Rentimiseks saadaval: GoPro HERO10 Black kaamera
autor: Jürgen Veerme

GoPro HERO10 Black

GoPro ametliku ja pikaajalise partnerina on meil hea meel teatada, et nii Tallinnas kui Tartus on nüüdsest kõigile huvilistele laenutamiseks saadaval tipptasemel GoPro HERO10 Black seikluskaamera.

2021. aasta seikluskaamerate kuningas HERO10 Black pakub tänu uuele võimsale GP2 protsessorile lendlevat kiirust ning ülimat kasutajakogemust. See suudab nüüd salvestada 5.3K videot topelt kaadrisagedusega ning teeb 23MP fotosid. Kaameral on täiustatud hämaras salvestamist ning müstiliselt sujuv HyperSmooth 4.0 video stabilisatsioon on saadaval kõikides võtterežiimides. 

 

Rendikomplektis on lisaks kaamerale ka kiire SanDisk 128GB mälukaart ning vutlar, mille sees on kaamerat mugav transportida. Lisaks on rendist võimalik väga hea hinnaga juurde laenutada Manfrotto Pixi Xtreme MKPIXIEXBK statiiv.

Kui kuni kahe nädala jooksul pärast rendiperioodi lõppemist leiad, et soovid HERO10 siiski endale päriseks osta, siis teeme uue kauba hinna renditasu võrra soodsamaks (maksimaalselt 1 nädala rendi maksumuse ulatuses). Selleks võta kauplusse minnes kaasa oma rendileping.

 

Tutvu kogu Photopointi fototehnika rendi valiku ja hindadega »

Osta GoPro HERO10 Black endale päriseks »

 

Fototehnika rentija meelespea:

  • Kõiki renditavaid tooteid ja hetkesaadavust saab vaadata internetist: photopoint.ee/rent
  • renditava tehnika eest tuleb rendihind tasuda ettemaksuna;
  • makseviisina aktsepteeritakse vaid pangakaarti;
  • tagatisraha suurus on 0-100% toote maksumusest;
  • fototehnikat rentima minnes võta kindlasti kaasa ID-kaart või pass;
  • fototehnikat renditakse vähemalt 18 aasta vanustele Eesti Vabariigi kodanikele;
  • Photopointi fototehnika rendipunktid asuvad Tartus – Kvartali keskuses ja Tallinnas – Rocca al Mare keskuses.
  • kõik Photopointi rendis olevad seadmed on graveeritud.

(3)

The post Rentimiseks saadaval: GoPro HERO10 Black kaamera appeared first on Photopointi ajaveeb.

Tippklassi Ricoh GR IIIx lisab täiesti uue vaatenurga
autor: Jürgen Veerme

Ricoh GR IIIx

Photopointis müüdavate tippklassi taskukaamerate valik on saanud väärt täiendust, sest nii professionaalide kui fotohuviliste rõõmuks on meie lettidele jõudnud Ricoh GR IIIx.

Ricoh GR IIIx omadused

Uue mudeli loomisel on Ricoh kuulda võtnud kasutajate soove ning seetõttu on kõrgelt tunnustatud GR-seeria kompaktkaamerate perekonnale lisatud täiesti uus vaatenurk. Nimelt on Ricoh GR II ja Ricoh GR III siiani kasutanud 18,3 mm f/2.8 objektiivi (35 mm ekvivalendina 28 mm), aga GR IIIx ees on kasutusel uhiuus 26,1 mm f/2.8 avaga fiksobjektiiv. See tähendab, et 35mm ekvivalendis on fookuskauguseks 40 mm, mis on lähedal fotograafi efektiivsele vaateväljale.

 

Nagu Ricoh GR III ja Ricoh GR III “Street Edition” kaamerates, siis põksub ka GR IIIx sees tipptasemel GR ENGINE 6 pildiprotsessor kiireks andmetöötluseks ning kõrge lahutusvõime ja dünaamilise ulatusega 24-megapiksline CMOS sensor aitab fotosid jäädvustada ka vähese valgusega keskkondades.

