaadersensoriga Nikoni peegelkaamerate ees. Lihtsamate-soodsamate poolkaadersensoriga peegelkaamerate ees on selle objektiivi vaatenurk 75mm fookuskaugusele vastav. Seetõttu sobib 50mm objektiiv algtaseme peegelkaameratega kombineerides ülihästi näiteks portreede pildistamiseks – sarnane objektiiv Canoni edetabeli esikohale. 

Nikkor 50mm f/1.8 G Photopointi e-poes

 

5. Tamron 24-70/F2,8 DI VC USD G2 

Seda valgusjõulist standardsuumi, profiklassi väärilise teravustamiskiiruse ja pildikvaliteediga nägime ka Canoni esiviisikus. Oluliselt soodsama hinnaga kui Nikoni enda ekvivalentsed Nikkori objektiivid sobib see ideaalselt kõikide Nikon F bajonetiga kaamerate ette. 

Tamron 24-70/F2,8 DI VC USD G2 Photopointi e-poes 

 

 


 

Photopointi 2019. aasta top objektiivid Pentax peegelkaameratele

 

1. Pentax DA 50mm f/1.8

See odava hinnaga valgusjõuline objektiiv võiks küll olemas olla igal poolkaadersensoriga Pentax peegelkaameraga pildistaval algajal fotohuvilisel. Võrreldes komplektobjektiiviga avardab see pildistamisvõimalusi – f/1.8 ava lubab pildistada ilusaid fotosid kasvõi küünlavalgel ning jätab tausta mõnusalt uduseks.

Võrreldes Pentaxi objektiivide seas samuti populaarse 35mm objektiiviga on 50mm objektiivi vaateväli silmnähtavalt kitsam (eriti just Pentaxi APS-C sensoriga kaamerate ees) – seetõttu sobib 50mm fiks hästi ka portreede pildistamiseks.

Pentax DA 50mm f/1.8 Photopointi e-poes

 

 

2. Pentax DA 35mm f/2.4 AL objektiiv

Teiselt kohalt leiamegi pisut laiema nurgaga ning veidi vähem kuid siiski valgusjõulise Pentaxi 35mm objektiivi. Soodne fototoru, mille vaatenurk APS-C mõõdus sensoriga kaamera ees on sarnane inimsilma perspektiivile. Nn normaalobjektiivi sobib kasutada väga erinevate objektide jäädvustamiseks. Lahtise avaga saab edukalt jäädvustada uduse taustaga portreesid. Hea objektiiv tõsisele amatöörile.

Pentax SMC DA 35/F2,4 AL Photopointi e-poes

 

 

3. Pentax HD DA 55-300/F4,0-5,8 ED WR

Pentax poolkaader peegelkaameratele mõeldud 5,5ח suumiga, 55-300mm objektiiv katab ära enimkasutatud televahemiku. Objektiiv sobib nii portreede pildistamiseks kui ka looduses loomade ning lindude pildile püüdmiseks. Objektiiv on uue Pentaxi HD vääristusega ning ilmastikukindel, seega ei takista võimsaid pilte jäädvustamast ka tuul ja torm.

Pentax HD DA 55-300/F4,0-5,8 ED WR Photopointi e-poes

 

 

4. Pentax SMC D FA 100/F2,8 Macro WR

Neljandalt kohalt leiame WR-tähistusega (weather resistant) SMC D FA 100/F2,8 Macro objektiivi, mis on ideaalne kaaslane ilmastikukindlale Pentax K bajonetiga peegelkaamerale. Kuigi objektiiv on ehitatud peegelkaamerat silmas pidades, sobib see muuhulgas kasutamiseks ka filmikaameraga. Objektiiv suudab teravustada kuni 30 cm kaugusele, jäädvustades selliselt 1:1 elusuuruses lähivõtteid. Objektiivil on mugav ja ülisujuvalt liikuv teravustamisrõngas.
Peale lähipildistamise saab pikema fookuskaugusega makroobjektiivi kasutada ka portreetöös, sest valgusjõuline f/2.8 ava võimaldab jäädvustada ilusat udust tausta. 

Pentax SMC D FA 100/F2,8 Macro WR Photopointi e-poes

 

 

5. Tamron 70-200/2.8 SP DI LD Pentaxile

Valgusjõuline teleobjektiiv, mis katab fookuskauguste vahemiku 70mm – 200 mm ning on läbiva f/2.8 avaga. See objektiiv on perfektne täiendus SP seeria normaalsuumile – SP AF 28-75mm f/2.8 objektiivile. Olgugi, et objektiiv on võrdlemisi kompaktne, ei ole selle funktsionaalsuse osas kompromisse tehtud. Objektiiv pakub teravat ning selget pilti kogu suumi ulatuses.

Väga hea optikaga objektiiv, mis sobib ideaalselt portreede pildistamiseks ja paljuks muuks. Jah, joonis on oma eale iseäralikult natuke pehmem ning teravustamine võiks kiirem olla, kuid… selle hinna eest on objektiivi siiski rohkem kui tahta oskaks. Objektiiv on mõeldud Pentaxi poolkaader peegelkaameratele, kuid sobib ka täiskaadriga kasutamiseks.  