Tänu integreeritud Ricoh SR (Shake Reduction) pildistabilisaatorile saad teha värinavabasid fotosid ka otse käest pilidstades, sest vähendab värinaid kolmel erineval teljel ja kompenseerib säri kuni 4-stoppi ulatuses.

Ricoh GR IIIx

Vaatamata uuele objektiivile on Ricoh GR IIIx siiski säilitanud oma kompaktse, funktsionaalse ja kaasaskantava disaini – just sellise, mille poolest GR-seeriat on siiani armastatud. Välisraam on valmistatud vastupidavast magneesiumisulamist, et parandada kaamera töökindlust ka ekstreemsemates ilmastikuoludes.

Veel tasuks mainida, et kaameral on lühike start-up aeg (umbes 0,8 sekundit), sujuv puutetundlik ekraan ning nuppude ja ketase paigutusel on arvestatud, et seda kasutatakse palju just ühe käega.

Ricoh GR IIIx

Koos Ricoh GR IIIx kompaktkaameraga on saabunud ja saabumas müügile ka uued lisatarvikud, mis muudavad kaameraga pildistamise ja loovuse rakendamise veel mugavamaks:

 

Osta endale hea kaamera. Osta Ricoh GR IIIx ››

 

Muide, Ricoh GR III on laenutamiseks saadaval Tallinnas, meie  foto- ja videotehnika rendis, mis asub Rocca al Mare keskuse Photopointi esinduskaupluses.

(0)

The post Tippklassi Ricoh GR IIIx lisab täiesti uue vaatenurga appeared first on Photopointi ajaveeb.

Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD on tõeline kahur, millega minna luurele
autor: Simo Sepp

Ma ütlen kohe alguses ausalt ära, et tegemist oli minu esimese katsetusega nii suure fookuskaugusega objektiiviga ja oi, kuidas ma heda hetke olin oodanud. Tamron 150-500 mm f/5-6.7 Di III VC VXD telesuumile olin ma silma peale pannud juba selle ilmudes, sest lõpuks ometi loodi Sony “E-mount” bajonetiga hübriidkaameratele kolmanda osapoole poolt arvestatav alternatiiv. 

Nüüdseks on muidugi ka Sigma poolt konkureeriv mudel turule juurde tekkinud, mistõttu seadsin sammud Photopointi foto- ja videotehnika renti ning laenutasin Tamron 150-500 mm VC VXD, et lähemalt tunda, mis selle heaks teeb.

Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD objektiiv Sonyle

 

Tamron 150-500 mm Di III VC VXD omadused

לheks Tamron 150-500 mm f/5-6.7 Di III VC VXD eeliseks on selle suurus, millega ta edestab nii Sony kui Sigma alternatiive. Kuigi omasuguste objektiivide seas on tegemist pisipõnniga, siis hübriidkere ees näeb see ikka välja nagu Koljat.

Seljakotti pistes tuleb, kas pooled asjad välja tõsta või vaadata suurem kott, mistõttu ei ole ilmselt tegemist objektiiviga, mille sa nii igaks juhuks kaasa võtad. Kui sa juba sellise puraka kotti oled pannud, siis ikka mõttega midagi kindlat pildistada. Ma ei julge mõelda, mida ma siis veel peaksin tegema kui veel suuremat telefoto-objektiivi peaksin üritama endaga kaasa võtta.

Mina isegi ei vaevunud seda kotti panema, vaid keerasin lihtsalt kaamera objektiivi otsa ja kandsin seda endaga kaasas. Hulga mugavam ja hea ka kohe kiirelt huvitavat kaadrit tabada.

Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD objektiiv Sonyle

Ehituskvaliteet on minu meelest igati viisakas. Ma küll ei oska võrrelda Sony objektiividega, aga olles väga palju kasutanud Tamroni fotovarustust, siis tundub see sama heal tasemel. Miski ei ligise ega logise, nupud ja rõngad töötavad hästi ning üldine välimus ei jäta ka odavat muljet. Mitte et sellise hinnaklassiga asi üldse odav saaks tunduda – võsas ringi käies ikka väike higimull on otsa ees kui sellele mõtlema hakata.

 

Pildikvaliteet

Peamine küsimus iga objektiivi puhul on lõpuks ikkagi pildikvaliteet ja Tamron 150-500 mm VC VXD puhul arvan, et sellega ei tohiks ka kõige nõudlikumal fotograafil probleeme tekkida. Kõik pildid, kus ma ise ei olnud valede sätete kasutamisest midagi ära käkkinud, tulid väga korralikud ja teravad. Nii on lausa lust pildistada kui tead, et päästikule vajutades saad foto, mida julgeks ka Remo Savisaarele näidata (eeldusel, et subjekt teda muidugi huvitab).

Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD objektiiv Sonyle

Kuna objektiivi suurim fookuskaugus on 500 mm, siis loomade pildistamiseks tuleb natuke rohkem harjutada luuraja oskusi, et saada sarnaseid pilte kui 600 mm peal. Ideaalis muidugi võiks õiges kohas laagri püsti panna ja oodata kuni fauna ise sinu vaatevälja tuleb, aga kuna ma pole veel teab mis loomafotograaf, siis pidin jälitustegevuse kasuks otsustama.

Sellest hoolimata andis objektiiv võimaluse jäädvustada loomi, kes esmapilgul tundusid olevat minust ikka väga kaugel. Vahepeal kauges põlluservas metskitse silmates tekkis kõhklus, kas üldse minna üritama teda fotole tabama, kuna vahemaa tundus ikka metsik, aga kui loom juba sihikule sai võetud, siis sain aru, et kartused olid olnud asjatud.

Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD objektiiv Sonyle

Sellise objektiiviga peab arvestama, et pimedas tuleb ISO üles keerata – eriti kui liikuvaid subjekte pildistad. Hoolimata f/5-6.7 suurusest avast on see paratamatus, kuid sellegipoolest suudab see ava kõike arvesse võttes mõistlikult palju valgust läbi lasta. Pigem tuleks siiski panustada säriajaga mängimisele, et eha ja koidu ajal mürast pääseda.

See on juba omaette teadus, mis tuleb katse-eksitus meetodil omal käel järele proovida, eriti kui objektiiv plaanis päriseks soetada. Ma ise pigem läksin kindla peale välja ja kasutasin kiiremat säriaega ja kõrgemat ISO. Mürane pilt on parem kui udune, aga selle müra sain ma ka oma piltidelt üsna lihtsalt järeltöötlusega välja.

Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD objektiiv Sonyle

 

VC-pildistabilisaator

Udust pilti aitab vältida objektiivi sees olev VC stabilisaator, millele Tamron on lisanud lausa kaks nuppu – ühega saad seda sisse ja välja lülitada ning teisega määrata ära stabilisatsiooni tugevuse. Viimasega saad valida lausa kolme astme vahel.

Mina alguses isegi ei tulnud selle peale ja päris esimesed kitsepildid ilmselt läksid ka selle taha, et olin küll stabilisaatori sisse lülitanud, aga kogemata jätnud tugevusastme kõige madalama peale. Kui seda nägin, siis lükkasin stabika kohe põhja ja sinna ta ka jäi. Ma väga ei mõista miks peaks üldse tahtma seda mingisse muusse režiimi panna kui maksimaalne stabilisatsioon.

Seda on kohe aru saada kui stabilisaator täistuuridel töötab. Ma tundsin end sellega aeglasel säril 500 mm fookuskaugusel käe pealt pildistades julgemini, kui oma Tamron 70-180 mm f/2.8 VXD objektiiviga, millel ei ole sisemist stabilisatsiooni. Kui klaasi teravusse ära ei armu, siis sellesse stabilisatsiooni küll.

Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD objektiiv Sonyle

 

Flex Zoom Lock mehhanism & Arca Swiss statiivikinnitus

Mulle isiklikult ei meeldinud Tamroni lisatud võimalus fookuskaugus suumirõnga liigutamisega lukustada (ehk Flex Zoom Lock). Minu jaoks oli probleemiks see, et näiteks mõnda looma nähes on vaja kiirelt tegutseda ja minul juhtus sageli, et kogemata kas sahmimise käigus lukustasin objektiivi kindlale fookuskaugusele või olin juba varasemalt seda teinud ja ei saanud koheselt jälle suumima hakata.

Ajapikku neid vigu tuli muidugi vähem, aga minule ei andnud see funktsioon midagi juurde, vaid pigem võttis ära. Samas see ei ole suur probleem ja nagu öeldud, siis ajapikku harjub ära. Kindlasti on neid fotograafe, kes seda funktsiooni väga hindavad, aga mina lihtsalt pole üks neist.

Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD objektiiv Sonyle

Reaalselt seisin ma silmitsi ainult ühe probleemiga seoses statiivikinnitusega. Kuigi objektiivi on võimalik otse Arca-Swiss plaadiga statiivide peale kinnitada, siis oli seal vähemalt minu statiiviga üks väga suur aga. Minu Manfrotto statiivi kinnitusplaadil on alumisest otsast kergelt väljaulatuv polt. Samal ajal pole Tamroni statiivikinnituse all mingit soont ega muud õõnsust, mistõttu sain ma ma objektiivi plaadi külge kinnitada vaid võib-olla 2 cm ulatuses.

Arvestades, et see peaks hoidma 1500 eurost objektiivi, siis mina ei julgenud seda nii hoida kauem kui 10 sekundit. Ehk sisuliselt ei saanud ma seda objektiivi oma statiivi külge kinnitada. Samas mul on see statiiv juba nii kaua olnud ja sellist vatti näinud, et võib-olla ühelgi teisel seda probleemi ei ole ja lihtsalt minul on kinni kiilunud poldiga plaat. Kui sinu statiivi kinnitusplaadil sellist väljaulatuvat polti pole, siis ei ole ka probleemi ja kasuta julgelt. 

 

Kokkuvõtteks

Tamroni 150-500 mm objektiivi mõned pisiprobleemid on seotud rohkem isiklike eelistuste ja mõningase kasutusmugavusega, aga kui tead nendega arvestada ja ära harjuda, siis saad aru, et tegemist on super telesuum-objektiiviga. Pikemas otsas puuduvast 100 mm tunneb küll kohati puudust, aga kui mõelda võidetud suurusele, siis loodetavasti saab see kompenseeritud.

Võib-olla ma ei suutnud väga hästi sõnadesse panna Tamron 150-500 mm f/5-6.7 Di III VC VXD kõiki häid külgi, aga mulle see tõesti meeldis. Seda tüüpi objektiivi kohta on see siiski kompaktne, kuigi fotokott peaks sellegipoolest olema suur. Ilmselgelt pole see nii valgusjõuline kui 50 mm fiksobjektiiv, aga oma kaasvõitlejatega on ta ilusti konkurentsis. Tehtud pildid tulevad teravad – seda nii tänu objektiivi heale klaasile kui tasemel stabilisatsioonile.

Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD objektiiv Sonyle

Ma vist olen varem ka öelnud, et ei oleks tahtnud rendikat tagasi anda, aga selle telesuumiga oleks ma küll hea meelega riigist ära põgenenud. Mul on aastate jooksul kogunenud nii palju fotoideid, mida kahjuks ei jõudnud realiseerida. Parimad fotohetked ju ei tule tellimise peale, vaid pead ise pikema aja peale neid otsima minema. Loodetavasti avaneb mul kunagi võimalus see objektiiv ka endale soetada ja kõik need ideed realiseerida.

 


Simo tööde ja tegemiste saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel või simosepp.com veebilehel.