Tamron 70-200/2,8 SP DI LD Pentax Photopointi e-poes

 

 


Nagu näha, on Photopointist kõige enam ostetute peegelkaameraobjektiivide seas väga palju Tamroni objektiive. Sellise nähtuse põhjuseks on kindlasti Tamroni objektiivide soodsam hind võrreldes kaameratootjate Nikoni, Canoni ja Pentaxi enda valmistatud objektiividega. Küll aga leiavad tee edetabelisse ka kaameratootjate enda soodsama otsa objektiivid. לldarvestuses oli enim ostetud objektiiviks Canon EF 50mm f/1.8 STM, mis on kahtlemata soodne maiuspala igale alustavale fotohuvilisele. Eks näis, millised neist suudavat oma kohta edetabelis kaitsta ka järgmisel aastal.

 

Vaata ka:

 

(8)

The post Photopoint TOP 15 – enim ostetud objektiivid peegelkaameratele aastal 2019 appeared first on Photopointi ajaveeb.

JÕULUDIIL: GoPro HERO8 Black ostul säästad hetkel 50€
autor: Jürgen Veerme

GoPro HERO8 Black

Kingi endale või lähedastele kaamera, mis võib julgelt kukkuda nii lumme kui mutta, sest GoPro HERO8 Black on jõulude ajal 50€ odavam ehk müügil soodushinnaga 379€ (tavahind 429€).

HERO8 Black võib esialgu tunduda äravahetamiseni sarnane HERO7 Black mudelile, aga seda karbist välja võttes on kohe näha, et uuel kaameral puudub varem nähtud eemaldatav kinnitusraam. Tarvikute vahetamine toimub nüüd tänu sisseehitatud volditavatele “kõrvadele” ainult hetkega ning uus küljeluuk võimaldab  ka akut lihtsamini vahetada. Samuti on esimene kaitsev lääts nüüd 2ח tugevam kui varem.

Tutvu: “Karbist välja: GoPro seikluskaamerate uus lipulaev HERO8 Black ››â€œ


Mitte ainult actioniks – GoPro kaamera sobib ka vahvate igapäeva tegevuste jäädvustamiseks.

Pööraselt sujuv pilt on nüüd veelgi sujuvam, sest HyperSmooth 2.0 elektrooniline stabilisaator töötab kõikides resolutsioonides ja kaadrisagedustel ning pakub kolme erinevat stabilisatsiooni taset – On, High ja Boost. 

Seekord on GoPro kasutusele võtnud uuematest nutitelefonidest tuntud digitaalsed läätsed ehk erinevate hetkede jäädvustamiseks saad ühe nupuvajutusega valida nelja erineva kadreeringu vahel: Narrow, Linear, Wide või SuperView.

 

Osta HERO8 Black ja jäädvusta kõik pööraselt hea kvaliteediga ››

 

Kui sul peaks rahalisi vahendeid veidi puudu jääma, siis Inbank järelmaksuga ostes saad kaamerakomplketi kohe kätte, aga maksma hakkad selle eest alles 2020. aasta kevadel (3-kuud maksepuhkust).

Uuri lisaks:

Photopoint on GoPro ametlik ja pikaajaline partner Eestis. Soodushind kestab kuni 06.01.2020 või kuni kaupa jätkub.

(4)

The post JוULUDIIL: GoPro HERO8 Black ostul säästad hetkel 50€ appeared first on Photopointi ajaveeb.

Clip pildiraamid – universaalne ja soodne lahendus erinevas suuruses fotode üles riputamiseks
autor: Elise Ader

Clip pildiraamid on lihtsad ja soodsad ilma ääreliistudeta fotoraamid, mis sobivad muretult igasse interjöri. Selliseid pildiraame on võimalik Photopointi tootevalikust leida erinevates mõõtudes ning äsja lisandusid sinna ka täpselt A3 suurusele vastavad raamid.

Uued pildiraamid mahutavad enda sisse 29,7ח42 cm  mõõdus paberi, mis vastab täpselt A3-mõõdus paberile. Interneti avarustest võib leida aga palju 30x40cm mõõdus raame, mida reklaamitakse A3 standardi pähe – tegelikult on aga selline külgede suhe pisut ebatäpne. 

Clip pildiraam

Clip pildiraamide sari sisaldab aga lisaks veel suures valikus raame, alustades 10x10cm raamist lõpetades 70x100cm pildiraamiga. Sealt leiad lisaks uuele A3 formaadile veel järgmised pildiraamid: 10x10cm, 10x12cm, 10x15cm, 13x18cm, 15x20cm, 15x21cm, 15x23cm, 18x24cm, 20x25cm, 21×29,7cm (A4), 24x30cm, 30x40cm, 30x45cm, 40x50cm, 40x60cm, 50x70cm, 50x70cm, 60x80cm, 60x90cm ja 70x100cm.

Muuhulgas tasub jälgida, et clip pildiraam võib olla nii tavalise klaasi kui ka akrüülklaasiga. Akrüülklaasil on tavalise klaasraami ees kaks olulist eelist. Esiteks ei purune akrüülklaas transpordi ajal või seinalt maha kukkudes. Teiseks on akrüül tavalisest klaasist oluliselt kergem ning seega õrnemapoolse konstruktsiooniga raamide jaoks sobivam.

Tavalise klaasiga pildiraamide eeliseks akrüüli ees on aga jällegi klaaspinna suurem kriimustuskindlus. Klaaspinda on ka hõlpsam ja muretum puhastada. Nendest eelistest lähtuvalt võiks klaasist raami eelistada pigem väiksemate Clip raamide puhul. Akrüülklaasi tasuks kindlasti eelistada suuremaformaadiliste raamide puhul, mille koht on riputatuna seinal. 

 

Clip pildiraamid Photopointi veebikaubamajas »

(2)

The post Clip pildiraamid – universaalne ja soodne lahendus erinevas suuruses fotode üles riputamiseks appeared first on Photopointi ajaveeb.