Soovid samuti proovida Sony a7 III, a7S III, a7R III, a7R IV või a9 III täiskaader hübriidkaamerat ja Tamron 150-500mm Di III VC VXD objektiivi? Pole probleemi, sest need on laenutamiseks saadaval meie fototehnika rendis – photopoint.ee/rent ››

(13)

The post Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di III VC VXD on tõeline kahur, millega minna luurele appeared first on Photopointi ajaveeb.

Uus ja kompaktne Manfrotto Element MII Video MVMELMIIA4 üksjalg on nüüd saadaval
autor: Stephan Redko

Manfrotto üksjalg Element MII Video MVMELMIIA4

Erinevate fototarvikute tootmisele spetsialiseerunud Manfrotto on müügile paisanud uue ning mugava Element MII Video MVMELMIIA4 üksjala. Olles Manfrotto ametlik ja pikaajaline partner, siis on see loomulikult juba saadaval ka Photopointi veebikaubamajas ning esinduskauplustes.

Vastupidavast alumiiniumist loodud Manfrotto Element MII Video MVMELMIIA4 monopod paneb rõõmustama eelkõige videograafid ning miks mitte ka spordi- ja loodusfotograafid, kuna pakub toetust ka raskematele kaamera+objektiiv komplektidele. Samal ajal jätab see piisavalt liikumisvõimet, mistõttu on just liikumisega seotud fotosid või videoid jäädvustavate fotograafide hulgas üksjalad populaarsemad kui statiivid.

See käepärane ning kompaktne 4-osalise konstruktsiooniga üksjalg kaalub vaid 670 g ning koos videopeaga Element MII Video MVMELMIIA4LIVE mudel 1050 g, mis teeb selle kaasas kandmise ning üleüldise kasutamise väga mugavaks. Selle minimaalne töökõrgus on 50,5 cm ning maksimaalne kõrgus 128 cm, mida on võimalik väga kergesti reguleerida Manfrotto twist locks süsteemi abil.

 

Telli uus Manfrotto Element MII Video MVMELMIIA4 üksjalg kodust lahkumata ››

(5)

The post Uus ja kompaktne Manfrotto Element MII Video MVMELMIIA4 üksjalg on nüüd saadaval appeared first on Photopointi ajaveeb.

Kas Sony ZV-E10 on ainult vlogimiseks või midagi rohkemat?
autor: Stephan Redko

Sony poolt hiljuti turule toodud ZV-E10 on reklaamitud, kui nende uut ja eelkõige vlogimiseks mõeldud hübriidkaamerat. Seetõttu soovisin selle ise proovile panna, et jõuda järelduseni, kas tegu on tõesti kaameraga, mida peaks ainult videote loomiseks kasutama või on see võimeline tegema ka midagi rohkemat (minu puhul fotosid).

Sony ZV-E10

Alles eelmine aasta tuli välja väga edukas Sony ZV-1 kaameramudel, mis on samamoodi vlogimiseks mõeldud, kuid tegemist on siiski kompaktkaameraga. See tähendab,  et puudub võimalus kasutada kaamera ees erinevaid objektiive, mis mingil määral kindlasti kitsendab fotograafilisi võimalusi ja loovust.

Seda mängu muutis Sony ZV-E10 ning avas ukse paljuks muuks, kui lihtsalt vlogimiseks ja just sellest tulenes ka minu huvi ZV-E10 vastu. Nimelt tahtsin saada aru, miks reklaamib Sony seda ainult vlogkaamerana, kui sellel on teoreetiliselt võimekus olla väga hea ka teistes žanrites.

Enne kasutuskogemuse juurde minemist toon välja mõned minu arvates olulisemad kaamera spetsifikatsioonid:

  • 24,2-megapiksline APS-C EXMOR CMOS sensor.
  • 4K UHD videosalvestus & HLG/S-Log3 gamma.
  • ISO tundlikkus 50 – 51200.
  • Nii RAW kui ka JPEG failide võimalus
  • Pildistab kuni 11 kaadrit sekundis.

Sony ZV-E10 muljed

Selle kaamera Photopointi foto- ja renditehnika valikusse jõudmisel oli mul esimesena võimalik seda proovida täielikus vabaduses lausa mitmeid päevi. Sony ZV-E10 kaamerat laenutades tuleb sellega kaasa standardne kit objektiiv Sony 16-50mm f/3.5-5.6 PZ OSS, vlogimiseks mõeldud Shooting käepide-ministatiiv ning lisaaku, et ükski hetk ei jääks tabamatuks tühja aku tõttu. Arvestades, et väga hea tulemuse saavutamiseks mängib suurt rolli ka objektiiv, siis kaamerale õiglase võimaluse andmiseks võtsin lisaks juurde ka tippkvaliteediga Sony 85mm f/1.4 GM fiksobjektiivi.

Esmane mulje, mis mul ZV-E10 kaamerast jäi oli selle kerge ja kompaktne kere (kaalub kõigest343g). Seda võis loomulikult vlogikaamerast oodata, kuid võrreldes seda näiteks mõne Canoni kaameraga, siis on Sony kindlasti üks samm eespool – eriti kompaktsuse poolest.

ZV-E10 hübriidkaameraga esimest korda pildistades jäi selle puhul kohe silma tohutult kiire autofookus, mille puhul Sony juba aastaid ka tihti kiidetakse. לkskõik, mida ma proovisin pildistada, siis ZV-E10 leidis selleks sobiva teravustamiskoha ning tegi seda nii kiirelt ja täpselt kui võimalik. Isegi maksimaalse f/1.4 avaga 85mm objektiivil olid tulemused väga teravad, mida on paljudel kaameratel raske saavutada, kuna suurema avaga on fokusseerimise mööda minemine kordi tõenäolisem.

Pilte sai tehtud nii metsas kui ka tänavate peal ja tulemustega jäin täitsa rahule. Minu ainus kriitika ZV-E10 osas on selle pildistamisvõime väheses valguses.

Teravustamisega tuli see väga kenasti toime, kuid ISO tõstmisel umbes 800 peale hakkas pilt kehvama poole vajuma. וnneks on selle puuduse kompenseerimiseks olemas mitu lahendust – üks nendest oleks kvaliteetsema objektiivi soetamine (eelistatavalt f/1.8, f/1.4, f/1.2 avaga), mis lubab rohkem valgust sisse ning seetõttu hoiab ära vajaduse ISO tõstmiseks. Teine ning taskukohasem lahendus on kaamera statiivi peale panemine, millega on võimalik säriaega tõsta kordi pikemaks, mis teeb sinu fotod müra ning kätevärisemisest tekkiva liikumishägususe vabaks.

Kokkuvõte

Sony ZV-E10 kerge ja kompaktse kere sees peitub üks tohutult võimekas hübriidkaamera, mida soovitaksin eelkõige siiski vlogeritele ja inimestele, kelle jaoks on video olulisem kui foto. Kuid siiski olid ZV-E10 poolt toodetud fotod minu jaoks suurepärased – ehk kui oled keegi, kellele meeldib aegajalt ka fotosi teha, siis see kaamera saab ka selle töö kenasti tehtud.

Ja eelkõige alustavatele vlogeritele soovitaksin pilgu peale visata ka minu poolt artiklis mainitud Sony ZV-1 kompaktkaamerale, sest ZV-E10 objektiivivahetuse võimalus ei pruugi kõikidele sisuloojatele nii oluline olla ning sellisel juhul on ZV-1 ideaalne lahendus.

 

Telli Sony ZV-E10 hübriidkaamera kodust lahkumata – transport on tasuta ››

Uuri Sony ZV-E10 rentimisvõimaluste kohta  ››

 

Photopoint foto- ja videotehnika rent on suurepärane võimalus, kui vajad lisajõude enda erinevate projektide jäädvustamisel. Photopointi fototehnika rendi teenuseid kasutavad ja on kasutanud paljud tuntud Eesti foto- ja videograafid.

(66)

The post Kas Sony ZV-E10 on ainult vlogimiseks või midagi rohkemat? appeared first on Photopointi ajaveeb.

1 2 3 4 5 6 7 8 9